*HUHTIKUUN MASUASUKIT* Tammikuussa <3

Mulle on iskenyt ihan hirmuinen epävarmuus Beanien sukupuolesta. Tähän mennessä olleet ultrat kyllä on tytön kannalla olleet, mutta tunne on poikamainen (alussahan oli poikaolo, joka rakenneultran jälkeen kääntyi tyttöoloksi kun ultrakin niin veikkasi ja sitä jatkui pitkään kunnes viimeisimmän H&M kassin kotiin kannettuani tuli "kylmähiki" että tää on varmaan poika kun on niin paljon pinkkiä kotiin kannettu. :D). En ees kirppikseltä tänään uskaltanut ostaa yksiä ihania lappuhaalareita pienelle kun olivat niin tyttövoittoiset. Siis kirjailtuja kukkia lahkeessa. :snotty:

Oireista on vaikea mitään päätellä eikä masun muotoonkaan voi luottaa, mutta miekkonen tuossa totesi yhden kuvan nähdessään että on kasvanut eteenpäin.

Täytyypi perjantaina kun on aika äippäpolille niin kysäistä (taas :saint: ) onko mitään ulokkeita ilmaantunut. :whistle:
Ja siis mitään väliä ei sukupuolella ole, kumpikin tietysti tervetullut, mutta häiritsee tämä olotila. :xmas: :D
Ja oikeesti puhun kuitenkin koko ajan tytöstä, joten ota musta sitten selvää. :saint:

On mullakin miettimisen aiheet. :LOL:


Höperö Ruttana & ErittäinRakas Beanie 30+4 :heart:
 
Moikka huuhtikset!

unicorn: veikkaisimpa tyttöä :heart:

annuli muistahan ihan oikeesti ottaa iisisti, ettet rehki liikoja :hug:

Allusmama: just tänään keitin mustikkakiisseliä, viimeiset mustikat lähti pakkasesta. Ihan hirmu hyvää ja tosiaan halpaa namia :p. Miehelleni siinä sitten vannotin että ensi syksynä tää mamma rymyää mustikkametässä monta viikkoa, viime syksynä saalis jäi varsin laihaksi kun oli just ne alkuraskauden pahoinvoinnit ettei voinut oikein mitään tehdä :/ .

Aivan iiiiihanan näköinen vauvan huone teillä JJ-t! Ihan kateeksi käy kun meillä tää pikkukolmio suorastaan jo pursuaa tavaroista, eikä hoitopöytää, sänkyä jne. ole otettu vielä edes esille.

Sidevinkkejä jälkivuotoon: Minäkin olen normitilanteessa vannoutunut tamponien käyttäjä, tais olla tosiaan eka kerta elämässä kun siteitä käytin esikoisen jälkivuodon aikaan. Minäkin pyörin siellä sidehyllyllä kuin liisa ihmemaassa, miten voikin olla niin paljon vaihtoehtoja tarjolla! Minusta ne alwayssit oli IHAN KAUHEITA, hiostavuutensa takia (niitä olin kaappiin hommannut ennen synnytystä). Sitten ostin vuokkoset sarjan siteitä, jotka olivat paljon miellyttävämmän tuntuisia, paljon hengittävämpiä ainakin. Oisko se malli ollut joku vuokkoset cotton tai jotain? Niitä oli synnärilläkin ja niitä sitten käytin koko jälkivuodon ajan. Ja tosiaan alkuun kannattaa olla mahdollisimman imukykyisiä ja paksuja (mulla oli epparihaava, niin nuo paksut siteet pehmensivät mukavasti), ja sitä mukaa kun vuoto heikkenee niin tietysti kannattaa siirtyä ohuempiin.

Oma ( . ) Täällä kans kympit paukkuivat viikolla. Tässä tasureiden kunniaksi otettu kuva:




 
Miulla huomenna ylimääränen ultra kun on ollu niin vähänlaisesti liikkumisia mytyn puolelta. Mutta het ku sain ajan ni on alkanu siittä vähä piristymään, vaikkakin liikkeitä tulee silti aika vähänlaisesti, mut kuitenki se liikelaskennan vaadittava kymmenen täyttyy kyllä. Aiemmin siis tuntui pitkään, ettei täyty eikä kyllä täyttynykään, sen vuoks sain ultran ku siittä lääkärillä kerroin.

