Huhtitaaperot 2009 *Elokuussa*

mamma :) olishan meillä mahdollisuus miehen jäädä kotiin ja jatkaa hoitovapaata siihen asti, kun mä jään ja jään jo reilun 2kk kuluttua. Me oltiin vaan ajateltu, että päiväkoti olisi hyvä paikka pojalle sosiaalisten taitojen ja virikkeiden kannalta sitten, kun se toinenkin tulee. Näihin asioihin on niin monta puolta. Ja lapsi tottuu kaikkeen. Me ei vaan kannateta huudatusta yhtään kasvatusperiaatteena (esim. unikoulua ei tehty yhtään huudatusperiaatteella) ja siksi tuntuu pahalta. Tänään oli siellä 2h ilman mua ja ei ollut ihan koko aikaa huutanut suoraa huutoa ja söi kaksi lautasellista ruokaa ja itku ei kuulunut ulko-ovelle, kun menin hakemaan :)
 
AAM
nappi & konsta :hug: jos yhtään lohduttaa niin.. tiedän katselin tuon sivusta tässä n. vuosi sitten.. peterillä siis.. aikuinen mies ihan jumissa. muista ne kuppikeitot jos kurkku sulla menee yhtä huonoon kuntoon :xmas:

kadak :hug: se on niin lohdutonta se huuto.. i know tyy :( ja sit kun teil o se kasvatusperiaate niin mietin et ei sa ainakaan voi helpottaa sitä huutamista jos tikru ei siihen ole muutenkaan tottunut :| voimia vain, meinaatko siis kuite ottaa pois hoidosta kun vaavelo syntyy ? vai pitää osittaisessa... ?

Alinasta mainio kuva :) ja kiva kuulla kuulumisia ja tervetuloa joukkoon sankkaan ephskin..

tervestuloa kotiin matkustelijat ja voikun treffeillekin pääsis joskus... *huoh*

Tarha on täällä alun jälkeen sujumaan rennommin.. itkeskely on aina jätettäessä ja kun hakee niin vastaan tulee mitä iloisinta sakkia :heart: ihan kun koskaan ei ois mtn "pahaa" tapahtunutkaan :)

aam & anskuliini
 
:heart: Käytiin tänään nt-ultrassa koko pesue. Siellä se kaveri möllötti, ultraaja kehui taiteelliseksi kun ei yhtään suostunut liikkumaan vaikka tärisyttikin. Laskettu aika on nyt sit varmistettu 24.2. Siirtyi 5 päivällä eteenpäin justiinsa pitkän kierron takia.
Menin ultran jälkeen siihen saakelin veriseulaan vaikka jo itekseni aattelin et en kyllä haluais. Menin silti. kun vihdoin tuli mun vuoro niin se ottaja oli semmonen nuori likka ja mulle tuli heti semmonen olo, että toi ei varmaan osaa ottaa ja taju lähtee. No niinhän siin sit kävi, siipineulalla yritti ja joutu kaivaa. Siitä järkky paha olo ja tajunnan miltei menetys. Kylmä hiki tuli niin et kun sit vihdoin pääsin makoilemaan niin siihen sairaalasängylle jäi märkä läntti mun selästä. :LOL: Kyl se nyt jo naurattaa. Sain sentään itse käveltyä siitä ottohuoneen tuolilta sinne sängylle, se likka kyllä käveli mun vieressä ja tuki. Pari kertaa polvet notkahti mut just ehdin kuitenki kellastaa itseni siihen sängylle ennen kuin vintti pimeni ihan lopullisesti. Ja sit kun pääsin makaa niin noin 10 sekunttia ja pää on "kirkas". Niin noloa. |O :/ Aloin jo stressaa sokrurasitusta sit joskus, aion kyllä sanoa että mun pitää päästä HETI makaamaan ni vältytään tämmösiltä farsseilta. Oi voi. Muuten siis ultrassa kaikki oli hyvin, täti ei löytäny mitää poikkeavaa tai ylimäärästä. Jotain mollukkaa se kyllä jäi kattelee ja se ei ainakaan mun silmääni näyttäny samalta kuin se nestekysta joka mulla silloin Eevan aikana oli. kävi näyttämässä sen mollukan kuvaa lääkärille jonka mielestä se ei ollu mitään vakavaa vaan varmaan siitä kystaleikkauksesta jäänyttä kiinnikettä :| ai. no ehkä sit niin. Se täti nimittäin siinä tuijotellessaan mainitsi myoomanki enkä sit tajunnu kysellä enempää. Jäi mietityttään, mut ehkä se nyt sit ei o mitään vakavaa ja jos olis niin ei ne sille nyt raskausaikana mitään vois kuitenkaa tehä, joten ei auta itku markkinoilla niin sanotusti.

