HUHTIKUUN MASUJEN PINO

heipparallaa!!!!
en oo pitkään aikaan kirjotellu mutta pikaisesti lukasemas oon käyny....

nyt loppuviikon saikulla kun päivystävä oli levon kannalla.... kaikki iskut osuu mulla suoraan tonne alas... esikosta ei täållasii ongelmii ollu ollenkaan ja nyt tuntuu sit kummalsta olla saikulla kkun ei kuitenkaan mitään sen kummempasa kuin noi potkut ja hajanaiset supparit.... osaksi harjoitus sellasia ja osaksi kipeempiä mutta ei mitään öky pahoja/pitkiä vaan lyhyitä ja nopeita....
nyt otan neuvolan soittoaikaa et voivat siellä arvioida ton "röörin" tilanteen kun oli pariviikkoo sitte sormelle auki ja pehmennyt eli onko noi möllin hurjat "potkut" tehny jotain.... viel ei oma luonto antais jäädä saikulle mutta kun töissä muutaman kerran on meinannu muksu putoo sylistä kun oikein nasevasti osuu ja ihan alas.....

painoo on tullu nyt se noin 4kiloa ja hyvä mulle niin ettei pääse noi sokerit ryöpsähtää.... painoarvio on annettu sillo rakenne ultrassa ja sen jälkeen ei oo ultrattu kun ei oo ollu tarvetta käyä ä-polilla. meillä ei oo neuvolassa mitään muuta kuin aatamin aikainen dopleri millä sitte sydän ääniä kuunnellaan.... vatsa on kyl tullu aika kuulaksi... en ollu esikosta koskaan näuin suuri ja poden varmaan nyt joptakin lievää mahan kasvu stressiä.... etsin ahkerasti raskausarpia vatsasta vaikka nahkaa on vielä venymiseksi asti.... eli napa vielä navan näköinen....

olenko ainoa täällä kelle ä-pakkaus ei oo vielä tullut.... tuntuu että täällä meitin pikku kaupungissa on taas niin ruuhkaa että kelalla kestää ikuisuus noitten lappujen toimittamiseen.... päätös tuli mutta toi ite pakkaus vielä jossain teillä tietämättömillä....

kiva lukea muiden kuulumisia ja nyt on koht aika ruveta soittelu tykitykset tonne neuvolaan jos pääsis läpi....
 
Huomenta kaikille!
Pikainen visiitti, tulen päivällä ajan kanssa ekrtomaan kuulumisia.
Lääkärineuvola klo 11 tänään =)
Mulla ei olekaan ollut vielä kun se ensimmäinen peruuntui, saas nähdä mitä siel näkyy nyt..
Päätös äitiyspäivärahastakin oli tehty, erittäin tyytyväinen olen :D reiöu 100? enemmän kuin viimeksi!
Niin ja se äipäälomahan alkaa mulla 15.3

nyt kahville :wave:
rv 29+4
 
Lisko
Pakkas keskiviikkoa mammat :) Täällä oli aamulla -33 nyt taitaa olla jotain 30 :whistle: Eli sisällä, taas tämä päivä :/ Eilen käytiin kaverilla kahvilla päivällä kun poika ei halunnut päikkäreitä nukkua ja ulos ei päästy, mutta olipas reissu kun auto oli niiiiiiiin kohmeessa ettei oo tosi, perille kuitenkin päästiin :)

Epuli ja mutzi koittakaa parantua taudeista, meillä ei ole nyt ollut muuta kuin nuhaa vähän kaikilla, katotaan kun pojalla olis perjantaina tarha päivä, että saan valmisteltua tuon lopputyön esityksen, varmaan ollaan just kipeinä :whistle: :( *koputan puuta ettei*

Kokoarviosta: ei ole ollut kuin siellä rakenneultrassa, eikä tuo lääkäri eilenkään käsikopelolla siitä mitään maininnut, kai on sit hyvän kokoinen(?) meillä oli muuten vaíhtunut lääkäri, oli joku venäläinen/ virolainen täti.

NukkumisG: Vasemmalla kyljellä nukun yleensä, joskus herään yöllä kun olen selällään, pitää heti asentoa vaihtaa, ei tule oikein nukkumisesta mitään niin.

