Huhtitaaperot 2009 *Heinäkuussa*



SYNTYNEET

16.3
Sanni-Maria
tyttö
Neea, klo 4.40, 3700g ja 50cm, rv 39+2

19.3
Lis69
poika
Arttu, klo 5.02, 3005g, rv 36+5

21.3
tutsa
poika
Rasmus, klo 6.40, 3365g ja 50cm, rv 37+5

23.3
vuffi
poika
Roni, klo 14.01, 2640g ja 47cm, rv 36+5
poika
Eetu, klo 14.14, 2790g ja 48cm, rv 36+5
Solina83
tyttö
Elli, klo 22.12, 2655g ja 46.5cm, rv 36+1

24.3
Nappi1984
poika
Konsta, klo 9.20, 3212g ja 50cm, rv 38+3
jaahassu
poika
Sammo, klo 14.25, 3250g ja 49.5cm, rv 38+0

26.3
Happy79
tyttö
Kiira, klo 23.11, 3140g ja 49cm, rv 38+2

27.3
Hemuli9
tyttö
Lilja, 2400g, rv 36+5

28.3
Kadak
poika
klo 7.44, 3200g ja 50cm, rv 38+5

30.3
manna8
tyttö
Elsa, klo 21.02, 2680g ja 47cm, pipo 34cm, rv 39+5

1.4
Vaavimasu
poika
Leevi, klo 6.36, 3340g, rv 38+0
hekla
tyttö
Helmi, klo 02.34, 3770g ja 51cm, rv 40+3

2.4
Gimli
poika
klo 2.36, 2720g ja 49cm, rv 38+0
uneilmasäleikkö
tyttö
klo 17.41, 3990g ja 50cm, rv 40+0

3.4.
JJ-t
poika
Joona, klo 00.34, 3300g ja 50cm, rv 40+0
amalia07
tyttö
Emilia, 3760g ja 50cm, rv 40+1

5.4.
sannismami
poika
Joona, klo 21.46, 2785g ja 48cm, rv 37+0
emmie
poika
3260g ja 47cm, rv 39+1

6.4
millipilli
tyttö
klo 3.31, 3550g ja 47cm, pipo 34,5cm, rv 40+1
ventti
tyttö
Ronja, klo 4.35, 2920g ja 49.5cm, rv 39+6
Bindi
tyttö
"Kapris", klo 11.37, 3840g ja 49cm, rv 39+0
Tonaattori
poika
Toni, klo 16.54, 2654g ja 48 cm, rv 38+5

8.4.
SuukkoSuulle
poika
Atte, klo 18.00, 2620g ja 49cm, rv 39+5

9.4.
zikiziki
tyttö
Nanna, klo 19.05, 2860g ja 46,5cm, rv 37+6
Asha
tyttö
Dali, klo 21.52, 3286g ja 51cm, rv 40+0

11.4.
Pai-30
tyttö
Janna, klo 3.26, 2870g ja 47cm, rv 39+4

12.4.
superheppuli
tyttö
Inkeri, klo 23.02, 3200g ja 47cm, rv 40+0
vaaveli75
poika
Rasmus, klo 7.41, 3270g ja 49cm, pipo 35cm

14.4.
misStar
poika
Nooa, 3860g ja 51cm, rv 41+4

15.4.
Eloveena
poika
klo 1.19, 3285g ja 50cm, rv 39+3
Ruttana
tyttö
klo 20.10, 3500g ja 48cm, rv 42+0

16.4.
pietu-
poika
klo 22.04, 3880g ja 52cm, pipo 35,5cm, rv 41+2

17.4.
SusseN
poika
Leevi, klo 22.42, 3330 gr ja 48 cm

18.4.
Kesis
tyttö
rv 41+1

20.4.
lennameli
poika
Oscar, klo 6.00, 3350g ja 54cm, rv 41+4

21.4.
heikku
tyttö
Vieno, 3335g ja 48,5cm

22.4.
lumi-enkeli
tyttö
Siiri, klo 07.10, 3220g ja 48cm, pipo 33,5cm
outokumpu
poika
Juuso, klo 5.54, 4100g ja 51cm, pipo 37cm
mitoralla
tyttö
Minttu, klo 17.07, 4290g ja 51cm, rv 41+5