Sori omanapainen kirjotus :)

Teppana ja Eevuska ja möykkis 12+3
 
Ihanaa Teppana :heart:. Turhaan siis huolehdit! Eikä kannata sitä mollukkaakaan ihmetellä. Ehkä sit joskus ens vuonna käy tarkistuttamassa tms. :). Nyt vaan onnellista odotusta piikkeineen kaikkineen :LOL:

Meillä alkaa tarha maanantaina. Oon siellä keskiviikkoon asti ja sit kuulemma kokeillaan ilman äiskän läsnäoloa. Mul on jotenki sellanen kutina, että Luukas sopeutuu hyvin. Mä en yhtään tiedä, millasia koulupäiviä mulla tulee olemaan mut toivoisin että ei kauheesti kuutta tuntia kauempaa joutuisi (ainakaan ensimmäiseen kuukauteen) olemaan. Työharjottelujen aikana onki sitte eri juttu :(. We'll see.

Luukas oli viime yön ekaa kertaa yökylässä. Oltiin kyllä puol ysiin asti mestoilla ja haettiin ennen yhtätoista, joten ei se ihan kauheen kauaa erossa meistä ollu. Ihan ku jätkä ei olis ollu milläänsäkkää, et oli ollu mummulassa yön. Oli oma iloinen itsensä ku haettiin. Ei tästä tapaa tule, mutta syyskuussa ollaan menossa Helsinkiin ilman Luukasta niin hyvää harjotusta. Nyt voi jättää hyvillä mielin tai ainaki kevyimmin mielin.

Kauheesti Luukas touhuu ja leikkii. Rakastaa tanssimista, moottoriajoneuvoja ja asioiden jemmaamista eri paikkoihin. Jos jokin on hukassa niin katotaan sen potkuauton tavarasäiliöön niin sieltä se sitten löytyy. Kirjat, piirtäminen, keinuminen ja majaleikit on ihan parasta. Meidän koiraa se tykkää komentaa. Onneks on kärsivällinen haukku.

Siinä kuvaa Yyteristä. Hiukset pitkinä vielä tässä.
 
Säde, ekaa kertaa yökylässä??!!? Toivottavasti teillä menee tarha paremmin ku meillä, mä luulin kans, et menee helpolla, ku tikru tottunu oleen muilla hoidossa. Mut ei. Nyt perjantaina oli jo tosin menny paremmin 2 viikon harjottelun jälkeen. Jee.

Kivoja kuvia :heart:

Ja voimia kaikille odottajille :)
 
BÖÖÖÖ B)

Kesä ja loma vietetty ja kotona ON kiva olla. Olen IHAN pihalla KAIKESTA mitä täällä on kirjoiteltu ja tovin voi kestää ennenkuin olen taas kärryillä.

No, Inkkusesta voin kertoa jotain. Tytteli oppii puhumaan kesän aikana. Ei vielä tietenkään juttele kokoaikaa mutta pystyy kertomaan vessatarpeet ja nälän ja koska olisi hänen mielestä aika mennä ulos. Kova täti komentamaan ja ei varmasti jää jalkoihin sillä luonteella
:LOL: :LOL:

HUOH...olen varmasti sen kanssa vielä pulassa... :LOL:

Oli ihana olla mökeillä kun lapset sai kirmata vapaasti pitkin tonttia ilman kenkiä ja välillä ilman vaatteitakin :)

Nyt on mukava kun arki alkaa ja kaikki rutiinnit palaa pikkuhiljaa.

