*HUHTIKUUN MASUASUKIT* ~ syyskuussa -->

Pikaisesti hyvät huomenet kaikille! Onnea uusille tulokkaille :heart:
Ja lämpöiset halit niille, jotka ovat joutuneet kokemaan surua :hug: Väsymys ja kuvotus on vaivannut niin etten oo tännekkään jaksanu kirjotella, mutta nyt tänä aamuna on vähän virkeämpi olotila :) Kymppikerhoon on päästy täälläkin eli tänään 10+3!!!! Ihanaa kun ollaan jo näin pitkällä :heart: Kunhan päästään vielä noin 30 viikkoa eteenpäin =)
Keskiviikkoaamuna on neuvola, saapa nähdä kuunnellaanko ja kuullaanko sydänäänet?! Toivottavasti :heart:
Kauheeta kun koko ajan on nälkä ja sitten ku syö niin huono olo iskee.. Omituista kun ei mulla aikasemmissa raskauksissa ollu yhtään enemmän nälkä. Ei mulla kyllä painokaan noussu ku 6-7 kiloa koko aikana... Toivottavasti nyt ei tuu sen enempää kun on jo valmiiksi kolme kiloa enempi kun eka raskauden lähtöpaino =) Vaikka eihän niille mitään voi jos normaalisyömisestä huolimatta kiloja tulee, vauvahan ottaa kaiken mitä tarvitsee ja niinhän sen pitääkin!
Hiustenvärjäysasiaan on pakko ottaa kantaa kun itsekin alalla työskentelen. Elikkä kyllä niitä aineita on tutkittu (ainakin Wellan ammattilaisvärit) ja sen verran tiedetään ettei hiuspohjasta yksinkertaisesti mikään aine imeydy ulompaa ihokerrosta pidemmälle. Eli ei aiheuta mitään vaaraa äidille ja saatikka sitten sikiölle. Pitäisi imeytyä verenkiertoon asti että jotain voisi vahingoittaa. Melkein ihmetyttää tämä keskustelu, joka ilmeisesti juontaa juurensa jonnekin niihin aikoihin kun hiustenvärjäyksissä yms. käytettiin TODELLISIA myrkkyjä, 40- 50 vuotta taaksepäin. Enkä kyllä niiltäkään ajoilta ole koskaan kuullut mitään tarinoita sikiövaurioista tms... Mutta jokainenhan saa tehdä itse omat valintansa :) Itse jatkan vanhaan malliin omien ja asiakkaiden hiusten värjäämistä ja ihan turvallisin mielin =)

Mutta nytpä alan laittamaan lapsukaisille aamupalan ja lähden viemään ne päivähoitoon :heart: Oikein aurinkoista syyspäivää kaikille :heart:
 
:wave: pikaisesti työn lomasta!

Tinjaminille pahoittelut ja :hug: !

Uusia on tullut viikonlopun aikana monta, tervetuloa! :flower:

Q: Mekään ei olla kauheasti mietitty mitä tehdä, jos jäädään kiinni np-ultrassa tai siinä veriseulassa. Keskeyttäminen ei ole kuitenkaan meille kummallekaan täysin poissuljettu ajatus, joten vaikeata siitä varmasti tulisi. En kuitenkaan aio murehtia asiaa ainakaan etukäteen.

Tsemppiä viikon alkuun!

Tilia ja rapunen 8+6 (jee, huomenna uusi viikko)
 
heips, tasapuolisesti kaikille =)

pietu, täälläkin on häpyliitos juilinut :/ ja issias muistutellut olostaan, myös nivuset hellinä.varsinkin vasen. mulla oli viime raskaudesssa sama ja jatku niinkauan ku imetin. harmittelin vaan kun alkoi nyt aikaisemmin. onneksi se ei ainakaan vielä estä jumppaamista =)

kuvotus on kadonnut lähes olemattomiin, mutta hemppa on jo nyt alhaalla. mun täytyis kanssa hakea niitä raskausvitamiineja, terkka kehotti myös syömään jo nyt rautaa.
sumppikin maistuu jo.mutta väsy ei ole hellittänyt.

varattiin matka lokakuun alkuun, ihan rantaloma, ja pelkkä lepoa.ah, sitä odotellessa.

ai, niin ja onnittelut tuoreelle rouvalle. :flower: :flower: :flower:
:wave:
 
Huomenia!

