Huhtitaaperot 2009 *Syyskuussa*

KOlmen sanan lauseita?! VAUTSI!!! :D meillä vasta alkanu yksittäisiä sanoja tulemaa! :D

teppanan porukalle ihanaa kylpylälomaa!!!!!! *kade* :D

Nyt se paha olo löyti miut :( Hyi vitsi! Koha ei oksentaa joudu ni kyllä mie kestän :D
 
Jaa,pitäisikö Alina viedä telkkariin johonkin usko-tai-älä-ohjelmaan.. ?;) Kyllä se vain ruoja puhuu kuin Ruunebergi :) Kolmen sanan lauseita,nii-in.Nyt on alkanut tulla myös kolmitavuisia sanoja kuten makkara,rattori ja patteri.Ja perrrkke! Kirjoja luetaan meillä siten että minä osoitan esineitä ja eläimiä ja kysyn mikä tämä on.Puhtaita pyykkejä lajiteltaessa alina on kaverina.Minä kysylen siltä että kenen paita tämä ja tyttö vastaa.kaikki menee yleensä oikein ja käyttää vastauksissa genetiivimuotoa "pekan".Tuossa se nyt on veljensä sylissä ja pyörittelee sen paljaita rinnuksia ja hokee:"kokkeilee":D

Näillä mennään :)

Mamma ja alina 1v. 4kk
 
moikka! :wave: käyn aina kuulumisia lukemassa mutta en koskaan muka ehdi kirjoittaa mitään omasta elosta...no nyt ehdin! eli entinen Gardenia, nykyinen Bindi tässä kirjoittelee. Meidän tytteli on niin reipas tapaus että ihan huvittaa. kahden sanan lauseita tulee ja iso liuta "omia juttuja" :D yksi korvatulehdus on ollut vuoden ikäisenä, vauvarokko ja vesirokko. Tytöstä taitaa tulla melkoisen tomera tapaus, isoveli on pitänyt kyllä siitä huolen että omaa puolta kyllä osaa pitää tarpeen vaatiessa.

kauhea vauvakuume olis mutta järki sanoo toista....siis meillä kun ei koskaan ole helpolla lapset saaneet alkuansa, niin jotenki tuntuu että pitäis heti alkaa yrittämään jos meinaa vielä kolmannen saada! ikää mulla 30 ja miehellä 35, ja jos tässä kolmosessa menee taas se 3 vuotta "tekohommissa" niin tokkiinsa vois jo heittää ehkäisyn pois. mut jos se sit tärppäiskin heti niin olis kyllä tiukka paikka taloudellisestikin....joten ehkä vielä odotellaan vuoden verran.

kaikille kovasti terkkuja ja kiva on lueskella kuulumisia! :)

Bindi&Kapris 1v5kk
 
Noniin, jospa nyt muistaisi tännekin kirjoitella :) Viimeksi kävin lukaisemassa meidän juttuja kun sivusto oli uusiutunut..

Mutta tänne ei sen ihmeempää, poika tykkää aina vaan leikkiä autoilla tai ylipäätään kaikilla leluilla missä on renkaat. Kävelee lattialla ees taas yhden auton kanssa ja vie johonkin parkkiin (yleensä sohvalle), ottaa seuraavan auton ja tekee samoin jne. On kyllä ihana seurailla toisen leikkejä, on olevinaan mukamas niiiiiiin pieni vielä mutta leikkii jo kuin isompikin äijä :heart::heart:

Sanoja ei tule vielä yhtäkään, omaa pulputusta senkin eestä. Esikoinen alkoi puhumaan aikalailla 1v 10kk iässä, ja muutenkin tuo esikoinen puhuu varmaan 10 tuntia päivässä, joten olen ihan iloinen, ettei Sammo ole aloittanut aikaisin puhumista. Sammo kuitenkin ymmärtää monia sanoja, joten syytä huoleen ei ole.

Parin viikon päästä olisi aika jo 1,5v neuvolan :O

jaahassu ja Sammo 1v 5kk
 
hei tytöt pika pikaa,

meillä 1,5 v neuvola tiistaina, kivaa saada poitsusta uudet mitat! Ja saadaan varmaan se mpr rokotuskin ja toivotaan, ettei tuu ongelmaa kanamunan takia : /

harmittaa, kun en pääse enää ikinä reffeille mukaan. pöh. vaik tietty kohta alkaa taas äippäloma.

meillä poika kanssa tykkää autoista kovasti, viime aikoina parasta huvia astua toisella jalalla auton päälle ja me ollaan epäilty, että yrittää skeitata...ööh...se on nähny isompia poikia rampeilla skeittaamassa ja ei olla keksitty muutakaan, että mitä mahtais puuhata :)
 
Heihoi!