Jättiläisvauvasta puheen ollen, kaverini sai eilen 4900g ja 55 cm pojan :whistle: :D Siinä on jässikkällä kokoa kerrkaseen. Edellinen vauva hänellä oli 4800g ja ei siltikään nyt päässyt käynnistykseen, meni vajaan viikon yli. Mutta loppu hyvin kaikki, oli ihan normaalisti alateitse kuitenkin syntynyt :)

Minulla äippäloma alkaa ensi viikon keskiviikkona eli ystävänpäivänä :)

Juups, rattoisaa pakkaspäivää kaikille :)

Lisko ja "pikku- neiti" rv 31+0 :heart:
 
RHW
syntymahajy:

Joo taalla rokotetaan kaikki rhesus negatiiviset mammat, samoin kuin Suomessa! Mun serkku myos "negatiivinen" ja sai samat pistokset ja asuu Kymenlaakson suunnalla. Ne annetaan siks, ettei mun elimisto sitten hylji tata lasta tai mahdollista seuraavaa vauvelia. Toinen rokotus viela 20.3. Rutiinijuttu.
Ja ekaa odotellaan, on taa vaan jannaa! Viela 7 viikkoa toita jaljella huh kun tuntuu paljolta (vaikkei ole), mutta ei vaan karsivallisyys riita asiakkaiden palvelemiseen enaa...yak! Myyntityota kun tekee niin suonikohjut tykkaa hyvaa kun seisoo paivat pitkat...ja katkenneita verisuonia on alkanu ilmestymaan ympari saaria ja jalkoja ja reisia, ei kiva. Onks kellaan muulla samaa vaivaa? Oon kylla alkanu istumaan paljon enemman nyt kun taa olemus tasta suurenee...

Kiitos kaikille tervetulotoivotuksista!
Onks kellaan muuten mielitekoa limsoihin? Mun on saatava joka paiva ainakin tolkki Fantaa tai mita vaan hiilihapollista limua (harmittaa kun taalta ei saa Jaffaa) ja samoin hedelmasalaattia on saatava aika usein.
hyvaa pakkaspaivan jatkoa, on kai alettava valmistautumaan TOIHIN. :kieh:
 
Tää räkätauti ei sitten hellitä millään.. ihan tukossa nenä.. ja ääni käåheenä.. päätäkin särkee.. :snotty:

pakkasta tänäaamuna -35 et ihan kivasti.. meinas vesiputki jäätyä.. tai siis jäätykin mut sitten mun isä toi sisätilalämmittimen tonne konehuoneeseen niin rupes taas vettä tulemaan.. onneksi ei putki hajonnut...

Kauheen pahalla päällä olen ollut.. en tiiä johtuuko raskaudesta vai tästä flunssasta.. kaksosille tulee ärjyttyä ihan turhista asiosta.. aattelin parantaa tapani ja laskee niin monta kertaa kymmeen et osaan käyttäytyä enkä marmata turhista.. kun ei se huutaminen kuitenkaan mitään auta..

Masukki on kyllä ollu puolestaan tosi virkee.. kun ite on ollu niin väsynyt. kokoajan tossa potkii ja selvästi oikoo itteensä kun meinaa olla hankala hengittää...

taidan rueta laittamaan tyttäret nukkumaan ja oikasta ittenikin samalla.. katotaan sitten jaksanko laittaa mitään ruokaa vai syödäänkö mitä pakkasesta löytyy...
Yleensä aina pakastan nimittäin kaikki ruuan tähteet ja sitten aina syödään 10 ruokalajin illallinen kun lämmitän ne.. :LOL:

joops sellasta täälläpäin..

t:gemini+masukki rv 32+1 :heart:
 
No niin.
Lääkärikäynnillä oli kaikki ok!

Lantiota käsin mittaili ja meinasi että on normaali ettei mitenkään pieni.
Painoarvioon laitetaan kuitenkin lähete rv36-37 (saa nähdä kerkeääkö käymään :whistle: ;) )
Meinasi lääkäri että ei olis yhtään huolissaan niin kauan kun ollaan viikoilla 30 ++ vielä menossa, tuskin menee yli rv40!

Meillä kun täällä ei ole loppuajan ultraa kuin ensisynnyttäjillä, eli pelkällä (np+) rakenneutralla mennään :/ Itse olen vain pyytänyt sinne aikaa, kun tuntuu että tää olis isompi kuin esikoinen joka juuttui synnytyskanavaan ponnistusvaiheessa..
Saanpahan paremman mielen, tai sitten en ;)

Pää alaspäin tuntui vauva olevan, kohdunsuu kiinteä ja kiinni, pituus 3cm.
Viime vko mulla oli neuvolakäynti rv 28+3 jossa oli tällaisia lukemia.
Paino yhteensä 5.6kg 250g/vko
verenpaine 108/62
hb 112 (rautaa!! :ashamed: )
sf27

Nyt pitää mennä jatkamaan ruoanlaittoa, palataan asiaan :wave:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.02.2007 klo 10:30 RHW kirjoitti:
syntymahajy:

Joo taalla rokotetaan kaikki rhesus negatiiviset mammat, samoin kuin Suomessa! Mun serkku myos "negatiivinen" ja sai samat pistokset ja asuu Kymenlaakson suunnalla. Ne annetaan siks, ettei mun elimisto sitten hylji tata lasta tai mahdollista seuraavaa vauvelia. Toinen rokotus viela 20.3. Rutiinijuttu.
Moikka.