Hiustenvärjäämisestä: En oo rajoittanut raskauden aikana tota värjäilyä, teen sitä melko harvoin muutenkin enkä tosiaan ole osannu huolestua kun ei sitä väriä sinne suuhun laiteta..

Mulla on seuraava neuvola vasta 15.10, mutta se np-ultra on sunnilleen 2-3 viikon päästä. Kirjettä odotellessa.. Itse kullakin alkaa pikku hiljaa toi kuvotus kaikota, hyvä niin. Mutta tää "oireettomuuskin" on kovin ahdistavaa..

Nii joo ja Miraclelle onnea Rouva tittelin saamisesta =)
 
hyvää alkanutta viikkoa huhtimammat!

voi taivas kun mulla kuvottaaaaa :x :x siis kertaakaan ei ole oksu tullut mutta koko ajan tekee pahaa! oon ihan valkonen ja sanan todellisessa merkityksessä HEIKOLLA hapella....eilen jo meinasin että haen sairaslomaa kun ei tästä työnteostakaan tahdo tulla yhtään mitään kun ei tiiä miten päin olis. no kuitenkin tänne vielä tulin, katotaan nyt päivä kerrallaan. Lauantaina oli hetkellisesti jo parempi olo, pystyin juomaan jopa teetä eka kerran kuukauteen, mutta sunnuntaina taas hiipi tämä ellotus samanlaisena takasin. Onneks on se neuvola torstaina, ootan sitä jo ihan innoissani :) vaikka eihän siellä vielä paljon mitään tapahtu mutta kuitenkin =)

Gardenia ja Kapris 8+5
 
AAM
jennuska ja lennameli :wave: tervetuloa meitin puolestakin !!

täällä oleillaan ja öllötellään.. tuntui kun aamusella heräilin lirkkimään purkkiin labroja varten että ois lentsunpoikasta tunkemassa mutta mene ja tierä :D toivotaan ettei olis mielummin olisin töissä ja terveenä :) .
Ha enään 10 yötä np-ultraan on :D ja verikokeisiin... :whistle: ne meinas siellä labrassa jo aamulla alkaa piikittelemään mua mutta käskivät neuvolasta sanoa että vain lirkit viiä sinne. Täti uskoi =) vaikka piikkikammoinen olenkin.

AM & hippunen 9+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja tutsa:
heips, tasapuolisesti kaikille =)

pietu, täälläkin on häpyliitos juilinut :/ ja issias muistutellut olostaan, myös nivuset hellinä.varsinkin vasen. mulla oli viime raskaudesssa sama ja jatku niinkauan ku imetin. harmittelin vaan kun alkoi nyt aikaisemmin. onneksi se ei ainakaan vielä estä jumppaamista =)
Siellä siis toinen, joka on saanu kärsiä mukavasta olosta tuoltakin osin. Mie mietin, et onko ees mahollista, et jo nyt oireilee.. Vissiin sit on :( Pitänee vaan koittaa "väkisin" pitää ihtesä liikkeellä ja istua mahollisimman vähän ni jos se pikkasen ehkäsis..

pietu- ja oikku 9+6

 
Maanantaipäivää!

Neuvolasta tulin juuri. Sydänääniä terkka yritti kuunnella, mutta vain hetkellisesti sai näyttöön lkuemat 150-180 ja tuo ei voinut olla mun syke. Taimilla - tämän päivän nimpparisankarilla - oli siis varmaan kaikki hyvin.
Pissatesti näytti hieman verta ja siitäkös sain nyt sitten mielikuvituksen laukkaamaan. Huomenna vien labraan näytteen, josta sitten tehdään tarkemmat tutkimukset ja viljelyt. Eipä oikein auta muu kuin odotella ja lopetta itseanalyysi googlen avulla. Keskiviikkona vielä menen neuvolalääkärille vatsavaivojen vuoksi, jospa saisin jotakin sopivaa ja tehokasta tuohon liikahappoisuuteen. Luumunektariinia kannattaisi kuulemma juoda ummetukseen.

Muutoin olo jatkuu samanlaisena oireiltaan.