Ihania taaperoita täällä: erityisesti verbaaliakrobaatti Alina ja skeittaava Tikru jäivät mieleen :heart:

Täällä on eletty pari viikkoa uutta elämänvaihetta eli siis sitä, että minäkin palasin töihin. Lilja on perhepäivähoidossa 3 päivää viikossa. So far so good: Lilja viihtyy erinomaisesti hoidossa -- ja minä töissä. Pakko se on myöntää, että vaikka palvon tuota lastani, niin kaipasin viime aikoina päiviin muutakin sisältöä kuin puistossa käymistä. Työnteko onkin tuntunut älyttömän mukavalta. Lisäksi osaan nyt ihan eri tavalla nauttia maanantaipäivistä, jolloin jään kotiin Liljan kanssa. Silloin aikatauluttomuus, hitaat aamut ja hiekkalaatikkoelämä ovat hyvää tasapainoa työelämän ryskeelle.

Arjen hektisyys kyllä on tullut vähän yllätyksenä: kauheella kiireellä töistä hoitoon, hoidosta kotiin laittamaan ruokaa, iltatoimille, nukkumaan jne. Entisessä elämässäni saatoin vanua työmaalla iltaseiskaan, mutta nyt pitää jo neljältä olla liikkeellä, jos on mun hakuvuoro. No, ehkä tässä oppii tehokkaammaksi.

Liljalla on menossa kiivas verbaalinen kehityskausi. Uusia sanoja tulee päivittäin, mitä on kyllä veikeää seurata. Tänään se on hokenut kukkuu, kukkuu ja huhuillut yhtä hoitokaveria nimeltä.

Muistanette, että meillä on aina ollut vähän haasteita noiden yöunien kanssa? No kreivin aikaan saatiin sekin asia kuntoon... siis ennen töihin paluutani. Nykyisin L nukkuu putkeen klo 8-05. minkä jälkeen tulee viereen aamumaidolle ja jatkaa unia seiskaan tai kasiin. Tuntuu ihan luksukselta 1,5 vuoden katkoöiden jälkeen!

Mamma, kuis Alinalla on sujunut hoidossa käynti? Ja milloin Kadak kää kotiin? Tsemppiä myös Mannalle ja Elsalle hoitoharjoitteluun!

Nyt sohvalle röhnöttämään.
Hemuli ja Lilja 1,5 vee
 
heipsan,

ihana lukea kuulumisia, skeittaava tikru sai naurun hersymään täälläkin ja alinan puhetaidot suorastaan mykisti :O :D kiva kuulla myös bindistä pitkästä aikaa :)

me käväistiin taas reissussa (portugalin lämmössä) ja ai että teki hyvää. mulla on ollut niin kauhea ahdistus töihin paluusta ja elsan hoitoon laittamisesta, että oli mahtava saada breikkiä kaikesta ja viettää aikaa vielä koko perheen kanssa kaikessa rauhassa. myös miehen kanssa saatiin hoitaa suhdetta ja jutella monesta tärkeästä asiasta, joista varmaan tärkeimpänä päätös että mies nyt ihan oikeasti jää hoitovapaalle vuodenvaihteessa :heart: kertoi asiasta töissä heti maanantaina ja ihan hyvin oli pomo ottanut asian vastaan, kunhan ei tosiaan heti jää, vaan vasta 3kk päästä jotta ehtivät palkata jonkun tilalle, perehdyttää jne. mutta helpottaa niin mun oloa, etenkin kun tänään käytiin tulevassa tarhassa enkä vakuuttunut yhtään sen toiminnasta...

