*HUHTIKUUN MASUASUKIT* ~ syyskuussa -->

Heipat pitkästä aikaa!

Ja ensimmäisenä suumrimmat pahoitteluni kaikille km:n kokeneille. Voimia! :'(

Miraclelle onnea rouviintumisesta! :flower: Hieno kuulla että häät oli onnistuneet.

Sitten vaan ON: Töitä on takana nyt kolmeviikkoa ja neljäs käynnisty tänään. HUH! Työn ja vapaa-ajan sovittaminen tuntuu ihan kauheelta yhtälöltä ja sen vuoksi mulla ei olekkaan ollut mitään sosiaalista elämää kolmeen viikkoon. :/ Kai tähän joskus tottuu, sitten viimeistään kun sieltä pääsee taas poies. ;)
Viime perjantaina kolhati kutsu np-ultraan joka ois ens maanantaina eli 15.9. toivottavasti uutiset on edelleen hyviä. :)
Töissä olo tuntuu aika tuskaselta välillä kun selkää sattuu ihan hirveesti eli JJ-t , täällä kohtalotoveri ja sitten iltapäivästä pökät puristaa niin vallanmahdottomasti. En kuitenkaan halua asiasta töissä vielä puhua joten ihmetelköön avoimia housun nappeja. :whistle:

Pitäkäää te muut palsta pystyssä, päivittäin seuraan kuulumisia, mutta kirjoittamaan oon nyt aika huono varsinkin kun töissä eräs työkaveri "hiipii" aina selän taas kysymättä voiko häiritä, ärsyttää. :headwall:

Tää lähtee nyt syömään ukon paistamia lettuja, NAM! =)
 
Tipille halaus, paljon voimia sinulle :heart: :flower:

Justiinsa miehen kanssa kokeiltiin ekan kerran mehulinkoa! Jee miten kiva juttu. Saatiin lainaksi miehen äidiltä eli anopiltani siis :) Paloiteltiin omenoita, banskuja, nektariineja, appelsiineja ja kiiwejä. Ja tuli aivan erittäin maukasta, samettisen pehmoista mutta sopivan kirpsakasta ikään kuin "mauritius-juomaa", oikein eksoottista smoothieta! Itselle ja vauvelille runsaasti vitamiineja. Suosittelen. :heart: :p

Eilisestä on ollut vasen alaselkäpuolisko omituisen herkkä ja kipeä, huomasin suihkussa kun varpaita koukistelin pestäkseni. Voikohan olla raskauteen liittyvää, ehkä venymistä? Hmm.. JJ-t:lläkin taisi olla tätä samanmoista särkyä..

Me rakkaan mieheni kanssa aiotaan ostaa vauvelin sydänäänien kuuntelulaite :wave: Vähän myöhemmin, ei vielä kuulemma. Minähän ostaisin vaikka jo het' oikopäätä hippulat vinkuen, mutta mies onneksi on maltillisempi. =)

Ei ole onneksi vielä oksennuksia tullut, edelleen kuitenkin väsymys on kova.
Voimia jokaisen iltaan, yöhön ja huomiseen! :hug:

 
pojanäiti-83 meillä onkin sitten yhdessä jännitettävää kun meilläkin np-ultra 15.9. hui toivottavasti kaikki on hyvin.
mä muistan esikoisesta kun käytiin niin se oli tosi yllätys kun jo siinä vaiheessa siellä masussa on "ihan oikea" vauveli ja kuvia on ihana katsella :heart:
 
Tinjamin ja Tipi, pahoittelut ja voimia teille molemmille! :'(

Tämä napa on tänään ollut saikulla, viime yö meni valvoessa, unta noin 2-3h, joten jäi työpäivä väliin. Ei voinut aamulla lähteä, täysin mahdotonta. Pönttöä on halittu, syöty ja nukuttu koko päivä, nyt alkaa taas elämä voittaa. Huomenna ollaan 10+0, jokohan sit alkais tää yökkäily helpottaa... äitini tosin uhkaili, että jos oon sieltä jotain perinyt, niin pahoinvointi jatkuu kunnes vauvan liikkeet tuntuvat kunnolla eli vielä todella pitkään. :headwall:

Varhaisultraa en sit tänään varannut, vaikka jo hieman meinasin. :) Miehenkin mielipidettä kyselin, mutta eipä siitä oikein selvää saanut. Sanoi, et varaa jos haluat, höh. Sit kun tietäis haluanko. :LOL: Jospa huomenna soittelis ja katsois olisko vaikka peruutusaikaa joskus lähiaikoina.