24.4.
mamma67
tyttö
Alina, klo 2.48, 3470g ja 51cm
allusmamma ak AAM
tyttö
Anya, klo 17.56, 4315g ja 53cm, pipo 35cm, rv 41+4
teppana
tyttö
Eeva, klo 20.14, 4070g ja 50cm, pipo 35cm
Hennna
poika
Onni, klo 14.53, 3570g ja 52cm, rv 40+4

25.4.
SädeI
poika
Luukas, klo 22.09, 4020g ja 52cm

27.4.
miinulainen
tyttö
Vilja, klo 18.33, 4070g ja 50cm, pipo 35cm
funkyMama
tyttö
klo 7.57, 4585g ja 51cm, rv 42+1

28.4.
Piin
tyttö
Aino, klo 12.44, 3455g ja 50cm
nannuli32
tyttö
klo 11.13, 2730g ja 47cm
AuroraBorealis
tyttö
klo 18.58, 4300g ja 54cm, rv 42+0
Usvametsän neito
poika
Jimi, klo 00.54, 3640g ja 52cm, rv 41+1

29.4.
Tilia cordata
tyttö
Silja, klo 17.07, 3900g ja 53cm, pipo 35cm, rv 42+1

30.4.
ooti
poika
Jere, klo 3.44, 3184g ja 49cm

4.5.
Min-na
poika
Henri, 3760g ja 51cm

5.5.
Laala
tyttö
Aura, klo 21.28, 4130g ja 56cm

7.5.
Milkystern
poika
Juho, klo 3.09, 3680g ja 54cm

8.5.
Mianna79
tyttö
Mira, 3825g ja 52cm


Syntynyt
28
poikaa

31
tyttöä




:heart: Mistä kaikki alkoi... :heart:
*Huhtikuun Masuasukit*
*Huhtikuun Masuasukit* ~Syyskuussa~
*Huhtikuun Masuasukit* ~Lokakuussa~
*Huhtikuun Masuasukit* ~Marraskuussa~
*Huhtikuun Masuasukit* ~Joulukuussa~
*Huhtikuun Masuasukit* ~Tammikuussa~
*Huhtikuun Masuasukit* ~Helmikuussa~
*Huhtikuun Masuasukit* ~Helmikuussa VOL.2~
*Huhtikuun Masuasukit* ~Maaliskuussa~
*Huhtikuun Masuasukit* ~Maaliskuussa VOL.2~
*Huhtikuun Masuasukit* ~Huhtikuussa + Toukokuun alku~


Täällä edellisiä höpinöitä :)
~Huhtivauvat 2009~ Huhtikuussa
~Huhtivauvat 2009~ Toukokuussa
~Huhtivauvat 2009~ Kesäkuussa
~Huhtivauvat 2009~ Heinäkuussa
~Huhtivauvat 2009~ Elokuussa
~Huhtivauvat 2009~ Syyskuussa
~Huhtivauvat 2009~ Lokakuussa
~Huhtivauvat 2009~ Marraskuussa
~Huhtivauvat 2009~ Joulukuussa

2010
~Huhtivauvat 2009~ Tammikuussa
~Huhtivauvat 2009~ Helmikuussa
~Huhtivauvat 2009~ Maaliskuussa
~Huhtitaaperot 2009~ Huhtikuussa
~Huhtitaaperot 2009~ Toukokuussa
~Huhtitaaperot 2009~ Kesäkuussa
 
Avataans hiljainen heinäkuu..
Kesälomillahan kaikki varmaan on, mutta jatketaan uudessa pinossa.