SS & mytty 29+3 (on jo maanantai)
 
No niin,soitimpa neuvolaan noista sokereista=(Kerkis mulle sanoon että yks arvo oli kohollaan ja nyt sitten mittaillaan ite kotona.Lupasi soittaa ko kerkee ja selventää.Ei kiva ei.Mietin vaan koko ajan että mitä voin tehä toisin.
Syön jokseenkin jo niin vähän etten siitä oikein voi vähentää,ja roskaruokaa ei ole mennyt kuukausiin joten siitäkään ei voi olla kyse..
 
Nyt mä hajoan. Kirjoitin kauheat tekstit tänne, ja sit ne tuli tänne KAHTEEN KERTAAN ja poistin toisen niin toinenki hävis. :kieh:

Milkystern en usko että sun tarvii kauheesti muuttaa ruokatapojasi, jos jo syöt terveellisesti. Eihän rd ole kiinni siitä mitä syöt vaan sun kehon hormoneista. Ainoo mistä mulle erikseen sanottiin neuvolassa, niin että kuituja pitäs saada ja rasvan pitäs olla hyvälaatuista (ei voita vaan kasvirasvoja).
Tosin olen mä silti välillä aina herkutellu. :D Mun mielestä se on myös tärkeetä että mä pysyn hyväntuulisena ja sitä ei tapahdu jos joudun vetää pelkkää ruisleipää salaatinlehden kanssa. :kieh:
Ainoo mikä siin sit on niin se vauvan koko, lopussahan sitten "päästään" sinne kokoarvioultraan. Mä kyl uskon että meillä on pikkuinen ihan normaalikokoinen. Ja jos ei ole, niin sittenhän ne käynnistää sen synnytyksen etuajassa.

) .) Pitäis lähteä hoitaa juttuja. Ensin konservatoriolle sitten yliopistolle ja jossain vaiheessa pitäis viedä kannettavakin huoltoon... Tosi ärsyttävää, kun kannettava oli syyskuussa jo huollossa, sitten toisen kerran samasta viasta lokakuussa ja nyt se on ollu pois käytöstä marraskuusta asti ainakin kun ei oo toiminu. :kieh: En oo jaksanu vaan raahata sitä huoltoon. mietin että kuin moneen kertaan sen pitää hajota takuuaikana ihan samalla tavalla, että ne antais uuden koneen. :kieh:
Punkero anto mun nukkua oikeen kuninkaallisesti viime yönä. :D Potkutteli vain siinä vaiheessa (häiritsevästi) kun mies heräs ja mä tietty siinä samalla... kun mies lähtee kuuden maissa aina töihin. Nyt se on aamupäivän sit potkutellu. Kiva näin, kun se ei häiritse mitään. :D Öisin se on joskus ikävää kun sit ei meinaa saada välttämättä unta...

Laala ja Punkero rv27+6 (huomenna siirrytään viimeiselle kolmannekselle!)
 
Nyt sitten alkoi minullakin viimeinen kolmannes ja loppusuora. N. 10 viikkoa niin meidän vauveli näkee päivänvalon. Laskettuunhan on se 12 viikkoa vielä mutta näillä näkyvin vauva tulee syntymään viimeistään rv 38 Eli 10 viikkoa aikaa laittaa kaikki valmiiksi ja pienen kasvaa vahvaksi ja reippaaksi vauvaksi.

Vaikka vahvalta ja voimakkaalta hän tuntuu jo nyt liikkeiden perusteella. Viikon päästä neuvola ja 2 viikon päästä ultra.
Toivottavasti silloin antavat jo sektioajan. Olisi niin helppo järjestää kaikki valmiiksi, mies pois töistä, koti kuntoon, lapsen vahti. Kun tietäisi jo näin hyvissä ajoin tulevan synttäripäivän.

Ihana kun nytkin änkee ja punkee kovasti tuolla masussa. Liikkeet kyllä tuntuu ja näkyy kun neiti niitä suostuu esittelemään.

