*HUHTIKUUN MASUASUKIT* ~ syyskuussa -->

Huh huh....tää epätietoisuus masuasukista on kamalaa....samaa varmaan kaikilla äideillä...Mulla ei oo ollut oikeestaan mitään oireita raskaudesta muutamaan päivään...ei okseta, ei pahemmin väsytä....kääks ja pelottaa.....Onneksi huomenna on eka neuvola ja saa edes jotain selvyyttä tämän hetkisestä tilanteesta....kumpa kuuluis sydänäänet tai pääsisi ultraan... :) Helpottaas vähä oloa kun saisi jotain tietoa....

Hyvää pyhäpäivää kaikille!!!!! :heart:
 
guess vähänkö ärsyttävä littumaha. :kieh: Lisää rasvaa ruokavalioon!

Mulla ei näy mitään pömpsää vaikka vetäis mahaa sisäänpäin, sen verran on entuudestaan kerääntyny ihan rasvamakkaraa mahaan. :kieh:
kahvia ei tee mieli sitten pätkääkään, pelkkä ajatuskin oksettaa.

Tänään ollu muutenki ihan kamalan kamala päivä. Olin töissä (siivoomassa Naantalin kylpylässä), niin puol aamua meni siinä että olin siellä ihan tärisevänä ja valkosena. Kyl työkaveri ensin vähän katto että olenko kipeä tai mikä on, mut sanoin sitte, että ei pitäis raskauspahoinvoinnin tarttua. Kertaakaan en oo ihme kyllä oksentanu, mut on monta monta päivää ollu ku oon ollu ihan varma että tänään lentää...

Njooh eipä mulla kummempaa asiaa tänne ollu. :LOL: Pitäis keksiä isompi asunto. Mietitään että mennäänkö vuokralle vai joko uskaltaisi ostaa oman.

Laala ja Punkero rv 8+5
 
Heippa kaikki! Mä oon ihan pihalla kuulumisista vaikka koitin ketjua kyllä kahlata läpi... Oltiin miehen kanssa kaksi yötä hotellissa iiiiihan kaksin ja nyt väsyttää. Meni myöhään molempina iltoina ja varsinkin eilen jolloin juhlittiin ystävien häitä. Kivaa oli, vaikka sainkin katsella koko illan kännisten touhuja... ja tänään kyyditä autolastillisen krapulaisia parisataa kilometriä kotiin.

Raskausoireet on kadonneet ihan kokonaan... maha kyllä turpoaa aina iltaa kohti ja väsyttää edelleen, mutta muuten ei mitään...

Nyt on pakko painella sohvalle löhöilemään...

hapamperi & Frank 10+4
 
Voi lauantaipussi!! Nyt on pakko lähtee hakemaan sitä..ihan sika huono olo eikä tee mieli mitään ei mitään ruokaa ei makeeta ei mitään..sit tuli mieleen se lauantai pussi ja ne autot! ;) Kiitos siitä teille, se pelastaa mut toivottasti tältä ololta.. :D
 
mä ostin kans eilen lauantaipussin..oon aina ollut heikkona niihin autokarkkeihin, mut nyt ne maistuis todellakin! mut ainoa huono puoli on että päätä alkaa särkeä kun syö makeaa..guess: taisit eilen olla muotinäytöksessä esiintymässä parhaan ystäväsi kanssa, mut älä huoli en ole stalkkeri, sut oli vaan helppo tunnistaa "vihjeiden" perusteella B) :LOL:
 
oihh..nyt o autokarkki onnellisesti suussa.. :p ai että..nam nam!!

Joo olin näytöksessä!! Ei vitsi hui että ..tunnetaanko me vai onko meillä mahdollisesti yhteisiä tuttuja? :D Vähän siistiä ku rupee tällee porukkaan törmäileen.. Olin meinaa äsken hakemassa tätä lauantaipussia kaupasta ja kuulin ku joku nainen puhu puhelimeen tosta enterorokosta ja siitä parvorokosta (vai mikä se oli?) ja tuli heti mielee et olikohan se Daisy? Asutko Daisy Tampereella? :whistle:
 
Ei me tunneta, mun pahe on että mulla on paljon ns.turhaa tietoa..eli seuraan juorulehtiä silloin tällöin ja sieltä olen bongannut jutun parhaasta ystävästäsi joskus aikoja sitten,joka oli kuvassa parhaan ystävänsä kanssa (eli sinun) ja sitten kun puhuit että raskaudestasi oli puhuttu lehdessä(ja olin sattunut lukemaan sinä aamuna lehden) ja näin muotinäytöksen ohimennen kun olin mammavaateostoksilla ja vielä julkaistuasi kuvan masustasi varmistuin..eli yksinkertaisesti osasin laskea 1+1 B) :p eli näin :p hitsi ku tekee mieli niiit autokarkkeja....noh, jos sitten keskiviikkona palkitsis itsensä np-ultran jälkeen..

