*HUHTIKUUN MASUASUKIT* Tammikuussa <3

SusseN
Mulla taas mies kyllä tekee melkein kaiken mut sit ärsyttää kun se komentelee muaki tekeen kaikenlaista..Yks ilta se "pakotti" mut vielä imuroimaan sen jälkeen kun oltiin huonekalut siirrelty huoneesta toiseen
:LOL: No on mulla kyllä sit supistellukki..

Kummeista
Meillä on yks kummi valmiina jota kysyin jo heti ku sain tietää raskaudesta(oli paikalla kun tein testin) ja on minun rakas serkkuni jota pidän melkein siskonani!Muut pitääki sit miettiä kun tuntuu ettei ole enää paljo vaihtoehtoja..


Tosta "ronkkimisesta.."
En minäkän nyt ole sormiani enää työntäny kohdunsuuhun tms..Ja siis veikkaisin että yhtä paljon sieltä ukon molosta tulee pöpöjä jne kuin puhtaasta sormesta/hanskasta..Eikä tod tule joka päivä sorkittua... Kyllä kai se tuntus et seki enemmän häirittee kohdunsuuta jos jokapv sinne tökitään sellasta yli 20cm pötikkää... Eihän se varmasti tervettä olekkaan jos joka välissä on ronkkimassa ja työntelee sormia kohdunsuuhun tms mutta jos nyt kaks kertaa koko raskauden aikana on kokeillut lähinnä et minne päin kohdunsuu on niin tuskin siitä on haittaa..

Imetyksestä..
Minä ainakin odotaninnolla taas imetystä..Se on jotenki niin herttasta ja ihan minun ja vaavin juttu.Minä kyllä kehtaisin imettää julkisilla paikoillakin..Tosin ei tuu hirveesti yleensä liikuttua pienen kaa yleisillä paikoilla,mut jos sellainen tilanne olis niin kyllä minä imettäisin oli se paikka sitte mikä vain.. Imetystä kyllä kannattaa kuitenkin edes kokeilla..Ne ekat imaisut ei välttämättä ole ihania,mutta siihen tottuu..
Minä esikolle sain maitoa vain 1kk ja olin pettyny itteeni ku en pystyny enempää imettään..Sitte toista imetin 9kk kunnes ite vaavi sylki tissin pois eikä enää kelvannu..Kuitenki jo 3kk iässä aloin antaa myös soseita..

Mutta nyt pitää taas lopetella..
Hyviä vointeja rakkaat kanssasisaret!

Vaavimasu ja napukka 26+6
 
Pitkät yöunet taas takana.Nukuin ruhtinaalliset 4t.Mun kroppa taitaa valmistella mua lapsen syntymään ja vähille unille :LOL:

Toivon että pystyn imettämään pitkään.Mutta sen näkee sitten kuinka sujuu.

Mites te muut mammat olette ajatelleet tota työhön paluuta äippäloman jälkeen?
 
millipilli
Huomenia!

Mä oon ihan ihmeissäni kun meidän perheessä kerrankin nukuttiin kunnon yöunet :eek: miehen kanssa mentiin yhdentoista aikaan nukkumaan ja herättiin kellonsoittoon puoli kasilta ja poikakin nukkui koko yön omassa huoneessaan. Kerrassaan merkillistä :D meillä kun noi yöt tahtoo olla vähän mitä sattuu miehen töiden takia. Mäkin monesti vielä odotan että mies tulee töistä kun mun yö menee sitten pommiin jos herään siihen kun mies kotiutuu. Eli meillä on ihan arkipäivää se, että mennään nukkumaan yöllä yhden ja kolmen välillä :whistle:

työhön paluu, ensinnäkin pitäis nyt saada aikaiseks valmistua ensin tuolta koulusta... keikkailua aloittelen varmaan siinä vaiheessa kun vauva on n. vuoden ikäinen eli satunnaisia keikkoja silloin tällöin. Ja todennäköisesti työelämään sitten kun 2v tulee sintillä mittariinn. Saa nyt nähdä.