Ei kyllä mua oo rokotettu etukäteen, vaikka rh negatiivinen olenkin. Taitaa siis täällä suomessakin olla eri käytäntöjä. Täs pinos oli muitakin rh negatiivisia, onko teitä rokotettu? Mun kohdalla tää juttu on mennyt niin, että odotusaikana on seurattu verikokeista, että vasta-aineita ei ala kertyä. Kun vauva on syntynyt, on häneltä heti otettu verikoe veriryhmän kartoittamista varten. Ja sitten JOS vauva on rh positiivinen, on pistetty muhun yks ainoa piikki, joka estää sitten ne hylkimisreaktiot seuraavassa raskaudessa. Nyt siis odotan neljättä, ja jokaisella kolmella kerralla on käytäntö ollut tämä. Jokainen vauva on ollut rh positiivinen ja sen piikin oon synnytyksen jälkeen seuraavana päivänä saanut. Mutta tosiaan olis mielenkiintoista tietää onko käytännöt erit eripuolilla suomea???

Pakkanen oli aamulla kova, tais olla reilu 30 astetta. Huh!! Nyt kuitenkin jo lauhtunut, mittari näyttää 24 astetta.

Mies totesi illalla, että mun maha on laskenut alaspäin ja kun ite sitä aloin kattomaan, niin onhan se aivan selvästi mennyt alas... nyt jo!! Eipä oo ihme, kun noi liitoskivut ja häpyluukivut on yltyneet!! Mulla on jostakin syystä ollut koko odotuksen ajan sellainen olo, että tämä ei mene lasketun ajan yli, mutta saa nähdä. Voi olla toiveajattelua vaan.

Mitäköhän mä keksiisin ruuaksi? Ehdotuksia. =)

-Syntymähäjy ja pikkuhäjy 31+3
 
Keskiviikkoja mammat! :wave:

Hui, kun ulkona on kylmä. Tulin juuri kävelemästä, mutta ei siellä kauaa tarentunut. Päälläkin oli vaikka kuinka. Pakkasta on nyt päivällä ollut hiukan alle -20, mutta tuulee tosi raa'asti paikoittain.

Tänään oli äitiyspolilla synnytyslääkärille aika sekä sisätautilääkärille. Synnytyslääkäri lähinnä tarkasti että vauvalla on kaikki hyvin tuon minun perussairauden vuoksi. Lisäksi katsoi että istukka on siirtynyt kohdunsuulta pois. Vauvalla oli kaikki oikein hyvin. =) Hän oli juuri heräilemässä masussa ja venytteli. Napanuoran virtauskin oli ok. Istukka tosiaan oli siirtynyt kohdunsuulta pois, kuten sain viime viikolla päivystyksessäkin tietää. On nyt etuseinämässä. Lääkäri myös kertoi polyypista, joka minulta löytyi viime viikolla. On kuulemma yleinen raskausaikana ja saattaa hävitä itsestään. Ei mitenkään vaarallinen. On ns. "limakalvopullistuma". Jos ei häviä ja kovasti vaivaa niin se poistetaan synnytyksen jälkeen.
Sisätautilääkärillä oli myös ihan kontrollikäynti. Enää ei tarvitse mennä hänen luokseen raskausaikana ellei tule takapakkia. Nyt kuitenkin voin hyvin. kortisnilääkitys loppui eilen ja verikokeet olivat hyvät. Rautavarastoja on ehkä hiukan vähän, mutta vasta 2-3 viikon päästä aloitan rautalääkityksen varovasti jottei vatsani kärsi siitä.

Painoa minullakin on tullut ihan liikaa. Nyt on yhteensä tullut jo 12kg. :ashamed: Paljon enempää kun ei saisi edes tulla minulla. Kovin olen yrittänyt joka päivä liikkua ja onnistunutkin siinä hyvin. Terveellisiä ruokia olen myös kokkaillut. Karkit ja herkut olen jättänyt pois. Ei kyllä ole niin kovin tehnyt nyt mielikään... Täsrtä huolimatta painoa vaan nousee! :/

Nukun sekä selälläni että kummallakin kyljellä. Tyyny kyllä pitää olla jalkojen välissä mikäli kyljelläni olen. Vatsallani kyllä normaalisti nukun ja kaipaan sitä todella!!! Painajaisia minäkin näen lähes joka yö. :\| Nukkuminen on muutenkin huonoa. Harvoin saa koko yötä oikein hyvin nukuttua.

miranda + masuli 30+2 :heart:
 
Päivää mammat!

