HUHTIVAUVAT 2009 *Elokuussa*

heklalle onnea :heart: :heart: kyllä teillä on kova tahti päällä mut ihanaa varmaan lapsilla kun melko samanikäisiä perheessä =)

istumaan noususta ajattelin vielä kertoa. eli jos neitikkä on sitterissä vähän nojallaan tai kaukalossa niin ihan itse nousee siitä istumaan. tekee sitä koko ajan ja sylissä myös. nappaa sormesta kiinni ja itse nousee siitä ilman että tarvii häntä yhtään vetää ylös. istuessaan ottaa kyllä edestä jo tukea mut sivuilta ei. eikä kuulemma vielä tarviikkaan sitä osata. et vielä en voi neitiä laittaa esim yksin lattialle istumaan. tarvii olla jotain hiukan tukea sivuilla yms.

sitten piti kommentoida noita neuvoloiden ohjeita. ainakin hekla oli minusta saanut ihmeellisiä ohjeita :eek: meille sanottiin ettei missään nimessä sais herätellä yöllä syömään. ja eikös ihan imetystuki palstalla kannusteta imettämään uudesta raskaudesta huolimatta? kyllä sen itse huomaa et jos vaikka rupeaa supistamaan imetyksen takia, niin voihan se olla sitte vaaraks masuasukille. mut siis nää on taas niin henk.koht. juttuja. ja itse varmasti tietää mikä on parasta lapsilleen :saint:
 
Heklalle onnittelut!! :flower: :hug:

En oo naismuistiin kirjotellu tänne... Unohtanu täysin. Pitäs kahlata koko ketju muutoinki läpi ja kahtella kuulumisia. Ku ois se kyl kiva ain seurata ku on samanikäsiä.

Meil Atte kääntyy kumminkin päin jo ja kova halu ois ryömiä, mut ei viel pääse mihkään. Liikkuu vain akselinsa ympäri :saint:

Kovasti ollaan mietitty, et antaisko toisen lapsen tulla het ku tulee. Täl hetkel tosin annetaan ku ei ehkäsyä ole. Minipillereitä en enää halua syödä.

Kiinteitä ollaan syöty ny koht pari vkoa. Bataattia ja maissia. Syö suht hyvin vaikka ain työntääkin kielellä pois ja itkeskelee välillä.

SS/ Atte n.4,5kk
 
Onnittelut Heklalle!

Meille ei ihmeitä kuulu. 4 kk neuvolassa pituutta oli 64,7 (48) ja painoa 7115 (3330).
Yritellään kääntyillä, mutta vasta muutaman kerran onnistuttu. Eteenpäin saanut raivolla itseään noin puoli metriä, sitten onkin jo kalju hiessä... :LOL:
Soosseja syödään ja tissitellään, vellejä kokeiltiin, mutta taidetaan ruveta syömään kohtpuoliin iltapuuroa.
Meillä on saatu jo muutamia ihan puhtaasti kiukkuraivareita (hermostuu leluille) ja äippää osataan jo komentaakin, mutta pääosin helppo ja tyytyväinen poitsu.

Kiireisenä meidän perheen pitää landelta ostettu talo jota nyt kovasti remontoidaan, että jouluksi päästäisiin muuttamaan. Siellä on sitten pikkuisännällä tilaa temmeltää.

Mä en ottanut mitään ehkäisyä, eikä kumiakaan olla käytetty silloin harvoin kun saman peiton alle keretään. Jos sattuu jossain vaiheessa natsaamaan, niin toinen vauva on kyllä tervetullut.

Leevi oli yhden yön mummolla hoidossa, itkun kanssa sinne jätin (siis minä itkin), mutta kaikki oli mennyt tosi hienosti. Poika oli ollut yhtä hymyä ja huolinut maidon pullosta vaikkei kotona ole juurikaan pulloa käytetty. Illalla oli nukahtanutkin sen kumemmin tissiä kaipaamatta.
Itse en vapaasta paljoa nauttinut, kun tissit oli kuin kiveä enkä meinannut saada pumpulla tyhjenemään. Oli tosi romanttista, kun mies välillä jatkoi pumppaamista kun mulla käsi väsyi... :LOL:
Yöt meillä menee kivasti, joko herää kerran tai sit ei kertaakaan. Nyt on kyllä joku ihme vaihe menossa että monena yönä on pitänyt vääntää kakka joskus kahden aikaan. Ollaan sitten siinä syötykin, kun kerran pyllypyykille on noustu.
Vieressä pääosin nukkuu... pinnasänky ja papan tekemä kehto on aika vähällä käytöllä... :ashamed:
Manna kyseli onko miehet mukana nauvolassa... meillä on ollut mukana 2 kertaa, kun on sattunut olemaan lomalla. Muuten ei oikein työn takia pääse mukaan.

