HUHTIKUUN MASUJEN PINO

\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.02.2007 klo 14:33 Lukija 76 kirjoitti:
:hug: Kiitos kutsusta... Voishan sitä kokeilla onnistuisinko... en nimittäin oo mikään atk-välkky... harjoitus liene tekee mestarin =)
Elikkä nyt minä onnistuin kirjautumaan (Lukija 76 = mamma 76)... Ja jos rohkenen haen jäsenyyttä kerhoon... jos passaa ;)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.02.2007 klo 14:43 mamma 76 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.02.2007 klo 14:33 Lukija 76 kirjoitti:
:hug: Kiitos kutsusta... Voishan sitä kokeilla onnistuisinko... en nimittäin oo mikään atk-välkky... harjoitus liene tekee mestarin =)
Elikkä nyt minä onnistuin kirjautumaan (Lukija 76 = mamma 76)... Ja jos rohkenen haen jäsenyyttä kerhoon... jos passaa ;)
Nyt vaan tarvitsen ilmeisesti Miron äidiltä jonkun salasanan y-viestinä....? :attn:
 
miron äidille yksityistä viestiä niin hän laittaa salasanan tulemaan takaisin. sitten tuolta vasemmalta ylänurkasta kerhot ja meidän huhtimasujen kerhoa.. pyytää salasanaa ja sen jälkeen siellä valikko jossa "hae jäsenyyttä" sitten miron äiti hyväksyy meidät huhtikuiset sinne.. =)
tulikohan oikein.. ??
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.02.2007 klo 14:31 hömppö kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.02.2007 klo 13:51 miranda-81 kirjoitti:
Moikka!

Hiukan on tympeä olo. Päätä on särkenyt aamusta asti. :\| Ja tuntuu vain pahenevan. Muutenkin on niin laiska olo ollut eilisen ja tämän päivän. Harmittaa tällainen.

Eilen sain kasattua kotiintulovaatteet pikkuiselle. Saapa nähdä pysyykö samoina loppuun asti vai vaihdanko jotakin. Oma sairaalakassi on vielä vaiheessa. olen kyllä ostanut hygieniatarvikkeita valmikksi, mutta kassi ei ole pakattuna. Pitää sekin tässä joku päivä pakata.

Pitäisköhän tästä mennä pikku päiväunille ni jos tämä olo siitä helpottuisi...

miranda + masuli 33+1 :heart:
Tuosta päänsärystä tuli vaan mieleen, että ootko millon käynyt viimeks neuvolassa? Jos se ei sulla rupea helpottamaan niin ota ihmeessä neuvolaan yhteyttä, varsinkin jos tulee pahoinvointia/näköhäiriöitä tms. sillä voivat olla merkkejä raskausmyrkytyksestä. En millään halua pelotella, mutta juuri tulin äitipolilta ja siellä nimenomaan korostettiin tuota, ettei saa aliarvioida omia oireita. Antamalla pissanäytteen saat mielenrauhan :)

Juuh... pitänee seurailla tätä oloa. Jos vielä huomenna särkee tällä tavalla ni olen yhteydessä neuvolaan. Viime viikon keskiviikkona olin viimeksi neuvolassa ja silloin pissa ja verenpaine olivat ok.

miranda + masuli 33+1 :heart: <br><br>
 
Kävin eilen siellä hammaslääkärissä noitten viisaudenhampaitten takia. On kuulemma ihan rikkinäiset, ja toinen on leikattava.. Laittoi lähetteen keskussairaalan suupolille. Saavat sit siellä kattoa mitä niille nyt voi tehdä, eipä varmaan mitään. Mut heti leikataan kun vauva on syntynyt. Ja sanoi että särkylääkkeet ei varmasti auta kun reiät on hermoon asti.. :/ Että pitää olla kaikenlaista vaivaa!! \|O No mut saa nyt nähdä mitä ne siellä sit sanoo. Täytyy torstaina siellä kävästä samalla kun käyn siellä äitiyspolilla.

Rv 31+5.
 
Miron äidille laitoin viestiä siitä salasanasta :)

Meille ei ihmeitä, labrassa käytin poikaa aamulla ja hyvin meni, ei itkuakaan turauttanut koko aikana, ihmetteli vaan :) Onneksi on sekin ohi nyt, parin viikon päästä saadaan allergia tulokset.

Tuo kerho homma on kyllä hyvä, ei pääsee asiattomia viestejä mukaan.