Paljon oli tullut uusia kirjotuksia, niitä onkin kiva päivän mittaan lueskella. Mulla ei meinaa aika kulua sitten mitenkään täällä kotona mutta töihinkään en näköjään vielä ainakaan kykene :( Tänään nimittäin innostuin heti aamusta ja päätin laittaa kaiken mikä irtoaa niin ulos pakkaseen. Sitten aloin imuroimaan niin kappas vaan, johan alko supistelemaan niin kovasti, että oli pakko lopettaa. Ei kärsi tehdä yhtään mitään :\| Niinpä minä sitten joudun näköjään uskomaan, että se on nyt vaan OLTAVA rauhassa. Jotenkin nää päivät vaan on niin pitkiä kun ei saa mitään tehdä. Ja ne kaikki tekemättömät työt suorastaan huutavat tekijää.....

Tänne oli uusiakin tullut joukkoon, tervetuloa ! :wave:

Meilläki on ollut ihan hirvee flunssa nyt monta viikkoa. No siitä astihan se on ollu kun toi nuorimmainen joutu ambulanssilla lähteen sairaalaan, kova ja pitkä tauti näyttää olevan. Joten te, jotka ootte nyt flunssan kourissa niin levähtäkää toki, että saatte taudin nujerrettua! :whistle:

Kukas se olikaan kohtapuolin muuttamassa ihan uuteen kotiin? Onnittelut uudesta kodista jo etukäteen! Hieman meinasin olla kateellinen ton teijän aikataulun kans, me kun rakennettiin 2vuotta töiden ohessa eikä tää vieläkään oo täysin valmis :kieh: :kieh: Mutta tää on elämää kai tämä, jospa toi mies tossa keväämmällä sais taas innostuksen jatkaa hommia.

Tilasin tosta pikkupingviinista jotain vauvanjuttuja kun en pysty kerta kaupoissa kulkemaan. Pitäis selvitä hakemaan ne postista mutta kun ei edes sinne muka selviä :headwall: En jaksa lähteä kiertämään kauppoja ja tossa pikasesti kattoin, että ainakin haalari ja kietaisubodeja pitäis jostain löytää. Jos joku törmää netissä semmosiin niin ilmoitatko siitä?

Ja vielä: kuka tilasi sen vauvan lämpöpussin? Vaikuttaako hyvältä? Ja saiko sen siis turvaistuimeen laitettua? Ja muistatko mistä sen tilasit? :D :D

Minä taijan oikasta itteni tohon sohvalle kun en oikeen pysty istumaan tässä tuolissa, selkään ottaa niin julmetusti.

t. hömppö rv 30+1 (tulihan se 30 vko lopultakin!;)
 
Heips!!

ottaa päähän nää ilmat.pojan kanssa jo toista päivää sisällä kun ei viittitä ulos mennä.sitten hänellä raukalla ei mitn tekemistä.kaikki pukemiset ja kaikki hänät kiukututtaa.mieskin vei mun ja pojan kauppa-auton kun hänellä itellä loppu bensa :D nyt me ollaan siis ihan vankina täällä kotona kun ukko töissä.voi kun lauhtuisi vähän nää ilmat.

pölyjä pojan kanssa pyyhittiin nyt selkä ihan jumissa.gemini mä myös täällä pahalla tuulella koko ajan.pojan kanssa yhdessä kiukutellaan.varmaan molemmat kaipaa raitista ilmaa ja ihmisiä. :headwall: harmittaa alentua sitten huutamaan kun ei koko ajan jaksa toiselle nätisti sanoa.kyl hän tahalteenkin mua ärsyttää kun tahtoo huomiota.

nyt taidan mennä H&M:n sivuille vähän shoppailemaan kun siellä (huimat -10%) alet lastenvaatteista :whistle:
sitten jos toi meidän pikku rinssi vaikka laittais hetkeksi simmut kiinni niin saisin mäkin laittaa.

gismo ja kyllikki 28+3
 
Lisko
hömppö: minä ainakin olen tilannut sen lämpöpussin ja vaikuttaa hyvältä (luonnollisestikaan en sitä ole vielä päässyt testaamaan :) ) Tilasin sen täältä http://www.babyidea.fi/vauvanhoidosta/lampopussi.html ja sen saa tosiaan kaukaloon :) tilasin tuon harmaan mikä on tuossa heti eka kuvassa :)

Nyt menen ajelemaan miehen hiukset ja sit salkkarit.
 
Heips ja terkut neuvolasta:

Painoa tullut +440g/vko, mut yht. jo 12,5kg.. taidan vetää pohjat tässä pinossa??

Verenpaine: 121/65

Pissa ok.

Hb: 128

Sf-mitta: 30cm

Lapsiveden määrä normaali,
vauva raivotarjonnassa, mutta ylhäällä.

Sykkeet ok, n. 140krt/min ja liikkeet ok.

Ja tänään siis alkoi rv32.

Mulla kyllä tosi VILKAS VAUVA, liikkuu tauotta -lähes. Eikös AO:lla ainakin ollut samantyyppinen vekkuli masussa??

