HUHTIKUUN MASUJEN PINO

:wave: Heipat kaikille!

Onnea kaikille jo vauvan saaneille :heart: Täällä kadena lueskelen kun moni jo saanut nyytin syliin...No eiköhän meilläkin kohta vauva tuhise sylissä :heart: (ei vain pää jaksa odottaa... :ashamed: )

Ensin pelättiin että vauva syntyy etuajassa ja nyt pelkään et joudun varmaan käynnistykseen :whistle:
Sitä vielä pelkäsin pitkälle raskautta et kasvaako vauva hyvin kun esikoista odottaessa hänen kasvu pysähtyi. Nyt kuitenkin tämä tulokas on kasvanut hyvin, painoarvio oli rvk:lla 37+1 3500g. Eli nyt pohdituttaa et kasvaako vauva ihan jättiläisesksi...

Kyl tää äitien ja naisten elämä on välillä pelkkää murehtimista ja pohtimista ja turhaa stressaamista...
:headwall:
Ja murehtimiset jatkuu eri muodoissa varmaan koko läpi elämän... \|O

Nyt sormet niin puuduksissa ettei pysty enempää kirjoittaa.
Kaikille oikein paljon supistuksia! =) Itsellä ei ole mitään tuntemuksia et tää syntyis lähiaikoina....

Äiti-79 ja hemuli 39+3 \|O
 
Onnittelut taas vauvan saaneille :) :flower:

Täällä ei uutta, ensi keskiviikkona se synnytysvastaanoton aika, eiköhän ne sit jo ala käynnistelemään, tuntuu ihan, et sinne mennään, ei tää halua omatoimisesti tulla :whistle:

Lisko rv 41+2 :whistle:
 
no heippas kaikille!
kurkin kuulumisia täältä espanjasta käsin vaikkei mua sillon aikanaan tolle listalle laitetukkaan :)
nyt menossa jo 41+3 ja alkaa jo vähän ahdistaa...
maanantaina olis taas "check-in" käynnistäispä jo, sillon kuitenkin olis jo 41+5 ja ennen 42 pitäis käynnistää virallisesti kait...
liikkuuko teidän muien ylikaikaiset ihan reippaasti?entä onko teillä supistuksia??? meillä ei ja kysymyksessä siis toinen vaaveli (tyttö) entuudestaan meillä on 20kk poika :)

pitäkään mulle seuraa synnäriin saakka :)
 
unelma harmaana
täälläkin kokonaisena ollaan rv 39. illala sain juosta pissalla toden teolla ja tikkuili aika pahasti. vauva liikuskeli ja nyt väsyttää tosi paljon. tuleva synnytys jännittää tosi paljon...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.04.2007 klo 07:47 elinita kirjoitti:
no heippas kaikille!
kurkin kuulumisia täältä espanjasta käsin vaikkei mua sillon aikanaan tolle listalle laitetukkaan :)
nyt menossa jo 41+3 ja alkaa jo vähän ahdistaa...
maanantaina olis taas "check-in" käynnistäispä jo, sillon kuitenkin olis jo 41+5 ja ennen 42 pitäis käynnistää virallisesti kait...
liikkuuko teidän muien ylikaikaiset ihan reippaasti?entä onko teillä supistuksia??? meillä ei ja kysymyksessä siis toinen vaaveli (tyttö) entuudestaan meillä on 20kk poika :)

pitäkään mulle seuraa synnäriin saakka :)
Huomenta :wave:

Täällä ollaan edelleen :wave: Viikkoja myös 41+3 :whistle: Ensi keskiviikolle on varattu aika synnytysvastaanotolle, silloin rv 42+0, neuvolasta sanoi, et pitää ottaa sairaalakassi mukaan, mutta pieni varaus vielä jätettävä, et laittavat yöksi kotiin :eek:

Vauva liikkuu kyllä todella paljon iltaisin, päivällä on hiljaisempaa.. Kivuttomia supistuksia tulee pitkin päivää ja välillä tullut yöllä kipeitäkin, mutta loppuvat sitten kun seinään :headwall: Eilen ja tänään tullut verensekaista limaa ihan kunnolla, eli nähtäväksi jää syntyykö ilman käynnistystä vai ei.