Nyt koulunpenkkiin!

millipilli & Frank 28+2
 
Solina hyppii täällä tasajalkaa riemusta :D tai, no mielessään hyppii kun ei muuten jaksa.
Kelan sivuille on nyt tullut että mun äippä ja vanhempain raha on myönnetty. 13.3 alkaa äippäloma. :D Vaikka eipä se meidän arkeen vaikuta muutoin kuin tulot nousevat himpun verran. Nyt siis kodinhoitotuelle. Se minimiäippäraha sieltä tulee, joka onneksi nousi nyt vuoden vaihteessa.
Äippäpakkaus on on myös myönnetty ja se postitetaan kahden viikon kuluessa. Jee :D

Mitenkäs Ruttanen sokerirasitus meni? Mulla se olisi huomenna edessä. Vähän kyllä hirvittää..... lapsilla sentäs kiva päivä edessä. Kun mie olen siellä rasituksessa niin noi 4v ja 2.5v lapset menevät tutustumaan iskän työpaikkaan :LOL:


Toivottavasti SusseN saa tänään selvyyttä kipuihinsa ja mahdollisesti sairaslomaa. Pääsisit sitten ottamaan vähän rennommin.
Muillakin siis samoja ongelmia ukon kanssa. Mun mies kyllä eilen illalla kunnostautui kun sille aikana äkäilin ja siivosi täällä sitten :LOL:
Ei vaan yleensäkkin toi osallistuu tosi hyvin kaikkeen. Mie olin eilen vaan pahalla päällä.

zikizikille paranemisia

mulla on tää läppäri sylissä ja vauveli potkii siihen niin kne hyppelehtii :D


Minkäs laisen mikron Laalan mies toi. Meillä kanssa hajosi mikro ennen joulua. Just sopivasti kun olin pariviikkoa aiemin miehelle sanonut että haluaisin uuden. Ja nyt on hieno, niin hieno ettei sitä osaa käyttää.
Mutta nyt on pakko ostaa myös digitaalinen talousvaaka. Kun tuossa mikrossa on automaatti sulatus ruuan painon mukaan. Eli siihen laitetaan paljon sulatettava juttu painaa ja sitten se osaa sulattaa sen.
Ja kun teen sitten vauvan soseet itse, osittain pakkaseen. Niin saa sitten punnittua ja nopeesti sulatettua jos ei ole ajoissa muistanut ottaa sulaamaan.


zukkis, jos kovasti vuotaa tissis yöllä niin mm. carriwellillä on aivan ihanat saumattomat pehmoliivit. Nimenomaan yökäyttöön tarkoitettu... vink vink.


Jaahassu, tseppiä miehen iltavuoro putkeen. Meilläkin ukko just lokakuun lopussa valmistui oppisopimuksella ja joulukuun alussa sai sitten vakkaripaikan, ylennyksen ja palkankorotuksen. Pitkäänhän sitä odoteltiinkin....



Symppis, imetyksestä. Minähän en esikoista kyennyt imettämään ollenkaan. Eipä siitä traumoja tullut minulla tai tytölle. Pystyipä isukkikin hoitamaan paremmin vauvaa ja osallistumaan yövalvomisiin.
Pääasiahan se on että vauva saa ruokaa.

Kakkosta taas täysimetin sen 6kk ja osittain 1v6kk onhan se imetys hurjan paljon sitovampaa. Ainakin meidän pojan kohdalla joka ei huolinut pulloa.
Mutta kyllä miekin silti sanon imetystä paljon helpommaksi kuin pulloruokintaan. Tissit kulkevat aina mukana ja ovat aina toimintavalmiudessa. Pullo joutuu pesemään ja keitteämään ja korviketta lämmittelemään.
Molemmissa ruokintatavoissa on sekä omat hyvä että huonot puolensa.

Nyt on taas tavoitteena täysimetys. Mutta jos ei onnistu niin sitten ei onnistu. Korviketta saa kaupasta.

Meillä muuten tuo korvikelapsi on se terveempi tapaus joka ei sairastu sitten millään....... ja täys imetetty sitten sairastelee senkin puolesta. Eli ei sekään mitään takaa.

Minä olen niitä ihmisiä jotka imettävät just siellä missä vauvalla on nälkä. Jos jotain häiritsee niin ei voi mitään. Meidän poika on ruokaillut mm. maailman pyörässä. Eläintarhassa lumileopardeja katsellessaa...... :D
Imetyspaitaa kun käyttää niin eipä siinä paljon paljastapintaa muille näy edes.
Ja kerran meidän poika ei häiriintynyt mistään ulkopuolisista äänistä. Vaan kun nälättiniin hän söi, vaikka sitte keskellä ostoskeskusta.