Mimuli ja Taimi 9+5
 
tervepä tännekin.
En ole vielä ihan varma kumpaan kuulun huhti vai toukokuisiin. Ekan neuvolan mukaan, joka oli viime viikolla nyt mentäis 8+3 mutta minulla on semmonen vahva aavistus, että se tullee muuttumaan ekan ultran jälkeen. Eli näiden tietojen perusteella la olis 17.4 ja sairaalana PS. Mulla oli nimittäin toukokuun jälkeen jolloin lopetin pillerit yhdet menkat. Sitten seuraavat heinäkuussa ja sen jälkeen ei olekaan näkynyt. Joten jos saan, niin seurailen ainakin vähän aikaa näitä molempia.

Teppana ja Pähkinä
 
No niin heipähei pitkästä aikaa kaikille!

Ultrasta juuri tultu, ihana pieni siellä viuhtoi menemään. Laskettu on nyt sitten 9.4, et jos joku voisi sen lisätä tonne listaan. Ultraaja sanoi et nyt on 9+3 ja laskettu toi 9.4, mun mielest se ei mee ihan yks yhteen, mut ei kai se auta ku tyytyä tohon. Ku neuvolan mukaan mulla ois tänään 9+6 ja LA 8.4. Merkitty laskettu on nyt sit kuitenki toi 9.4.

 
Tervetuloa vaan Jennuska ja Lennameli munkin puolesta!

Isot voimahalit Tinjaminille ja kovasti tsemppiä mahdolliseen uuteen yritykseen! :hug:

Aika monella on tota kuvotusta päällänsä. Meillä kans alotettiin tää päivä vessanpytyn päällä kaksinkerroin. Yöööks. Aiemmin ei olekaan vielä ihan laatta lentänyt, vaikka etova fiilis aika väliin onkin. Esikoisen kanssa jouduin kans parina aamuna oksentamaan, mutta onneksi se ainakin silloin meni nopeesti ohitte. Toivon mukaan nytkin. Inhoon oksentamista. Tosin ei siitä varmaan kyllä kovin moni muukaan tykkää... :LOL:

Mulla vielä ihan älyttömän pitkä aika sinne np-ultraan, kolme viikkoo vielä... :headwall: En jaksais millään odottaa sinne asti. Tästä oli jotain gallupintynkää, mulla viikot silloin siis 11+2 jos oikein olen laskenut.
 
Pikasesti töiden välistä tulin käväsemään, hetken jo luulin että olis edes vähän tämä mun yskä ja veriklimpit helpottaneet mutta ei. eilen illalla sain kunnon astmakohtauksen ja yöllä sitten yskin koko yön. :( aamulla kun heräsin niin pönttöä suoraan halailemaan ja perään veriklimpit. on tämä kivaa kun ei omalääkärikään osaa sanoa missä vika on. keuhkokuvista se kai selviäisi mutta eipä voi niitä ottaa. pitänee kai soittaa neuvolaan ja kysyä pääseekö esim neuvolalääkärille aijemmin kun jo 3 viikkoa kärsinyt tästä hemmetin limasesta ja sitkeestä yskästä. muuten ei ole mitään pahoinvointia mut sitten kun tarpeeks yskii niin limat tulee ulos ja sen perässä lentää kaikki syötykin.

timjamille :hug:
ja tervetuloa kaikille uusille :)
 
allusmamma kävin tuolla kuumeilijoiden puolella kurkkamassa ja sä näköjään vieläkin pyörität siellä meidän vanhaa pinoa. eikö kukaan ole halukas päästään sua irti sieltä??

G: jos np-ultrassa löytyis jotain hälyttävää niin sitte tehtäis kaikki tutkimukset ja jos ois ihan selkeesti lapsi vaikka vammainen esim. just down-lapsi niin me keskeytettäis raskaus. se on meillä aina ollu ainut vaihtoehto. elämä on muutenkin tarpeeksi rankkaa ilman tollaisia asioita. älkää nyt ottako herneitä nenään mun kommentista. munsta kaikki saa päättää itse ja ne ketkä eivät keskeyttäisi niin se on munsta aivan yhtä hyvä päätös. kaikki kun sen itse kuitenkin päättää.
 
AAM
Hani- toi meidän np ultra on 18.09. ajattelin että tän syyskuun notkun vielä siellä ja luovutan pestin sen jälkeen sille joka jaksaa :)

Q:sta: Hanin kantaa peesailen. Olen nähnyt riittävästi kuinka rankkaa vammaisen lapsen hoito ja en itse siihen pystyisi :( siksi asia on minusta sellainen että vain jokainen itse pystyy sanomaan oikean vastauksen pystyykö siihen vai ei.
 
