HUHTIKUUN MASUJEN PINO

Heippa vaan kaikille!

Kävin minäkin laittamassa yv:tä Miron äidille. Oon ollut kyllä nyt paremminkin taustailijana ahkerasti, mutta jos nyt koittais parantaa tapansa :whistle:

Täällä sitä ollaan vielä sairaslomalla, äippäloma alkais lauantaina.. Kyllä on aika mennyt nopeasti!

Sokerirasituksesta silloin joskus vuoden vaihteessa kirjoittelin, paastoarvo oli koholla, mutta olen saanut arvot pidettyä nyt tosi hyvin kurissa ruokavaliolla.

Supisteluja tulee joka päivä useita, menkkamainen jomotus alaselällä ja alavatsalla on nyt uusia murheita, joskus valvon yölläkin pari tuntia niiten takia, mutta sitten ne menee ohi... Lueskelin että jollain muullakin on ollu jomotuksia!
Huomenna ois neuvolalääkäri, vähän jänskättää onko kohdunsuulla taas tapahtunut muutoksia.

Sf-mitta huitelee yläkäyrän yläpuolella, neuvolatäti laittoi Tays:iin lähetteen, meen sinne 12.3, joten katotaan mitä siellä sit sanotaan.
Musta kyllä tuntuu että vaavi on jotenkin muuttanut asentoaan, rt:ssä se on, mutta se työtää pyllyään kohti mun rintoja niin että henkeä ahistaa.. Saa aina silitellä, että pylly laskis hiukan alaspäin =)
Joku kertoili, että liikkeet vähentyneet... Mulla on taas päin vastoin, vaavi on kuin elohopea, tuntuu koko ajan potkivan ja nyrkkeilevän.. yöajat se on hiljaa ja nukkuu, aloittaa sit joskus aamulla möyrisen!
Taitaa tulla vilkas lapsi :heart:

Yritän sitten laitella viestiä vähän useammin tuolla kerhon puolella!

Maarit73 ja vaavi 34+3
 
äiti(muista vuotta)... mulla oli se iso painoarvio... en usko, että pysyy huhtikuulle sisällä..kun on supistellut..ja tosiaan 1cm on enää kohdunsuuta jäljellä ja pehmentynyt....
saas nährä ees kerkiinkö seuraavaan ultraan tai neuvolaan...

jännitystä ilmassa ainakin täällä...

tänäänkin on supistellut, vaikka en ole oikeen mitään edes tehnyt...

nyt salkkareille...

minäkin voisin tonne kerhoon liittyä..!!
 
Iltaa!

Kävin myös hakemuksen jättämässä! Ihania kuvia siellä jo olikin!

Sairastettiinkin sitten tässä mahatauti miehen kanssa, tyttö onneksi vielä toistaiseksi on siltä säästyny. Ei kyllä oo syöny moneen päivään hyvin, että ihan kunnossa ei ole.

Miulla on seuraava neuvola vasta 14.3. Tulee melkein 3vk väliä. Sitten onkii lääkärineuvola.

Viikonlopppuna pitäs vihdoin alkaa laittaa vauvan huonetta kuntoon.

Onko ketään muita, jotka aikoo laittaa vauvan heti omaan huoneeseen nukkumaan? Meillä niin tehtii esikoisella ja tosi hyvin tuloksin! Kaikki on aina nukuneet yönsä hyvin. Me ainakin nyt kekeillaan heti omaan huoneeseen laittoa. Ongelmaksi voi tulla se, että jo esikoisen yöt häiriintyvät, kun vauva yöllä herää seinän takana, ni sitte otetaan vaaveli tuonne meiän makkariin nukkumaan.

Huomenna vielä mennää ostamaa kaksostenrattaisiin kantokoppa ja miulle rintapumppu. Oon vähän ajatellu tuoma Emman käsikäyttöstä, onko kellään kokemuksia?

rouva80 ja "sisko"33+4

Vielä, tosiaan sitä taas havahtui, että joillain ei oikeesti oo enää ku joku 3 viikkoo laskettuua aikaan... Huh huh, kohta alkaa tää odotuspino pienentyä :D
 
Mutzi-81 :wave:

Meillä poika syntyi rv 32 ja painoi syntyessään vain 1450g ja 38 cm. Eli oli pieni viikkoihin nähden. Istukka oli pieni ja napanuora oli kiinnittynyt kalvoihin. Eli kaikenlaista...
:(

Sit mulla pomppasi verenpaine pilviin ja sf-mitta ei kasvanut ja virtaukset huononivat ja oli melkoisesti turvotusta joten tehtiin hätäsektio.