Täytyypä nyt koluta läpi noita edellisiä kirjoituksia, kun ei ole kerennyt lueskelemaan... =)

Susse & Leevi 4,5 kk
 
heipS,

heklalle onnea :flower: :heart: ja hatun nosto, noin pienestä ikäerosta (itse en jaksaisi), sä oot hurja :D

Manna meillä mies oli esikoisesta yhden kertaa mukana ja päätin ettei toiste tule. meillä oli silloin eri terkka täti kuin nyt, ja se lateli aina niitä omia ohjeitaan.hyvä ettei mies jäänyt sinne inttämään vastaan kun olin unohtanut mainita että antaa puheen mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos ja soveltaa oman järjen mukaan eikä noudattaa tädin neuvoja kirjaimellisesti. :)

kiva kuulla nellah, hani, sussen ym teistäkin.

meillä puhkesi vkko sitten eka hammas, tissistä ollaan totaalikieltäydytty,konttaus asentoon ollaan noustu kerran (tosi hatarasti ja jalat levällään),5kk neuvolassa pituutta oli 68.5senttiä ja painoa 7570g. ja kieltä tungetaan ulos koko ajan sillain vähemmän coolisti B)

tutsa ja rasmus
 
Heklalle onnittelut! :flower:. Aikamoista!

Me palailtiin 4 kk neuvolasta ja tuoreet mitat on 8760 g, 64,5 cm ja 44,5 cm. Lyhyt ja paksu poitsu meillä :). Luukas oli ihan haltioissaan taas neuvolassa. Se taitaa tykätä ku täti ihailee ja hössötetään. Jutteli ja näytti kaikki temppunsa siellä.
Kiinteitä ei vielä kannata antaa eli imetyksellä mennään vielä. Yöt on sen verran levottomia, että saatiin neuvolatädiltä siunaus iltavellille. Velliä aiemmin kokeiltiin, mut ei me jaksettu ku viikko ku se oli niin säätämistä. Nyt ollaan harjoteltu pulloa niin, että ollaan joka ilta annettu yks annos rintamaitoa pullosta... otetaan siis uus yritys nyt ku pulloki on tullu tutummaks herralle.
 
Vau Hekla, onnea!

Susse, meillä kans tulee kiukkuraivareita, varsinkin toi yks lelukaaren norsu on välillä ilmeisesti tosi raivostuttava. :) Samaten neiti suuttuu välillä jos otetaan lelu pois ulottuvilta.

Porkkana-perunasose (kaupan) alkaa uppoomaan aika hyvin, lisäks ollaan annettu maistaa monenlaista ihan vaan maistamisen vuoksi. Tämähän maistais ihan mitä vaan, ja kaikki kelpaa, jopa puolukka ja karviainen. Kaikki mitä isi ja äiti syö pitäis saada myös omaan suuhun, sinne omien sormien ja varpaiden sekaan. :D

Aamupvän päiväuniennätys: nukahti omaan pinnikseen ihan itse nallen viereen ilman mitään kitinää ja nukkui siellä tunnin! Oi että, näitä lisää, kiitos! :LOL: Niin juu, ja meidän puhujatyttö sanoi eilen isille kahdesti huudon keskellä: äiti, tissi. Pari minuuttia oli äiti muualla ja tuli jo niin ikävä, että tällainen suoritus tuli. Meinas kuulemma isi järkyttyä niin, että hyvä kun ei vauveli pudonnut.

5kk neuvolaan vielä 1½ vkoa, jännä nähdä miten on kasvettu. Meillä isä on ollut kaikilla neuvolakäynneillä, paitsi 4kk oli reissussa sopivasti kun rokotettiin.

ventti + ronja aikalailla 5kk nyt
 
Kiitos kaikille onnitteluista! :)

Manna meillä mies on ollut 1kk ja 2kk neuvoloissa mukana, mutta muissa ei.