Kiitos kaikille ihanille mammoille vertaistuesta, ootte ihania! :heart:

Viikonloppuna olin tosiaan ihan varma että heti maanantaina soitan neuvolaan ja VAAAAADIN päästä sydänääniä kuuntelemaan. Nyt mieli on onneksi hiukan rauhoittunut, en ole soittanut tänään enkä taida huomennakaan soittaa. Jotenkin tuntuu vaikealta olla kontakstissa tuon meidän neuvolatädin kanssa, on jotenkin sellainen etäinen tyyppi, joka neuvolakäynnillä puhuu paljon mieluummin kaikesta muusta asiaan kuulumattomasta. Esim. nyt ekalla neuvolakäynnillä ei edes kysynyt minulta, että mites olet jaksellut? Huoooh... Taidanpas sitten vaan sinnitellä vinne np -ultraan joka on teilun kahden viikon päästä, rv 12+6.

Ja AM, totisesti myös väsymys on vähentynyt huomattavasti. Toki väsyttää enemmän kuin normaalisti, mutta mikään kuolemanväsyolo ei nykyään enää ole.

Nyt siis yritän nautiskella tästä hyvästä olosta ja uskoa (ja toivoa) että masussa kaikki olis hyvin...

Talvitie 10+5
 
Moi!

Voi miten ikäviä uutisia tinjamin, oon tosi pahoillani teidän puolesta. :hug: Voimia ja jaksamista :heart:

Talvitie hyvä että siellä ollaan rauhallisemmalla mielellä :hug: :heart:

Onnea uusille joukkoon tulleille sekä hyviä uutisia ultrasta saaneille :flower: :)

Kiva kuulla miracle, että häät menivät hyvin =)

pietu- kiitos kovasti vitamiini-infosta! taidan mennä ostamaan samanlaisen setin itselleni. :)

Väsyttää kovin, joten taitaa kirjoittelut jäädä lyhkäseksi tällä kertaa, mutta omaa napaa piti tulla kertomaan, kun käytiin tänään siellä toisessa varhaisultrassa :heart: Edelleen oon hyvin raskaana, masussa kaikki hyvin! Siellä näkyi ihana reilun parin sentin pituinen milli-ihmeemme käsien ja jalkojen alkuineen
Mitat vastasi kooltaan rv 9+0 eli kasvua on edelliskäynnistä tullut juuri niin kuin piti :heart: Nyt vaan hykertelen onnesta ja odottelen np-ultraa, joka on reilun parin viikon kuluttua. :) Sitä ennen käydään vielä neuvolassa kuuntelemassa sydänääniä.

Kesis ja pikkunen 9+0
 
heissan hei! :wave:
uusi viikko uude kujeet :D
minä syön raskausmonivitaameja, foolihappoa, omaga 3 ja 6:sta sekä maitohappoa. jouskari nuo maitohapot todellakin vaikuttavat vauvan mm. atopiaan, ihottumaan ja allergioihin. ja samalla pysyy äidinkin vatsa kondiksessa ;) sun kannattaa sitten myös imettäessä jatkaa maitohappojen käyttöä koska imeytyy maidon mukana vauvalle.

aamulla olin ottamassa tuota kevyttä vitamiinipaukkuani ku yrjö lensi :headwall: enpäs saanut sitten enään otettua niitä, jotenkin ne haiskin yrjölle sen jälkeen :x lapset pyysivät nakki risottoa ruuaksi, noh ne riisit oli mulle liikaa ja taas pää vessan pöntössä. :x on tää vaan niin hienoa! :headwall:

jep jep koitetaan ajatella positiivisesti.... ihan aina ei vaan pysty!

oltiin eilen kolmessa asuntoesittelyssä, mutta ei löytynyt meille mitään... haku jatkukoon. tuntuvat vaan olevan kiven alla ne ns.meiän asunnot.

iltsu & beibe 9+0
 
Voi kauheeta Tipi!! :ashamed: Olit jo tosi pitkällä..ompa aivan hirveän surullista! :hug: voimia!

mä oon niin maassa, varmaan on jotain masennusta nyt kyllä..ei jaksa mitään ja mikään ei kiinnosta, kaikki tuntuu olevan yhtä vastoinkäymistä ja ei jaksa vaan olla, tuntuu tosi tyhjältä! Mikä mua oikeen vaivaa??