Tulipa muuten mieleen, että missä on Solina ja Ellinkäinen? :wave: Saa ilmoittautua! =)
Ja Laala ja Aura myös ;)

Kiva, että siellä Suomessakin säät hellii.. Nauttikaa! :D
 
ruttanalle kiitokset uudesta pinosta...on tosiaan keskustelut hiljentyneet, mutta toivootaan että vaan kesän ajaks..

jos sitä kohta kun tuo pikkuneiti tuolta heräilee niin menis pihalle B) oon nyt nukuttanu sisällä, kun pihalla on ollut aikas lämpöstä..

lumi-enkeli & siiri :heart: ja aarre 15+2 :heart:
 
Merkkailempa minäkin uuden pinon. Kesäiset ja ihanat säät taitaa houkutella kaikki ulkoilemaan, niinkuin tietenkin pitääkin. Eemeli on vihdoin uskaltautunut ottamaan kunnon askeleita, siis muutaman metrin matkoja kulkee kävellen. Ulkona juoksee vielä taaperokärryn kans, täytyy tässä lähipäivinä alkaa rajoittamaan sen käyttöä että rohkaistuisi ulkonakin kävelemään. Hiekkalaatikolla viihdytään ja ulkona muutenkin monta tuntia päivässä, sittempä illasta ollaankin jo ihan naatteja =) Ruokahalu on Eemelillä vähän ollut kateissa nyt helteiden aikaan, onneks vesi ja kylmät ruuat mm.jukurtti maistuu hyvin.

Ihanaista kesän jatkoa kaikille :wave:

Gimli ja Eemeli huomenna 1v3kk
 
teppanalle oooooooooooooonnnea!! :flower: :D joko huomaa olossa raskauden ja onko erilaista kuin eeviksen kanssa?

gimli hienoa eemeli, siitä se vauhti lähtee kiihtymään!

muutapa en muistakaan kommentoida, siis kesäkuun pinosta... :whistle: ulkona menee meidänkin päivät. joka aamu klo 10 lähdetään leikkipuistoon ja siellä ollaan se parisen tuntia, myös syödään. sitten tunnin, parin päikkärit edelleen ulkona (elsa nukkuu vaunuissa, äiti kävelee!), sisälle syömään ja taas ulos. sisällä olo jos pitkittyy yli tunnin, niin elsalla menee niiiiiin hermot ettei sitä kestä kukaan. on siis ihan riiviö, pahankurisin kakara mitä tiedän. paiskoo tavaroita, huutaa, puskee naperokärryllään pitkin kaikkea mihin vaan voi osua, kiskoo tavarat kaapista jne. uhmaikä tmv jo pahasti päällä! ulkona on sit helpompaa, vaikka ei sielläkään totella eikä koskaan pysytä esim hiekkalaatikolla... ai että kadehdin niitä äitejä jotka SAA istua hiekkiksen laidalla, meikä juoksee elsukan perässä minkä ehtii jottei jää isompien pelien, keinujen ym alle. tai sotke muiden leikkejä, elsa on melkonen pomottaja. mutta olen mä ehtinyt muihin äitieihinkin tutustua ja se on kivaa, oikeasti ihan odotan aina että ehtii niiden mammojen kaa muutaman sanan vaihtaa ja väliin käydä sen kupin kahvia ostaan sisältä (helsingissä on hyvät leikkipuistot!) =) että semmoista perusmeininkiä täällä =) voikaahan hyvin ja nauttikaa auringosta B)

*muoks* kiitokset ruttana taas uudesta pinosta ja kovasti terveisiä sinne kauas :wave: sanon vaan että on väliin kyllä kovasti ikävä teitä kun käydään tuolla "lähishoppingissa" eikä näe teitä siellä :(

t. manna + en-pysähdy-koskaan-elsukka 1v3kk :D
 
Kiva kuulla Hanista! Ei voi olla totta mitkä hymykuopat. Noin näkyviä hymykuoppia en oo varmaan koskaan ikinä eläissäni nähny. Ihana! :heart:

Ja teppanalle hurjasti onnea! Ja zikille plussatuulia! Toivottavasti tärppää pian, niin saa isi sit intistäpääsemislahjan :D

Meilläkin on jännät paikat.. jotenkin sellanen olo, että olis voinu tärpätäkin, mutta nyt yritän jaksaa odotella pari päivää oletettujen menkkojen alkamispäivän yli.. tai ainakin sinne asti. Tänään siis 24 tai 25/28. Nooh, katotaan nyt. Mä oon kyllä saanu kans aikamoisen vauvakuumetartunnan täältä.

