HUHTIKUUN MASUJEN PINO

mia
meillä on naapurin kanssa ihan samaan aikaan syntyneet esikoiset & kakkoset. Kuinka ollakaan, naapuri livautti olevansa rv 11 ja eikä siinä sitten voinut muuta todeta että muutaman viikon päästä perässä tullaan. Ihmeteltiin me sitä ajoitusta siinä hetken aikaa....

Rakas husbandini meni kertomaan tuttavaperheelle jo ennen plussausta kun oireet oli niin selvät, kiva siinä sitten sanoo että joo onhan tässä viikkoja jo about 3+2 !

no, itse kerroin asiasta parhaalle ystävälleni joka kirosi kuin pieni eläin: hänellä LA ensi viikolla ja oltiin sovittu että mennään terapiaoluelle sitten pian "operaation" jälkeen mutta eipä tässä nyt enää montaa oteta

eli meillä vasta noin puoli sukua tietää tilanteesta, mutta haitanneeko tuo. olen sanonut että voihan tämä mennä toki keskenkin ihan milloin vaan etteivät sitten ihmettele. kultaisia ihmisiä kaikki kuitenkin ja onnea on kovasti toivoteltu!
 
Ultrassa käyty, pieni sydän sielä supsutti :heart: . Kone antoi viikoiksi 7+3 mutta käski olla välittämättä kun heitto on niin "pieni"..Musta se ei kyllä pieni ollut kun kuitenki nyt menkkojen mukaan rv 8+5 :eek: .

Mä tiesin että aika muuttuu koska mun kierto venähti sen tuulimunan takia mut nyt en tiedä kumman mukaan pitäis elää.. Lääkäri käski elää menkoista lasketun mukaan..

Toisaalta turhaa mun on mennä esim. sinne np ultraan liian aikasin..eihän siel sit viel kaikki tarvittava näy..hmmm...

Mä elän nyt sit vissii kuitenki 8+5 viikoilla sinne ultraan asti.. Laskettu tulee varmasti siirtymään huhtikuuhun..

Pääasia et sydän jumpsutti ja kyydissä oli pieni ihmisen taimi :heart:


Viiviliina 8+5 tai jotain :D
 
Tervetuloa kaikille uusille tulokkaille!!! Ja onnea plussasta!

Niinhän siinä sitten kävi, että mun paras kaveri arvasi tänään, että mä olen raskaana. Kovin oli onnellinen. Jouduin sitä jopa hieman toppuuttelemaan, ettei nyt ihan vielä niin kauheesti innostu, kun ollaan yritetty olla matalalla profiililla. :x

Onko kellään muulla nukahtamis vaikeuksia? Mulla tuntuu olevan ja illalla menee aika kauan, että saan unen päästä kiinni. Olenkin muutamana iltana ihan suosiolla lukenut niin pitkään, ettei silmät enää pysy auki. Ens viikolla olis niinkun pakko päästä ajoissa nukkuun, kun työt alkaa ja pitäis päästä ylös ennen kukonlaulua...

Riemullista perjantai-iltaa vaan kaikille!!!

Nasu-Masu 5+6
 
morjensta kanssa odottajat!
mulla on alkanut työt maanantaina ja niin kiirettä on koko viikon pitänyt ettei ole koneen ääreen juuri ehtinyt istua. nyt tässä on hetki aikaa kun esikoinen katsoo lastenohjelmia isänsä kanssa.
eli siis meillä oli jo eka neuvola keskiviikkona vaikka viikkoja oli vaan 6+6. oli pakko ottaa se aika, koska asutaan 25 km päässä neuvolasta ja töihin mennään taas vielä kauemmas eli 90 km päähän. eli ajat pitää aina olla neljän jälkeen! :\|
eli ei siitä ekasta käynnistä paljon viisastunut. hempat otettiin ja paino ja edellisestä raskaudesta kyseli tosi paljon. eri kätilö kun viimeksi, mutta ihan mukava! no ultran ajan sain syyskuun puoleen väliin. ja silloin myös sitten pitää mennä labraan. aikaisemmassa raskaudessa mulla oli pissassa sokeria koko ajan. ekasta neuvolasta lähtien!!! mutta nyt se oli ainaskin puhdas... kätilö sanoi, että sitä pitää seurata ja oli tosi ymmärtäväinen kun sanoin, että musta sitä ei viimeksi otettu tarpeeksi tosissaan vaikka tehtiin kaks sokerirasitusta. olisin halunnut jotain ruokavalioneuvontaa tai jotain, kun se kerran tällä paikkakunnalla olisi ollut mahdollista. (ei mitään pahoja jonoja) mutta hän otti asian tosissaan ja kirjasi ylös, että myös äiti huolissaan asiasta!
olo on ollut ihan kohtalainen, johtuu ehkä siitä, että ei ole uuden työn takia juuri ehtinyt huomata omaa oloaan vaan keskittynyt niin työjuttuihin ja kotona sitten esikon kanssa leikkimiseen.