Ruttana, muakin välillä hirvittää. Tai mullahan on ollut alusta asti tyttö olo, ja ultran sanoneet samaa. Joten vaatteetkin aika tyttömäisiä. Ja on jo haaveillut joistakin ihanista mekoista että kuinka niitä voi sitten käyttää.
Niin välillä muistaa että voihan kaverilla ollakkin vehkeet jalkojen välissä. Saa sitten vaatekaappia järjestellä kyllä uusiksi.....
Eihän se sukupuoli siihen vaikuta tippaakaan kuinka rakas lapsi on. Mutta jos odottaa jompaa kumpaa niin vaatiihan se vähän totuttelua sitten jos totuus onkin toinen.
Mutta tyttöä meillä nyt odotellaan ja jos hällä pippeli onkin niin saa alkuun syödä vaaleanpunaista tuttia. Jospa kaveri ei siitä pahoja traumoja saisi :LOL:

Oih, jokohan se kauan kaivattu äippäpakkaus tänään tulisi. Siitä tulee nyt kaksi viikkoa kun kirjeeseenon kirjattu että lähetetään kahden viikon kuluessa. Mutta pakko sen on ainakin tälläviikolla tulla. Postia odotellessa... ja sitten jos se tulee niin miestä töistä että saan auton millä hakea se....

Tietääkö kukaan mitä nämä miun näköhäiriöt voisi olla? Kun nehän ovat yksi raskausmyrkytyksen oire. Ja häiriöt ovat ihan samanlaisia kuin aiemmissa raskaus myrkytyksissäni. Mutta mitään muita oireita ei ole. Ei ole turvotusta, ei mahakipuja, noh, päänsärkyjä on välillä, mutta ei myrkytys tyyppistä. Ja ennenkaikkea miun verenpaineet ovat olleet huippuhyvät minulle, eli n. 130/85 Eli ovat jopa laskeneet.


Tässä eilen otettu masukuva rv 28 kunniaksi. Tuo niin kaunis umpparinleikkaus arpikin näkyy siinä niin hyvin... ja se vain venyy ja venyy kokoajan mahan mukana. Leikkauksesta nyt 6 viikkoa.




Hattu synnärille. Mie otan ihan ohkaiset lakin ja kevyen villlahatun siihen päälle. + sitten vielä puvun huppu. Jättää sitten ton villahatun säistä riippuen pois jos on tarve.
Mielummin ottaa vähän liikaa mukaan ettei pientä ainakaan palella. Eihän niitä ole pakko kaikkea pukea päälle jos siltä tuntuu.
Ja säissäkin varmasti hurja ero. Ekat meidän vauvoista syntyy varmasti jos maaliskuussa ( toivotaan ettei aiemminkaan ) ja viimeiset vasta toukokuun puolella.... joten onhan keleissä ja lämpötiloissakin silloin aika hurjat erot.


t. Solina ja Kirppu rv 28+1
 
AAM
Synnärille mukaan kevyt topattu ruskea haalari minkä esikoinen sai mutta käyttö oli vähäistä, sitten kypärälakki plus pipo :) ja meilläkin oli sisäpipo päässä kotonakin, koska se lämmönhaihtuminen tapahtuu vauvoilla pään kautta on tosi tärkeä pitää sitä pipoa vaikka sisällä olis lämminkin, näin meille painotettiin, jopa nukkuessa hyvä pitää... no poiak oli lakki päässä lähes kokoajan.. naama punasena :D ko jouluomena..
Niin siis haalari, kypärälakki, pipo, sit semmoi body (kietari varmaan) ja potkuhousut tai puolipotkarit, sekä jotku pikku sukkaset. :heart:

Joo noita nettikatkoja oli eilen..