Kesä on menny niin tiiviisti töissä ja ulkona (sillon kun on vapaata), että ei oo yhtään joutanu koneella olemaan. Aika vähillä on taas mun kirjoittelut ollu. Kaikki vapaa-aika pitäis olla ulkona (ainakin Kondstan mielestä). Jos ollaan sisällä niin kiukuttelee ja kantaa kenkiään meille niin kauan, että pääsee ulos. Ja tää paheni vielä juhannuksen aikaan, kun oltiin mökillä eli käytännössä koko hereillä olo ajan ulkona.

Ja kiitos ruttanalle taas uudesta pinosta!
 
Nappi Vauvakuumetartunta... En oo eläissäni kuvitellu et lueskelisin kuumeilijoiden juttuja, mut niihä täs nyt on käyny :D kaikki mahannippaukset ym saa toivon nousemaa :D (kaheli :LOL: )

Tänää oli pakko testata (jos vaikka ois jo näkyny) vaikka menkkojen pitäs alkaa vasta ens viikolla, ti-to :D No Nannan kummin valmistujaiset on illalla ja siellä pitäs ottaa jotai juomaa... Oisin nii toivonu et ois näkyny joku pieni haamu, mut ei :ashamed: Uskallanko ottaa nyt pari?? :D Miul on hurja kriisi!
 
AAM
teppana :heart:

täällä kans kauhea masuhalipula, überkadena kaikille masuille mitä menee ja tulee vastaan.. ei vaan vielä ole oikea aika omalle kolmoselle.. :'(
Onnellinen olen toki puolestanne :D ilman katkeruutta siis nou hätä , elän teidän kautta oman kuumeeni pois.. ;)

kesää on vielä kai jäljellä kun mun loma alkaa ensi viikon jälkeen.. B)

Kiitos uudesta heinäkuun pinosta ruttana

ihania uusia juttuja beibiliinit on oppineet, kyllä ne on vain niin ymmärtäväisiä ja älykkäitä.

jaha nyt taas uulooss...:wave:
 
Merkkausta täältäkin, vaikka en ole vähään aikaan täällä pyörinyt. Kesä, pikkumiehen touhailut ja nykyään kovakin huomionhaku yms. on pistänyt vähän koneen käytön vähäisemmälle. Kohtahan sitä menee töihin, niin voi taas keskittyä koneella leikkimiseen. :LOL:

Hauskaa ja lämmintä kesänjatkoa kaikille! :wave:
 
Byääääh! Menkat alko. En ala. Ehkä sitä vois olla PIKKASEN kärsivällisempikin ja kokeilla vaikka toinen kuukausio ilman ehkäisyä :D

Mullöa alkoi tänään viimeinen rutistus koulun eteen. 7viikkoa työharjoittelua. Hoh hoh. Kiinnostaa kun kilo kakkaa. Ei jaksais olla tällä ilmalla ilmatteeks töissä. Ja Konsta parkakin joutuu olemaan ilman äitiä. Ja äiti ilman Konstaa. En kestä. Valivalivalivalivalivali.
 
Heippa kaikille huhtikuisten 2009 äideille! En tiedä muistatteko mua enään :whistle:...no, jokatapauksessa ajattelin tulla kertomaan ilouutisia,tosin hiiiiukan myöhässä mutta siis meille on tulossa toinen vauva, tyttö hänkin. Laskettu aika olisi 29.9. Nyt mennään siis viikolla 27+6. Kuuma ja kaunis ilma ei kyllä valitettavasti lisää odotuksen onnea :D -se täytyy sanoa. Niin ja tietysti kun tuon tirriäisen perässä saat juosta jatkuvalla syötöllä :)

Mutta juu, oikein hauskaa kesää teille kaikille. Nauttikaahan auringosta munkin puolestani, mä en voi olla kun sisätiloissa,huh heijakkaa..
 
Nappi täällä oltu koko päivä mamba otsassa, menkat alko täälläki |O :headwall: Meilläki oli vasta eka kierto ilman ehkäisyä, hitto mikä hätähousu mieki.. Nyt yritän ajatella et tulee sit ku tullakseen! (huh,helpommi sanottu ko tehty) :LOL:
Hieman tietysti yritystä vaikeuttaa se ettei isi ole maanantaista lähtien enää saatavilla iltaisin!!! :kieh: :D

heikku :wave: muistan! :) Onnea tulevasta rinsessasta!!
 