 
moi! ai mä aiheutin täällä autokarkki-intohimon :LOL: :LOL: mut ne ON vaan niiiiin hyviä B)

Kattooks kukaan BB:tä? vähän mä itkin äsken silmät päästäni kun Andreas sai uutisia taloon, oli niin liikuttavan onnellinen! :heart:

tänään oli taas aivan järkky olo aamusta lähtien. ukollekin tuli kiukuteltua niin että en ees moikkaa sanonut kun se lähti yöks töihin |O jumalaare ku joskus ketuttaa siivota kokoajan sen jälkiä...niinku pikkukersa jättää kaikki kamat siihen mihin ne sattuu jäämään *nalkuttaa ja on tosi pikkumainen* :snotty:

noh, se siitä. huomiseen! :hug:

Gardenia ja Kapris 9+4 (10+6)
 
No voi etää..sus ois kyllä salapoliisin ainesta!!hiihiii... :LOL: tsemppii np-ultraan!! oon kade sun lasketusta ajasta, 2.4 on meinaan mun oma syntymäpäivä.. :D

BB:ssä Andreas sai tietää et sen tyttöystävä on raskaana..itkin täälä iha onnesta! =)
 
Huomenet taas kaikille!
Bb:tä ilmeisesti muutkin katto itkien kuin minä... :LOL:
Kyllä siellä varmasti moninkertaistuu tollaset tunteet ja kun ei päässyt edes koskeen omaa kultaansa.. Mä näinki sitten unta et olin ite bb:ssä... :LOL:
Mäki join paljo appelsiinituoremehua,mut mulla tahtoo tulla masu pipiks noista sitrushedelmistä niin lopetin sitten sen juonnin..
Täällä alkaa paha olo helpottaa jasitä on oikeestaan enää pieni etova olo ja jos ei ole vähään aikaan syöny niin sit tulee taas se tosi huono olo..
Nyt pitää vissiin lopetella kun pienempi poitsu tuli halaan ja sanoon että äiti tuu.. :heart: :heart: :heart: On se niin ihana ku se on ihan äitin poika!
Kokeillaas tarttuuko tää mieliteko taas..Mä eilen pistin äitini paistaan lättyjä kun oltiin kylässä..Nam!!! Kyllä oli hyviä!!!
Mut nyt pitää mennä! hyvät voinnit kaikille!

Vaavimasu ja napukka 9+5
 
Huomenta!

Olen ollut flunssassa kotona keskiviikosta asti eikä nettiä kotona. En ehtinyt lueskella teitin turinoita, kun olis heti yks mieltä suuresti vaivaava asia;
P.S vähän ehkä äklöö juttu mut huoli suuri
Eli lauantaina kun miehen kanssa siinä vähän touhuttiin kesken kaiken huomattiin lattian olevan aivan märkä :( :'(
Ei ollut pissaa. Ihan kirkasta hajutonta ja sitä ei ollut mitään ihan vähän. Mä menin aivan paniikkiin et nytkö keskenmeno ja tuo lapsivettä lattialla ? Ei mitään kipuja ei verta vaan sitä öklöö eritettä :/ Soitin sitten äppäpolille jossa vaan käskettiin seurata tilannetta. :ashamed: Apua. Sainoivat että voi olla valkovuotoakin. Siis voiko tulla ihan lorisemalla Yök anteeks ?
Neljäs tulossa ja luulis et tietäis vaan ei koskaan ennen ollut moista.
Siis mitä jos se oli lapsivettä, eikö luulis että olis jotain kipuja tai jotain... :(
Soitan neuvolaan heti kun siellä aika ja yritän päästä ultraan.
Onko jollain ollut jotain vastaavaa ja miten onko kaikki ollut hyvin vai mitä ?

Oon epätoivoinen ja ensimmäistä kertaa pelkään :'(

Vuffi rv 10
 
Hui kun on taas tullu edellisestä käynnistä kaameesti textiä,

Mulla on ollu kaameena himona viinirypäleet (tummat ja vaaleet menee ei väliä)
ja appelssiini.

Tyttö/poika veikkauksista, toivotaan tyttöä kovati kun noita poikia jo 3 on mutta yhtä rakas se poikakin olis :)

Nyt kiireus töihin, palailen paremmalla ajalla :)
 
AAM
|O huomenta tiineet kanssa sisareni!!

täällä nukuttu taas koko viikonloppu melkein.. elämä että väsyttää !! poikakin on iha hermona kun mutsi vaan makaa lahnana sohvalla ja tää tuo kirjoja ja autoja leikittäväksi ja minä vaan röhnään siinä :ashamed: :|
Uimassa sentäs käytiin lauantaina ja kaupoissa mutta siinä se menikin sitten.. ainii ja käytiinhän me puistossa sentää samana iltana :)

NP-ultra torstaina :heart: sitten pääsen mäki hehkuttamaan hippusen näkemistä... :D vähänkö jänskättää..

työssä tylsää.. :kieh:

AM & hippunen 10+0 RV !!!! :eek: noi paljon jo...
 