täällä muuten näytti olevan muutamia alle 25-pinosta tuttuja odottajia, että tervetuloa vaan joukkoon ja onnea ++++!

snowmamma ja salamatkustaja 7+2
 
HEPPULI:

Mä olen marraskuun loppuun töissä ja tuskin jatkan siitä määräyskirjaa.. Mä olen kattonut että silloin voin hakea sitä äippärahaa.. Korjaa jos mä oon väärässä.. Eli eikös sitä haeta silloinkun on se 22 viikkoa täynnä..?

 
Hei vaan, ja kiitos Miron äidille uudesta pinosta! Tuntuu toimivalta tuo etusivun koonti!

Täällä ainoina oireina edelleen mahtavat ilmavaivat ja sen myötä palloksi turvonnut vatsa. Vaikka se onkin vain ilmaa täynnä, niin tuostahan kaikki kohta arvaavat. "Näytät siltä kuin olisit raskaana..." Ruoka kyllä maistuu.

Mulle muuten neuvolan täti sanoi aikaa varatessani, kun kyselin mitä pitäisi välttää (mainitsi ensin vain alkoholin ja tupakan, pitiköhän se minua jotenkin yksinkertaisena...) että vitamiineja ei tartteisi syödä, varsinkaan jos niissä on rautaa, vaan yrittää saada kaikki tuoreista kasviksista ym ravinnosta suoraan. Olikohan se joku luomuhihhuli, vai oliko tuossa varoituksessa jotain perää? Sanoin, että olen Multivitaa popsinu, niin antoi ymmärtää että pitäis lopettaa. Se hoitsu tosin sanoi että oli aloittanut työt viikko sitten, niin jotenkin tuli nyt sellainen olo, että tiesiköhän se nyt varmasti mistä puhui...
 
Hitsin neuvola kun en saanut varattua sinne aikaa kun ei kuulemma ollut tänään ajanvarauspäivä! Mun pitäs saada aika nopeasti kun edellisessä raskaudessa oli raskausmyrkytys aikasilla viikoilla. Pitäs sit päästä äitipolilla käymään jo jotain vk:lla 10. Tietäs sit alotetaanko joku lääkehoito heti raskauden alussa vai ei. No täytyy maanantaina soitella uudelleen, jos sieltä joku vaikka vaivautuisi vastaamaan puhelimeen! :D
 
Moi!

Täällä olo edelleen melko normaali, maha vaan aika turvoksissa. Ruoka maistuu vähän liiankin hyvin, koko ajan on nälkä! Aamulla ainoastaan tekee tiukkaa syödä, mutta puuron jälkeen tulee parempi olo.Me ei olla kerrottu raskaudesta vielä kenellekään, sinne ultraan asti varmaan odotellaan. Tosin kaverit saattaa kyllä arvata aiemmin, jos tuo maha jatkaa kasvuaan. Oon melko hoikka ja aika nopeasti varmaan tämä neljäs raskaus alkaa näkymään. Aikamoinen yllätys tämä raskaus on varmaan ainakin sukulaisille, joten pitkitän vielä kertomista. Aika yllätys tämä oli itsellekin, yhdet kuukautiset tosiaan ehti tulla edellisen synnytyksen jälkeen ja keskeytetty yhdyntä/kortsu ei sitten ollutkaan niin luotettava ehkäisykeino (yllätys, yllätys) :LOL:

No ihan ilolla odotamme vauvaa ja tietty keskenmeno/kohdunulkoinen tms vähän mietityttää, mutta turha tässä stressata etukäteen...

Töissä oon ollut viimeksi -03, vakituinen paikka on ja tarkoitus oli mennä töihin -08, mutta taitaa nyt venyä vielä vähän pidemmäksi töihinpaluu. Varmaan sitten vasta puolen välin jälkeen kerron työpaikalla uutiset.