Hei mamat helteen keskeltä.

Oltiin mökkeilemässä ja kesäflunssassa edelleen :(

Onnea Teppana ja Heikku ja kärsivällisyyttä muille plussaa haaveileville :flower:

Hanilla jo iso tyttö ;) ja kivoja kuvia AAM.

Tikru keskittyy tällä hetkellä tanssimisen opetteluun, traktorilelusta kuuluva hillybillyhiialahei musa on parasta. Jiiha.

Huomenna rakenneultra. Iiiiiks.

Terkut kaikille ja Ruttanallle kiitos uudesta pinosta!

PS. Kiitos manna älykköluottamuksesta :LOL:
 
Pitkästä aikaa. Kiva huomata että edes vähän kaivattu.

Me laitettiin netti pois ja on vain iltaisin nyt käytössä isännän työkoneelta niin ei tule niin istuttua koneella.

Tänne kuuluu kaikinpuolin hyvää. Elli lähti nyt kypsässä 15kk iässä kävelemään. Ja on muuten neiti ylpeä. Matkat vielä lyhyitä ja aina neiti varmistaa että kaikki huoneessa olivat varmasti huomaa miten taitava hän on.

Sanoja on myös alkanut tulemaan. Vaikka alussa siitä oltiin huolissaan, jos muistatte käytiin puheterapiassakin. Mutta enää ei neiti ole hetkeäkään hiljaa vaan kamala kälätys käy jatkuvaan.
Eläimiä matkii, heppa on iii aa, koira hrau hrau, kissa maaaauuu. Akvaariota esittelee tuuua kaaoa (tuolla kaloja ) Jotain jos neiti haluaa alkaa hirveä hokeminen minunminunminunminun :D
Kuti kuti tulee myös ja samalla kutittelee. Naminami ruualle, ja tissille. Edelleen siis imetän.
yms.

Eli hitaasta alusta huolimatta niin enää ei tarvitse huolehtia. Hyvin määrätietoinen tyttö joka pitää perheen kurissa.
Kirjojen lukemista Elli rakastaa edelleen. Kiipeilemään on nyt myös lähdettyä mutta onneksi on myös vähän jo järkeä päässä ja taitoa laskeutua.

Tyttö syö itse (ei nyt maailman siisteintä puuhaa mutta syö kuitenkin ) ja uusi hieno taito mikä löi vanhemmatkin ällikällä on tavan mukista itse juominen. Se on kyllä myös kiva kipata lattialle/pöydälle Mutta halutessaan juo neiti todella hienosti.





Oikein ihanaa kesää kaikille. Elli ainakin nauttii täysin rinnoin hiekkaa ja ruohoa sekä puiden lehtiä maistelle. Kukkia poimien ja isompien perässä touhuten.


Rakkaat lapsukaiset vuorottelivat viimeyönä valvomisessa ja ukkokin hälytettiin töihin joten äiskän unet jäivät vähän lyhkäsiksi. Joten koetettava nyt painua sänkyyn.


Onnea raskauksista ja vähän luin muidenkin kuulumisia. Jos kohta alkavalla ukon lomalla kerkiäisi vähän aktivoitua taas.


t: Solina ja Ellinkäinen ööö 1v3kk
 
Merkkausta, merkkausta! :wave:

Ja ruttanalle jälleen kiitokset uudesta pinosta! :flower: Heinäkuu taitaa jäädä melko hiljaiseksi, mutta eiköhän syksymmällä jälleen vilkastu. :)

En ole pariin-kolmeen viikkoon kerennyt kunnolla lukemaan kuulumisia ja nytkin vilkaisemalla. Ja kuitenkin on niin mukava aina lukaista mitä muille samanikäisten mammoille kuuluu! Pitää lomalla yrittää sitten vähän paremmin, ja kommentoida myös... :whistle:

Teppana ja heikku: voi kun iiihanaaa!:flower: :heart: Onnea, onnea kovasti! Hm, välillä on itelläkin käynyt mielessä, että jospa sitä pikkusisarusta tytsylle puuhaamaan... eikä nämä täällä käynnit sitä miettimistä ainakaan viilennä. :D Mutta ei ehkä kuiten vielä ajankohtainen tässä perheessä.