*tarhavuodatusta* käytiin siis tänään ekaa kertaa tarhaan tutustumassa ja aika pettynyt olin. ensinnäkin rakennus on semmonen väliaikanen "parakki", joskin siisti ja uusi, ja piha ihan surkean pieni eikä tarjoa mitään sopivaa virikettä ihan pienille. hoitohenkilökunta oli "ok", mutta ei kyllä näyttänyt ihan kauheesti huolehtivan niistä pienimmistäkään... mm yksi just aloittanut 1,5v poika itkeskeli suurinpiirtein koko meidän visiitin ajan, ai että sydäntä kylmäs. kertoivat myös että henkilökuntaa on vähän vaihtunut/vaihtumassa aika lailla eikä omahoitajaa ollut vielä mietitty. nukkumisjärjestelyt myös oli vähintäänki mielenkiintoset (kerrossängyt ilman mitään laitoja). niin, ja se ryhmäkoko, ehkä pahin mun mielestä, niin 17 lasta "pienten" ryhmässä ja pari hoitajaa, onko tuo edes laillista?? ja "pienten" ryhmässä on myös useita 4-5 -vuotiaita lapsia, haloo, eihän se mikään pienten ryhmä sitten oo... ai että mun tekis mieli perua koko hoito mutta eihän se tällä aikataululla enää onnistu. harmittaa vaan ettei älytty hoitaa tota miehen hoitovapaajuttua ajoissa, saa syyttää ihan itseään :headwall: noniin, se siitä vuodatuksesta ja eiköhän elsa tuonnekin sopeudu, on se niin reipas ja urhea tyttö. tosin myös erittäin kovapäinen ja voimakastahtoinen, että saa nähdä miten saavat rauhoittumaaan, kun elsaa itkettää ja haluaa äitin lohduttamaan...

muuten meillä menee elsan kanssa tosi kivasti. tämä on aivan ihana ikä kun toinen tajuaa jo kaiken ja osaa olla niin hurmaava ja hauska =) elsa tykkää filmata, flirtata ja hauskuuttaa ihmisiä, jakelee suukkoja ja haleja ja kiipeää syliin kirjojen kanssa vähän väliä ym herttaista. "auttaa" myös kotitöissä ahkeraan :heart: eli nyt sujuu jo väliin imuroiminen, pyykki- ja apk-koneen täyttö ym. pääasiassa me kuitenkin vaan ulkoillaan, leikitään ja ollaan yhdessä, mä en noita kotitöitä niin arvosta :whistle: tietty elsa kokeilee äitin ja isin hermojakin moneen kertaan joka päivä, mutta ei sitä kauaa koskaan jaksa olla vihainen, kun toinen on niin veikeä ja iloinen tapaus. hermot menee siis lähinnä edelleen tolkuttomana jatkuvaan kiipeilyyn (kaikki huonekalut ja kodinkoneet ja stereot ja tv jne on kiipeilytelineitä!) sekä siihen ettei tuo neiti tottele koskaan mitään. ihan oikeasti kaikki menee yhdestä korvasta sisään ja toisesta ulos... mutta, oonki nyt ottanu semmosen strategian, että puuhaillaan koko aika yhdessä kaikenlaista, niin unohtuu enempi "pahanteko" eikä tarttee olla koko aika kieltämässä, ainoostaan 90% ajasta :LOL:

hyvää syksyn jatkoa!

t. manna + elsukka 1v 5kk :heart:
 
Mamma täällä haikailee edelleen kesän perään ja niihin kiireettömiin aamuihin.vaikka kaikki päivät alkoivatkin muistuttaa toisiaan, niin kyllä se oli ihana aamulla vaan loikoa.meilläkin hiton hektistä tämä elämä nyt.Sitä samaa oravan pyörää kuin Hemulillakin.No,Alinan hoitopäivät on vielä aika huutoa,kuulemma.Alku meni hyvin mutta sitten sairastui ja tuli katkos ja sen jälkeen on ollut huutoa.Eikä ole suostunut syömään koko päivänä mitään :( Nukkunut on onneksi siellä.Hoitopaikka on hyvä (pph),siinä ei mitään vikaa.Huutaa kuulemma siellä :"äiti mamma hakkee auto"Mannan tarhakokemus ei kyllä kuullostanut hyvältä :( Voisin tässä melko vankalla kokemuksella kyseiseltä alalta antaa muutaman vinkin.Anna palautetta jos huomaat epäkohtia.Keskustele päivittäin hoitajien kanssa,kysele tarkkaan päivän kuulumiset.Ota yhteyttä päivähoidon päällikköön jos lain mukainen hoitajien määrä ei täyty.Eli 4 alle 3-v. lasta/hoitaja tai 7 yli 3-v.lasta/hoitaja.Ryhmäkoko voi toki olla tuo 17 mutta silloin täytyy olla melkoinen määrä hoitajia tai joukossa paljon yli 3-v. lapsia.Eli pitäkää lapsienne puolta päivähoitoasioissa.Ja älä välitä vaikka saisit hankalan ja vaativan vanhemman maineen ;)olethan vain huolehtinut lapsesi hyvinvoinnista:)

mamma ja alina
 
Nuo sisarusryhmät on kyllä ihan pyllystä ja syvältä. :(
Ja tosiaan paljon voi olla lapsia ihan lain sallimissa puitteissa.