Kiitos listan päivittäjälle, mulla synnäri on Kos.

Chloe 6+2
 
On taas ollu kokopäivän paha olla.. mitään ei jaksa ja kokoajan haluis vaan nukkua.. ja sit mua itkettää ihan kokoajan.. katoin lastenohjelmia tänään ja huomasin sitten itkeväni.. tytöt oli ihan ihmeissään et mikä äitillä on.. ja tulivat silittelemään.. nyt sitten kauhee surku kun mieskin on viel reilun tunnin töissä.. ja mä yksin (tytöt nukkuu) kotona... :ashamed:

Taidan lähtee suihkuun ja sitten kattomaan telkkaa..

niin en tainnu aikasemmin mainitakkaan että mun naama on enemmän täynnä finnejä mitä pahimmassa murros iässäkään.. oli kyllä myös tyttöjä odottaessa.. oliskohan tämäkin tulokas tyttö... :)

Hyvää perjantain jatkoa kaikille!! :flower:

Gemini + masukki rv 7+3 :heart:
 
Yllätys, että samaan pinoon mahtui näinkin monta L-PKSsään synnyttämään tulevaa. =)

Kertomisesta: me ollaan kerrottu anopille ja mun äitille..sit mies oli kertonu lähimmille työkavereilleen ja mä neljälle parhaalle ystävälleni ja pikkusiskolleni, joten aika moni jo tietää, mut onhan noita sellasiakin vielä kelle ei oo kerrottu. :D

Mulla ei oo harmainta hajua monesko viikko mulla on menossa. :whistle: Meil raksa-projekti menossa ja se vie niin paljo aikaa, et ei oo ehtiny tarkistaan viikko määrää. =) Niin ja tuo raksa-projektinki pitäs valmistua suunnilleen samoihin aikoihin ku mitä la.kin tulee olemaan, joten pääsee uus tulokas sit heti uuteen kotiin. Fyysisiä oireita raskaudesta ei vielä kauheita oo ollu, aamusta joskus kuvottaa, ja illalla jos on tosi väsyny ja veskissä saa rampata kus.pissalla, mut eipä juuri muuta. Toivottavasti jatkuu samalla kaavalla ku tähänki asti, eli et mitä enempi ollu raskauksia, sitä helpompia ovat olleen ton alkuraskauden olotilojen suhteen. =)

sieppo ja viikot tarkistan kohta... =)
 
taas yömyöhään kirjotan :D ...
tulin juuri kaverin hääauton koristelusta ja sitä ennen oltiin anopin hääkahvit juomassa(anoppi meni yllättäen"salaa"naimisiin yli 20 vuoden yhteis elon jälkeen =) )huomenna siis taas häihin ja saa nähä kuinka sitä jaksaa kun viime vkonloppunakin oli yhet häät,mulla tänään vatsakipuilua normaalia enempi mutta nyt onneks jo loppunu kun kerkesin jo hieman huolestuun :/ mulla on stressiä ihan sellatteesta et kuinka saan huomenna pidettyä salassa kun en juo jne.enkä todellakaan halua että ihmiset (varsinkaan miehen sukulaiset :kieh:) tajuaa/saa tietää viä kun sitä päivittelyä tyyliin ettekö osaa ehkäsyä käyttää ym en jaksa kuunnella :( kovasti ollaan tätä vauvaa haluttu ja keväästä asti tehty mutta aina riittää niitä jotka ei ymmärrä kuinka kukaan voi ainakaan tarkoituksella tehdä neljää lasta jne..ollaan siis päätetty että sitten kun huomaavat niin voidaan myötää mut erikseen ei kerrota,saa nähä muuttuuko mieli viä ja kerrotaan kuitenkin ite jossain välissä mutta nyt siis ainakin ollaan ajateltu näin.ja mun muutama läheinen ystävä tietää ja mummu ei muut ja hyvä näin,en halua kaikille kailottaa mutta mukavaa että aiheesta voi puhua jonkun muunkin kun miehen kanssa.jeps,ja nyt nukkuun :whistle:
ädä ja hippula 6+3
 
Huomenta kanssasisaret!

Mulla ei ole aamupahoinvointia, vaan iltapahoinvointia... Illalla oli hankala käydä nukkumaan, kun oksennus tuntui kurkunpäässä ja oli aikas paha olo... Eilen päivällä ei ollut ollenkaan huono olo, vaan illalla.