Työhönpaluusta. Ai, pitääkö sitäkin miettiä..... Mie olen ollut kotona siitä asti kun meidän esikoinen syntyi. Eli lokakuusta 2004 ja pyrin olemaan tästä kolmosestakin sinne asti että hän täyttää 3v. Sen jälkeen on varmasti mietittävä opiskeluja... katsoo sitten mikä on tilanne ja mitkä fiilikset.




meillä ukko sai laitettua kylppäriin hyllyn paikoillee, hurjan vaativa tehtävä..... niin nyt on vauvalle vaipanvaihtopaikkain valmiina. Eli mie sain kaikki purkkini ja putelini pois pesukoneen päältä. Ja siihen tulee sitten hoitoalusa. Ja toi hylly on siinä vieressä ja siihen saa vauvan vaipat yms.



Onko kellään muuten tukivyötä? Mulla on aina iltaa kohden maha tosi väsynyt. Ja olenkin miettinyt että olisiko tukivyöstä apua.



Tytteli melskaa taas mahassa. Hyväjuttu vain että jaksaa liikkua niin ei tartte äidin huolehtia.


t: Solina ja neiti Kirppu rv 26+2
 
imetyksestä mähän täällä jo syyspuolella vedätin joillain herneitä nenuun, mutta sanonpa taas jotain. :LOL: Eikun. Mä jotenkin uskon ettei se imetys nyt ole niin järjettömän "kutittavaa". Mut senhän sit näkee. Kannattaa varmasti ainakin yrittää. :) Sit toiseks... Ihmettelen joitain mm. mun kavereita kun ei suostuneet imettämään julkisella paikalla, ja eihän siitä imetyksestä sit tullutkaan mitään, kun tarjonta ei kohdannu kysyntää. En tiedä onko monella jotain ennakkoasenteita imetyksestä julkisilla paikoilla, mut mä olen nähny hyvää esimerkkia miten lasta saa imetettyä vaikka keskellä ostoskeskusta ilman että se häiritsee ketään. On nuo nykyajan imetyspaidat niin hienoja (ja esim toisella mun siskoista oli aina pashminahuivi jolla vähän peitteli pientä ja tissiään. :D ). ;) Ite ainakin ajattelen että jos hävettää ajatus siitä että tissiä kaivaa esiin jossain, niin sit sen verran vaan muuta asustetta päälle että toimitus haudataan sinne piiloon. :D

töihin paluu... mihin töihin? :LOL: Oon miettiny että jos vaan voimat ja kiinnostus antaa periksi niin tekisin jotain opintojen kirjallisia suorituksia tässä jo äitiyslomankin aikana, mutta en halua ottaa niistä mitään paineita. :) Sit jäisin kotihoidontuelle ja jarkaisin opintoja silleen miten parhaaksi näkisin, eli yliopistollahan ei ole luentopakkoa, niin voisin koittaa ite opiskella ja lukea juttuja ja sit tehdä demoja ja mennä tentteihin. :D JA vaikka vääntää LuK-tutkielmaa ja myöhemmin gradua siinä sivussa... Ei kiirettä, kuhan valmistun alle kolmekymppisenä eli öö reilun viiden vuoden sisällä. :LOL: Niin ja mun isä on sopivasti jäämässä eläkkeelle Punkeron syntymän aikoihin, niin aion tietysti hyödyntää tulevan papan lastenhoitomahdollisuuksia. :D Se on ihan loistava pienten kanssa. :)

Solina se oli tuonutkin aika tavallisen mikron. Tosin liikaa siinä on nappeja mulle silti, ku oon tottunu että on sellanen mikro missä on aikaväännin ja sit tehoväännin, ja nyt tossa on noita nappuloita kymmenkunta. :kieh: Mut siin on sellainen hieno peilaava se luukku. :D Niin ja sellainen metallinvärinen. ;) Nää kaks speksiä oli varmaan ne ainoat naisia kiinnostavat. :LOL:

) .) Piti mennä kouluun 8.30... Mut alakerran naapuri remontoi yli puoliin öihin (pitäiskö valittaa isännöitsijälle vai talonmiehelle?), joten kun seitsemältä oli herätyskello soimassa niin oon vaan lyöny sen kii ja jatkanu unia... :whistle: Tosi kiva. No menen sitten yhdeksi kun seuraava pakollinen juttu on silloin... :kieh:

Laala ja Punkero rv26+0
 
huomenta mammat :)

imetys en oo edes harkinnut muuta ja täytyy tunnustaa et jos ei onnistu, niin varmaan tunnen et oon jotenki epäonnistunu. :ashamed: se tuntuu vaan niin kaikin puolin parhaalta ratkaisulta, niin vauvan ravitsemuksen, vastustuskyvyn kuin äidin ja vauvan välisen läheisyyden osalta. lisäksi pullorumba tuntuu työläältä. ja onhan se yyper näppärää kun on ruoka aina mukana :) mut eniten mua viehättää se läheisyys vauvan kanssa :heart: ja koko touhun luonnonmukaisuus, siis miksi ei yrittäisi kun sitä varten meillä noi tissit on? juu, mut jokainen tekee miten parhaalta tuntuu ja tää oli tosiaan nyt mun mielipide tähän gallupiin, älkää hermostuko. toivon ite vaan kovasti et onnistuu imetys, ja jos ei, oon varmasti pettyny vaikka olisi kuinka hyvä syy siinä takana. ja niin, jos vauvalla nälkä vaikka kesken ostosreissun, niin sit imetetään ostarilla. se on täysin luonnollinen tapahtuma ja kuten laala kirjoitti, niin imetyspaidoilla ja huivella saa kyllä tarvittaessa hyvin peitettyä niin tissit kuin vauvan, jos ei oo ihan estoton. mä oon :D

mä olin ajatellu palailla työelämään ehkä siinä vaiheessa ku lapsonen ois joku 1,5v. tai voi olla että aiemmin, jos (kun) mies haluaa vuorostaan jäädä hoitovapaalle. meil tulee varmaan kiista siitä kumpi SAA jäädä hoitaan lasta :D mut ainaki reilun vuoden oon kotona ja jos pikkukakkonen ois tuloillaan melko pian tän pikkuykkösen jälkeen, niin sit en välttis menis töihin siin välis ollenkaan :D suunnitteleeko kukaan muu jo seuraavaa lasta? tai no, ei me varsinaisesti suunnitella, mut tuskin jaksetaan ehkästä, mitä nyt imetyksen voimalla :whistle: :D

voikaa hyvin ja tsemppii väsymyksiin, kela-odotteluihin ym. :D nimim. täällä yks kärttysä, joka venannu ä-pakettia PITKÄÄN, paketti myönnetty kelassa jo 23.12., mut eipä vaan näy :kieh:

t. manna + lilli 28+6 :heart:
 
manna8;mä olen ite aatellut että olisi kiva saada se kakkonen samaan syssyyn,mutta saa nyt nähdä..isäntä ei kai ole ijan 100% ton ajatuksen taustalla.Mutta ei kanssa innosta mikään kumien kanssa vehtailu.Joten :kieh:
 
oletteko aatellu ottaa synnytykseen mukaan musiikkia rentoutumiseen..??
mä oon aatellu polttaa itelleni cd:n lempparini rentoutumisessa on celine dionin hitaat kappaleet..

tänään onkin sitten neuvola lääkäri tosin vast 14.20 mut siellä nyt sitten saadaan selville kohdunkaulankin tilanne, supistuksia kun on tullut aikas rajusti.

unicorn ja vaavi 26+4
 
Unicorn, synnytysmusasta niin klassista musiikkia soittava ihminen kuin olenkin, oon ajatellu polttaa synnytykseen cd:n mihin kokoan meidän levykokoelmasta kaikki parhaat powermetallibiisit. :LOL: Eiku ajattelin siis tehdä sellasen mp3-levyn mihin tulis yhteen kansioon just metallia ja yhteen sit jotain rauhottavaa, kuten sitä klassista ja sit ehkä viel jotain muuta. ;)
 
tuosta imetyksestä vielä. On se alussa vähän kutittavaa, ja voi tehdä kipeeäkin. Mutta sitten kun itse ja vauva sen kunnolla oppii. Ja maidontulo tasaantuu niin ei se selkään jälkeen enää tunnu kovinkaan ihmeellisestä.