Huomenta.

Täällä vaihtelee olotila positiivisuudesta pelkoihin. Keskiviikon NP-ultra alkaa todenteolla jännittämään että onkohan kaikki kunnossa :|.
Kuvotus ja huono olo on vielä seurana, joten ainakin jotain toimintaa on. :)

Tää on kyllä ihan hassua tavallaan, mutta ei sitä osaa olla murehtimatta vaikka välillä menee päiviä että uskoo kaiken olevan hyvin.
Ja niinkään ei pelota tulos niskaturvotuksesta tai muusta vaan se että pieni on vielä matkassa.
Kai siihen osaltaan vaikuttaa lievät menkkamaiset jomotukset, jotka tosin esiintyy eniten silloin kun alkaa olla aihetta mennä vessaan tyhjennykselle. :ashamed:

Poreilu (joka ehkä eniten tuntuu perhosen siipien kosketukselta) mahassa on jossain määrin lisääntynyt. Ei toki kokoaikaista eikä välttämättä joka päiväistäkään, mutta oon huomannut että eniten sitä ilmaantuu mikäli oon vähän etukumarassa. Mistä lie sitten ikinä johtuukaan. Mutta veikeältä tuntuu. =)


Ruttana & Salamatkustaja 11+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja guess:
No voi etää..sus ois kyllä salapoliisin ainesta!!hiihiii... :LOL: tsemppii np-ultraan!! oon kade sun lasketusta ajasta, 2.4 on meinaan mun oma syntymäpäivä.. :D

BB:ssä Andreas sai tietää et sen tyttöystävä on raskaana..itkin täälä iha onnesta! =)
juu mä olen aina ollut hyvä näissä salapoliisihommissa :LOL: kiitos tsempistä, toivon todella et kaikki on hyvin.laskettu aika kelpaa hyvin meille, mutta useinhan se heittää paljokin näin ensimmäisen lapsen kohdalla, mutta itse olen syntynyt päivä ennen laskettua aikaa joten tiedä sitten..joko teille on annettu np-aika?

Mä itkin todella paljon ku Andreakselle kerrottiin ihana uutinen...onneks olin yksin kotona sillä itkemisestä ei meinannut tulla loppua kun se kerran alkoi..oli kyllä aivan mahtava juttu että sai ilouutisia :heart:
 
täällä voitu pahoin lähes koko vkl eikä tunnu laantuvan. oksua ei tuu, mut kauhee etova olo, väsy ja päätä särkee, ihan kuin ois koko aika matkapahoinvointi. mulla on jo 12. vko menossa ja olin toivonut että näillä main helpottaisi/loppuisi vähitellen kokonaan tää kuvotus... huoh.

monen muun tavoin täällä jännätään isosti np-ultraa, joka mulla huomenna. ihmeen rauhallisena pysyin pitkään, mutta eilen alkoi the hermoilu. tuntuu että se ultraus on oikea kohtalon hetki, niin hyvässä kuin pahassa ja huomenna varmaan joko romahdan tai menen sekaisin onnesta ihan totaalisesti - tuloksista riippuen...

hyvää viikon alkua! toivottavasti me kaikki ultrassa kävijät saamme yksinomaan iloisia uutisia tällä viikolla, ja tulevilla tietysti myös!
 
Paluu arkeen karu=)
Sain viime vkon nukkua kotona ja nyt tarttisi töissä jaksaa.Ketutus on kova sillä työnantaja ilmoitti että ajattelee mun vielä pystyvän jouluun asti duuniin ja sitten mun kuulemma kannattaisi hakeutua sairaslomallae????

Miten se voi päättää noin?eli olen töissä lukion opena mutta teen myös 15t/vkoa henk koht avustajana ja juuri se työnantaja sanoi mulle näin.Kun en kerran voi sitten enää nostaa ja mun mahakin olisi tiellä...
 
MInski26: Tuu sit kertomaan heti miten sielä meni? Meillä on np-ultra vasta 14.10 eli viikolla 13+1, aika myöhään mielestäni, mutta eiköhän ne sielä neuvolassa osaa oikee antaa tuon.