meilläkin on toinen tulossa, esikoispoika on 2v 9kk :heart:
 
Jaksamisia loppumetreille! :wave: :hug:

Täällä tyttö nukkuu vieläkin yöuniaan, aamulla 5jälkeen heräsi syömään ensimmäistä ja ainutta kertaa koko yölle ja uni maittaa vieläkin :heart:
Kovasti helppo lapsi ainakin nyt aluksi ;)
 
Onnea uusille vauvautuneille :heart:

Laitan tännekin puolelle vielä että meille syntyi tyttö 19.4 klo:1.22
2930g, 47cm py34.5 rv 40+0

Eli 18 päivä alettiin käynnisteleen, kaks "murusta" sain cytotec pilleristä ja sillä sitten lähti käyntiin, synnytyksen kesto 3 ½ tuntia.
 
unelma harmaana
rv 39+2 ja kokonaisena ollaaan, vaikka eilen siivosin kylpyhuoneen/saunan, pesin ikkunat ja tein pihahommia jne. Tänään ajattelin lähtä kierteleen joitain siustusliikkeitä ja vähän siivoskella vielä.Onpahan paikat siistissä kunnossa kun vaavi syntyy=)Jatkoja kaikille.
 
Paljon onnea Jalava, Serofiina, Miron äiti ja muutkin nyyttinsä jo saanneet! :flower:

Täällä tytselin kanssa on alkanut jo vauva-arki muodostumaan. Eli kauhea häslinki koko ajan eikä mitään kerkeä itse tekemään, ihanaa :LOL:

Odottajille jaksamisia vielä viimeisille päiville!

Nupsuliina ja Eppuliina 3vko 4pv
 
Meillä kävi vähän toisin kuin suunniteltiin.
Suunnitelmissa oli meillä tän nelosen kohdallakin jälleen kerran polikliininen synnytys.

Kohtalo puuttui kuitenkin peliin.

Pe 20.4. Meidän täytyi mennä yliaikaiskontrollikäynnille keskussairaalaan klo 8 ja 10 välillä ilman sen kummempia lähetteitä.

Sairaalaan saavuimme intoa ja odotuksia täynnä juuri 10 aikaan.

Annoin pissanäytteen ja minut kutsuttiinkin liki välittömästi asiaan kuuluvaan sydänkäyrään.

Sydänkäyrää oli seurattu n. 15 min kun kätilö sanoi, että tosi hienoa käyrää, mutta sen sanottuaan sykkeet tipahti huomattavasti ja kätilö pyysi minua kääntymään toiselle kyljelle, koska epäili vauvan makaavan napanuoran päällä. Tilanne korjaantui hetkeksi, mutta sitten taas äänet notkahti alas.
Kätilö kutsui toisen kätilön ja lääkärin.
Käskettiin pylly ylös ja pää alas rukoilija asentoon ja samalle kätilöt riisui mut ja alkoivat kiidättää mua synnytyssaliin.
Siellä lääkäri puhkaisi kalvot ja laittoi anturit vauvan päähän, kun samalla anestesialääkäri laittoi tippaa ja pari kätilöäkin asenteli siinä jotain lappuja yms. mun kehoon.

Tilanne rauhoittui ja lääkäri kertoi, että nyt taas sydänkäyrä moitteeton ja saattoi johtua ihan viattomasta jutusta ja näitä notkahduksia on yleensä joka raskaudessa, mutta että ne saadaan käyrälle on sattumaa.
Ei siis paniikkia, kaikki varmaan kondiksessa mutta aina varaudumme pahimpaan äidin ja lapsen edun vuoksi, totesi vielä lääkäri lähtiessään.

Oma kätilömme ja kätilöharjoittelija tulivat esittäytymään ja juttelimmekin siinä pitkän tovin.
Aikomuksena oli odotella 1-2 tuntia ja jos oma supistustoiminta ei alkaisi, niin laitettaisiin oksitosiinitippa.
Meille tuotiin pari tietolomaketta, jotka oli jäänyt täyttämättä.
Toinen,se terveystietolomake ehdittiin täyttää kokonaan (kyseltiin lähinnä leikkauksista, nukuttamisesta ja sairauksista.) Toista, sitä odotuksia, tuntemuksia ja hätäkastenimilappua ehdimme vasta alkaa täyttää kun lääkäri tuli tarkistamaan käyrää ja totesi sen olevan moitteeton.