Ja vahvistaa entistä enempi mun tunnetta siitä, että mä en vaan voi mennä vielä töihin kunhan vain selvittäisi sitten miten pitkälle "uskaltaa" hoitovapaan ilmoittaa kun saa enää sen yhden pätkän ilmoittaa.
Mähän voisin manna tulla Elsaa hoitamaan teille Beanien kanssa. ;) :D
 
mamma kiitos tiedoista ja vinkeistä! mennään käymään tarhassa taas ensi maanantaina ja täytyy kyllä selvittää vielä tuota hoitajien määrää suhteessa lapsiin ja monta muutakin asiaa... eilen olin vain niin tyrmistynyt kaikesta, etten älynnyt oikein kyseenalaistaa mitään. mähän olen ollut muutenkin tosi masentunut tästä hoitoon laittamisesta, niin mikään siellä tarhassa ei yhtään lohduttanut oloa, päinvastoin :( toivottavasti mamma myös teidän alinalla alkaa helpottamaan hoidossa, vaikka siinä mielessä varmaan voi luottaa asioiden helpottuvan kun tietää että hoitoryhmä on pieni ja hoitaja pysyy samana.

ruttana :) voi kun onnistuiskin tuommoinen järjestely!
 
Manna ja Ruttana, mulle tuli ihan sama idea mieleen! Meillähän oli joskus Ruttanan kans puhetta, että jos Liljalle ei olisi löytynyt hyvää hoitopaikkaa, niin Ruttis ja Beanie olisivat tulleet Liljaa hoitamaan. Siihenhän saa hyvät tuet valtiolta.

Mamma, voi kun ikävä kuulla Alinan vaikeuksista. Toivottavasti tyttö tottuu pian. Ei Liljakaan enää jää suosiolla hoitoon, vaan alkaa itkeä jo rappukäytävässä. : / Onneksi itkua ei kestä pitkään, ja valtaosan päivää L on hyväntuulinen hoidossa. Siltikin on ihanaa, että saadaan valtaosa viikosta eli 4 päivää hoitaa lasta kotona.
 
Eihän tässä olis kun muutama kuukausi vuoden vaihteeseen. :)

Niinkuin Hemuli tohon ylös kirjoittikin niin meillä oli siitä Liljan kohdalla puhettakin jos olis ollut tarvis.
Ihan vaan mielenkiinnolla jään seuraamaan tilannetta, täähän olis nappijärjestely tähän väliin! :D Hyvä tytöt!!

Sit purnausta taas tuosta toisesta palstasta jossa käyn, siis maalismuruista. Voi hyvänen aika, ei meillä kyllä tommosta ollut. Eräskin siellä julistaa kuinka yksi alkoannos raskausaikana on erittäin ERITTÄIN pahasta sikiölle ja samalla polttaa itse päivittäin tupakkaa. No joo, jokainen tekee omat valintansa ja elää sit niiden kanssa. Nyt tää sama henkilö on asiasta saanut aika paljon kritiikkiä ja tyyppi päätti poistua koko palstalta. Menee vähä ajatus näistä keskustelupalstoista joissa jokaisella tulis olla oikeus kertoo oma mielipiteensä ja minusta myöski ottaa siihen palaute asiallisesti vastaan. P*skaa tulee niskaan väistämättä, ainakin tommosessa asiassa. Niin joo, ja mainittakoon vielä että ko. tyypille oli ihan neuvolalääkäri sanonut että tuskinpa 5 röökistä päivässä mitään haittaa on :kieh: Oivoi. Joskus mietin ihan oikeesti että mitä hittoa mä oikein täällä virtuaaliviidakossa edes teen, pitäis varmaan hankkia oikeita ystäviä joskus.
Paitsi, että te tytöt täällä palstalla ootte kyllä kultaakin kalliimpia, en ketään ole henkilökohtasesti koskaan tavannut mut silti tuntuu että ystäviä ollaan :heart:

(.) Pikkupikku tönäsyjä tuntuu iltasella, eikä varmasti ole mitään pieruja enää! :heart: ihanaa, niitä oon oottanut. Oonhan mä jo 17+2 joten pitäsikin alkaa jo tuntua. Muutenkin vointi ja olo ihan hyvät.