Ens yönä lähtö sitten miehen tykö Marbellaan, voi että..jänskättää vähän toi yöllä herääminen ku on se pahoinvointi pahimmillaan illasta aamuun jos valvoo ja yöllä varsinkin! :whistle:

Vuffi: Toivotaan että vuoto oli ihan normaalii..loppuko se sit siihen vai jatkuko sitä vielä sen jälkeen? Seksin yhteydessä kuulema vuotoo voi vähän tulla, mutta koita saada se ultra niin saat mielen rauhan. Luota vaistoosi, se on varmasti oikeessa. =) tsemppiä! :hug:

guess ja pikkunen 9+0
 
Jouskari niin siis no.. mä en ite neuvolatäteihi iha luota =) Nytki sain sen perhevalmennukseen kutsun ja soitin, et eikös siin oo virhe ku oon vast ny 10 vkolla. Ni siin oli otettu sen edellisen (kesken menneen) raskauden mukaan se kutsu. Ja muutenkii jotkut neuvolatädit ei ihan oo ajan tasalla jutuissa. Se on huomattu.. Ja sen vuoksiha pitäis aiemmin käydä ku se turvotus alkaa laskea se jälkeen ja siten ei saa tarkkaa tulosta. Mut hyvä jos sul ois sit asiansa tunteva neuvolatäti :) Oon vaa huomannu et kaikki ei oo vaikka kuin ois terveydenhoitajana ollu iät ja ajat. Siinä ku joskus pinttyy niihi vanhoihi tapoihinki helposti eikä muista uusia suosituksia.
 
Heissan.
Mulla on jo yksi ultra takana viime viikon keskiviikolta. Halusin lääkärin ultraavan, että nähdään viikot oikeaksi. Silloin ke Pähkinä oli 19,9mm ja viikot 8+4, kuulemma just niinkuin menkoista päätellen pitäiskin.
Np-ultra mulla on 25.9 eli vajaan kahden viikon päästä. Enkä millään malttais odottaa sinne asti. Mulla nimittäin löyty tuolla viime keskiviikon ultrassa vasemmasta munasarjasta kysta jonka halkaisia oli 7cm. Ja se vähän mua nyt pelottaa, häviääkö itsekseen vai joudutaanko sille tekemään jotain. Lääkäri kyllä moneen kertaan rauhoitteli kun panikoin ja kyselin että se on täysin vaaraton, sitä pitää vain seurata. Ja tuolla np-ultrassa sitten selviää että onko se kasvanut vaiko pienentynyt tai ehkä hyvällä onnella jopa kadonnut kahden viikon aikana.

Tätä palstaa seuranneena ja tuolla neuvolassa ja lääkärissä käyneenä en voi kuin ihmetellä tätä kirjavaa käytäntöä mikä näissä ultrissa on. Porvoossa se tehdään viikoilla 11-13. Joissakin paikoissa taas ehdottomasti viikolla 10. Sekavaa.

 
NP-ultrasta: mulla neuvolatäti kans varasi, ja on joko 13+2 menkkojen mukaan tai 13+6 varhaisultran mukaan laskettuna. Tuntuu aikalailla myöhäiseltä, ja ajattelinkin tänään soittaa ja katsoa josko sittenkin saisi sen jo viikkoa aiemmin. Vaikka sit joutuu säätämään töiden kans, mutta mieluummin niin.

(.) Koko viikonlopun huono olo, olin juoppokuskina ja jouduin la-su -yönä nousemaan kesken unien. Siispä koko sunnuntain ihan kamala olo. :( Aamu ja matka meni tänään yllättävän hyvin, mutta nyt pääsen lounaalle vasta 11:30 aikoihin, ja sitähän ei mun mahani siedä. Ruokaa TÄYTYY saada tasan klo 11, sanoo hän. Rasittavaa, nyt täällä koitetaan selvitä rusinoilla ja manteleilla vielä vartin verran.

Ruttana: Täällä samanmoisia tuntemuksia, jos erehtyy istumaan liian kippurassa, tai etukenossa pidempään, niin on kaikenlaista fiilistä masussa, jomotusta, outoja pienempiä tuntemuksia ja vaikka mitä.

Vuffi: Tsemppiä ultran saantiin, toivotaan ettei oo mistään vakavasta kyse. Täällä ei oo tietoa, kun itse untuvikkona pihalla kaikesta täällä palloillaan, mutta henkistä tukea lähetetään kilokaupalla!

Guessille hyvää matkaa Marbellaan, toivottavasti selviät lennosta hyvin voinnein!

ventti. + viuhti 10+6 tai 11+3
 
Vuffi Mulle lääkäri sanoi, että tuo kysta mikä mulla on voi aiheuttaa puhjetessan vuotoa. En tosin tiedä kumpaa, verta vai nestettä. Luulisin että nestettä, siis kirkasta. Voisko sullakin se liittyä jotenkin semmoseen?
 

Yhteistyössä