SYNTYMÄHÄJY: mulla kans rh- ja ihan samaan tapaan menee kuin sullakin. Eli raskausaikana verikokeet (3) ja sit jos vauva rh+ nin piikki peppuun. Tyttö oli rh-, joten silloin en saanut edes piikkiä.

Mites muilla NEUVOLAKÄYNTIEN TIHEYS NÄILLÄ VIIKOILLA? Mulla siis oli tänään käynti rv32+0 ja seuraava jo kahden viikon päästä eli 34+0.. Ja sit rv36 on lääkärineuvola.

Täällä oli muuten aamulla -37 astetta pakkasta!!! Järkyttävää.. Jos ois muksut pitänyt ottaa neuvolaan mukaan niin olisin kyllä perunut.. Nyt tuli anoppi aamusta tänne, joten sain käydä ihan yksin. Kiva niin. Kävin samalla kaupassa ja apteekissa ja kirjastossa.

Orapihlaja ja sykerö32+0
 
Orapihlaja, täällä myös reippaasti painoa, +12kg ja viikkoja vasta 29+4. Ja silti masumitta niin pieni, että laitettiin jatkotutkimuksiin. Mihinkähän ne kilot on sitten menny...

Mitenkäs nopeasti teille on tullut tuo päätös äippärahasta? Blue Rush, minä myös jäämässä samoihin aikoihin äitiyslomalle, eikä päätöstä ole vielä tullut, ja jätin kuitenkin paperit jo ennen joulua... kärsimätönkö....

Minulla myös miinusveri, ja käsittääkseni sitten synnytyksen jälkeen piikitetään, jos tarve, ei ainakaan nyt ole vielä rokotettu, on vain niitä vasta-aineita mitattu verikokeista.

Nukkumisasento: kyljellään tyyny jalkojen välissä ja vähän väliä herään kääntyilemään. Illalla makailen sohvalla selälläni ja tarkkailen melskettä masussa, mutta selällään nukkua en ole koskaan oikein tykännyt. Mahallaan nukkumista on kyllä kova ikävä.
 
Iltoja :wave:

Orapihlaja, täältä juu löytyy masusta pieni ADHD:n alku...(ei sais vitsailla :whistle: )
Mutta siis meno aivan järjetöntä, edelleen.
Ja muutenkin tuntuu että tää on enemmän "hollilla" kuin edelliset, kaikki liikkeet paljon terävempiä.

Yksikin yö valvoin jotain 45min, kun neidillä oli HIKKA! Siis 45min!
Paljonkohan lie huikannut lapsivettä naamariin... :whistle:

Yöt menee muutenkin horroksessa, nukun useimmiten kyljellä, mutta myös paljon selällään...ja sekös vasta ahdistaakin, kun ei tahdo henki kulkea.
Ja sitten puoliunessa mietin koko ajan että täytyis kääntyä, mutta ei jaksa :/
Mikäköhän lie vaivaa...

Ja painossa taidan minä vetää pohjat, viime neuvolaan oli tullut jo 13kg.
Ylihuomenna uudestaan puntarille.

Mutta lähdenpäs katselemaan tuota Greyn anatomiaa, on meinaa yksi lemppareista :D :wave:

A0205 & Oikku 32+5 ;)
 
ÄITIYSRAHAPÄÄTÖKSESTÄ: Mä aloitin siis ä-loman nyt ma ja ei mulle oo tullut vielä minkäänlaista päätöstä.. Kai sitä pitää jossain vaiheessa hoputtaa, jos eivät muuten ala asiasta ilmoittelemaan. Mulla kun keikkatulojen perusteella lasketaan 6kk mukaan, niin sitä paperia on melkomoinen pino..

Helpottaapa oloa, että muillekin tullut yhtä paljon painoa ;).. Oon mä kyl herkutellutkin: tänäänkin tarttui kaupasta taas pätkispussi mukaan.. ja laskiaista odottelen, että sais herkkupullia, hih.

orapihlaja
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.02.2007 klo 21:08 orapihlaja kirjoitti:
ÄITIYSRAHAPÄÄTÖKSESTÄ: Mä aloitin siis ä-loman nyt ma ja ei mulle oo tullut vielä minkäänlaista päätöstä.. Kai sitä pitää jossain vaiheessa hoputtaa, jos eivät muuten ala asiasta ilmoittelemaan. Mulla kun keikkatulojen perusteella lasketaan 6kk mukaan, niin sitä paperia on melkomoinen pino..
Noh mulle ei oo vielä liitosta tullu päätöstä jolla saisin hakea sitten mammarahaa että tässä rupeaa olemaan kohta mulla kanssa kiirus kun tuntuu että jokapaikasta saa odottaa päätöksiä.
 
Moi!
Ihan ensin etsintäkulutus. Onko kukaan nähny viestiä, jonka eilen kirjotin? Mun koneelta ei ainakaan löytyny :headwall: Jos joku sen on lukenu, niin nää jutut tulee nyt toistamiseen.