Meillä ei voi pitää tyttöä enään ollenkaan sitterissä. Koko ajan on tulossa sieltä pois ja istuu tai nojailee siihen laitaan :LOL: Tänään aloitettiin soseet. Oli kyllä näkemisen arvoisia ilmeitä :LOL:
Ei taas kerkeä enempää kirjoittaa vaikka olis vielä paaaljon asiaa :snotty:
Keskimmäinen liiskas banaania seinään ja lattiaan ja kaatoi perään vielä esikoisen murot :snotty: ei siis kuin siivoamaan ----> |O |O

hekla ja Helmi huomenna 5kk :)
 
Pitkästä aikaa..ei kerkee ei.
Korjausleikkausta ei tarvita,tää oli meitin osalta tässä.Ja meni tosi hyvin,ja plastiikkakirurgi oli kyllä kaikin puolin todella hyvä ja mukava.
Nyt ollaan jo kunnossa täysin,mietin vaan jos tämän vkon pitäisi kädet sidottuina ettei vaan käy vahinkoa.Kun alimmat tikit kuitenkin hitaammin sulavia.Ja jos me ollaan hengissä selvitty 2vkoa niin mennään me kolmattakin :LOL:
Vaikka mun hermot tässä taitaa enempi koetuksella olla.Miten viihdyttää melkein 4kk ikäistä joka joutuu oleen kädet sidottuina???

Mites te jotka soseita yms syötte,paljonko teillä menee mitäkin?
Tää mini on vallan syöppö.

milky ja juho viikon vajaa 4kk
 
Onnittelut Hekla! :flower:

Manna, kiitos kysymästä, kodin etsintä jatkuu yhä. Perheasunnot ovat törkeän hintaisia... ei mitään järkeä. Jos Manna kuulet, että sieltä idästä tulee myyntiin kivoja kohteita niin saa vinkata.

Solinan Ellinkäinen kasvaa kans hienosti. Meidän Lilja-akkanen oli syntyessään vieläkin minimpi, mutta on spurtannut ihan mukavasti.

Meilläkin on neuvolakäynti edessä huomenna. Roudaan miehen mukaan puoliväkisin, koska mulle tekee rokottaminen niin pahaa... saa mies pitää vauvaa kiinni.

Liljan ihanteellinen vuorokausirytmi (l. unia 21-09) on valitettavasti muuttunut niin, että herätys tulee kasilta, joskus vähän ennenkin. Sekös unista äitiä harmittaa.

Jahas, pomo on kyllästynyt tv:n katseluun ja vaatii äidin huomiota.

Hemuli ja Lilja 5 kk
 
Waude hekla, oot aikamoinen sissi. Onnea!! :flower: :)

Ainolle kelpaa maissi-peruna, menee noin 3-5 lusikallista päivässä. Saanut nyt viime torstaista lähtien. Annetaan nyt tota kaupan mössöä kun totutellaan ja rupeen tekee sitte itse kun sujuu vähän paremmin. Esikoiselle tein myös aina ison satsin soseita ja pakastin. Helppoa ja halpaa. Nyt en tosiaan vielä viitti kun kaupasta saa 25snt purkki ja riittää sen kolme päivää (ja niin kauan se säilyy avattuna jääkaapissa). Korvike ei edelleenkään kelpaa eli koulupäivisin syökööt sitte perunaa ja juomaksi omaa maitoa/vettä. Mä en jotenkin saa irti pumppaamalla enää, tai menee desin pumppaamiseen joku 15-20min.

Kiva että Milkyllä ja poikasella sujuu "pakkopaidasta" huolimatta =) Tutsa, meillä kans kieli enemmän kuin pop.. Ja kuolaa valuu ja nytkit on koko ajan suussa.. Hampaita ei tosin vielä näy.

Nyt jatkuu salkkarit :D

Piin ja Ainukka 4kk 3pv
 
Hei vaan kaikille! :wave:
Mekin ollaan hengissä edelleen, en oo vaan hetkeen kans kirjotellu. :D
Mennään edelleen täysimetyksellä, torstaina on tuomion hetki (=neuvola), kuullaan onko riittävästi edelleen jaksanu kasvaa. :D Vähän jo odotan, että pääsen kokkailee soseita typylle, mut en halua silti aloittaa niiden antamista ennen puolta vuotta.
Aloitettiin se muskari viikko sitten torstaina, ja oli tosi kivaa! :)
Typy täällä ryömii kovin, ja nousee jo konttausasentoon ja heiluu siinä edes takasin, mutta ei osaa "oikeella" tekniikalla viel kontata. :p
Ja täällä kans kieltä näytetään tosi suippona ja kuolaa valutetaan ja sit päristellään ku suututaan (ja joskus muutenki). :D

Olipas sekametelisoppa koko viesti, koitan kommentoida teidän juttuja joskus paremmalla ajalla (nyt alkaa jo väsyttää). :D

Laala ja Aura, 4kk tulee lauantaina.
 