Aurinkoista, ainakin toistaseks, päivää kaikille :)

teppana(+masuvauva) ja Eevander
 
Jepjep.Pyyhki sitten itekseen koko mun romaanin minkä olin kirjottanut :kieh:

Eli alusta:
Moikka..jos joku vielä muistaa.En oo käyny täällä sataan vuoteen mutta ei tänne uskalla tullakaan kun näköjään pamahtaa samantien paksuksi..Niin ainakin teille kaikille näyttää,noitten parin sivun perusteellla mitä luin,käyneen:LOL: Eli onnittelut paksuna olijoille :D Mekin meinataan noita ihania olioita lisää väkertää muttei ihan vielä:heart:

Meillä on mennyt kaikki oikein mukavasti.Mä oon Nooan kanssa kotona ja aion olla vielä ainakin ens syksyyn asti.Mies oli meidän kanssa kotona kesän ja aloitti nyt syyskuussa opiskelut.Eli arki taas vähän muuttui kun melkein kaikki kaveritkin pisti naperonsa päiväkotiin ja aloitti koulun tai työt.Mutta meillä kyllä puuhaa riittää.Isänsä kaa Nooa käy muskarissa ja me käydään sitten uimassa,1-2 v. jumpassa ja mä käyn sellasella äitien savikurssilla missä lapset voi sitten sen aikaa kun äidit muovailee savesta voimaeläimiä leikkiä keskenään hoitajan valvovan silmän alla :D Aika paljon on jo noita viikon perusjuttuja mutta Nooa on niin super-sosiaalinen että on vaan kiva että se näkee muitakin lapsia kun ei kotonakaan oo niitä sisaruksia...

Nooa on tollanen varmaan aika peruskokonen jässikkä muhkeella pyllyllä ja pallo massulla varustettuna:)Syö hienosti kaikkea ja paljon...Sanoja tulee tosi paljon ja oppii meilkein yhden uuden joka päivä.Kahden sanan lauseita latelee hassulla pikku äänellä.Ainoastaan se on kauheeta tossa puhumisessa että mä hellyn aina kun toinen huutaa sanan "äiti".Esim. yks päivä kun mitattiin kuume niin annoin sen jälkeen mittarin Nooan tutkittavaks.Mutta kun tutkiminen muuttui pahoinpitelyks otin mittarin pois.Alko sydäntä särkevä itku ja tehtiin maailman säälittävin ilme,mitä mä oon oppinut jo vastustamaan MUTTA sitten huudetaan itkunsekainen "ÄITIIIII!!" Siinä kohtaa mä aina murrun ja luovutan:ashamed::heart::D.

Ohhoh...onpas kello jo paljon.Täytyy lähtee puuron keittoon ja nukkumapuuhiin.Ehkäpä eksyn tänne nyt taas uudemmankin kerran.:wave:

Misstar ja Nooa 1v. 5 kk.
 
Kadak Bongasinko sut ja miehes äsken diilistä? Joku wwf- projekti menossa ja te söitte jätskiä :D

Meille ei mitään kummosta. Pph:lla aloitti tytöt ja viikossa tulee noin kolme alle 6 tunnin päivää. Alku oli shokeeraava, mutta toistaiseks olen enemmän kun tyytyväinen hoitajaan! Tytöt tykkää ja iloisin mielin sinne aina menevätkin. Heidän lisäks hoidossa vaan yks 2-vuotias ja kaks koululaista ip-kerholaisena.

Ainolla tulee jo monta sanaa, ehkä kymmenen vakkaristi, mutta hyvin matkii kaikkea mitä pyytää. Kunnon papupata hänkin. Isosisko on kyllä pahempi. On hiljaa vain syödessään, jos hyvin käy.. :heart: :D

Unirytmi edelleenkin sama, eli nukahtaa omaan sänkyyn klo. 19-19.30 ja jatkaa aamuun klo.7-8 heräämättä. Hyvä nukkuja ollut Aino aina, niinkun siskonsakin. Päikkärit vaihtelevasti 30min-2 tuntia.

Takasin diilin pariin.

Piin ja Aino
 
Viimeksi muokattu:
AAM
huomenia... :ashamed: ei oo tullut käytyä.. tsorgen..
kiva lueskella mamman, Piinin, Misstarin ja Bindin juttuja... ja muidenkin tietysti osa teistä onkin fb: ssä niin tulee sitä kauttakin vakoiltua ;)

meillä anskuliini on olut kotosalla viikon verran kun on kärsinyt josain viruksesta joak antaa sahaavaan lämpöilyä ahkerasti. mulla on töissä niin hässis ettei kotiin oikein voinut jääd mutta onneks mun faija oli suht vapaa koko alkuviikon ja hoiti anskua <3 reipas pieni on :) ja töissäkin ei hommat liiaks kasaantuneet työkaverin päälle. . . käytettiin lekurissa mut ei mtn erikoista joku kiertävä virus sitkeä ku perkele, kurkka ainakin on kipeä pienellä ja vatsa reistaa mut kuten sanottua paranemaan.