Onko kaikki muut ihan onnellisia?
 
tinjamin pahoittelut huonoista uutisista :hug: elämä se osaa joskus heitellä :'(

tipi voih..onko se pahin käynyt?? olen todella pahoillani :hug:

ja minä kun luulin että tää pahoinvointi alkoi jo helpottaan :kieh: eilen illalla se taas alkoi ja tän päivän jtkunut. melkein viikon ajan olinormaali olo. tää on nyt samanlaita kun viikolla 7-8. eikös sen kymppi viikolla pitäs jo helpottaa..?

kuinka moni kärsii alaselkä särystä?? tää on välillä jotain tosi pahaa tämä mun selkäkipu. en tiedä miten pärjään kun maha alkaa painaan ja se tuntuu selässä :'(

kaikille mammoille ihanaa viikkoa, koitetaan jaksaa tämä hamasta purren, ajatellen että viikon päästäon taas viikko viikkoja lisää :LOL:

huomenna taas uudelle viikolle :D JJ-t ja mussu 9+6
 
tipi voi ei, aivan kamalaa että noin pitkällä voi tapahtua vielä tällaista. Paljon voimia ja :hug: Tuntuu niin tosi pahalta sinun puolesta. Voimia myös tinjaminille :hug:

Alkoipa tuo Tipin kokemuksen jälkeen pelottaa omakin odotus. Olen ajatellut että niin voiton puolella jo ollaan, ettei tässä hyvin todennäköisesti enää mitään tapahdu, mutta ei sitä todellakaan koskaan tiedä. Jännittää myös ensi vkon nt-ultra, joka mulla sattuu päivälle 11+6. Kunpa vain siellä olisi kaikki kunnossa, voisi sitten melkein huokaista ekan kolmanneksen kunniaksi... Mut jos ei ole, niin saa kyllä miettiä tosissaan mitä tekee. Mies kun ei haluaisi ainakaan pahasti sairasta lasta (ja olisihan se varmasti vaikeaa niin lapselle kuin vanhemmille), mutta itse en todellakaan tiedä pystyisinkö mitään päätöksiä tekemään. No, toivotaan parasta.

Minäkin syön Multitabsin raskausvitamiineja sekä välillä lisäksi kalsium-d-vitamiinipillereitä, koska en ole viikkokausiin saanut yhtään maitoa alas pahoinvoinnin takia. Paha olo tosiaan sen kuin jatkuu, vaikka on hieman helpottamaan päin...

miracle isot onnittelut rouviintumisesta :flower: samoin onnittelut kaikille hyviä ultrauutisia saaneille!

t. manna + lilli 10+5
 
Tipille syvä osanotto ja hirmuisesti voimia. :'( :hug: :'( :hug: :'(

).( Mua pelottaa kanssa kaikki km-uutiset. Aina kun kuulen jonkun saaneen km:n niin katon että oliko pidemmällä kuin mä ja sit jos ei ollut niin ajattelen että huh, oon ite jo päässy ton ohi... Mut sit ku on pidemmällä kuin ite, niin pelottaa.... :|
Huomenna on varhaisultra klo 9.20, joten sen jälkeen toivottavasti saatte tänne taas hyviä uutisia.... Pelottaa. Mut toisaalta mietin että pakkohan meidän Punkerolla on kaikki olla hyvin... Sekavaa. Menen tästä ehkä hetkeksi terapoimaan itseäni (soittamaan viulua tai pianoa. :p )

Laala ja Punkero 7+3
 
Voi ei Tinjamin ja Tipi :( Mullakin kolkuttaa takaraivossa vielä aikaisempi km viikolla 14+4 ja huokaisen vasta kun sinne asti päässyt...Tuo on enää tosi harvinaista, että noilla viikoilla jotain tapahtuu mutta silti. Intouduin kuitenkin jo tilaamaan nettiputiikista sellasen masutuubin, jossa pikkuset jalanjäljet :) Alkaa tää masu sen verran jo pömpöttää! Ei kyllä aikasemmissa oo näin aikasin tällästä kumpua ollutkaan...heh..Mäki halun jo np-ultraan! Ei tietookaan koska pääsee, kun ei neuvolaankaan vielä soitettu...eli se ois listalla seuraavana

 

Yhteistyössä