Nyt poika on reipas ja terve eskarilainen. Poika on hoikka ollut aina , mutta ikäisiään pidempi jo nyt. Keskosuudesta johtuen poika sairasti enemmän hengitystietulehduksia alle 3vuotiaana, mutta sen jälkeen ollut ihan normaaleja flunssia. Vastustuskyky parantunut.

Tässä raskaudessa olen syönyt disperinia jo rv 12 lähtien joka parantaa istukan toimintaa ja ehkäisee veritulppia istukassa jne. Äitipoli seuranta on mulla 4vkon välein joka on tosi huippu juttu. Aina saa varmuuden että kaikki on hyvin, virtaukset ja vauva kasvaa.
Mä ainakin aika hermona juuri tuon vauvan kasvun takia ja melkein joka toinen päivä pohdin peilin edessä että onkohan vatsa kasvanut. On tää niin tätä... Tähän vain syynä se että esikoinen oli niin pikkuinen että toivon todella että saadaan isompi vauveli nyt.

Kaikki nyt näyttänyt ihan hyvältä, paitsi että verenpaine on aina korkea kun äitipolilla käyn, koska paikka tuo muistot mieleen... Mut kuitenkin on riski et rr nousee loppuraskaudesta on olemassa.

Toivotaan nyt että vauvamme kasvavat hyvin ja päästäisiin mahdollisimman pitkälle näiden ihanien masukkejen kanssa.

Äiti-79 ja masukki 32+3
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.03.2007 klo 10:03 Äiti-79 kirjoitti:
Mutzi-81 :wave:

Meillä poika syntyi rv 32 ja painoi syntyessään vain 1450g ja 38 cm. Eli oli pieni viikkoihin nähden. Istukka oli pieni ja napanuora oli kiinnittynyt kalvoihin. Eli kaikenlaista...
:(

Sit mulla pomppasi verenpaine pilviin ja sf-mitta ei kasvanut ja virtaukset huononivat ja oli melkoisesti turvotusta joten tehtiin hätäsektio.

Nyt poika on reipas ja terve eskarilainen. Poika on hoikka ollut aina , mutta ikäisiään pidempi jo nyt. Keskosuudesta johtuen poika sairasti enemmän hengitystietulehduksia alle 3vuotiaana, mutta sen jälkeen ollut ihan normaaleja flunssia. Vastustuskyky parantunut.

Tässä raskaudessa olen syönyt disperinia jo rv 12 lähtien joka parantaa istukan toimintaa ja ehkäisee veritulppia istukassa jne. Äitipoli seuranta on mulla 4vkon välein joka on tosi huippu juttu. Aina saa varmuuden että kaikki on hyvin, virtaukset ja vauva kasvaa.
Mä ainakin aika hermona juuri tuon vauvan kasvun takia ja melkein joka toinen päivä pohdin peilin edessä että onkohan vatsa kasvanut. On tää niin tätä... Tähän vain syynä se että esikoinen oli niin pikkuinen että toivon todella että saadaan isompi vauveli nyt.

Kaikki nyt näyttänyt ihan hyvältä, paitsi että verenpaine on aina korkea kun äitipolilla käyn, koska paikka tuo muistot mieleen... Mut kuitenkin on riski et rr nousee loppuraskaudesta on olemassa.

Toivotaan nyt että vauvamme kasvavat hyvin ja päästäisiin mahdollisimman pitkälle näiden ihanien masukkejen kanssa.

Äiti-79 ja masukki 32+3
Meillä kans poika oli pieni viikkoihin nähden eli vain 970g sillon rv:lla 29+5. Mua kans aina jänskättää mennä äitiyspolille ultraan kun pelkään sitä kasvuasiaa eniten että miten on kasvanut. No tänään taas tietää miltä näyttää... Mulla ei vielä verenpaine korkea eikä mitään muutakaan, paitsi noissa virtauksissa on nyt vähän häikkää. Mut toivotaan tosiaan että pitkälle päästään! :)

Jee rv 32+0!!! :D
 
:wave: kaikille!