Mutta imetti tai ei, niin pääasia että vauva saa ruokaa. Tuli se sitten pullosta tai tissistä.
Seuraavaksi voi sitten tuolla vauvapuolella tapella että milloin aloittaa kiinteät ja millä. Nämä ovat kaikki niin yksilöllisiä, vauva ja perhekohtaisi juttuja ettei yhtä oikeaa ole.


laala, meillä myös mikrossa peilaava kansi. Onhan se hieno, mutta raivostuttava... aina täynnä pikkulasten sormenjälkiä. Ikkunanpesuainetta kuluu jos tahtoo pitää siistinä. Pöytä rätillä jos pyyhkäisee vaan niin jää raidalliseksi.

Vai että seuraavaa lasta pitäisi jo suunnitella ;) Meillehän on kuitenkin jo kolmas tulossa, joten tuskin neljättä, ainakaan ihan heti perään. Tai minähän nyt kärsin kroonisesta vauvakuumeesta joten mua ei olisi vaikea taivutella. Mutta mies tahtoo varmaan pitää taukoa lasten teossa. Ja luulen että lääkäritkin suosittelevat sitä.
Mutta en mie usko että tämä meidän viimeinen lapsi tulee olemaan. Ollaan kuitenkin vasta 25vuotiaita joten onhan tässä vielä 10vuotta aikaa :D
Ja mie olen vähän haaveillut adoption mahdollisuudestakin. Eikä mieskään sitä vastusta. Joten eipä sitä ikänä tiedä..... ;)


Synnytysmusiikista. Eipä tuonne sektioon taida voida sellaista ottaa. Enkä kyllä kaipaisikaan....

Lääkäri muuten vähän vihjaisi että helmikuussa kun mulla on seuraava äippäpoli niin päätetän sektiopäivä. IIK ihanahan se on saada tietää, ja jo hyvissä ajoin. Mutta silti, onko se synnytys jo niin lähellä.

Imetysliivit tulivat tänään postissa. Ja ah, miten ihanat ovatkaan päällä.


t: Solina joka taitaa tänään olla vähän netti riippuvainan ja Kirppu rv 26+2
 
hemppa 106 rautaa vois taas hörppiä vaikka noissa samoissa lukemissa silti koko ajan junnannu

verenpaine 101/68 alhainen kuten aina

paino 67,8 tullu lisää vaa reilu kilo viimekerrasta et turhaan siitä stressasin

vaavi pää alaspäin ja liikkeet ja sykkeet normit

kohdunkaulassa ei muutoksia

eli kaikki täysin normaalisti

ai niin sf- mitta 26,5 sekin täysin keskikäyrällä =)

sitä ihmettelin kun täällä jollain jo alettiin käymään 2 viikon välein vaikka viikot vähemmät ku mulla ja seuraava käynti on taas vasta 4viikon päästä. et sit on jo melkeen 34 viikkoa kasassa. en varmaan taaskaan kerkeä käymään tiheätahtisesti neuvolassa, kun asukki päättää jo maailmaan tulla. näin kävi viimeksi.
 
heips

imetyksestä esikoista täys imetin 6 kk ja kokonaisuudessaan 11kk..helppoohan toi imetys on kun ruoka kulkee mukana, mutta kyllä jossaion vaiheessa toivoin että olis tytölle pullo kelvannu..sitoi se imetys niin paljon..meillä kun tytölle ei yksinkertaisesti kelvannu tutti tai pullo niin tissi hoiti sitten nekin.. nyt olis tarkotuksena ostaa toi aventin isis rintapumppu ja pumpata maitoa pulloon ja opettaa melkein heti tissille että pullolle..pääsis isäntäkin vähän osallistuun :D tietenkin olen varautunut siihen ettei tämäkään pidä pullosta mutta yrittää ajattelin..enkä luovuta helpolla :D

nimistä joitain on mietitty, mutta jätetään se vähän taka-alalle ja katotaan kumpi sieltä tulee ja mikä nimi iskee parhaiten =)