Mä nykyisin aina ko kirjoitan pitempiä juttuja niin kopipeistaan sen ennenkö lähetän :/ :whistle: just välttääkseen ton mitä Laalaan teksteille kävi.. se on niin rassaavaa ko ensin sepustanut pitkät pätkät ja sit häviää ko pieru saharaan.. :kieh:

Täällä töissä taas koneet jumii... luppoaikaa tehdä espanjan läksyjä. :D oon jo lintsannut sieltä kevään kaksi ekaa kertaa jos huomenna pääsis.. :) 30 käännöslausetta odottaa pöydällä yhtään ei huvittais vaikka pitäis :LOL:

Jos alkaisi pukertamaan niitä.. :|

Am & hippunen 29 poks :D :heart:
 
lakista synnärille piti viel lisätä... Että mä aion hommata sellasen ruskovillan silkkimyssyn ja sitten mun äiti on luvannu neuloa pienelle sellaisen villaisen ihanan myssyn (ja haalarin ja lapaset ja tossut), niin sen otan mukaan kanssa ja jos on kamalan kuuma niin pieni saa vain silkkimyssyn päähänsä mut muuten sit molemmat päällekkäin. :)

Solina aika hurjan näköinen toi sun umpparinarpi. Mulla on kans joskus umppari leikattu, mutta kun olin silloin niin pieni ja laiha vielä niin siitä arvesta tuli tosi pikkuinen. Toivottavasti toi sun arpesi kans pienenee kunnolla sit synnytyksen jälkeen.... :whistle:
 
Voi kiesus sitä ihminen voi tulla raudasta kipeeksi :( alotin sitten eilen rautakuurin ja eihän mulle kukaan kertonu etukäteen että palleatyrän kanssa se vaan pahentaa oireita alkoi sitten yöllä kauheet vatsakivut, hirvee närästys ja nyt on oksettava olo kokoajan ja terveysneuvonnan täti oli sitä mieltä että ei mulla mitään vatsatautia ole vaan toi rauta tekee tän :( ihan kaamee olo

Eivätkä sitten myöntäneet pohjolasta vakuutusta vauvalle. ilmeisesti edellisen raskauden aikasista ongelmista johtuen :(

Nellah ja 30+2

 
Laala;olen koittanut pitää herkuttelutkin kurissa.Lähinnä ton painon tähden,ei sinällänsä ole paino ongelmana,mutta haluan välttää että siitä tulisi ongelma.Mun herkut on sitä että laitan 4-viljan puuroon kevyttä kaupan soppaa joukkoon=)Sokeria siinäkin on,samoin kun tykkään aplareista,omenoista,ananaksesta,päärynöistä jne..se on varmaankin se mistä joutuu ekana luopuun :ashamed:
No,perjantaina mulla aika terkkarille.saan kotimittausvehkeet ja sillä mennään.
 


mulla on tällainen "kevyttoppapuku" vaaville ku pääsee synnäriltä. siihen sit tietty alle muut vaatteet.
poikakin kotiutui samaisessa puvussa. tossa kuvassa on kyllä jo hiukan vanhempi.
poika pääsi kotiin 17 toukokuuta ja oli jo aika lämmin, mut silti käskivät siellä laittaa paljon vaatetta päälle. ei kyllä kotona enää koskaan ollu niin paljo päällä enää :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja milkystern:
No niin,soitimpa neuvolaan noista sokereista=(Kerkis mulle sanoon että yks arvo oli kohollaan ja nyt sitten mittaillaan ite kotona.Lupasi soittaa ko kerkee ja selventää.Ei kiva ei.Mietin vaan koko ajan että mitä voin tehä toisin.
Syön jokseenkin jo niin vähän etten siitä oikein voi vähentää,ja roskaruokaa ei ole mennyt kuukausiin joten siitäkään ei voi olla kyse..
Milky, tuskinpa sun ainakaan tarvii vähentää syömistä, ehkä pikemminkin niinpäin, että joudut syömään useammin! Tässähän olis nimenomaan tärkeää pitää sitä verensokeria tasaisena, ettei pääsis tulemaan jatkuvasti isoja heittelyjä. Jos syöt tosi vähän ja harvoin, niin se voi olla syypää noihin arvoihin, eli sokerit pääsee laskemaan välillä niin alas, et sit kun syö niin ne pompsahtaa taas tosi ylös. Mutta hyvä jos pääset kotona mittaamaan, siinähän sen sit näkee miten ne arvot toimii.