Treffeille olis kiva päästä...(vink vink)...

KAIKILLE yhteisesti MOI :D

Superheppuli ja tätitomera
 
Heissan! :wave: Pitkästä aikaa... :ashamed:

Ruttanalle iso kiitos elokuun pinosta! :flower:

Heinäkuu ja tämän kuun alkupuoli katosivat totaalisesti jonnekin aikatyhjiöön tms. Heinäkuun lopulla kerkesi vähän lomailla, kuun vaihde ja tän kuun alku yhden tapahtuman järjestämisen kiireissä ja tyty sairasti jonkin loppukesäflunssan muutamana päivänä. Tämä viikko lomaa, ja oon kahlaillut sähköposteja ja naamakirjaa läpi ja tänne myös.

Mää oon pihalla ko lumiukko, mutta mitä nyt tämän kuun pinosta jäi mieleen, niin:

AAM: ne alkkarit. :LOL: Ja kiva kuulla, että piiperoilla tarha käynnistynyt ok. Kadakille tsemppiä!

Ihania kuvia, mitä nyt heti muistan, niin Alina ja Luukas.:heart:

Teppana, mahtavaa, että ultrassa kaikki OK! Samoin Happylle tsempityksiä vielä viimeiseen kuukauteen! :hug: Ja lumi-enkelille onnea puolivälistä! :hug:

Uusiakin oli joukkoon ilmaantunut, tervetuloa! :flower:

Säde, miten tarha käynnistynyt? Eka yökylä kuulostaa vähän samalta kuin mitä meillä oli neitin kanssa heinäkuun vika ja elokuun eka päivä. Neiti oli hyvällä tuulella kun mummulasta toivat kotio. Miehen ja tytyn sekä viikarin kanssa oltiin päivällä vesikrossikisaa kattomassa (moottorikelkalla jokea pitkin, kellä missäkin sarjassa nopein aika, kuka onneton upottaa kelkkansa jne. - juu, vähän hullun hommaa, mutta hauska kattoo). Tyllerö kuulosuojaimet päässä onnistui nukkuun 1,5tunnin päikkäritkin siinä pärinässä. Me sitten vietiin lapsoset illaksi mummilaan ja lähdettiin miehen kanssa baariin ekaa kertaa piiitkästä aikaa. :)

Sängystä: täällä on kans vähä mietitty, että josko siirtyis ns. normaaliin sänkyyn. Ans kattoo vielä, mutta tuo jatkettava malli olis varmaan aika järkevä. Tuttavaperheen tyttäreltä jäänyt sänky oltaisiin jossain vaiheessa saamassa jos halutaan.

Omaa napaa ).( Tylleröä käytetty tänään neuvolassa, hyvin kasvaa (pituus 80,5cm ja paino 11 200g). Tällä hetkellä näyttäs siltä, että motorinen kehitys vie vähän tilaa tuolta puheen kehitykseltä, mutta eiköhän niitä sanojakin ala lisää löytymään. Omaa juttua tulee vaikka kuinka, uusina selkeinä entisen lisäksi ovat tulleet ainakin kak-ka ja pis-si sekä heleä "joo(y/i)", joka joskus sanotaan suu tötteröllä. :D Paljon enemmän ymmärtää kuin puhuu mikä taitaa olla tyypillistä. Neitistä on tällä menolla tulossa vesihiisi ja futaaja: pallon potkiminen (ja heittäminen) on hauskaa, suihku ja ammeessa rypeminen ja loiskuttelu on myös ihanaa. :) Takaperin kävely, pyöriminen ja tanssiminen ovat nekin hupaisaa. Kirjatkin on alkaneet kiinnostaa ihan kunnolla, tosin osasta luukkukirjoja ehti pienempänä nykiä luukut irti - nyt tajuaa paremmin idean. ;) Kaikkia lehtiä luetaan myös, ja ääneen omalla tulkinnalla. Isännän erälehteä selasi tässä yhtenä päivänä suu törröllään ja väliin pajatti mahdottomasti ja käänsi sivuja asiantuntevan näköisenä. :LOL:

Superheppuli, täällä taitaa olla vähän tuota tätitomeran vikaa myöskin. Luonnetta riittää. Mielenkiinnolla odotan uhmaikää... :)

Hm, tänne tais tulla syksy kerralla, viime lauantaina oli vielä +24, sunnuntaina viileni kunnolla ja on sen jälkeen pysynyt vilposana. Tänäänkin max jotain +12. No jaa, tulispa kirpakka ja selkeä syksy, niin saataisiin mahtava ruska.
OK, nyt iltapesulle ja nauttimaan lopuista tämän viikon lomapäivistä.

Kaikille ihanata loppukesää ja alkavaa syksyä! :flower: :hug:

AuroraB + tyty 1v 3,5kk (suunnilleen)
 
Hei hoi! Omaa napaa: Täällä toivottu enterorokosta (oli muuten KAMALA tauti) ja muutenkin aletaan orientoitua syksyyn. Tää viikko ollaan jo harjoiteltu päiväkodissa oloa (ollaan oltu siellä pihalla leikkimässä kolmena päivänä jo) ja hyvin on menny tutustuminen. Vähän toi poika on vaan sellanen "oman tiensä kulkija" ja mennä viipottaa ympäri pihaa yksikseen eikä oikein leiki muiden kanssa. Vähän harmittaa kun pk:n pihalla on piharemppa ja tosi pieni piha on käytettävissä ja mun silmiin vaikuttaa pikkasen vaaralliselta. Leikkialuen on vaan aidattu sellasilla metalliaidoilla siitä työmaa-alueesta, jolla sit on paljon kaikkia kuoppia ja työkoneita. Konstaa sit tottakai kiinnostaa kaikki koneet kamalasti ja yrittää vähän väliä luikkia aitojen ali toiselle puolelle. Ja kaikki lapset (pienet ja isot) on siellä pihalla sekasin niin mua pikkaeen hirvittää koko touhu :| On sellanen huono "karma" koko päiväkotijutusta.. jos ymmärrätte mitä mä tarkoitan. Toi meidän poika kun on niin hirveän ennakkoluuloton ja vilkas, että kauhulla odotan miten ne päiväkotitädit saa sen pidettyä aisoissa kun siellä pihalla on n.35 muutakin lasta vahdittavana kerrallaan.

Säde: Miten Lupun pk-harjoittelu on menny? Tuliko itkua? (sulle varmaan, mutta Lupulle?) :D

Kiva, että kadakin Tikrullakin on alkanut mennbä pikkasen paremmin päikkärissä :)

Ja kiva oliu kuulla muistakin, jotka ovat lomailleet ja "unohtaneet" palstailun kesällä.. Tervetuloa takasin arkeen!

Konstalta ei juurikaan tule puhetta(ihan vaan nää perus anna, äiti, iii, yms), mutta motorinen kehitys on sitäkin vilkkaampaa.. hyppii tasajalkaa, tanssii, pyörii, juoksee, kiipeilee, yrittää tehdä kuperkeikkaa (ei mene vielä ihan tyylipuhtaasti..), potkii palloa ja laittaa kolikoita säästöpossuun (tykkää niin paljon laitella rahoja, että possu pitää välillä tyhjentää, jotta herra saa täyttää sen uudelleen) muutenkin on kuulemma huomattavasti ikäistää edellä liikunnallisesti (sanoi ainakin mummu, joka on terveydenhoitaja ja ollut lastenneuvolassa töissä). Mutta puheenkehitys on pikkasen jäänyt ton motorisen jalkoihin. Potalla ei malta istua edelleenkään, pissa saadaan kalastettu sinne hyvin harvoin..

Niin ja viime viikolla siirryttiin jatkettavaan sänkyyn. Ostettiin huuto.netistä sellanen Muuramen sänky, jonne nukahtaa nyt tosi kiltisti. On selkeästi jotenkin "ylpeä" isojen poikien sängystään eikä oo kertaakaan tullu sieltä pois nukkumaan mennessä, vaikka ihan hyvin pääseekin sieltä pois ainakin päivällä.