iltoja mammat =)

mäkin olin odotellut että milloinkas saadaan eka plussa tähän pinoon mutta kyllä pääsit hekla tosiaan yllättämään :heart: :D hurjasti onnea :flower: :flower: :flower: ihana positiivinen asenne sulla vaikka ei varmasti ole herkkua kärsiä alkuraskauden pahoinvoinnista kun on pieni vauva. hui, sitä oksetusta ei tosiaan muuten ole ikävä :x

misStar voihan kökkö kun löytyi asunto mutta ei voi sitä ottakaan :( toivottavasti löytyy pian uusi sopiva!! ja hemuli varmasti vinkkaan jos kuulen lähiseudulla hyvistä asunnoista. tenttaan sulta seuraavilla pk-treffeillä speksejä ;)

milky meillä toimii naperon viihdyttämiseen äitin ja isin hassut äänet, pusuttelut naamaan ja masuun sekä kun "roikottaa" kainaloiden alta niin että toinen saa istua/seisoa. mutta hankalaa on kyllä keksiä pitemmän päälle toimivia viihdykkeitä jos kädet on pois pelistä. tän ikäisillehän kädet ja suu on koko maailma!! =)

säde hienot lukemat luukaksella taas neuvolasta :heart: kyllä ne vellit alkaa varmaan olla tarpeen kun kokoa tulee lisää.

ventin ronja ihmepuhuja, siis oikeesti mainio!! :heart: mutta osaa elsakin, kun kiukuttaa ja ärsyttää, niin tulee suoraa huutoa EEEIIIIIIIIIII!!!! :D :D mut on tosta vähä matkaa vielä "puhumiseen" :whistle:

tutsa mäkin pelkään just siinä kun mies tulee neuvolaan et alkaa kysellä kaikenlaista ja puhuu "liian suoraan"... mun mies ei oo mikään diplomatian ihmelapsi... mut kiva kun kuitenki kerran edes pääsee mukaan!!

tosi kiva kuulla teistä suukkosulle, sussen ja muut jotka vähän harvemmin kirjoittelette tänne :wave: =)

loppuun tuotemainontaa :D ostin viikko sitte manducan kantorepun ja se on loistava! elsa nukahtaa siihen joka kerta kun otan kantoon (toisin ku vaunuihin jotka on nykysin elsan mielestä ihan kamala paikka) ja viihtyy siinä oikeastaan niin kauan kuin vain jaksan kantaa. ja aika pitkiä pätkiä on tullut kannettuakin, mm. tänään n 9km (välissä 2h tauko), eikä tunnu hartioissa ollenkaan.

jospa sitä itsekin menis nukkumaan, musta vaan tully yökyöpeli, on tää "oma aika" nykysin niin mukavaa =) voikaahan hyvin!

t. manna + elsa 5kk ja 1pv :heart:
 
Pakko tulla hehkuttaan... laitoin eilen sellasen ison tuplaleveenpeiton olkkarin lattialle, pojan mahalleen peiton toiseen päähän ja lelut toiseen päähän ja jätkä pungersi ittensä lelujen luokse!!! Sitten oli äippä ilkee ja kiikutti ne lelut taas toiseen päähän peittoo (oisin kuvannut videokameralla...) niin taas mentiin mutta hirveellä raivoomisella ja takatukka märkänä... :LOL:
 
Taitaa monelle muullekin olla hampaita tulossa.Meidän tyttö aloitti kans pari viikoa sitten tuon kielen ulos työntämisen,kuolannut oli jo varmaan kuukauden.Ja pian kielen näyttämisen jälkeen puhkesi kaksi hammasta.Ja ei kyllä ien edes punoittanut ja pullottanut.Pari kertaa on puraissut itseään sormesta raukka kun sitä suuta pitää kaivaa koko ajan..Vieläkin tytteli kokeilee kielellä jatkuvasti hampaita,varsinkin herättyään. :)

mature ja tytteli 4kk 1 vko
 
manna;joo..kyllähän sitä täällä koittaa ite ääni käheenä höpöttää koko ajan..Tää mini kun ei nuku pahemmin päikkäreitä(yöunet yhellä ruokailulla 12t parhaimmillaan ja sit päivisin torkkuja)niin on sitten toi 12t koko ajan viihdytettävänä.Mutta onneksi meillä jo 2vkoa täys eli oikeestaan vois ruveta irroitteleen käsisiteitä mutta jos tän vkon vielä jaksais varman päälle.Ettei se alimmat lihaksia pitävät ja hitaammin liukenevat tikit vaan aukee.

Ruoka tosiaan maistuu meille.Ei ole kertaakaan sylkenyt soseita pihalle vaan aina suu auki oottaa et lisää.Ja ensi viikosta rupeen sitten kasvissoseita värkkään.Hedelmäiset saavat kyllä kaupan vermeet kelvata sillä siihen hintaan ko niitä saa en jaksa/viitsi ruveta tekeen ko näin on ruokavalio sitten monipuolisempaakin.