kummeista
mietinnässä on ollut molempien siskot ja isännän kaveri..elikkä kolme kummia olis suunnitelmissa..esikoisella on neljä kummia..
vähän kyllä ottaa päähän kun mulla ei ole tota lääkärikäyntiä nyt ollenkaan kun täälä kunnassa on hirmuinen lääkäripula...joten en saa tietää nyt ollenkaan tota kohdunsuun tilannetta :kieh:

mites teillä jotka olette jo synnyttäneet pikkukakkosen,niin kuinka paljon nopeempi synnytys oli verrattuna esikoiseen.. mulla kun tota matkaa tonne synnärille on reilut 80km..?

lumi-enkeli+masuasukki 26+0 :heart:
 
AAM
hellou houska ! :wave: ja tervetuloa joukkoon sankkaan..
mistä päin olet (toisin sanoen missä kahdennut) ja moneskos tapaus tulossa :) ? urkki urkki :D

Kela jutut.. mä en oo käynyt edes katsomassa siellä sivuilla onko mtn tulossa ja kuinka paljon.. :whistle: :ashamed: taitaa olla aika vilasta..
vauvavakuutus eilen tuli yhtäkkiä kauhia hätä ko sitähän me ei olla hankkimassa mutta ukko hyssytteli että ottaa iisisti.. hyvin meni ykkösenkin kohdalla.. :/ no toivotaan ettei mtn vakavempia tule (korvien putkituksia/maitoallergioita)...

Hani- kiva että oli kaik ok neukussa :) :hug:
ihme etteivät useammin anna noita aikoja sulle... ? 28 rv:n jlkn pitäis kahdesti kuussa ja sitko 34 tulee niin joka viikko |O :| no mut toivottavasti pääset jos tarttii ja iskee paskakutina niin äkkiä ?

AM & hippunen 27+1 huomenna aamusta neuvola+lääkäri :)
 
ei mullakaan noita neukkulakäyntejä vielä oo 2 vkon välein :/ eilen kävin rv 28+5 ja seuraava vasta 32+0, eli reilu 3 vkoo välii. ihmetyttää ku helsingin kotisivuillaki lukee et käyntiväli olis 2 vkoo nyt vkon 28 jälkeen...? :eek: ja ois se oman mielenrauhanki takia kiva käydä mieluummin vähä useammin ko harvemmin. no, onneks mulla kiva nla-täti, jos alkaa joku huolettaa, niin aina voi soittaa extra-ajan. tosin oon tosi huono soittaan niitä, en mä osaa mennä lääkäriinkään jollei oo suurinpiirtein pää kainalossa... vauvan takia kyl pitäs olla aktiivisempi näis jutuis :ashamed:
 
houska tervetuloa mukaan :wave:

hani voi kun kuulostaa kadehdittavan hyvältä tuo sun tilanteesi :saint: toivotaan että pääset loppuun asti tän kanssa!!

kelasta tuli kirje että äitiyspakkus MYÖNNETTY elikkä vielä se pari viikkooa että sen saa :kieh: ärsyttävää!! sitten tuli lisäselvitys kun minä tyhmä en ollut laittanut tilinumeroa :headwall: toivottavasti ne on nää muut asiat silti jo käsitellyt, koska onhan se typerää jos niillä menee kuukausi siihen että saa lisäselvityslapun mulle lähetettyä :/

töihin paluusta ajattelin olla vauvan kanssa ainakin vuoden ikään asti. eikä sitä tiedä jos vaikka kakkonen tulisi siihen smaan syssyyn :D taloudellisesti ei ole kauheesti varaa olla ylimäärästä. lyhennysvapaata ajateltiin ottaa siksi aikaa kun hoitovapaalla olen. muutenkin tekee kyllä tiukkaa äitiyslomallakin :ashamed: ainut mikä auttais olis autosta luopuminen, NO WAY!! ei käy mulle..sen siitä saa kun on itsensä velkavankeuteen saattanut :headwall:

imetyksestä elkää kukaan tästäkään itteensä ottakoon: mä en kyllä ole sellanen joka vetää tissin esiin ihan missä vaan (tai mistä sen tietää kun esikko tulossa) . kyllä voin imettää esim kahvilassa tai jossain ostoskeskuksen penkillä, mutta kyllä haluan syrjäiseen paikaan mennä ja peitellä omaa kroppaani siinä. mulle ainakin tulee epämukava olo jos joku viereisessä pöydässä alkaa imettään ihan tosta noin vaan turhia peittelemättä :/