Nytmenen perunamuusin tekoon ja sit syömään :whistle:

Lisko ja "pikku- neiti" rv 33+6 :heart:
 
Heipsan :wave:

Kaikki uudet mukaan vaan tuonne suljetulle osastolle, kyllä sekaan mahtuu :D
Musta ainakin kiva vaihtoehto, pystyy laittaa vauvankin kuvia näkyviin, ilman että kaikki näkee. ;)

Jalava Tää viikko on jo ihan täynnä, keskiviikko ja torstai olis semmosia päiviä, että olis helpoin nähdä ( ei oo kuin yksi termiitti mukana) :whistle: :D
Ja muuten aika sama, mutta tuo kirppu nukkuu 12-14.
Eli ens viikkoa vois miettiä ?!

Eilen illalla sain muutaman "oikean" supistuksen, mutta loppuivat kuitenkin ihan itsekseen. Ja hyvä niin, saa luvan tuo masukki pysyä vielä pari viikkoa masussa.

Tänään on liitoskivut ollut aivan törkeitä, liikkeelle lähtö on tuskaa \|O
Ja paineen tunne on aika kova tuolla alakerrassa, että liekö nyt sitten jo kiinnittynyt?!
Ylihuomenna neuvola, jos täti osais vaikka jotain sanoa.

Mutta nyt mie lähen noita poikia roudaamaan jumppaan, saavat vähän paineita purettua :whistle:

A0205 & Oikku 35+4 ;)
 
:wave: piiiiitkästä aikaa

Joka päivä olen kyllä viestit käynyt lukemassa,mutta jotenkin niin "voimaton" olo ettei ole saanut edes kirjoitettua..Tänään otin sitten itseäni niskasta kiinni ja palaudun ihmisten joukkoon :)

Neuvolassa olin juurikin
verenpaine 124\\68
paino +750g
turvotus +
pissa +
sf 29
toukka rt ja liikkeet ja sydän hyvät

Neuvola täti sano vaan et kunhan vielä 3 viikkoo pysyis,ni sit jo vois tulla ja heti käski ottaa yhteyttä jos supistelee normaalia enemmän tms.

mulla kyllä niin ihana neuvola täti,pystyy puhuun ihan kaikista asioista,pitää myös valmennukset ( enää yksi kerta jäljellä ja ollut tosi mielenkiintoista. Mitenkäs muilla? )

Kaikki kamat jo koossa,enää toukka puuttuu ;)

hauskaa tiistaita kaikille

Rv 34+1
 
ultra kuulumisia... ja en oo jaksanut kirjoitella aikoihin...

eli kohdunsuuta enää jäljellä 1cm ja pehmentynyt... ja pari päivää on tässä supistellut..ja supistelee koko ajan..mutta epäsäännöllisesti...
ultratäti sanoi että maaliskuussa syntyy, että ei usko että huhtikuulle pysyy masussa..!!

mikä toi kerho hommeli on? oon vähän pihalla asioista....

täällä muuten kaikki ok...paitsi alkoi jännittämään että milloinhan toi päättää syntyä..ja nää supistukset pelottaa..ja vieläkun isäntä on reissuhommis ma-to välisen ajan... että pelottaa olla kotona itestään vähän..!!

saatiin isompi asunto..saunallinen kolmio 80neliöö..ja kuukauden päästä olis muutto..päästään vihdoinkin tästä 38neliön kaksiosta pois... jippii...

ja painoarvio oli tänään tolle muksulle 2500g-2700g...

nyt lepäilemään taas...

T: heitukka & jättiläinen 32+4 :heart:
 
kirjoittelen vielä tänne kun ei tonne suljetulle osastolle pääse =)

Eli viime yö oli tuskaa.. just samalainen mitä tyttöjen syntymää edeltävä.. alaselkää särki ja tosi kovat menkkamaiset kivut vattan puolella..

Neuvola oli aamusta ja tätskä sano vauvan olevan toooosi alhaalla.. sanoi et pitää mennä synnärille tarkastuttaa tilanne jos uudestaan alkaa tollasia tuntemuksia olla.. koko päivän on alamaha tuntunu tosi raskaalta ja alaselkäkin juilii.. meinas et ei varmaankaan mene loppuun asti ja käski olla viikon tekemättä mitään et tulis toi 36 viikkoa täyteen.. mut meinas et hyvän kokoinen vaikka nyt jo päätäis syntyä..

Se hammaslääkärikin oli aamusta.. ei reikiä eikä mitään muutakaan mainittaivaa.. seuraavan kerran 3 vuoden päästä.. mä jo pelkäsin et on reikiä tai jotain.. kun ei ikinä oo ollu pelottaa jos joskus poraavat.. ai niin hio se tota mun toista etuhammasta kun siitä on lohkeillu palasia.. nyt tuntuu et siinä ei oo enää mitään lohkeemaa..