Kyllä aiks menee tosi nopeesti,tuntuu et koko ajan ois perjantai tai et viikonloppu ees :)
Hieman alkaa jännittämään. Sain juuri eilen tietää etten saa sitä epiduraali puudutusta tatuoinnin takia..Eli se vielä lisää enemmän tätä paniikkia ja muutenkin tuntuu et tukala olo vaan lisääntyy ( mikä on kyllä varmaan ihan normaalii =) )

mä laitoin sille ennustajalle viestiä ja hän vastas et kuukautta aikasemmin syntyy ja ois poika..Eli nyt si 11 päivä istun jalat ristis koko päivän :LOL:
On noi silti hauskoja juttuja,vaikkei varmasti paikkaansa pidäkkään...

Koskas te laitatte/laitoitte sen kassin valmiiks?

Hyviä vointeja :hug:

34+3
 
Heippa!maanantaina oli neuvola, kaikki ok, painoa oli tullut normaalisti.

Mua harmittaa, kun asutaan pienessä pitäjässä, niin koko arviota ei tehä, kun vasta viimesessä lääkärin tarkastüksessa, ja mulla se on taysissa, kun edellenen synnytys on ollut imukuppi synnytys. Sano sit maanantaina neuvolassa, että se kutsu voi tulla sinne vasta rv 38. Esikoinen on syntynyt rv 37+3 ja oli reilusti yli 4 kiloa. Pikkasen pelottaa, että jos tää vauva on isompi ja syntyy kans etuajassa.
 
Kävin sit siellä äitiyspolilla ja tuli tuomio että huomenna aamulla osastolle.. :'( Virtaukset niin huonot... Onnex vielä täksi illaksi pääsin kotiin. Nyt illalla vielä käyn käyrässä äitiyspolilla. Sain jo ensimmäisen kortisonipiikin keuhkoja kypsyttämään. Huomenna aamulla toinen..
Joten minua ei täällä nyt sit näy varmaan vähään aikaan.. Kaikille hyviä vointeja! :hug:

Rv 32+0.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.03.2007 klo 17:53 mutzi81 kirjoitti:
Kävin sit siellä äitiyspolilla ja tuli tuomio että huomenna aamulla osastolle.. :'( Virtaukset niin huonot... Onnex vielä täksi illaksi pääsin kotiin. Nyt illalla vielä käyn käyrässä äitiyspolilla. Sain jo ensimmäisen kortisonipiikin keuhkoja kypsyttämään. Huomenna aamulla toinen..
Joten minua ei täällä nyt sit näy varmaan vähään aikaan.. Kaikille hyviä vointeja! :hug:

Rv 32+0.

toivon kaikea hyvää loppu-odotukseen ja voimia sinulle :hug:
 
Mutzille :hug:

Toivon ja rukoilen, että kaikki sujuu hyvin. Tärkeintä on että sinä ja vauvasi voitte hyvin ja siksi on ihan hyvä että vointianne tarkkaillaan noin hyvin.

Sulla on nyt viikkoja niin hyvin että vauva on ihan hyvänkokoinen ja kehittynytkin jo valmiiksi, on vain vähän pikkuinen. Toivotaan et vauva voisi olla vatsassa vielä hetken, mut jos ei niin se on sit teille parasta kummallekin.
Annettinko sulle vauvan painoarvio?

Kyynel tuli silmään kun luin tekstisi, tiedän kokemuksestani tuon tunteen. :hug:
Toivon voimia sinulle ja vauvallesi ja tietenkin koko perheelle :)


Äiti-79 ja masukki 32+3
 
mutzille :hug: .. miulla jalat kuin tukit..paineet 145/89..u-prot viel miinulksella..hengitys ihan hirmu vaikeeta..(sama tuntemus kun heti synnytyksen jälkeen :eek: )..