Zikille ja napille plussailutuulia... :)

Kadakille tsempitykset rakenneultraan!

Omaa napaa: talviturkki tuli heitettyä juhannuksena, vaikka jokivesi oli aika kylmää... brr... tulipahan tehtyä kuitenkin. Viime vuonna ei tissitulehduksen pelossa uskaltanut. Tylleröinen kehittyy ja kasvaa, on yleensä ihanan aurinkoinen mutta melkoinen tanatorvi kun känkkä iskee. :LOL: Ostin kirppikseltä tytylle t-paidan, jonka rinnuksessa on sydän ja selkäpuolella lukee "ota kiinni jos saat". Paita on vielä vähän iso, mutta siinä vaiheessa kun se on sopiva, pitää lause melko varmasti paikkansa. Sen verran alkaa tuo vauhti ja vikkelyys jo kehittyä... Hauskinta on, kun neiti yrittää viuhtoa äitistä ohi, niin nipistää silmät vähäksi aikaa kiinni ja yrittää täysillä painaa vierestä ohi - taitaa luulla, että kun hänellä silmät kiinni ja ei näe, niin ei äitikään näe... :LOL:

OK, nyt suihkuun ja sitten nukkumaan.

Ihanaa heinäkuun alkua kaikille! :flower:

AuroraB + tyty 1v 2,5kk tai jotain
 
huh hellettä B) ei vaan nyt ei parane valittaa kun on hienoa keliä..

kiva kuulla solinankin kuulumisia pitkästä aikaa..

zikille ja napille plussatuulia täältäkin..

teppanalle ja heikulle onnitteluja :flower:

(.) meillä on Siiri aivan tuskissaan näillä helteillä...itkuinen ja känynen...varjossa ollaan pihalla oltu vaan vaippa päällä niin pääsee iho tuulettumaan...pikkuisen iho kun on täynnä hikinäppylää..

nyt olis huomenna tarkoitus suunnata nokat kohti jokelaa ja lauantaina suunnataan lasten kanssa korkeesaareen..eipä taideta paljoo nähdä eläimiä näillä helteillä..mutta kun on tänä kesänä ainoo mahdollinen viikonloppu mennä niin pakkohan se on..

meillä Siiri painaa jo kauheeta kyytiä kävelleen menemään ja pitää äidin todella kiireisenä..ja siiri kärsii myös aivan järkyttävästä eroahdistuksesta..edes vessaan ei pääse ettei toinen huuda paniikissa perään :(
samoin siiri on myös todella mustasukkainen...heti on läpsimässä, kun esikoinen tulee mun syliin :( saas nähä kuinka meidän käy joulukuussa kun tulee vauva taloon..

mutta nyt mentävä laittaan pyykit pihalle..

aurinkoista heinäkuun jatkoa kaikille B)

lumi-enkeli & Siiri :heart: ja aarre 16+2
 
pikasesti jos ehtis (=antas neitin tuhota paikkoja hetken :saint: )...

heikku kiva kuulla ja onnea plussasta =) muistan kyllä ja senkin että kuumeilit joskus, vissiin heti tärppäs?

kadak ihanaa :heart: nää pikkuprinsessat on aivan ihania, joskin täystuho tää meidän malli, mut silti niiiin ihana :heart:

solinasta tosi kiva kuulla pitkästä aikaa, ehdinki jo huolestua onko teille jotain sattunut :| hienoa että elli kehittyny noin mahtavasti liikkumisessa ja puheessa, vaikka alku olikin hitaampaa.

kaikille vauvakuumeisille plussatuulia :whistle: :D mulla ei ole vauvakuume mutta toinen saisi silti tulla. katsotaan nyt ensin alkaisiko kierto säännöllistyä kun imetys (vihdoin) lopetettu..