(.) Huomenna taas vaihteeks paastoarvon seurantamittaus, ja torstaina menen kuulustelemaan diabeteshoitajaa, jospa sit olis taas viisaampi. :) Ja se tasaisesti syöminen, joo, osaispa sen taidon, maha huutaa taas...

ventti ja viuhti 30+0! :heart:
 


Tässä 29+0 masukuva, huonolaatuinen mutta kyllä se pömppis sieltä löytyy :whistle:



ja tässä tuunattu pinnis....maalattiin siis vihreäksi ja mä taiteilin noita kukkia siihen piristykseksi :) siellä näkyy ensisänkykin sisällä. esikoinen mahtui nukkuun tuolla ensimmäisen kuukauden.
 
ventti;mulla oli paato 4,5,tunnin arvo 11 :( ja kahden tunnin taas joku 7,4.Aika hurjaa :ashamed:
Syön oikeasti aika vähän ja sitäkin harvemmin.Eli aamupalakin saattaa olla vasta klo 12 ja sitten ehkä päivällä jotain ja kuuden pintaan taas.Eli 3-4kertaa,enkä mitään kamalia annoksia ja omasta mielestä aika terveellisesti.
 
millipilli
Heipsan!

Viikot poksui eilen joten tässäpä nyt se 30+0 -kuva. Vähän huono kuva kun piti ottaa peilin kautta... miehellä on mukanaan meidän pikkukamera jolla pystyy ottaan ilman peiliä, mutta tällä paremmalla ei oikein onnistu kun kuva otetaan "vanhanaikaisesti" silmä kiinni kamerassa :D



Mä oon niiiiiiin väsy. Poitsu onneksi näyttää säästyvän toistaiseksi pahemmalta flunssalta, mutta ite oon räkätaudissa ja kurkkukipuisena. Alkais kaivata jo miestäkin kotiin... no, perjantaihin vielä pitää odottaa.

millipilli & Frank 30+1
 
hellurei!! täällä toivuttu eilisestä migreenistä ( Ögen ) :|

Ruttana miulla on iha sama ongelma ton sukupuolen suhteen.. ultrassa sano että tyttö hän on mut silti sellane kutina kokoajan et se onkii poika.. mie en usko ku sit vast ku vauva on sylissä :)

( . ) jes huomenna olis neuvolalääkäri! viimeeks miun sisukset katottu sillo viikolla 9+ et ihan kiva saaha kuulla onks tapahtunu mitää muutoksia siellä..
Ja pääsen myös sanomaan siit että haluun johokii tutkimukseen mis varmistetaan se et vauva mahtuu tulemaan ulos alakautta.. kaikista eniten pelkään sitä et joudun jonku 20 tuntia kärsimää ja sit sanotaanki et leikataan,ettei se tuu alakautta.. en haluais millään sitä sektiota.. siitä toipumiseen menee niin pitkä aika..

tällästä tänään.. jaksuja kaikille!! :hug:

ziki ja "mimmi" 27+3
 
Mullakin on kauhee pelko sektiosta, miten mä sitte pystyn tekee mitään jos ei saa nostella tms.. :/ Mulle ei esikoisesta tehty mitään synnytysarviointia, ainakaan muistaakseni.. Mä kyllä ramppasin siellä äippäpolilla joka viikko että kaipa ne olis siitä huomauttanu jos ei olis vaavi ulos mahtunut, kun kerran joka kerta ultraskin. Vikassa ultrassa vaan sanottiin että tää on jo reilusti yli 4kg tää sun pikkunen ja mähän olin sitte ihan kusessa synnytyksessä ku sielläkin vielä toitottivat sitä et on kyllä suuri vauva tulossa. No 3,5kg sieltä sitte tuli eli ei mikään ihan kauhee jättiläinen :) Harmittaa vaan että piti ponnistaa ja ollan vaan sängyssä just ton suurikokoisuusveikkauksen takia :kieh:

Ja mä oon kanssa samoilla linjoilla että vaikka tyttöä povattiin niin mun tuurilla jos jotain erityisen tyttömäistä ostan niin poikahan se sieltä tupsahtaa.. Ei muuten, mutta työkaverilla oli varma tyttö masussa vaan kumma juttu kun pojan kuitenkin synnytti :whistle:

Nellah, mitä ongelmia sulla oli viime raskaudessa? Mulla oli niitä raskausmyrkytysoireita (verenpaine koholla) ja sit hepatoosi niin en saanu myöskään vakuutusta tulevalle vauvalle.. Pirun fennia, taas nousee savu korvista!!