Siis uudestaan: Mä nukun miten päin vaan. Kehitin oman tyylin, että voin nukkua osittain mahallani. Univaikeuksien (työstä johtuvia) vuoksi oli hiukan pakko. Myös selällään pystyn nukkumaan.

Meidän toukalle tehtiin ylimääräsessä ultrassa painoarvio viikolla 25+5. Oli sillon 900g.

Huvittavaa, kun kaikki palelee töissä, mut mulla on kokoajan kuuma. Jostain syystä aina, kun pitäis käydä jotain tekemässä ulkona, kysytään, onko eräs vapaaehtoinen =) Ens viikolla siellä on varmaan tappelu, kun kukaan ei halua lähtee pihalle ;)

Jalava?: sullako oli samat viikot ku mulla? Tuntuuko, että raskausaika on menny hitaasti vai nopeasti? Mun mielestä aika menee todella nopeasti. Kohta siirrytään taas uudelle viikolle.

Mä lupasin leipoo ens viikolla pakastimeen pullaa, kun on aikaa. Jos koittais taas jotain uutta mallia :D Täytyy vaan tehdä myös jotain tavallista, niin voi edes niitä tarjota vieraille. Mun keksinnöt ei välttämättä oo syötävän näkösiä =)

t. Pirkkis ja Toukka 29+5
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.02.2007 klo 21:55 pillipulla kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.02.2007 klo 21:08 orapihlaja kirjoitti:
ÄITIYSRAHAPÄÄTÖKSESTÄ: Mä aloitin siis ä-loman nyt ma ja ei mulle oo tullut vielä minkäänlaista päätöstä.. Kai sitä pitää jossain vaiheessa hoputtaa, jos eivät muuten ala asiasta ilmoittelemaan. Mulla kun keikkatulojen perusteella lasketaan 6kk mukaan, niin sitä paperia on melkomoinen pino..
Noh mulle ei oo vielä liitosta tullu päätöstä jolla saisin hakea sitten mammarahaa että tässä rupeaa olemaan kohta mulla kanssa kiirus kun tuntuu että jokapaikasta saa odottaa päätöksiä.
Hei!
Missä liitossa olet?
Minä tulostin päätöksen, sekä vein tammikuun maksuilmoituksen (olen työttömänä ollut) kelaan päätöksen mukana.Sain tulostettu aitse ne liiton sivuilta, niin ei tarvinnut odotella!
Ja tuli tuossa mieleen, että mien on mahdollista että sulla on ä-loma alkanut eikä siitä ole päätöstä tullut? :whistle:
Kun siis siinä päätöksessähän on sitten se äitiysrahakausi ja vanhempainrahakausi = äitiysloma.
Eli nyt vasta minäkin sain "virallisen" lapun missä lukee milloin äitiyslomani on.Tuo pitää viedä työkkäriin ja liittoon vielä, että näkevät sielläkin.

ja onko teillä kaikilla muuten annettu painoarviot? :attn:
Mulla ihan harmittaa lukea kun kaikilla on jokin pa vauvasta, muissa kunnissa vissiin tehdään tuo synnytystapa-ultra myös toissynnyttäjille?