Liikaa selkeitä sanoja ei sillä tavalla tule mutta ymmärtää kyllä lähes kaiken :) :heart: oman nimensä osaa sanoa "aaiya" :D on kyllä lysti kun sen yrittää ääntää pikkuiseni.

jahas aamurutiinit huutelee.. :wave:

aam & ansku
 
heipsis

meillä vihdoin alkanut tulla sanoja :D pallo:paa lamppu:pappu napa:papa kukka:kukku tai kakka :)
ja muutamia muita.. pottailu sujuu loistavasti...melkein joka kerta tulee pottaan jotain kun sinne mennään( ruoan ja unien jälkeen pottaillaan)

teppana ootpas säkin jo pitkällä odotuksessa :) joo huomaa että palstat on pikkusen erilaisia...meillä tuolla joulukuisten pinossa on tosi hyviä juttuja ja osittain samanlaisia aiheita kuin meillä sillon odotusaikana..:)

täällä maha vaan kasvaa ja vilkas kaveri tuntuu olevan..nyt rv kasassa jo 26+4 (toivottavasti seuraavassa ultrassa selviäis tuo sukupuoli..itellä on kyllä tyttöolo)..hiukan pelottaa kuinka tuo Siiri sitten hyväksyy tulokkaan, kun on niin mustasukkainen tapaus ja todella tempperamenttinen...mutta eiköhän se ajan kanssa..

nyt mentävä, kun tytöillä jotain kiistaa leluista..

lumi-enkeli ja Siiri:heart: ja aarre 26+4:heart:
 
Hellurei. Eksyin taas koneelle luuhaamaan, kun pieni mies nukkuu univelkojaan pois jo kolmatta tuntia.. Täällä sairastelu siis vaan jatkuu. Kolmen viikon takainen angiina ei riittänyt, vaan perään tuli flunssa ja yskä ja kuinka ollakkaan: oikein kunnon korvatulehdus. Torstaina käytiin korvalääkärillä putkien kontrollikäynnillä ja silloin oli korvat puhtaat, mutta perjantai-iltana alkoi hirveä levottomuus ja itkuisuus joka sit yltyi yön mittaan oikein kunnon huudoksi. Ei sitten uskottu korvatulehduksen mahdollisuuteen, ennen kun aamulla korvasta alkoi vuotaa sellasta mätä-kudosneste-veri P****A. Voin melkein sanoa, että huojennuin kun tajusin, että ystävämme korvagtulehdus on tullut jälleen kylään (olin kerenny yöllä valvoessa jo miettiä kaikki mahdolliset angiinan jälkitaudit reumakuumeesta munuaistulehdukseen). Saatiin sit heti lauantaiaamuna puhelinreseptillä lääkkeet ja iltaan mennessä poikakin alkoi jo vaikuttaa suht terveelle. Halleluja antibiootit! Toiseen putkitukseen ollaan siis menossa heti tässä syksyllä jossain vaiheessa..

Kurjalta kuullostaa toi Elsan tarhahomma.. toisaalta mullahan oli tosi tosi huonot fiilikset sillon aluksi, mutta nyt Konsta on selkeästi alkanut viihtyä pk:ssa. Monia asioita on myös oppinut ihan selkeästi päiväkodissa. Sanoja on tullut lisää (myös sellaisia joita me ei juurikaan kotona käytetä: makkara yms.) ja potalle menee välillä ihan vapaaehtoisesti istumaan. Sinne ei kyllä kotona mitään tule, mutta yritys on tärkeintä. Myös on alkanut syömään ehkä himppasen paremmin. Meillähän siis oli sellainen kausi tässä välissä, että mikään muu kuin jätski ei olis herraan uponnut. Oli jatkuvasti pakastimella huutamassa JÄKKIÄ ja kun ei annettu niin sai ihan megalomaaniset raivari. Ja tätä tapaihtui monta kertaa päivässä. Nytkin yrittää aina välillä, mutta tyytyy useimmiten osaansa (olisko vähän oppinut sietämään pettymyksiä tuolla päiväkodissa). Mutta ihanaa, jos tosiaan Elsan isi voi jäädä hoitovapaalle.

Nyt äitiä kutsutaan! Myöhemmin lisää!
 
Hei taas!

Mä tässä yritän väkertää jotain ennen ku pojat palaa puistosta.