Milkystern eikös siihen rd:hen auta se kun syö niitä välipaloja ja kunnon ruokia tosi tiheesti, jotain 3 tunnin välein.. Se auttaa et pysyy sokerit tasasena, eli voipi olla et sun ruokamäärä tuplaantuu uuden "dietin" mukana.. Tsemppiä!

Piin 28+5
 
mä innostuin nyt napsiin kuvia noista vaatteista kun ovat niin suloisia :heart:

Tässä siis Kapriksen kotiintulovaatteet, sukupuolesta riippuen! Esikoinen kotiutui tuossa vihreässä haalarissa, ja tälle tulokkaalle metsästin tarkoituksella vaaleanpunaisen samanlaisen haalarin :)



ja tässä tämmöinen ihanuus, ei varmaan jää kellekään epäselväksi kumman luulen masussa olevan :LOL:



palailen illalla asiaan, ultran jälkeen!
 
Enpä ole tänne kirjoitellut, mutta nyt piti, kun olisin halunnut nähdä JJ:n kuvat, mutta höh mä en nähnyt kuvia huoneesta ja vaatteista :( Näkyykö muilla ne? Johtuuko tästä mun työkoneesta? Muiden laittamat masu ym. kuvat näkyvät. Komeita masuja :D Gardenialla nätti pinnis ja söpöt vaatteet katsottuna.

Meillä ei ole edelleenkään mitään!! Vauvan huone on edelleen tietokonehuoneena. Vaunut ja turvakaukalo on ostettu :LOL: Ehkä tästä voi huomata etten ole mikään hössöttäjä tai sit vaan olen saamaton... :ashamed: ei ku hei olen kutonut nutun, kypärämyssyn, tumput ja töppöset ;) Mut nekin taitaa vielä olla liian suuret tai en tiedä. Isyyspakkauksen tein miehelle joululahjaksi missä on pari tuttia ja iso body. Siinä hankinnat vauvalle. Odottelen äippäpakkausta jospa siitä innostuisin tekeen hankintoja... Onko muita jotka ei ole vielä paneutunut hankintoihin täysillä? Tuntuu et kaikki muut on tulevia superäitejä joilla on jo kaikki valmiina ym. Siksi en ole viihtynyt näillä sivuillakaan, kun ahdistaa lukea kun muut touhottaa kaikkea ja itse en ole kokenut vielä vastaavaa että pitäisi touhottaa...
Jep, mutta jokainen omalla tyylillään, ehkä mullakin jossain vaiheessa napsahtaa vaihde päälle, sitte paniikissa mammalomalla alan valmistautua tulevaan pikkuseen ;)

Jouskis ja mötkylä 28+1
 
Jouskis meilläkään ei ole melkeen mitään valmiina vielä. Pinnasänky on valmiiks laitettu, mut sekin vaan kun kokosin sen heti ostamisen jälkeen että näin että kaikki osat oli tallella ja kunnossa (Sisko oli saanu viallisen aikoinaan ja sano että kokoa heti ja pura vaikka sitten että ehdit viel vaihtaa jos on viallinen, hekin oli pystyny viel sit vaihtaa).... Mut en jaksanutkaan enää purkaa sitä, vaan raahasin samantien makkariin odottamaan. Sen sijaan vaatteita on yks pieni muovikorillinen, ja niistäkin on kaikki oikeastaan lahjaks saatuja. Vaunut on varattu. Mutta mitään muuta ei sit ookaan. Odotan että saan kans inspiraatiota sitten äitiyspakkauksesta ja siitä ku huomenna menen tutkii omia vanhoja vauvanvaatteitani, niin saan vähän retromeininkiä mukaan. ;)
 
Heippa pitkästä aikaa :wave:

tapaaminen mulle käy maaliskuun alku (oon tässä jo ollu vuosilomalla viikon) mutta mieluummin joku muu päivä kuin torstai :| , meillä esikoinen pääsee ke ja to jo 12 koulusta ja mun pitäis olla sillon kotona. Toki jos muille ei muut päivät käy, niin saan varmaan asian jotenkin järjestettyä.