Vai missä teille annettu tuo arvio? :wave: <br><br>
 
heips vaan!
kovasti ollu puhetta paino arvioista niin minä ainaskin voin kertoa että ei ole paino arvioo,ei mitään sen suuntastakaan...jos en ois yksityisellä käynyt rv 19 niin ois ainoa ultra missä käyny ollu viikolla 12 eli miltei 20 viikkoo sitten :/ tosin synnytys suunnitteluun olen minä menossa ja siellä varmasti se annetaan minullekkin mutta sinnekkin olen menossa kun 2 aiempaa tullut syöksyllä että sitäkään ei kaikki täällä(tampereella)saa.
mutta kolmosta oottaessa rv 30 on paino arvio annettu ja se oli hänellä 1300g ja sanottiin et pieni on ja annettiin uus ultra aika muutaman viikon päähän ja se oli rv 34 ja sillon ultran mukaan oli 2000g,syntyi sitten tosiaan rv 36 ja oli 2740g eli ihan normaali kokoinen =) muistakaa että ultrat usein myös heittää että eipä niitä grammoja kannata hysteerisenä tuijottaa tai verrata muihin odottajiin,sikiötkin saavat kasvu vauhtejansa eri aikoina jne että hyvinkin äiti jolla ollut pienempi paino arvio uässä voi saada isomman vauvan kun äiti jolla isompi sikiö ollut esim viikolla 30.tärkeempää on että kasvaa tasaisesti ja suht normi rajoissa :hug:
mulla tainnu muru viime yönä kääntyä pää alaspäin =) tai sit on poikittain mutta kohdunsuulla ei potkut enään tunnu!ihanaa!!toivottavasti tajuaa olla enään kääntymättä niin päin :kieh: närästys on kauheeaaaa!!!!!!!!!!!! \|O tuntuu et aina rennietkään ei auta vaikka esim tänäänkään en oo ees syönyt mitään semmosta mikä"varmasti"aiheuttais närästystä..jaa niin ja kuulin et ens elokuussa mun serkulle tulee vauva =) ihanaa lisää vauvoja =) vitsit tuolla pikkupingviinissä oli muutes vaikka mitä mitä haluisin tilata :p ens kuussa taidan laittaa tilauksen meneen sinnekkin ja se tuskin on mikään ihan halpa juttu kun siellä oli muillekkin kun vauvalle kaikennäköstä :whistle:
mulla muuten vauvalle kaikki isommat mut lipasto vaatteille ja vaunut tarvis viä..voi olla et vaunut ostan vasta kun vauva jo syntynyt,lipasto pitäs hankkia mieluiten jo tällä viikolla niin sais ruveta laittaan noita vauvelin vaatteita kaappiin..
ädä ja hippula 31+0 :heart:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.02.2007 klo 22:35 Blue Rush kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.02.2007 klo 21:55 pillipulla kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.02.2007 klo 21:08 orapihlaja kirjoitti:
ÄITIYSRAHAPÄÄTÖKSESTÄ: Mä aloitin siis ä-loman nyt ma ja ei mulle oo tullut vielä minkäänlaista päätöstä.. Kai sitä pitää jossain vaiheessa hoputtaa, jos eivät muuten ala asiasta ilmoittelemaan. Mulla kun keikkatulojen perusteella lasketaan 6kk mukaan, niin sitä paperia on melkomoinen pino..
Noh mulle ei oo vielä liitosta tullu päätöstä jolla saisin hakea sitten mammarahaa että tässä rupeaa olemaan kohta mulla kanssa kiirus kun tuntuu että jokapaikasta saa odottaa päätöksiä.
Hei!
Missä liitossa olet?
Minä tulostin päätöksen, sekä vein tammikuun maksuilmoituksen (olen työttömänä ollut) kelaan päätöksen mukana.Sain tulostettu aitse ne liiton sivuilta, niin ei tarvinnut odotella!
Ja tuli tuossa mieleen, että mien on mahdollista että sulla on ä-loma alkanut eikä siitä ole päätöstä tullut? :whistle:
Kun siis siinä päätöksessähän on sitten se äitiysrahakausi ja vanhempainrahakausi = äitiysloma.
Eli nyt vasta minäkin sain "virallisen" lapun missä lukee milloin äitiyslomani on.Tuo pitää viedä työkkäriin ja liittoon vielä, että näkevät sielläkin.

ja onko teillä kaikilla muuten annettu painoarviot? :attn:
Mulla ihan harmittaa lukea kun kaikilla on jokin pa vauvasta, muissa kunnissa vissiin tehdään tuo synnytystapa-ultra myös toissynnyttäjille?

Vai missä teille annettu tuo arvio? :wave:
Kuulun Ytk:hon joka on kassa. Oon tammikuussa laittanu ensimmäisen hakemuksen sisään ja nyt saan sitten laittaa ensviikolla toisen vaikka ensimmäistä ei oo vielä tullukkaan. Työkkärissä tietävät että jään äitiyslomalle ja mulla tuo loma alkaa 9.3 että onhan tuohon aikaa. mutta rupeaa tympipään kun sitä rahaa rupeais tarttemaan. Täytyy loppuviikosta soittaa jos ei aikasemmin oon mahollisesti tullu. Sielä oli joku tympee akka joka vaan tuumas tylysti että oota vuoroas jotta kyllä se sieltä tulee. Mä siihen mutta kun oon jäämässä lomalle mutta tuntu että sillä oli tosi huono päivä. :/ Jotta kun eivät oo uutta päätöstä tehneet vielä niin en saa sitä tulostettua sivuilta...Noh kun saan sen niin täytyy mennä käymään kelassa sen lapun kanssa jotta saavat tehä sen päätöksen. TOki täällä paikallisessa kun sen päätös tehään niin se on yleensä tullu aika nopeaa.

Tänään oonkin sitten sisällä ollu koko päivän kun on tuota pakkasta mun makuun aivan liikaa. Mutta jos tuo tuosta lauhtuis...toivon mukaan loppuviikkoa kohen.
 
huomenia!

täällä edelleen pakkasta pidellään. tulin kotiin eilen junalla ja juna oli myöhässä sellaisen puolisen tuntia. no onneksi ei kuitenkaan jäänyt ajamatta se vuoro. vähempihän täällä kotosalla pakkasta kuin siskon luona mutta kyllä se silti kirpaisi kun koiran kanssa kävin aamusella ulkona. -25 oli mittarissa.