PojanÄiti-83 samanlaisia työkavereita meidänkin työpaikalla, ärsyttävää kun täytyy varoa missä palstoilla pyörii. Laala, hyvää ultrailua huomenna!

Tsemppiä kaikille alkaneelle viikolle!

ventti. 9+6
 
Kivaa Hani- että meillä on yhessä jännäiltävää ei oo niin yksinäinen olo. :wave:
Täällä tuo onkin ihan uus juttu tai vuosi sitten on taidettu täälläkin mukaan ottaa tuo np-ultra sitä ennen oli vaan rakenne.
Esikosta kun ei osanna pelätä mitään ja oli vaan onnellisesti raskaana niin ei sitä muuta osannu odottellakkaan eikä halutakkaan. Kyllä huomaa tälleen ajan myötä sananlaskun "tieto lisää tuskaa" pitävän niin paikkansa kun nyt tässä raskaudessa pelkää kaikkea mahdollista ja mahdotonta. :| :/

Hyvää yötä kamut!

Pakko laittaa tickeri jotta näkee missä mennään, en kyl tiiä pitääkö toi edes paikkansa...

 
En voi mitään, mut tuli kyyneleet silmiin Tipin uutisista. Ihan liikaa tulee näitä kesken menneitä. Otan osaa todella :hug:

Selkäsäryistä: Miula juilii alaselkää ihan kiitettävästi. Ei mikään nanna olo. Iskias oireilee ja tuo häpyliitos ilmotteli itestään eilen ekaa kertaa. Mukavat ajat vielä tiedossa..

Masennuksesta: Miten miusta tuntuu, et nää ihme itkut ja skeptiset ajatukset raskauden suhteen jotenki ois osa alavireistä mielialaa.. Toivottavasti ei vaan kuulus ihan muuten tähän hommaan. Ehkä se on vain väsymys, joka miule tekee tepposiaan.

Tänään oli muutenkin väsy päivä. Poika oli yks riiviömarakatti ja järjesti kyllä mammalle ohjelmaa. Ei auttanu valittaa :snotty: Isäntä oli kalassa ja iltalennolla.

Mut joo.. Nyt öitä!

pietu- ja oikku 9+6
 
otan osaa kaikki keskenmenon kokeneet. :'(

vitamiineja minäki sitten kävin ostaan.niitä multivita-kapseleita. oksensin eilen monta kertaa,liekkö siitä tabletista johtuvaa,tiiä tuota....

joskus veljeni vaimo suositteli minulle jotain b6-vitamiinitabuja,koska hällä vaikutti se pahaanolon loppumiseen. itse sitten kokeilin,mutta ei mitään vaikutusta.

joku puhui yöllä heräämisestä pissalle ja siitä ettei sen jälkeen uni tuu.minulla aivan sama ongelma,ja herään 4 aikaan joka yö ja ei meinaa uni tulla sen jälkeen. nyt varsinkin ku mies on viikot pois ja viereeni tupsahtaa yön aikana joku lapsista nukkumaan,niin siinä ollaan niin ahtaassa että onki hankala nukkua =) toisaalta ihana että joku on siinä kainalossa niin ei nii pelota ;)

väsymys on edelleen kovaa,eikä se varmasti ihan heti hellitä,mutta kestetään se ja otetaan välillä päiväunia. neuvolaan en ole vielä soittanu,jos tekis sen huomenna ku 9 viikkoa tulee täyteen =)
millä viikolla ne sydänäänet kuuluu?
mua vähän pelottaa se sydänäänien kuuntelu,ku sillon ku oli tuulimunaraskaus niin 11+jottai viikolla ne ei kuulunu ja sillon olin varma että jotain on vialaa ja niinhän se sitte oli :'( toivottavasti nyt ois kaikki hyvin ja jumputus kuuluis sitten..... :heart:
tällasia mietteitä tälläerää...