Nyt ollaan sitten vihdoin saatu vauvan vakuutuskin kuntoon (miten niin viime tippaan jäi :whistle: ) ja pohjantähteen siirty meiän kaikki vakuutukset.

vauvan huone tekstiileitä myöten valmis :heart: ja kiva tuli. Koitan laittaa kuvia jossain vaiheessa.

Äitiyspakkaus tuli last week ja kiva oli päästä paketin kimppuun. Tällä kertaa pukukin oli sellainen jota todennäkösesti käytän, yleensä en ole kauheasti tykännyt noista pakkauksen vaatteista. Se naisten kondoomi oli kyllä jokseenkin hämmentävä,,,

Neuvola lääkäri oli viime viikolla ja kaikki ok. Sf 25, pissat ok., paineet ok., ainoastaan turvotusta oli paljon, sitä nyt sitten seuraillaan. Lääkäri käski lisätä suolan käyttöä ja vähentää veden juontia ja kas, näin tein ja turvotus hävinnyt kaikkialta muualta paitsi vasemmasta jalasta, jossa sitä on ollut nilkassa alusta lähtien. Nyt se ainoastaan siirtynyt nilkasta jalkapohjaan :eek: , kiva kun toisessa jalassa tuntuu olevan geelipohjallinen koko ajan :| .

sukupuolesta meille kans kahdessa (rakenne 19+ ja yksityinen 23+) sanottu, että tyttö tulossa ja tuo yksityinen oikein kirjoitti noihin ultrakuviinkin, että tyttö (siis edestä ja takaa jalkovälistä otettuihin) ja olen kyllä nyt sitten tuohon luottanut. Mulla on kyllä alusta asti ollut ihan tyttö olokin :) . Oon kuitenkin menossa yksityiselle viimeiseen lääkärin tarkastukseen, kun haluan painoarvion ja aion vielä tuota sukupuolta siellä kysäistä. Mekkoja ja pinkkiä löytyy kyllä kaapista vaikka välillä iskee hirvitys niitä ostaessa.

siteistä kaksi kertaa jälkivuodon läpi käyneenä liputan minäkin noiden vuokkosten nimeen :) . Ja yöksi joku allwaysin mega yöside.

Tällaista tällä kertaa. Voikaa hyvin ja pitäkää masuista huolta :heart:

Miinulainen+hymy 27+
 
Jouskis Ei täälläkään ole vielä mitään valmiina.Ainoastaan pinnasänky mikä sekin saatiin niin oli pakko hakea se nyt..eli muuten sitäkään ei olis.Mä en oo kans mikään hössöttäjä tyyppi ennemmin jätän kaiken viime hetkeen :ashamed: mutta kyllähän tässä on vielä aikaa ja jos vauva sieltä etukäteen tulis niin kyllähän sitä tärkeimmät tavarat nopee ostais.

milky Mulla oli kanssa joku niistä arvoista koholla,en nyt muista mikä..Mutta nyt kun oon mittaillu sokereita kotona niin ollut oikeen hyvät.Ja ruokavaliotahan en oo juurikaan pystynyt muuttamaan :ashamed: Eli ei sullakaan välttämättä mitään hätää ole :)
 
Se tuli, Se tuli :D Nimittäin äippäpakkaus. Ja aivan ihana onkin. Kun vertaa noihin 2004 ja 2006 pakkauksiin mitä meillä on niin on kyllä kaikista neutraalein väritykseltään ja vaatteet käytännöllisimpiä.
Ihana joka tapauksessa ja käyttöön varmasti tulee. Juu, toi naisten kortsu... johan siinä kerkee innostus haihtua kun sitä alkaa asettelee ja sitten kikkeliä oikein perässä... taitaa jäädä meiltä käyttämättä.