pirkkis ollaan siis samoilla lukemilla viikoissa. nopeasti tuo aika on mennyt kun taaksepäin miettii. mutta näin saikulla ollessa tuntuu ettei aina puuhaa riitä koko päivälle niin se hiukan välistä tympii. mihis olitkaan menossa synnyttämään? mie olen tuonne hyvinkäälle.. :whistle:

ihanaa mies oli kasannut jo pinniksen ja siihen vielä pitää patja hankkia. en kerinnyt/jaksanut eilen kattoa niitä tavaroita mitä tilailtiin mutta tänään sitten saa hiplata niitä.. :)

viikonlopusta tulossa varmaankin aika kiireinen.. kaverin 30 vuotis syntsät sekä kummipojan 1 vuotis juhlat.. pitävät tosin samaan aikaan ettei tarvi kahtenapäiväna siellä hönnätä.. saa ainakin kakkua! ja hyvää seuraa. :) :)

tänään onkin sitten se neuvola aika iltapäivällä ja kävellen olis tarkoitus mennä. mies meni autolla aamulla töihin ja sitten ei auta kuin toisen olla kävelymiehenä. onneksi ei sitä matkaa ole kuin noin kilometrin verran. mutta sekin tuntuu piiitkäältä matkalta näin pakkasilla..


mutta eipä tässä sen kummosempia sitten tällä kertaa. palaan myöhemmin sitten lisää.

jalava ja smurffi 29+6 (sit tulee jo 30) :eek:
 
Huomenta.

A0205 ja orapihlaja , mulla tuntuu vauva olevan samanlainen ikiliikkuja kun teilläkin. Tuntuu ettei se nuku koskaan! Tuon vilkkauden takia onkin neuvolas yleensä sydänäänten kuuntelut ollut hankalia, kun tuo liikkuu aina pois dopplerin alta, eikä täti saa tarpeeksi pitkää jaksoa kerralla kuulumaan. Samoin kuin rakenneultrassa ei meinattu saada mittoja otettua, kun tuo kääntyili ja vääntyili. Saapa nähdä minkalainen vipeltäjä sieltä oikein tulee. =)

Meillä on nyt päivällä miehen mummon talvihautaan haku. :'( Esikoinen tulee mukaan, mutta nuo pojat jää hoitoon. Ei mikään mukava reissu tiedossa siis! Hautajaiset on viikonpäästä lauantaina.

Mulla ainakin on tuntunut, että tää raskaus on mennyt tosi vauhdilla. Outoa ajatella, että ei kovin montaa viikkoa enää oo siihen, kun vauva on maailmas. Kuitenkin jotenkin tuntuu, että vasta kuumeiltiin vauvaa ja saatiin se positiivinen tulos testiin...

Kukas sitä mainitsikaan, että yöllä horroksessa ajattelee, että pitäis vaihtaa asentoa, mutta ei jaksa. Mulla kans sama ongelma. Tajuan, että nyt lonkkaa alkaa pakottamaan, mutta sitkutan aina jonkin aikaa, ennekä tajuan, että parempihan se on kylkeä kääntää, kuin nukkua huonosti. Ei vaan jaksais kääntyillä ja vääntyillä jatkuvasti. En enää pysy edes laskuissa mukana, montako kertaa yössä äherrän kontillani.

Mutta hyvät torstaipäivää mammoille!!

-Syntymähäjy ja pikkuhäjy 31+4
 
Huomenia mammat :wave:

Tasan kaksi vuotta sitten huusin hoosiannaa synnytyssalissa, eli kuopuksen 2v synttärit olis tänään :D

Jännä ajatella että siellä olin silloin, ja vannoin etten enää ikinä :whistle:
Ja niinhän siinä sitten kävi, että hyvällä tuurilla kuukauden päästä sinne palailen :D :whistle:

Minä olen se yöllä ähertelijä :wave:
Viime yö meni taas ihan käsille, jostain syystä sitä vaan tulee käännyttyä aina selälleen. :/
Ädällä tais olla kovaa närästystä?
Täällä myös, ei tarvii kuin kumarassa käydä, niin jo tuntuu että on sisukset tulessa.
Mies jo leikkisästi kutsuu mua Rennien väärinkäyttäjäksi (eli pilleri-villeksi), kun tuntuu olevan aina Rennie huulessa.
Mutta luojan kiitos niitä saa aika huoletta vedellä. Olis kauheeta joku max.3/pvä :eek:

Mullahan ei siis kummoista asiaa ollut, isompi päivän tarhassa, ja pienemmän kanssa vietetään laatuaikaa....Raukka vaan on aina ollut veikan kanssa, niin on ihan hukassa ilman sitä :(
Säälittää kun huutelee koko päivän "kekkaa" (veikkaa) :(

Mutta jos sitä lähtis laittamaan huushollin kuntoon, pääsis sit päikkäreiden jälkeen kaupoille :wave:

A0205 & Oikku 32+6 ;)
 

Yhteistyössä