Että tällanen raamattu. sori omanapaisuus.. ei oo vaan tullu pitkään aikaan kirjotettua mitään.
 
Tuun paremmalla ajalla (tukka väri päässä), mutta siis tosi hyvin on menny! L on ollu jo kahtena päivänä n. 4 tuntia siellä ilman äiskää eikä oo yhtään itkeskelly. Tai unille mennessä oli vähän itkua tihrustanut, mutta nukahti kuitenkin viidessä minuutissa. Tänään oli kaikki menny vielä hienommin. Ku oon hakenu niin se vaan on ihan innoissaan kaikista leluista ja osottelee mulle kaikkea. Tarhatädit on kehunu hirveesti, mutta sit myös mietittiin sitä että mahtaakohan se itkusuus alkaa kun huomaa että tarhasta tulee "tapa". Oon kyllä tosi tyytyväinen ja ylpeä pikku tarhalaisesta. Omatunto soimaa, mut ei niiin pahasti kuin alussa kun näyttää siltä että Luukas viihtyy siellä.

Kommentoin seuraavassa viestissä. Nyt pesemään väri pois!
 
Säde tosi ihana kuulla, että L viihtyy noin hienosti hoidossa! Oot syystäkin ylpeä. Eikä mun mielestä kannata potea huonoa omaatuntoa; me ollaan kuitenkin aikas kauan oltu kotiäiteinä. Yritän hokea sitä itselleni maanantaiaamuna, kun me Liljan kanssa lähdetään hoitoharjoitteluun.

Mitenkäs Konstalla menee hoidossa?
 
AAM
Usvis mahtavaa :D

säde ja Hemuli :hug: joo sitkun alkaa muutaman viikon päästä olla vakio jutttua niin voisin veikata että tihrustaa enempi vähempi perään.. mutta äkkiä se unehtuu kun on ne lelut ja mitä lyhyemmässä ajassa pääsee pois niin sen parempi jää hymyilevä äiti muistoksi :) näin ne mulle kertoili taas tuolta.. et mitä enempi vitkuttelee niin lapsi jää odottamaan siirtymistä takasin. . . meillä se on sylistä syliin ja pienellä *vuiiiii* äänen säestyksellä ja sit heipat eli "vitoset" ja ja nähdään pian.. :heart: sinne se jo hoitaja viekin jo kun nä huutelen nähdään pian:ia.. poika osaa välillä antaa vielä uhmiskohtauksia mutta ne on kans aika suostuttelijoita ja niitten kanssa voi neuvotella sentäs. ja nekin tilanteet pitää olla varmaotteisia, ei mtn erikoisia, rutiini siinäkin.

Hienoa että Lubendaalis viihtyy, toivottavasti hu aloittava Liljakin, seka Konsta pärjäävät.

nyt iltoja
 
heipsis..

täällä vietetty omat hääjuhlat viikonloppuna ja oon ihan naatti =) meillä pikku Siiri ollu jo tiistaista asti 38-40 asteen kuumeessa...taas syödään antibioottia korvatulehdukseen :(

kaikille hoidon aloittaneille ja aloittaville tsemppiä.. meillä saa siiri olla kotosalla mun kanssa, kun näiden raskauksien välissä ei ollu järkee lähtee töihin...

meillä ei vieläkään siiri puhu mitään...yrittää kyllä, mutta eiköhän se puhe ala sieltä ajallaan =)

mut nyt mentävä lääkitsemään kuumeista potilasta...

lumi-enkeli ja kuumeinen siiri 1v4kk :heart: ja aarre 22+6 :heart:
 
Hei.

Monella on kivasti lähteny päiväkoti hyvin käyntiin ...jeee se on iso asia. Eroitkut kuuluu asiaan ja toisilla se voi viedä kuukauden ja toisella viikon, mutta kyllä se kaikilla kuitenkin helpottaa.