Meillä alkaa olla kaikki valmiina vauvaa varten. Paria pikkujuttua lukuunottamatta kaikki tarpeellinen on hommattu. Ja vaatteet pesty. Pullot yms pitää vielä keittää ja sänky pedata yms. Mutta ne teen sitten vasta maaliskuun puolella.
Mie olen ihan sen takia halunnut hommata ja laittaa kaiken valmiiksi kun tämä on kuitenkin riskiraskaus edellisten raskauksien ongelmien takia. Eli vähän normaalia suurempi riski joutua sairaalaan vuodelepoon.
Joten jos joudun niin miehellä on varmasti tarpeeksi puuhaa lasten ja kodin hoidossa ja työssä käymisessä. Sekä kun toivonmukaan ajaisivat minua sairaalaan, 60km päähän silloin tällöin katsomaan.
Niin eipä mies joutuisi sitten sen lisäksi vielä huolehtimaan vauvan tavaroista.
Ovatpahan nyt valmiina ja pikkuhiljaa laittelen loputkin niin ei sitten tartte ressata enää asiasta.
Mutta toivotaan etten joudu, tosi hyvin kaikki on kyllä tähän asti mennyt.

Me ei olla ikinä kotona sisällä taidettu vauvoilla lakkia käyttää. Ulkona ja kaupoissa sitten tietty.... meillä sen verran lämmin että tarkenee kyllä ilmankin. Anoppi asustaa vanhaa vanhaa taloa missä vetää jonkun verran niin siellä on sitten käytetty sisälläkin.

Laala, toivon tosiaan niin. Että umpari arpi lähtisi tosta pienemään sitten. Vaikka tuleehan sitä sitten yksi arpi lisää niin mun mahassa noita riittää... hyvään tarkoitukseenhan ne kaikki ovat. Mutta sietäisivät silti vaalentua :kieh:


Aivan ihania kuvia vaatteista, huoneista, pinniksistä ja masuista olette laittaneet. Suloisia :)

Sektiosta, jotkut pelkäävät siihen joutumista. Ei se nyt niin kamalaa ole. Toki mulla on kokemusta vain hyvin menneestä sektiosa ja persiilleen menneestä alatiesynnytyksestä.( joka lopulta päättyi sektioon)
Mutta pari ekaa päivää siinä on kipeä. Sen jälkeen alkaa helpottamaan ja olo parani mulla ainakin yllättävän nopeasti.
Eikä se nostelukieltokaan kauan kestä. Tuleepahan ainakin otettua vauvan kanssa rennosti ja rauhallisesti.
Tai esikon syntymän jälkeen meinasi välillä ärsyttää kun mitään vauvaa painavampaa ei periaatteessa saanut nostaa. Ja meijän kissatkin painoivat enemmän :LOL: joten eiväthän ne jääräpäät sitten takamustaan nostaneet suosiolla....

Muutama hankinta tullut mieleen mitä on hyvä löytyä kaapista. Nimittäin suolatippoja sekä niistäjä. Ekan flunssan iskiessä ovat aikamoinen aarre. Samoin sitten kun vauva on vähän isompi niin kipulääke. Supothan ne ovat yleisimmin käytetty. Mutta me ollaan siirrytty heti nestemäiseen panadoliin kun vauva on aloittanut kiinteät ja huolinut sitä. Siinä saa tarkemman annostuksenkin kuin supoissa.

Sekä hoitolaukkuun käsidesi. Kotioloissa se on turha. Mutta välillä reissun päällä hyvinkin tarpeellinen.

Mie olin tänään ahkera, pesin ja siivosin keittiön kaapit. Tai jääkaappi ja pari kaappia on vielä siivoamatta. Mutta ne taitaa jäädä huomiseen. Tai siihen kun taas inspiraatio iskee.
Jospa sitä saisi kaikki loputkin kaapit käytyä kunnolla lävitse ennen Kirpun syntymää.

Pikkuinen jyllää taas joten taidetaan mennä yhdessä jatkamaan tuota äippälaatikon sisällön ihastelemista.
Ja odottelemaan että isukki kaivaa vaunut varastosta. Ovat vm-83 ja se ulkopinta on villakangasta ( tai jotain sellaista ) ja ajattelin varovasti koettaa käsin pestä sen kopan.
Olisiko kellään vinkkejä?
Ja saapahan muutenkin tuotua sisälle niin voi alkaa kissalle pitämään kuria ettei sillä ole sinne asiaa.

t: Solina ja neiti Kirppu rv 28+1
 

Yhteistyössä