eilispäivän kohokohta oli labrassa käynti ja tän päivän oli kun kävin postilaatikolla ja kioskilla ostamassa karkkia |O on niiiiin tylsää!!! miehellä päivystys niin sekään ei voi minnekkään lähtee ja tuota autolla ajoa yritän nyt välttää. sitten jos jonnekkin lähtee niin ei voi olla kun pari tuntia liikenteessä kun alkaa särkeen selkää ja jalkoja sekä supistamaan :headwall:

synnytyksen jälkeinen liikunta?? ootteko miettineet vielä? mä oon jo kuvitellut mielessäni millasen kropan aion saada kesäksi! ja toivon onnistuvani :saint: vauvan olisi hyvä syntyä maaliskuun lopussa jo (la 3.4) ei ainakaa hirveesti ylitte la:n. siinä olisi sitten huhtikuu aikaa palautua synnytyksestä ja aikaa vauvalle ja tottumukselle että meitä on kolme yms.. sitten kun toukokuussa pääsisi jo salille 3kertaa viikossa ainakin ja jatkaisi sitä+ terveellistä ruokavaliota niin kyllä sitä heinäkuussa jo rantakunnossa olaan :D tähän lisäksi tietty joka päiväiset lenkit vaunujen kanssa. yksi kesä sain itteni nopeesti kuntoon kun joka päivä salillä 1h ja jätin vaan herkut pois. oli kyllä tosi helppoa. siihen meni reilú kk :D

kaveri möyrii masussa kovasti, ei muutosta siihen. nivuset poksuu ja alavatsaan sattuu. toivottavasti kaikki ihan hyvin kuitenkin. neuvola perjantaina..

JJ-t ja maha 28+4
 
Moi!

Mä nyt oon vähän jälessä,kun vakuutusasiat puitiin jo aikaasitten,mutta enhän mä niitä silloin lukenut kun ajattelin et selvää pässinlihaa et me otetaan se tapiolasta,mut se kuullostaaki aika huonolta joten jos viitsisitte mulle vastata niin ois kiva.
Eli:

Mistä otitte/otatte vakuutuksen vauvalle?
Paljonko vuosimaksu?
Paljonko omavastuu?


Meillä oli tosiaan kontrolliultra tuossa ja siellä kaikki oli mallillaan. Pienen painoarvio oli n.1kg. Se oli siellä jo pää alaspäin ja ultraaja tuumas et hyvin harvinaista, että enää sieltä kääntyisi pää ylöspäin. Oli mukava nähdä vauva ja kuulla kaiken olevan kunnossa.

niinnu ja pieni 27+5
 
ihan ekana hehkutan nyt: KELAN sivuilla luki, että äitiyspäiväraha myönnetty ja summa (siitä sitten voi ite jo miinustaa verot) :D ja äitiysavustuskin on myönnetty eilen :D VIHDOINKIN, ensi viikolla saa äitiysavustusrahat tilille ja äippärahan eka maksu pv on 6.4 :D

Ihana lääkäri, päätti vielä sitten katsoa suun tilanteen jälkeen vauvan vointia ja teki painoarvion, joka oli 1200gr :heart: :heart: 23.12 painoarvio oli 720gr joten kamalasti on ukkeli kasvanut, (tosiaan täälläkin vauva on rt:ssä, esikkokin oli puolesta välistä lähtien aina ultrattaessa rt:ssä) ja mulla on paino noussut 11.12-8.1 vain 300gr.. yhteensä painonnousua vko 27+2 taisi olla n. 4 kg.. toivoisin saavani enemmän painoa, koska nyt olen vasta raskauden aikana saavuttanut painon jota oli ENNEN kun aloin esikkoa vartoamaan. esikosta tuli tosiaan se 5kg ja lähti jälkitarkastukseen mennessä 10kg, ja en saanut -5kg takaisin syömällä kolmessa vuodessa. Kun painoindeksikin on 19 niin ei pahemmin ole varaa tiputtaa yhtään kiloja

ERITTÄIN ILOINEN jaahassu ja Sammo 28+0
 
Neuvolalääkärillä käyty ja kaikki ok.
Kyseli haluanko synnyttää alakautta kun eka on sektiolla???voiko ton muka valita?
Eka oli niin jalkatarjonnassa etten uskaltanut edes yrittää alakautta vaan valitsin sektion.
Nyt vois selvitä helpommalla jos sais synnytää alakautta kun on jo toi toinen kotona hoidettavana.