Toiseksi viimeistä lomapäivää tässä aloitellaan ja maanantaina pitäis suunnistaa töihin. Olishan tätä lomaa jatkanut vielä vaikka kuinka.
Saas nähdä miten töissä jaksaa. Mulla seisomatyö ja paljon nostamisia ja kantamista... Täytyy vaan yrittää ottaa rauhallisesti... :LOL:

Hauskaa viikonloppua vaan kaikille!!!

Nasu-Masu 6+0
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.08.2006 klo 19:43 mutzi81 kirjoitti:
Hitsin neuvola kun en saanut varattua sinne aikaa kun ei kuulemma ollut tänään ajanvarauspäivä! Mun pitäs saada aika nopeasti kun edellisessä raskaudessa oli raskausmyrkytys aikasilla viikoilla. Pitäs sit päästä äitipolilla käymään jo jotain vk:lla 10. Tietäs sit alotetaanko joku lääkehoito heti raskauden alussa vai ei. No täytyy maanantaina soitella uudelleen, jos sieltä joku vaikka vaivautuisi vastaamaan puhelimeen! :D
moi!ootko tehny tai teetkö testiä uudestaa et tulee selvä plussa?tai no onha se haamuki plussa :LOL: mä silti aattelin tehä viel ens viikol viel et tulee selvä plussa.en tiiä varaisko viel neuvolaa aikaa?.. :/ kiertoki päättyy vast ens keskiviikkona.onkos sul ollu mite oireita?mul ei paljoo kuvotusta jonki verran ja välil rinnat arat.mul viikkojaki joku 3 vast.esikoisen aikana oli viikkoja 8 ku neuvolaa menin,ootin et alkaaks menkat..mites muil onks paljo oireita?
 
sieppo: heh jopas meillä on yhteistä. Meillä myös raksaprojekti menossa. Ja muutto tuossa maaliskuun alussa. Saa sopivasti jäädä äitiyslomalle uuteen kotiin. Jos siis on työtä mistä äitiyslomalle jäädä.

Viiviliinakos se kyseli äippärahasta? Mulla aivan uskomattoman huono tuo nimimuisti. Jep kyllähän se haettiin joskus silloin 22 viikon tuntumassa. Itsekän en ole tästä han varma, kun viimeksi olin opiskelija, mutta eikös kelaan pidä toimittaa palkkatodistuksia, ja kait infota jatkuuko työt. En tiiä. Mutta tosiaan hyvähän tuo on jos ei tarvi, niin sais vähän korkeempaa äippärahaa kuin aivan se minimi, ja just marraskuussa olisin ollu 6kk täysaikasesti töissä. Nostaahan sitä sai muistaakseni aikaisintaa 2kk ennen laskettua ja viimeistään kk ennen laskettua. mutta todellakin voin olla väärässä, kun ei oo ollu ajankohtanen asia aikoihin.

Meillä päin pohjaton väsymys jatkuu, ja jatkuva etova olo. Mielitekoja ei ole, mut kirsikkatomaatit on aikasta hyviä, ja mehut on aikasta pahoja. Vesikään ei ole niin hyvää kuin aiemmin. Mutta silti janottaa koko ajan!

ja minunkin puolesta kiitos miron äitille listan päivityksestä!