).( täällä tosiaan vko sitten lopetettu imetys ja vähän haikeaa on äidille :( elsa ei tainnut edes noteerata asiaa, kun oli enää iltaimetys ollut parisen viikkoa, eikä sekään oikein maistunut. mieluummin neiti söi peukkuaan ja kaivautui tyynyn sisään kun pääsi sänkyyn ja ihan puoliväkisin sai sitä tissiä neitille tarjota. mutta kun äiti ei raaskinut lopettaa :whistle: eli ihan yhtä hyvin nukahtaa iltaisin itse kuin iltaimetyksen aikoihin... ja nukkunut kokonaiset yöt nyt jo kolmatta kuukautta vissiin. päivät sitten on hurjia ja vauhtia täynnä, kun elsa kiipeilee ja juoksee joka paikkaan. ulkona juoksee päätöntä tahtia ja sisällä kiipeilee syöttötuoliin ja pois, pinniksestä pois, sohvalle, tasoille jne. vissiin raukka vihdoin kasvanut riittävän pitkäksi että yltää noihin paikkoihin, neitihän on vasta 74cm pitkä. lisäksi normihulinat "maan pinnallakin" että on äitillä vahtimista. onneksi kehitystäkin on tapahtunut, elsa tekee lähes jo päivittäin kakat pottaan ja on ruvennut juomaan kunnolla maitoa =) ruokaa menee sen sijaan huonosti, etenkin vauvanruokia, aikuisten homejuustot, ym kyllä maistuu :p :D mut kaikkea tosi pienessä määrin syö ja päivittäin taistellaankin syöttiksessä (josta tuo onneton nyt oppi kiipeämään itse pois enkä ihan viitsi siihen teipatakaan....).

joo, nyt luvassa ruokataistelua, toivottavasti tuo on riehunut itsensä riittävän nälkäiseksi jo!

aurinkoista kesän jatkoa B)

t. manna + elsukka 1v ja 3kk :heart:
 
heh, mä muuten sain sen koulupaikan :D :D

ja ehkä tässä tulee tapahtumaan se, minkä mietin että teen jos koulupaikan n. 60kilsan päästä kotoa saan.. Täyselämänmuutos :heart: :D :'( :'( :'( :'(

en vaan kestä enää tätä tuskaa sisälläni mikä on, viime syksynä siis selvisi, että mies tehnyt kaksi paperijuttua, jonka johdosta mulla meni luottotiedot ja ihan kiitettävästi ulosotossa rahaa.. mennään ilmeisesti yhdessä poliisille tekemään ilmoitus, se on ainoa tapa saada mun luottotietoni takaisin.. Joten jos käy "hyvin" musta tulee jossain vaiheessa luottotietoinen yh-opiskelija.. tai no, lapsista saahaan varmaan tapella.. mutta mä en kestä joka päivä päänsisäistä mietintää minkä tuo meni tekemään mulle.. JA niin paljonkin kun rakastan niin on tuo syönyt mua niin helvetisti, että tunteetkin jäähdynneet.. Eniten pelkään miten tulee käymään kun joudun kertomaan sukulaisilleni.. tuskin tulen koskaan sanomaan, että mies teki mulle monen tonnin ulosottovelat.. Sanokoon itsekkääksi ken tahtoo, mutta musta ei oo siihen, että kiltisti mun palkasta ja veronpalautuksista otettaisiin jotain minkä toinen on "kavaltanut".. jos ilmoitus on ainoa keino, niin tehtävä se on, vaikka mietin että mitä sitten jos joutuu vaikka linnaan.. se olisi karmeeta lasten kannalta.. oman hyvinvointini takia mun on se ilmoitustehtävä, vaikka kuinka tekee pahaa.. Ei vittu.. en vaan jaksa sitä että multa menisi luultavasti koko työikä että se summa vähenisi ja mieheltä varmaan kaksityöikää koska en yhtään tiiä paljon sillä sitten on lainoja.. musta vaan ei oo siihen!!

ehkä joskus löytyy sitten joku joka ei tee mulle tällaista ja johon voi luottaa raha-asioissa..

teenkö väärin?!? mielestäni en.. mutta miksi sitten tuntuu siltä?!?!
 
Hei tytöt pitkästä aikaa!

Kiitos Ruttana uudesta pinosta ja terveisiä Grekulandiaan! Mukavan kuuloista eloa siellä! Onnea Teppanalle plussaamisesta! Ja Kadakille ja muille odottajille hyviä vointeja! Ihanaa, että rakenneultrassa oli kaikki kohdallaan.

Jaahassulla on tosi kinkkinen ja ikävä tilanne -- tsemppiä.