Mannan päivähoitojärjestelyt kuulosti kyllä uskomattoman surkeelta. Vaikee varmasti lasta on jättää sellaseen paikkaan, jossa ei oo varma saako tarpeeksi huomiota. Luukaksen ryhmässä on 10 lasta ja kolme vakituista hoitajaa. Neljäs on yleensä ainakin puol päivää jeesaamassa jos on kaikki lapset paikalla. Kaikki lapset alle 2-vuotiaita eli aika vaativa ryhmä.. Meillä meni samalla tavalla ku Liljalla ja Hemulilla eli ihan loistavan alun jälkeen hoitoon jäädään nyt itkien. Sydän särkyy joka kerta, kun jättää lapsen sinne. Toisaalta taas, joka kerta ku oon hakenu niin poika on kauheen ilonen ja reipas. Tänäänki olis jääny leikkimään autoilla :).

Alina pälpättää ihan älyttömästi! Meidän ainoa "lause" on "ei tätäää" ja sitä käytetään sillon, ku katotaan kivoja pätkiä youtubesta. Ainoot sanat on kakka, pappa, kukka, kukkuu, äiti, ei, joo (tai tooo) jne. Ei vielä mitenkään laaja sanavarasto, mut aina sillon tällön Luukas toistaa perässä jonku sanan.

Teppana, ei muuten mikään pistä niin vihaks ku röökiä polttava odottava äiti. Jos katse voisi tappaa.... Toivottavasti kukaan ei suuttunut tästä kommentista :D. Ymmärrän kyllä ketutuksen aiheen. Onnea liikkeistä :). Sillon ainaki tietää, että siellä on elämää :heart:

Mites muuten zikiziki? Oliks se ultra jo tässä kuussa?

Lumi-enkeli, eiks niin sanota että siinä menee n. kaks viikkoa ja lapsi unohtaa ikinä olleensakkaan ainoa lapsi? Eiköhän siiri sopeudu.. pakkohan sen on :D

Nappi, toivottavasti teijän sairastelut jo loppuis! Ei oo kyllä nallekarkit menny ihan tasan tässä asiassa.

Sitte meidän kuulumisia eli meillä menee periaatteessa ihan erinomaisesti! Mä luulen, et mulla on jotain rimakauhua meneillään. Siis mun ja miehen suhteen. Meidänhän piti mennä tässä kuussa naimisiin, mut nyt kihlasormuskin tuntuu ahdistavalta. Mä en tiedä, missä meni pieleen ja onko se vielä korjattavissa. Mitään draamaa ei ole, mut ahdistus on kova. Huoh, sitä haluis olla niin paljon onnellinen lapsensa isän kanssa. Tää paikkakunnan muutos oli paska veto. Meni pasmat sekasin :D.

Luukas on ihan paras tyyppi ikinä! Kokeilee ihan älyttömästi rajojaan, mut niinku Mannakin sano niin ei vihanen voi olla kauaa.. hyvä jos edes minuuttia, kun toinen vetää jo sen veikeän hymyn esille. Ajatteleminenki saa hymyn aikaseks :). Mä oon kyllä ihan liian huono kieltämään Luukasta. Se osaa niin hyvin sen surkeen ilmeen... Onneks iskä on sit vähän jämäkämpi. Ei mee ihan pilalle tuo lapsi :D.
 
moi!

teppana ihanaa, ensipotkuja :heart: varmasti ihan yhtä sykähdyttävää kuin ensimmäisen odotuksen aikaan :) ja samaa mieltä, että tältä palstalta kyllä tuntee saaneensa ihan oikeasti ystäviä ja on myös mukava henki kirjoittelujen suhteen.

misstarista mukava kuulla :wave: mietinkin joskus mihin hävisitte.. kiva kuulla että siellä kaikki ok, ja tuo hoitovapaa kuullostaa tosi hyvältä =)

aam:n anskuliinille pikaiset paranemiset :hug: toivottavasti olettekin jo terveitä. mäkin jo kauhulla odotan miten elsukka alkaa sairastamaan hoidon aloitettuaan, viime talvi&kevät ei ollut kauheen lupaavaa, vaikka neiti oli silloin vielä kotona.

piin hienoa että pph:ssa sujuu. ihana että saitte tytöt samaan pieneen ryhmään =)

jokos lumi-enkeli sai selville masuasukin sukupuolen? jänniä nuo tyttö- ja poikaolot. mulla oli elsaa odottaessa erittäin tyttöolo ja tyttöhän sieltä tuli :D

napin konstalle kovasti paranemisia täältä myös! te ootte kyllä kans ihan riittävästi noita korvatulehduksia jo sairastelleet, toivotaan että putket auttaisi nyt.