Pai ja nuppu 8+6 :heart:
 
kiitos kaikille tuesta :hug:

taitaa silmät turvota päästä kohta irti. np-ultra ei tuonu hyviä uutisia, vauva oli kuollut 8+4. tänään osastolle hoitamaan asia 'loppuun'. tää on aivan kamalaa :'(

toivon sydämeni pohjasta että te kaikki saatte onnellisen odotuksen, näitä uutisia ei toivo kenellekään. nyt antaa ajan kulua, ehkä pääsen liittymään syksyn odottajiin.
 
Voi Tipi olen niin kovin pahoillani :'( Mulla meni viime raskaus ihan samalla kaavalla. :hug: Np-ultrassa todettiin, että kohdussa ei ollut enää elämää, asukas vastasi juuri rv 8+4 tai jotain. :/ Toivon sulle kovasti voimia ja jaksamista. :hug: Toivottavasti pääset taas liittymään tosiaan syksyn odottajiin, meillä uusi tärppi kävi nopeasti; yhdet kuukautiset odotettiin ennen uutta yritystä, josta sitten heti tärppäsi. Toivottavasti samoin teilläkin. :heart: Koita jaksaa :hug:
 
Tipi voi ei... :hug: :'( Jaksamista kovasti teille ja toivottavasti pääsette pian takaisin!

miracle Häät kuulosti ihanilta :) Ihanaa, että kaikki meni hyvin. Onnea vielä!

Mä olin lauantaina muutaman mamman kanssa mökillä yötä ja oli ihana rentoutua ja jutella ja nukkua, nukkua, nukkua... nyt meillä alkoikin parin viikon loma koko perheellä. Viikonlopuksi lähdetään miehen kanssa Helsinkiin hotelliin kahdeksi yöksi ja poika menee mummulaan. Lauantaina siellä sitten juhlitaan ystävien häitä.

Viime yö jännitti kun vietiin eilen illalla pojan kanssa tutit postilaatikkoon, että oravavauvat voivat ne sieltä hakea. Nukkumaanmennessä vähän itketti, mutta yö meni tosi hienosti. Poika nukkui omassa sängyssä ilman itkuja ja aamulla sitten mentiin yhdessä katsomaan postilaatikolle onko tutit haettu... voi sitä riemua kun oravavauvat olivat tuoneet kiitokseksi Autot-leffasta Ramone-auton ja Lauri Kilpa-autosta Ripan ja Luisun :D

Väsymys on edelleen tosi kova. Unta riittäis vaan ihan järkyttävän paljon. Housut alkaa ahdistaa ihan tosissaan ja alavatsalla on jatkuva painontunne. Jotenkin mulla on kyllä hirveän luottavainen mieli tämän raskauden suhteen :)

 
voi rakas tipi :flower: olen pahoillani sun ja vauvasi puolestasi. :heart:

Jos jaksat vastata, niin kiva mutta jos et, niin ymmärrän. :)
Kävitkö koskaan varhaisultrassa, oliko silloin vauvalla hyvin?

:heart: :heart: VOIMIA! Et ehkä vielä jaksa ja voi ymmärtää, mutta varmasti tämäkin koettelemus vahvistaa entisestään sinun ja miehesi parisuhdetta. Toivottavasti uudet ajatukset vauvelin teosta, vie ajatuksesi muualle tästä surullisesta hetkestä. Kyllä Sinä pärjäät! :heart:
 
Pahoittelut kaikille keskenmenon saaneille. Rutistus ja voimia :hug:

En olekaan aikoihin kirjoitellut. Lueskellut kylläkin, mutta laiskuus ja väsymys vaivannut.

miracle hurjasti onnea sulle
Ihan tuli omat ihanat häät tuoreena mieleen :heart: :heart:

Itse kävin eilen ensimmäisessä neuvola käynnillä. Kyllä siellä aikaa vierähti.
Ei suostunut edes yrittää kuuntelee sydänääniä :( Olis niin halunnut saada jotain varmennusta tästä vauvelista. Ei käyty siis varhaisultrassa. No np-ultra on 3.10 siihen asti on vaan jaksettava odottaa.
Lasketunajan täti sai erin kuin minä. Johtuen tosin siitä että käytti kp 28 ja mulla kun se on 22-25. Mutta mennään nyt kuitenkin omalla mutu tuntumalla kunnes toisin todistetaan. =)

Tossa joskus sitä sanoin että kun ei oireen oiretta. jOO olisin ollut hiljaa vaan. Väsy, väsy ja ainainen paha olo. en ole herkkä vatsainen ja siksi ei varmaan oksu tullut. Mutta olo on 24/7 sellainen että rukoilee välil et oksu tulis ja olo sen myötä edes hetkeks helpottais.
Sitä sitten kuitenkin pystyy syömään. Tai välillä ahtamaan navan täyteen ja sitten vielä enemmän pahaolo.

Mutta joo se tällä kertaa omasta navasta.


Paljonko olette jo hommailleet äippävaatteita ? Onko jo käytössä ?

Vuffi rv 9+1
 
heipä hei kaikille.. =)

enpä ole päässyt itsestäni mitään ilmoittelemaan pitkään aikaan ku tuo tietokone hajosi, mutta nyt on uusi kone niin pääsen taas kirjoittelemaan.. ( meinas jo vieroitusoireet iskeä) :LOL:

maha alkaa jo itsellänikinb oleen aikas näkyvillä jo.. enpä ois uskonu että näin aikasin.. esikoisen kanssa alkoi vasta aikas myöhään näkymään..

sen verran muilta haluan kysyä.. onko teillä alavatsa kipuja?? itsellä on ollut koko alkuraskauden ajan nyt rv 8+4 luulis että ne loppuis jo jos ne siitä keltarauhasesta johtuu... en tiedä kun ei neuvolassakaan mitään kerrota..

pahoitteluni kaikille keskenmenon saaneille. :hug:

unicorn85 rv 8+4
 
vuffi olen koittanut löytää äippähousuja, mutta siinä vielä onnistumatta. turussa on enään h&m joka myy äippävaatteita. ja sitten lastentarvike ja oz baby joitakin, mutta ovat siellä niin p...irun kalliita. mulla on parit vanhat, mutta ovat niin hirmuisen kuluneet ja aivan liian isot että tippuu päältä.

:attn: tietääkö joku jonkun hyvän äippävaate myymälän netissä? :attn:

millaisia kipuja teillä on jos on kohdun alueella? mulla oli vkon loppuna sellaisia vihlaisuja kohdun ja häpyluun alueella... tosin ilmenivät rasituksen aikana, mutta kuitenkin. ne ei ollut menkkakipuja vastaavia vaan sellaisia aaltoja jotka meni ja tuli. onko muilla?

iltsu ja beibe 9+1
 
unicorn85, moikkamoi :)

Juu kyllä mulla on alavatsassa pientä kipua tuntunut, välillä enemmän vihlaisee, varsinkin mahallaan kun olen sängyssä ja yritän yskiä, niin ei oikein onnistu. Sellainen vähän menkkakipu, mutta ei kuitenkaan. :) Aaltoilevasti tuli ja meni. Sinänsä nämä kipuilut ei haittaa yhtään, kun ajattelen vaan että vauveli se siellä ja kohtu kasvaa :heart:

 
AAM
Tipi :hug: :hug: :( :'( voi muru... iso voima-:hug:

hapamperi ihan tuli tippa linssiin kun lueskelin tuttijuttua.. :D :LOL: mieletöntä että noi pikkuset osaa sitten iloita asioista.
Meillä kans suunnaton riemun ja ylpeyden aihe kun poika osaa ottaa lenkkarit pois jalasta :xmas:

Katsoiko kukaan eilen sitä ykköseltä prisma vai mikä se ohjelma on juttua kun tuli 19.10-20 ? koskien keskenmenoja en muista oliko uusinta?
siinä tutkittiin parikuntia joilla oli takana useampi keskenmeno ja solvittiin niitten keskenmenneiden kromosomeja että mikä siellä oli vialla ja mikä kromosomipoikkeavuus oli aiheuttanut km:t. ja seurattiin muutaman pari elämää ja jaksamista :) oli siinä sentää iloinen loppu yhdelle nuorella parilla saivat monen yrityskerran jälkeen terveen tyttövauvan ja nainen sanoi ettei raskauksistaa ollut osannut nauttia kun jatkuvasti sai pelätä km:a. vielä synnyttämään menossa sanoi että ei osaa kuvitella että on äiti kohta. Ja eiköhän itkut tirahtanut siinäkin lopussa meikäläiseltä ko telkussa isukki ryntäs kertomaan että tyttö tuli :D ja kuului se legendaarinen vastasyntyneen rääkäisy *hanat aukesi * :LOL: kyllä siinä oma puolisoni taas oli taas niin oma ittensä. pudisteli päätään ja meni koneelle istumaan :D kunnon äijä.. :LOL:

AM & hippunen 9+1
 
Voi Tipi, en löydä sanoja... :'( :hug:

Jokainen odottaja varmaan jossain siellä taka-alalla koko ajan toivoo parasta ja pelkää pahinta. Itse esikoisen kanssa vedin aina väliin pienet paniikit, oman pikkuisen menettäminen on kyllä sen luokan isku, että ehkä siihen vaistomaisesti vähän henkisesti varustautuu. Mutta silti se kyllä varmasti todeksi muuttuessaan musertaa. Voimia sulle Tipi surutyöhön, ja vauvatuulia tulevaan!

Omaa napaa sen verran, että paha olo ei ollut lähellekään yhtä paha tänä aamuna ja väsykin on hiukka väistynyt. Toivottavasti ei ois mikään väliaikainen juttu. Äitiysvaatteita en ole ostellut enkä ostakaan - edelliset mammavaatteet ovat edelleen kaapissa ja ellen nyt ihan tolkuttomaksi paisu, niin menevät varmaan tänkin odotuksen loppuun saakka. Vastahan tässä vajaa vuosi sitten oltiin raskaana, ajatella! :LOL: Sen varhaisultran kanssa vieläkin painiskelen - taidan soittaa ajan niin loppuu tämä piina... :D
 
JEEEE! Just tuli Naistenklinikalta postia, että 26.9 aamulla on sitten rakenneultra! Olen varhaisultran tohtorisedän laskeman (ja alla olevan tickerini) mukaan silloin siis rv 11.0 tasan.

Se vähän tosiaan kummastutti, että pienokainen oli silloin varhaisultrassa omien kuukautislaskujeni perusteella 8+3 (vaikka täysin en muistanut enkä muista vieläkään milloin ne menkat silloin viimeksi oli, mutta arvelin parhaani mukaan 6.7 alkaneiksi) mutta siis tohtorin mukaan rv oli vasta 7+5. Ja näytti sikiötä ensin edestä jossa 12.7 mm ja sitten sivusta 13.7 mm. IHANA SE OLI NÄHDÄ :heart: Mutta mietittiin mieheni kanssa, että miten se pikkuinen on tuon kokoinen ja tuossa neuvosta saadussa kirjassa sikiön koko on 7rv vain 6 mm ja 8rv 11.5 mm. Ja sitten 9rv 19 mm. Eli näitä vertailtaessa meidän pikkuinen kulta olisi enemmän se mun 8+3 silloin ollut kuin tohtorin 7+5. Äh, kunhan siellä oli ja on se rakas mauvanen, se on tärkeintä!! :heart: mutta kyllä vähän mietitytti.. Kai se lääkärimies asiansa nyt ossoo.. :ashamed: Kaikkee sitä mietiskelenkin. Oma rakas pieni siellä on ja yksilöllistähän se tosiaan on minkä kokoinen on milläkin raskausviikolla. Kuitenkin aluksi meni pää hiukan pyörälle :saint:

Miten teidän vauvelien koot on varhaisultrissa ollut? :flower:

 
itselläni oli todella voimakkaat pahoinvoinnit, kunnes terveyden hoitajani suositteli sea band -ranneketta. ranneke tulee molempiin ranteisiin ja siinä on pieni pallo joka painaa akupainanta pisteisiin ja se todellakin auttaa kaikenlaiseen pahoinvointiin. itselläni se auttoi oikeesti.
 