9.3. äitipoli jos ei jo maanantaina neuvolan verenpaine kontrollista sinne lähetteellä laita.. ehdoton lepo käsky..

helpommin sanottu kuin tehty.. :ashamed: :whistle:

sari+ vilpertti 35+4
 
Voi että, oikeen sydämessä tuntu pahalta kun luin sun tekstiä Mutzi :hug: Onneksi ONNEKSI sinä oot tällä kertaa ollu niin hyvässä ja tiheässä seurannassa, että kaikki mahdollinen on huomattu ajoissa. Jaksamisia sinulle ja perheellesi. Oot varmasti hyvässä hoidossa!
 
Jii
Moi kaikille!

En ole ennen tänne kirjoitellut, mutta nyt kun äippäloma vihdoin alkaa ja pääsee noista työpaineista eroon (henkisesti ja fyysisesti) niin ajattelin virkistäytyä mm. lueskelemalla muiden huhtimammojen ajatuksia ja juttuja =)

Meidän Casperin pikkuveljen la. on 28.4.. Kovasti jo vauvelia odotellaan, Cassu on perheenlisäystä toivonut useasti, ja on aivan innoissaan silittelemässä masua ja soittamassa Nyytillemme kehtolauluja. Casper on jo 6-vuotias, koulun alku edessä, joten isoja elämän muutoksia tässä hänelläkin.

Odotus on sujunut ihan kivasti, tosin, on asioita joita en tiennyt olevan olemassakaan, ja tietty rankempaa on ollut kuin ensimäistä odottaessani... Oisko syynä sitten ikä (vasta kuitenkin 32, mutta näissä hommissa sekin on riittävästi). On kylläl ollut ihaaa huomata itsessä taphtuneen henkistä kasvua.... Aika tavalla erilaista on ollut tätä toista odotellessani, erilaiset asiat tärkeitä jne. Vaikka lapset molemmat tietysti yhtä tärkeitä olleet koko ajan! Ja kai tässä sitten on jonkinlaista tyyneyttä ja varmuutta, ei iha joka pikkuasiasta enää viitsi parkaista. Hermot kyllä on välillä kireällä :headwall: Kuulunee asiaa sekin... Aina täytyy itsensä kanssa jonkinlaista taistelua käydä, näköjään...

Ihanaa kun on tulossa kevät ja kesä. Meidän kaikkien vauvat pääsevät totuttelemaan masun ulkopuoliseen elämään lempeissä säissä, toivottavasti. Jaahas, kello rientää, täytyy vielä käväistä töissä hoitamassa pari juoksevaa juttua ja työkavereiden halaukset!

Onkos täällä muuten muita (en iha kaikkia sivuja tullut lukaisseeksi.. ;) )äippälomansa aikaisemmin kuin 30 vrk ennen la:ta aloittavia?

Mukavaa päivää kaikille!!!

Ainiin, kauppalistaan täytyy lisätä suklaa :whistle:
 
mutzille :hug: minultakin,onneksi jo noinkin hyvät viikot ettei ihan niin pikkusena synny kun isoveljensä =) taitaa mutzi olla ensimmäinen meidän pinosta joka saa vauvan?ittestäni tuntuu kauheelta ajatella hänen tilassaan sitä esikoisesta erossa olemista mahdollisesti jopa muutamia viikkoja :/ jos viel pari viikkoo ois vauva masussa niin olis jo hyvät viikot mutta on onhan tuo mutzin vauveli nyt kuitenkin lähemmäks 2 kg että eiköhän se siitä =) ei taida noissa raskausmyrkytys jutuissa pystyä 2 viikkoo syntymää pitkittään?tai mistä minä tiedän...?
itellä supistelut vähän vähentynyt ja massu niin laskeutunut että rintalastan alle tulee semmonen kuoppa kohta :eek: ennen siinä oli viä vauvaa :LOL: tosin oon ruvennu huolestuun et onko vaihtanut asentoo johkin poikkitilaan tms.(vaikka neuvolassa sanoivat jo viime kerralla et tuskin enään kääntyy kun pää niin alhaalla )mutta liikkeet tuntuu niin erilaisilta ja hikkakin ihan ihmeellisesti kyljessä eikä alhaalla niin ku viä pari pvää sitten :/ nooo..tiistaina on neuvola,kai ne siellä yrittää selvittää.
ädä ja hippula 34+2<br><br>
 

Yhteistyössä