säde jos menee siellä porissa kuulkaas liian vaikeeksi, niin tervetuloa takas hkiin :D ja täällä muuten sama homma elsan kanssa, mä en pysty oleen yhtään vihainen ja pitään (kunnolla) kuria, mutta onneks elsan isiltä sujuu paremmin nuo kasvatuskuviot. no, hellyyttä ja kuria tarvitaan molempia, että eiköhän me molemmat olla ihan hyviä kasvattajia =)

tänne kuuluu lähinnä tarhaa... ollaan nyt käyty siinä pihalla joka toinen päivä ja täytyy sanoa että alkupaniikin jälkeen vähän helpottanut. tai lähinnä helpottaa se, että ne (vähät) vakituiset hoitajat vaikuttaa kyllä nyt oikeasti mukavilta ja se on kyllä tosi tärkeää. eli sinällään luottavaisin mielin heille elsan jätän, ongelma vaan että niitä hoitajia on todellakin VAIN 2 ja lapsia 17 kpl pikku-Elsukan ryhmässä!! :| itsekin tietävät ettei tilanne ole ok, mutta kun sijaisia ei saa... marraskuun lopulla on elsan ryhmän oikea lastentarhanope taas palaamassa työkierrosta ryhmään ja yrittivät tietty sillä lohduttaa, mutta eipä paljon auta, kun elsa tarttis just nää pari kk eniten sitä hoitajaa!! sittenhän neiti on varmaan jo aika sopeutunut paikkaan ja vuodenvaihteessa jää kotiin isin kanssa, jos työkuviot menee suunnitellusti. saapa nähdä mitä tästä tulee, jotenkin tuntuu että tosi huono tuuri vaan kävi ton hoitopaikan suhteen, kun se on kokonaisuudessaa niin väliaikaista kaikki: se parakkirakennus, hoitoryhmät (ne hajotetaan vuodenvaihteessa kun tarha muuttaa remontoituun vanhaan tilaan) ja hoitajajärjestelyt. kaikki muuttuis taas 3kk päästä, mutta onneks elsan ei tarttee siitä enää sitten kärsiä...

muuten täällä nautitaan vikoista ihanista päivistä hoitovapaalla lähinnä leikkipuistossa ja vaunulenkeillä sekä ystäviä tavaten, ei oo valittamista =) oon myös nukkunut päiväunia elsan kanssa ym luksusta jota ei varmaan ehdi töihin palatessa paljon harrastaa. kyllä tämmöistä vois jatkaa pitempäänkin mutta toisaalta ei se töihin menokaan enää ihan pahalta tunnu (paitsi tuo hoitojärjestely).

aurinkoista syksyä!

t. manna + elsukka :heart:
 
SädeI meillä Siiri kyllä tottunut siihen että isosiskollekkin pitää riittää huomiota..mutta aina kun isosisko haluaa äidin huomiota niin tulee ihan hirveen mustasukkaseks:ashamed: sillä pikkusen hirvittää tuo reaktio uuteen tulokkaaseen

manna8 maanantaina olis ultra, jossa taas kattellaan näkyykö mitään..viimeks oli niin kippurassa,ettei haaroihin ollut toivoakaan nähdä:D tulen sitten tänne ilmottamaan selvisikö sukupuoli

lumi-enkeli ja Siiri 1v 5kk:heart: ja aarre 27+2:heart:
 
jaahas, elsalle riitti sitten 2 krt tarhaharjoittelua, niin kuumeessa ollaan :( tais olla ne poikien suukot liikaa viime kerralla... positiivista tossa tarhassa kuitenkin se, että elsa oli pienimpänä siellä tosi suosittu. isi ei kyllä tykännyt kun kuuli että pojat halas ja pussas :whistle: mutta toi tauti on kyllä kurja, koko päivä ollut itkua ja korviaan pitelee niin, että saatan käyttää huomenna lääkärillä. tästä se tarhan sairastelukierre sit vissiin alkaa, niin ainaki kaikki varoittelee :|

ite käväsin tänään töissä ja pakko myöntää, ihan kivaa oli =) töitä tosin on heti tiedossa PALJON (no, siinäpä ei uutta sinällään) mutta vaikutti mielenkiintoiselta ja uusi pomo oli ok myös. lupas että saan tehdä ekan päivän ihan lyhyenä ja suunnittelemani klo 7-15 työaika sopii hälle, hyvähyvä. näin saadaan elsalle mahdollisimman lyhyet tarhapäivät, kun isi vie myöhään ja äiti hakee aikaisin =) joo, ja kollegoitaki oli kiva nähdä, ihan teki mieli jäädä jutteleen sinne pitempäänki! kyllä musta siis vielä ehkä uraäitikin saadaan :LOL:
 

Yhteistyössä