Onpas hienoa, että Elsukka on kasvanut hyvin ja oppinut vielä pottailemaankin! Pitää kokoontua, kunhan palaudutaan reissuilta.

Me ollaan luuhattu kesämökillä yli 2 viikkoa ja palattiin tänään vasta kuumaan kaupunkiin. Oltaisiin muuten varmaan jatkettu mökkielämää, mutta piti tulla välillä purkamaan kassit ja pakkaamaan uudelleen, koska lähdetään viikonloppuna lomareissuun Kroatian saaristoon. Oon vuokrannut sieltä meille asunnon. Jossa on ILMASTOINTI toisin kuin tässä meidän kotiasumuksessa, jossa mittari hakkaa 28 astetta ja hiki lentää.

Lilja on oppinut juoksemaan ja tanssimaan. Puhuminen on jäänyt ihan motorisen kehityksen jalkoihin, mutta ankkaa ja kakkaa tyttö hokee välillä ja äitiä tietenkin. Maalla olosta se tykkäsi ihan hulluna ja kirmasi nurmikolla kuin lehmä ekaa kertaa kesälaitumella. Uiminen ja saunominen ovat pop myös. Ruoka on alkanut upota paremmin, ja välillä jopa omaa lusikkaa käytellen. Yöt menevät yhä ihan persiilleen, mutta onneksi mies on lomalla ja pääsee jakamaan sitä riemua. Imetän yhä, näin helteillä jopa kiihtyvään tahtiin näemmä.

Hemuli ja Lilja 1 v 3 kk

 
Helou piiiiiiiiitkästä aikaa..

Mulla on taas ollut syytä norkoilla täälläkin ja nyt vasta huomasin että meillähän on vieläkin pino pystyssä!!!

No.. Meille on nyt sitten neljäs tulossa ja minäkun olin jo asennoitunut etten enää saa lapsia kun mies jo vähän siihen malliin höpötteli,mutta meidän kun ei kärsi olla kertaakaan ilman kortonkia niin tässä sitä taas ollaan :LOL: :LOL: :LOL:

Siellähän ilmaantui teppanakin samaan pinoon eli maaliskuussa olis la. Tosin la on 4.3 joten siitä saa todennäköisesti ottaa sen pari vkoa pois taas niin sehän syntyis sitten helmikuussa jo..

Mutta jos sitten pikkiriikkisen entisiä kuulumisia..
Meillä Leevi kasvaa ja kehittyy ihan liian nopeesti niinku aina lapset :D
Leevi oppi käveleen muutamaa päivää yli 1v ellen väärin muista.
Hampaita meillä on nyt 8. Vielä ei kulmahampaita näy.
Kovasti sanoja tulee ja matkii perässä. Ihana kiltti poika on!
Nukkuu omassa sängyssä nykyään yöt vaikka aluksi opetin viereen :whistle:
Alko vaan sängyssä olla ahdasta kun kaikki 5 nukuttiin 180cm sängyssä..
Nyt pitää sitten taas miettiä uusiksi tuo nukkumishomma kun talossa tosiaan neliöitä sellaset 78m2 ja kaksi pientä makkaria vaan.. Ja autoki pitää ostaa isompi kun ei sitten porukalla saada tuolla ajaa :LOL:
Minullahan on se oma liike niin sitä olen nyt suunnitellut lopettaa ja jäädä lasten kanssa sitten kotiin kun esikkoki menee kouluun ens syksynä. Sitten lähen vielä opiskeleen kun siltä tuntuu.

Niin.. imetyksen lopettelin siinä 9kk paikkeilla Leevistä..

Täälläkinhän kuumeillaan ja yritystä on näköjään. Joillakin tais olla laskettu aikakin ihan käsillä :heart:
Ihanaa lisää vauvoja :heart:
Olis kiva nähä tuolta etusivulta että kenelle on tulossa tai onko yritystä ilmassa tai vauvakuumetta ;)
Saattaa olla että minustaki taas välillä kuuluu nyt kun on taas tulokas masussa.

Tsempitykset kaikille yrittäville ja odottaville!!!!

Vaavimasu ja poijjaat ja masuasukas 6+0
 

Yhteistyössä