Nyt kattelemaan telkkaria ja vaan olemaan..

t:gemini+masukki rv 35+0 :heart:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.02.2007 klo 17:59 Gemini-04 kirjoitti:
kirjoittelen vielä tänne kun ei tonne suljetulle osastolle pääse =)

Eli viime yö oli tuskaa.. just samalainen mitä tyttöjen syntymää edeltävä.. alaselkää särki ja tosi kovat menkkamaiset kivut vattan puolella..

Neuvola oli aamusta ja tätskä sano vauvan olevan toooosi alhaalla.. sanoi et pitää mennä synnärille tarkastuttaa tilanne jos uudestaan alkaa tollasia tuntemuksia olla.. koko päivän on alamaha tuntunu tosi raskaalta ja alaselkäkin juilii.. meinas et ei varmaankaan mene loppuun asti ja käski olla viikon tekemättä mitään et tulis toi 36 viikkoa täyteen.. mut meinas et hyvän kokoinen vaikka nyt jo päätäis syntyä..

Se hammaslääkärikin oli aamusta.. ei reikiä eikä mitään muutakaan mainittaivaa.. seuraavan kerran 3 vuoden päästä.. mä jo pelkäsin et on reikiä tai jotain.. kun ei ikinä oo ollu pelottaa jos joskus poraavat.. ai niin hio se tota mun toista etuhammasta kun siitä on lohkeillu palasia.. nyt tuntuu et siinä ei oo enää mitään lohkeemaa..

Nyt kattelemaan telkkaria ja vaan olemaan..

t:gemini+masukki rv 35+0 :heart:

mites teidän selkä on kestänyt ketkä kaikki ovat hampulääkärissä käyneet?
mä kun en tietyssä makuuasennossa voi olla ollenkaan kun tulee paha olo :D
 
Tervehdys kaikille masulle piiittkästä aikaa!
Myönnän, oon ollu tosi saamaton kirjottamaan tänne, mut innokkaasti oon teidän muiden juttuja lueskellu!

Mulla la muuttu kauan sitten huhtikuun 20. päivästä huhtikuun 22. päivään.
Oon voinu yllättävän hyvin koko raskauden ajan paitsi nyt harmia aiheuttaa paastoverensokerit. Niitä on tässä seurattu muutama viikko ja yhä edelleen ruokavaliolla ja liikunnalla koitan niitä pitää aisoissa. Toivottavasti onnistuu, en meinaan haluis piikitellä itteeni. Kaippa sit pitää, jos lääkäri niin määrää...

Painoa on tullu nyt n. 6kg, verenpaine ym. pysyny kunnossa, sf mitta oli pari viikkoo sitte 29, paikat pehmenny ja lyhentyny. Huomenna neuvola, niin oon taas viisaampi.

Vaaville, jota lääkäri "veikkasi" pojaksi, on kaikki valmiina. On jääny edellisiltä lapsilta säästöön eikä mitään juurikaan oo tarvinnu hankkia. Vähän vaatteita oon osteskellu, kun ei otettu pakkausta tällä kertaa.

Nyt mun on pakko mennä laittamaan tyttöä nukkumaan, mutta jatkuu jo ehkä huomenna taikka sitte myöhemmin... =)

Voikaa kaikki paksusti ja oikein hyvin! Kuulumisiin!

Äitimami&Piiperö rv 32+3 (vissiin)
 
Iltoja kaikille!
Täällä on nyt jääty äippälomalle ja oli kyllä varmaan jo aikakin päästä vähän huilailemaan. Tosin malttaakohan tuota lepäillä, kun tuntuu että on niin kauheasti vielä tehtävää... :/
Hirmuisen väsynyt olen ollut, mutta nukkumisestakaan ei tahdo tulla mitään. Viime päivinä on kävelykin käynyt erityisen hankalaksi. Pitäisi vähän väliä pysähtyä hengähtämään, kun alhaalla on painetta ja hengittäminen tuntuu raskaalta. Supistelut jatkuvat, mutta niitähän on ollutkin jo lokakuusta lähtien.

Viimeksi neuvolassa terveydenhoitaja arvioi, että lapsen pää on laskeutunut syvälle lantioon. Mitähän tuo käytännössä tarkoittaa? En huomannut kysyä, mutta onko tuolla vaikutusta siihen, koska synnytys alkaa lähestymään...

Vähän on nyt tosiaan stressiä, kun olen jättänyt hankintoja ja valmisteluja paljon vielä tänne äitiyslomalle, mutta nyt tuntuu ettei mitään meinaa enää jaksaa tehdä. :ashamed: Onko muilla vielä paljon sellaista touhua mitä haluaisi saada valmiiksi ennen lapsen syntymää?