Hän kääntyi lähteäkseen, kun kone alkoi huutaa ja vauvan sydän äänet alkoivat vaipua taas. Taas pylly ylös ja äänet palasi hetkeksi, mutta saman tien ne romahti täysin. Lääkäri yritti painella vatsaani ja työnsi sormilla kohdunsuulta ja koitti saada näin vauvaa reagoimaan.

Ympärilläni oli hetkessä joukko ihmisiä ja lääkäri totesi että nyt sitten mentiin ja vauhdilla. Kuulin vain jonkun (olisiko ollut anestesia lääkäri) sanovan että onko tämä H-Ä-T-Ä...

Kätilö ja lääkäri taputteli olkapäätäni ja sanoivat kaiken menevän hyvin ja pelastavan vauvan...

Kyynel valahti poskelelle kun leikkaussalissa joku työnsi pienen kipon ja käski pian kulauttaa pahastamausta huolimatta alas ja jo samassa oli maski naaman edessä ja jotain työnnettiin kädessä olevasta kanyylista sisään ja sanottiin, että sitten unten maille.
Tuossa pienessä hetkessä sain paniikin ja ehdin miettiä, että heräänkö ollenkaan nukutuksesta, näenkö lastani koskaan, niin paljon on sanomatta ja tekemättä.

Tyttövauva syntyi siis hätäsektiolla klo 11.37, mitoiltaan 3685g ja 51cm,
päässään korvan takana ihan onneton pieni veitsen sipaisu muistona kiireestä.

Seuraava muistikuva on heräämöstä kun mua onnitellaan TERVEEN tyttövauvan syntymän johdosta. Meinasin sanoa, että älkää nyt viitsikö, mulla on vauva vielä mahassa.

Puolituntia itkin herättyäni ja kysyinkin hoitsulta, että onko tää nyt ihan normaalia kun koko ajan vaan itkettää. Kuulemma harvinaisen tavallinen näky heräämössä.

Vauva oli iskän kanssa sen aikaa osastolla kun olin heräämössä. Tosin vauveli kävi heräämössä ensi-imuilla hieman ennen osastolle pääsyä.

Osastolla mieheni kertoi, että lääkäri oli sanonut, ettei vauva olisi millään syntynyt alateitse koska napanuora oli tiukasti kaulan ympärillä ja lapsivesikin oli käytännössä aivan vihreää PUUROA.

Osastolla lähdin liikenteeseen samana iltana, katetri poistettiin seuraavana päivänä ja kotiin tulin jo eilen.

Olen todella hyvässä kunnossa (tosin kipulääkkeitä syön niin ettei ehdi kipeentyäkään).
Aivot ei oikeen oo päässyt vielä tapahtumien tasolle. 3 aiempaa alatiesynnytystä edeltävine kipuineen ja sektion jälkeisten kipujen kauheudesta kuulemiseni on saanut minut ymmälleen...missä minun kivut ja tuskat??????????(en niitä nyt tieten kaipaakkaan, mutta on vaan niin vaikeaa tajuta että toi vauveli on tuossa ja nyt).
Pelottaa vähän, että tuleeko jotain takapakkia kun nyt asiat mennyt lopulta kuitenkin hyvin.

Vauvaa alintajuisesti vahdin koko ajan, että hengittää jne.

Kiitimme sydämmemme pohjasta tätä nuorta naislääkäriä, joka teki ainoan ja oikean päätöksen hätäsektiosta ja meillä on kerrottava nyt ONNELLINEN loppu tälle synnytystarinalle ja meillä on ihana pieni prinsessa tuossa vaunuissa tuhisemassa.
 
unelma harmaana
kokonaisena ollaan, onko meitä enään monta???
lauantaina ois laskettuaika...=) tänään menen kampaajalle ja ystävien kanssa syömään. tänään miehellä oli työmatka, hirvitti että jos synnytys olisi alkanu, mutta onneksi ei, mulle on kumminkin todella tärkeetä, että hän on synnytyksessä mukana ja varmasti se on hänellekkin tärkeää=)
 

Yhteistyössä