Ihan ensiksi osanottoni keskenmenon kokeneille. :hug:
Toivottavasti ei enää enempää näitä uutisia. :(

Tänään oli eka neuvola rv 10+0. Samat alkulöpinät kuin ennekin, mutta ihaninta oli se että :heart: -äänet kuuluivat hienosti. Ei tarvinnut edes pahemmin etsiskellä kun jo löytyivät. :) Olen niin onnellinen. :D :D :D
Lääkärineuvola onkin jo ensviikolla ja silloin kuunnellaan uudelleen :heart: -äänet. Tänään varaan myös np-ultran. Kiva kun alkaa vihdoinkin tapahtumaan jotakin. Alkaa pikkuhiljaa tajuumaan että raskaanahan tässä ollaan. Np-ultra kyllä jännittää aikalailla, mutta samalla ei malta odottaa että pääsee näkemään pikkuisen. :heart:

Hapamperi: kiitos lanka vinkistä! Kävinkin jo ostamassa 4 kerää. :)
 
Tosi outoa. Eka aamu, ettei okseta ja mikään ei tee pahaa. Lisäksi sitä vuotoa ei ole tullut eikä kipuja. Jotenkin vaan miettii, että mikä tää vaihe on.

Voiko se pahoinvointi loppua kuin seinään?

Töitten lomasta vaan pikaseen kirjoitan.

Mammanen ja pinkki 10+4
 
moi!

Tipi: :hug: :hug: :hug: olen tosi pahoillani! Tiedän kuinka pahalta tuntuu :'( voimia toivottelen.

FunkyMama: tarkotit varmaan np-ultraa etkä rakenneultraa? ;) Rakennehan tehdään kutakuinkin raskauden puolivälissä.

(.) tänään oli aamulla jo aika hyvä olo! jonku puolisen tuntia, olin aivan :eek: mutta sitten taas puuron jälkeen iski ellotus...mutta kylllä se tästä suttaantuu kun hetkittäin saa jo olla hyvinvoiva! :)

Gardenia ja Kapris 8+6
 
funkyMama meillä esikoinen oli varhaisultrassa (rv 7+1) n. 9 mm pitkä. Viimeisimmästä keskenmenneestä en muistakaan enää pituutta (silloin nähtiin syke 6+4, eli ei montaa milliä joka tapauksessa ;) ), ja nyt tämä uusin tulokas oli 5,5 mm rv 6+3 ja eilen 9+0 22,21 mm B) Se oli eilisessä ultrassa niin liikkiksen näköinen, näytti ihan maapähkinältä :D :heart:

Mm. täältä vau-kirjan sivuilta http://www.vau.fi/templates/BlankPage____65678.aspx löytyy sellainen "Raskaus viikko viikolta"-kalenteri, mistä näkyy myös minkä pituinen alkio/sikiö on milläkin viikolla. Eli viikkojahan tulkitaan niin, että esim. 9. viikko = rv 8+0 - 8+6

mammanen mulla loppui pahoinvointi esikoisesta ihan seinään kymppiviikolla. Sitä odotellessa... :)

AM mun piti katsoa myös se dokkari, mutta tietysti unohdin, ehdin juuri pari viimeistä minuuttia nähdä. Muistaakseni se tulee vielä uusintana, täytyy yrittää katsoa.

hapamperi voi miten liikkis toi esikoisen tutti-juttu :heart: Mua alkoi melkein harmittamaan, että meidän esikko ei ole koskaan tuttia huolinut, olisin halunnut toteuttaa vastaavan idean meillä :D

Kesis ja pikkunen 9+1
 

Yhteistyössä