Mukavaa talvi-illan jatkoa.
Näpsä & Mini rv 34+2
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.02.2007 klo 23:57 tinni kirjoitti:
kokeilin minäkin mutta multakin tivasi salasanaa eli mukaan tahtoisin jos vaan kelpaan :ashamed: olen kyllä aika huomaamaton kirjoittelija.... tai ainakin välillä tuntuu siltä :D
Laita miron-äitille yv:tä niin saat hältä sen salasanan
 
Miron Äiti :wave:
Minäkin voisin liittyä kerhoon :)

Eilen oli äitipoliaika, kaikki hyvin ja toivotaan ettei raskausmyrkytys uusi tässä raskaudessa tai jos pystyisi sitä vähän siirtämäään myöhemmäksi.??

Onko muilla kokemuksia miten voi itse vaikuttaa raskausmyrkytykseen?
Mulle lääkäri sanoi että pitää levätä nyt urakalla ja välttää kaikkea suolaista ja juoda vettä niin paljon kuin uppoaa.
Onko muita vinkkejä olemassa?

Vauvan painoarvioksi annettiin eilen 1990g, sanoivat että on ihan hyvänkokoinen vauveli.

Katsoin, kun joku oli lähes samoilla viikoilla kirjoitellut et painoarvio oli ollut 2500g-2700g! (En muista nimimerkkiä) Eli aikas iso vauveli ilmeisesti tulossa jos loppuun saakka saa kasvaa?! =)


Äiti-79 ja masukki 32+2
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.02.2007 klo 10:14 Äiti-79 kirjoitti:
Miron Äiti :wave:
Minäkin voisin liittyä kerhoon :)

Eilen oli äitipoliaika, kaikki hyvin ja toivotaan ettei raskausmyrkytys uusi tässä raskaudessa tai jos pystyisi sitä vähän siirtämäään myöhemmäksi.??

Onko muilla kokemuksia miten voi itse vaikuttaa raskausmyrkytykseen?
Mulle lääkäri sanoi että pitää levätä nyt urakalla ja välttää kaikkea suolaista ja juoda vettä niin paljon kuin uppoaa.
Onko muita vinkkejä olemassa?

Vauvan painoarvioksi annettiin eilen 1990g, sanoivat että on ihan hyvänkokoinen vauveli.

Katsoin, kun joku oli lähes samoilla viikoilla kirjoitellut et painoarvio oli ollut 2500g-2700g! (En muista nimimerkkiä) Eli aikas iso vauveli ilmeisesti tulossa jos loppuun saakka saa kasvaa?! =)


Äiti-79 ja masukki 32+2
Ootko rekisteröitynyt? Voisin sit laittaa salasanan yksityisviestinä :wave:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.02.2007 klo 10:14 Äiti-79 kirjoitti:
Miron Äiti :wave:
Minäkin voisin liittyä kerhoon :)

Eilen oli äitipoliaika, kaikki hyvin ja toivotaan ettei raskausmyrkytys uusi tässä raskaudessa tai jos pystyisi sitä vähän siirtämäään myöhemmäksi.??

Onko muilla kokemuksia miten voi itse vaikuttaa raskausmyrkytykseen?
Mulle lääkäri sanoi että pitää levätä nyt urakalla ja välttää kaikkea suolaista ja juoda vettä niin paljon kuin uppoaa.
Onko muita vinkkejä olemassa?

Vauvan painoarvioksi annettiin eilen 1990g, sanoivat että on ihan hyvänkokoinen vauveli.

Katsoin, kun joku oli lähes samoilla viikoilla kirjoitellut et painoarvio oli ollut 2500g-2700g! (En muista nimimerkkiä) Eli aikas iso vauveli ilmeisesti tulossa jos loppuun saakka saa kasvaa?! =)


Äiti-79 ja masukki 32+2
Mullahan on kans vaara että tuo myrkytys uusii..Ei mitään ihmeempiä ole sanottu millä sen voisi välttää, eipä sitä varmaan ole millään vältettävissä, se tulee jos tulee. Mulla huomenna seuraava äitiyspolikäynti. Painoarvio viime torstaina, eli rv:lla 31+0 oli 1kg700g. Virtaukset oli huonontuneet että saa nyt nähdä miltä ne huomenna näyttää... Toivottavasti ei vielä osastolle tarviis jäädä! Millä viikolla teillä ensimmäinen lapsi syntyi? Meillä 29+5. Kuinka usein käyt seurannassa? Minä olen käynyt n. kolmen viikon välein mutta nyt ei tullut kuin viikko väliä noitten virtausten takia.. Ja varmaan käynnit nyt tihenee.

Rv 31+6.
 

Yhteistyössä