Imetyksestä:esikoista imetin 1,5 kk.tta ja se loppui kun seinään ja alusta asti annettiin lisämaitoa ja poika on ollut muuten terveempi kuin esim naapurin likka jota imetetään vieläkin (ikää 2,2v).noh, mulle sama kunhan vain lapsi saa ruokaa mä viis muusta veisaan.

Töihin paluusta:ei sitten harmaata hajua.Olen ollut nyt kokoajan kotona tän pikku ykkösen kanssa ja meinaan kyllä olla reilusti ton toisenkin kanssa vielä kotona, katotaan nyt.
Mulla on reissutyö samoin miehellä joten ongelmitta se ei sitten kyllä suju, en jaksa ajatella koko asiaa.

Kelasta:mä sain tosi nopeasti ne äitiys,-vanhempainvapaa sydeemit ja ihana kun saa nyt maaliskuusta alkaen vähän reilummin tota rahaa kun on ollut vain tuo perus kotihoidontuki viime vuoden ja nyt tää tammi-helmikuu.Ja kun toi äitiysavustus otettiin rahana niin sekin on jo tullut ja törsätty
MUTTA voi helevata....kävin verotoimistossa vero%:a laskettamassa niin jumaliste eipä tuota paljon ihmistä rangasitakkaan kun lapsia tekee ja kotona niit hoitaa...vero% on 23,5%!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Laskekaaks paljonko jää kun 314 eurosta vähennetään 23,5%????
voi video sanon mä.

Mä taidan alkaa puuhata kansalaisadressia siitä miksi varusmiehet,eläkeläiset ja työttömät saa alennusta joka paikasta mutta entä KOTIÄIDIT?Me ei saada mitään alennusta mistään?

Huh, meinaa taas paineet nousta ja unohdin mitä muuta täällä oli keskusteltu.Sori

:p

Nyt vähän muutakin puuhailee. :D

Mulla oli muuten sf-mitta jo 28cm!!!

Lis69 27+4
 
Imetyksestä Mä en juurikaan harrastanu julkisilla paikoilla imettämistä.. Tykkäsin olla enemmän omassa rauhassa, neiti kyllä söi missä ikinä tajosinkin. Ja siltikin 5kk täysimetin ja jatkoin sinne 8kk.. Eli siis oikein mainiosti kohtasi kysyntä ja tarjonta meillä ja siis tehtiin me vauva-aikana muutakin kuin istuttiin himassa. Mulla olikin alkuun kauhee imetyskammo ja olin päättäny että en imetä kertaakaan.. :whistle:

Töihin aattelin palata joskus hamassa tulevaisuudessa. Mull aon siis -05 aloitetut sosionomi (AMK) opiskelut kesken ja kouluun meinasin palata 01/10. Aloitan silleen osapäiväsenä että lapset ei menis vielä tarhaan silloin, syksyllä -10 aattelin sitte jo kunnolla opiskella jos sitte valmistuis keväällä -11. Huhhuh mitä vuosia, tuntuu jotenki niin kaukaiselta..

Vakuutukset on Fenniassa, tarjous tulossa masuvauvasta.
 
niinnu meillä lapsivakuutus otettiin tapiolasta niin siirrettiin kaikki muutkin sinne. tällöin kaikista vakuutuksita tuli alennusta 17% lapsivakuutuksen hinnasta en ole varma kun appiukko maksaa sen. auto tulee olemaan n. 680 e/vuosi, muut (koti, tapaturma, matka, henki) n. 280e/vuosi. hyvä paketti siis :D

eikös sulla ala oleen kiire, vai saiko jostain vakuutuksen myös 2kk ennnen la-ta? meillä piti ennen viikooa 27 olla se varaus kunnossa..
 

Yhteistyössä