Kuumeileville kovasti voimia :hug:

Jimille kävelyn oppimisesta SUURET :heart:

Lumi-enkelille onnea avioitumisesta :flower:



Mä oon niin iloinen meidän "isosta" tytöstä. Se osaa nyt ilmottaa pissan ja menee itse potalle asialle:) :) :) Juu ei osaa ottaa vaatteita pois, joten me ollaan ratkastu se asia sillä, että Inkku ei pidä sisällä vaatteita. Katsotaan miten tää onnistuu kun ilmat viilenee...

Koko kesän se piti pottataukoa ja nyt taas otti sen kaverikseen
:LOL:

Inkku on hauska kun sen kanssa kulkee tuolla...kun jokaiselle täytyy nostaa kättä ja sanoa..."moiiiii" :LOL: Siinä sitä sitte aina äitiki morjestaa ...joka kerta :LOL:

Ihana tunne kun arki alkoi. Mies lähti tänään loman jälkeen töihin ja normiarkirutiinit alkaa taas pikkuhiljaa pyörimään. 6vko on hyvä aika lomailla :D

Ei kai täs tällä kertaa muuta kun odottaville ihanaa aikaa ja töissä käyville voimia sekä töihin että päiväkotiuralle. Sekä kotiäideille myös voimia arjen pyörittämiseen...

Aurinkoa kaikille

Superheppuli ja "Tätitomera" 1v 4kk
 
superheppuli, tuus mukaan treffeille keskiviikkona Hemulin luokse. ;)

Lumi-enkelille onnittelut. :flower:
Pikaista paranemista kipeille pikkupotilaille. :hug:
Jee Jimi, siitä se lähtee ja kohta jo juostaan. :D :heart:

Meillä totutellaan tähän Suomen arkeen ja kovin on erilaista taasen. Neiti ihmettelee maailman menoa ja kaikkia muita juttuja. Lähtiessä ja vilkuttaessa sanoo "bye bye", roskia tykkää viedä roskiin, potta on edelleen ihan outo juttu (voisi tulla Inkun oppiin. :D), täytyy kyllä ruveta totuttamaan täällä taas siihen kapistukseen. Kreikassa jonkin verran istui potalla, mutta ei sinne kyllä koskaan mitään tullut. Lattialle on kivempi lirutella ne pisut. :saint:

Selvästi näkee kuinka neidillä on babaa ikävä ja äidin sydäntä raastaa. Joka päivä pitää saada jutella ja omaa lompakkoa kantaa mukana jossa on baban kuva. :heart:
Ensimmäinen lause tuli lentokoneessa "bye bye baba". Isosiskon kaveri opetti tuon bye bye ja siitä lähtien se on kuulunut sanavarastoon. Ymmärtää kyllä jos kuulee saman suomeksi ja kreikaksi niin vilkuttaa sitten.

Muutoinkin tuo neiti tuntuu tajuavan mitä baba puhuu hälle kun yhden kerran tässä juttelivat ja alkoi armoton pälätys jossa toistui "mennään", "sisko", "mummi", "äiti" ja kun sitten miehen kanssa juttelin niin hän oli tytöltä kysynyt missä oli käynyt tänään. :eek:
Eli selvästi hän kertoi kuinka mentiin mummin luokse äidin ja siskon kanssa. :heart:

Nyt ei taas reikäpää pysty muuhun, joten parempi vissiin mennä nukkumaan, jos malttaa..

Ai niin, pakko hehkuttaa että muutama päivä sitten tuo neiti vihdoinkin nukkui koko yön heräämättä. B)
Yöunille meni klo 22 ja heräsi klo 7.15. Ja tämä on luksusta meille. Tosin pari kertaa se sitten vain tapahtui, mutta alku se on sekin. :xmas:


Ruttana & Beanie 16kk :heart:
 
kiitos! :) Tosin hiukka jännittää vielä,testasin pari päivää enne ko menkkojen pitäs alkaa... :/ Pysy pysy tiukasti kiinni!!!!! :heart: Testasin clearbluen tavallisella testillä aamulla,ja siihe tuli iha selkee haamu, ja päivällä sit hätäpäissää jollai tikkutestillä ja oli nega,vaikkakin ois pitäny olla herkempi :kieh: ehkä mie maltan pari päivää..... (Lue: NOT) :D
 

Yhteistyössä