heppuli 7+0<br><br>
 
Tein eilen toisen testin ja sekin oli haalea mut selvä. Maanantaina meen labraan verikokeeseen ja pissanäytteen antamaan. Jos sieltä tulis sit varma varmistus! =) Mulla ei hirveästi oireita ole. Masussa tuntuu jännälle ja rinnat on vähän arat. Mut eipä mulla ollu pojastakaan mitään oireita näin aikaisin. Nyt oon suunnilleen viikolla neljä.. Välillä tuntuu että vähän kuvottas mut en sit tiiä..
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.08.2006 klo 10:28 mutzi81 kirjoitti:
Tein eilen toisen testin ja sekin oli haalea mut selvä. Maanantaina meen labraan verikokeeseen ja pissanäytteen antamaan. Jos sieltä tulis sit varma varmistus! =) Mulla ei hirveästi oireita ole. Masussa tuntuu jännälle ja rinnat on vähän arat. Mut eipä mulla ollu pojastakaan mitään oireita näin aikaisin. Nyt oon suunnilleen viikolla neljä.. Välillä tuntuu että vähän kuvottas mut en sit tiiä..
ite tei yhteensä 4 testiä :D 3 niistä melko haaleita(tein parinpvän välein)ja sitten neljäs oli vahva plussa ja sain mielenrauhan :whistle: sillon kyselinkin et onko kukaan muu niin epäileväinen ettei voi luottaa täysillä heikkoon plussaan..mutta ei kukaan myöntäny aattelevansa niin yleisesti ajatellaan että plussa kun plussa mutta mulla jäi kammo esikoisen ja toisen välissä olleesta keskenmenosta joka näytti kummasssakin testissä haaleeta plussaa vaikka viikkoja oli jotain 5 ja sitten se menikin kesken 6 viikolla :'( en tiä liittykö asiaan nuo heikot plussat mutta itelle jääny semmonen että tarvii saada kunnon vahva plussa että voi ees aatella kunnolla olevansa raskaana,ja omituista oli se että keskenmenneestä raskaudesta minulla ei ollu ollenkaan vatsakipuja jne mitä norm.raskauksissa ollu alussa tosi paljonkin,eli se on kait hyvä merkki,kertoo kohdunkasvusta tjne.vaikka kyllä silti eilen olin huolestunu kun sattui koko pvän mahaan..mutta meen laittaan itteeni ku ollaan lähössä sinne häihin ja taitaa muuten olla ensimmäinen aamu kun mulla on ällö olo :x mun tuuria..tähän asti on kuvotukset tullu vasta illalla
ädä ja hippula 6+3
 
Lisko
Minullakin ollut taas tuota mahan nippailua ja vääntelyä tänään, olikin tässä about viikon tauko, ettei paljoo mahassa mitään tuntunut.. Pahaolo se vaan tulee aina päivällä kun olen syönyt ja vielä illallakin oli sellainen et täytyi maata tuolla aina välillä kun alkoi öklöttää :/ Jännä kun pojasta ei ollut mitään oireita, olisko meillä sitten tyttönen tulossa :) Saapas nähdä :) Vielä vähän pelottaa, tuntuu koko ajan, et kuitenkin tuulimuna tai jotain :ashamed: Olis äkkiä maanantia niin sais selvyyttä :/ :whistle:

Mutta pitää nyt yrittää olla postiivisella mielellä ja uskoa/ toivoa parasta :) :flower:

Lisko rv 6+3
 
Lisko
Ai niin tuosta testin teosta vielä sen verran, et minä tein 3 plussaa ennen kuin uskoin :whistle: Kaks ekaa oli vaaleita, mutta selkeitä ja kolmas sit selvästi vahvempi :) Että eiköhän tuo paikkaansa pidä :saint:
 
Heippa kaikille!
Kattelin tota listaa ja en huomannut siellä "meitä" ollenkaan. Eli 5.4 olis laskettu aika ja toinen olis tulossa, toivottavasti pysyy vaan matkassa huhtikuulle asti.

Mulla oli eka raskaus tosi helppo, joten tuntuu niin kummalta tää koko aikainen masun nipistely. Koko ajan tosi kuvottava olo, joten vielä ei ole oikein päässyt mauttimaan raskaana olosta, mutta eiköhän kaikki tule aikanaan.

Voimia kaikille ja mukavat viikonloput :) Mä lähden valmisttautumaan kaverin häihin =)
 
Voi taivas, huono olo aina vaan pahenee...... miten ihmeessä te muut jaksatte töissä? AIna se näköjään tulee yllätyksenä tää pahoinvointi ja sitä löytää ittensä kerta toisensa jälkeen laskemassa viikkoja "kultaiseen keskivaiheeseen" :ashamed: Ekan raskauden aikana olin opiskelija joten ei ollu varmaan silleen yhtä rankkaa kun nyt. Tokan kans loppu työt n. rv 9 enkä sitten mennytkään enää töihin vaan jäin ekan kans kotiin. Kolmas raskaus (ku) oli oireeton. Neljäs (km) oli rankka pahoinvointeineen päivinee. Mutta nyt.... nyt en tosiaan tiiä miten selviän seuraavat 2kk. Ei pitäs valittaa, tiedän. Mietin vaan, taisteleko muut työssäkäyvät että saavat päivän vedettyä loppuun?
 

Yhteistyössä