Viikon päästä maanantaina on tasan 4kk päivänä neuvola.Viimeksi oli neuvolan ja sairaalaan välillä 2,5vkoa ja oli painoa tullut 945g ;)Mutta kuulemma tasoittuu kun lähtee liikkeelle.Meillähän ei siis saa liikkua nyt.Kiva kanniskella näillä hikikeleillä tota 8kiloista jötikkää sylissä ja kun asentojakaan ei ole kauheasti valittavana niin kyllä on selkä kipeenä.Toivottavasti nää ei vaikuta myöhemmin siihen että ei suostu oleen ko äiteen sylissä ;) tai sitten ei halua enää lainkaan äitin syliin kun " vapaaksi"pääsee.
 
Aamupäivää ja neuvolaterveisiä: Lilja painaa 6 755 g (4 kk iässä 6 215) ja on 62 (59,4) cm pitkä. Pipo oli 42 cm. Pyynnöstä täti näytti meille käyriä, ja niiden mukaan pituudessa mennään alakäyrällä, mutta paino-pituussuhteessa jopa +1-käyrällä. Kyllä on ylpeä fiilis... taivallus aloitettiin 2 390 grammasta.

Oltiin neuvolakäynnillä koko perhe. Mun mies osaa onneksi käyttäytyä siellä. :LOL: Ja pitää vauvaa rokotustilanteissa; joskin tällä kertaa ei tullut edes itkua, kun tädillä oli niin kiva soittokello.

Sitten seuraa angstin purkua, suokaa anteeksi: eilisilta meni riitaisissa tunnelmissa miehen kanssa. Kävi ilmi, että hän oli vahingossa tuhonnut kaikki Liljasta otetut valokuvat 3 kk ajalta! KÄÄÄÄÄÄK. Onneksi meillä on useampi kamera, joilla tyttöä on kuvattu, mutta nuo kadonneet kuvat olivat mun kamerasta, joten siellä oli eniten kuvia. Kyllä mua ottaa hattuun, voitte varmaan kuvitella. Kuvat tuhoutuivat, kun mies siirsi ne kamerasta koneelle. Jotenkin se oli erehdyksessä jättänyt jotain siirtämättä ja sitten formatoinut muistikortin. Olin niin kiukkuinen, etten saanut edes kunnolla nukuttua. Liljakin varmaan vaistosi jotain ja heräili syömään 3 tunnin välein. Oltiin varmaan levänneen ja sopuisan näköinen jengi siellä neuvolassa klo 8.30 tänä aamuna.

Laala ja SusseN, onpa teillä motorisesti lahjakkaita beibejä!

Hemuli ja Lilja 5 kk
 
AAM
hui ikuisuus kun olen kirjoittanut, lukemiselta yritän muistaa mitä kaikille kuului.. :whistle: mä en oo tiimarivihko tyyppiä :D joten..

Ekaks tietty Hekla :flower: :hug: go girl.. :)
SusseN aika pikkuinen teille siellä "maraton" ryöminnät käyntiin vaan-
Hemuli :( valokuvat !!! :kieh: mä oisin saanut niin paskahalvauksen että oksat pois. mutta toivottavasti tutuilla on kans tytöstä kuvia ja vanhemmillanne x:)x
ja asunnonmetsästykseen onnea.. mun veljen asunnon vieressä täällä espoossa (4 asunnon kompleksi)ois vapaana yks kämppä... mut aikas ovela kämppä on :) kävästiin katsomassa huviksemme.
Manna vauvajooga kuulostaa rauhalliselta ja kivalta, me käytiin tänää siellä afrossa ja tyttö kyllä tykkäs arfikkalaisista rytmeistä, ghanalaista tanssia mentiin tänään ja joviaalisti nukahti kantikseen.
Harvemmin skrivaavat :wave:
Kadakin tikrulle puuron maistajaisiin tsemppii..

).( meillä jäi neuvola tänään väliin.. huomasin siellä vauva-afrossa että beibe oli ihan kuumissaan niskasta ja varpaat kylmät.. :( toisella on kuumetta vajaa 39 :ashamed: vähänkö tuli huonoäiti fiilis kun huomasin sen ko lähdettiin sieltä.. no ei auta neuvola siirrettiin ensi viikkoon koska kipeänä ei saa lasta sinne viedä ettei taudit leviä.. tiedä mitä kärsii. Ois pitänyt ymmärtää mitata jo eilen iltana ko oli vähän känkkyoloinen ja vaisu. :headwall:

tämmöisiä.. nyt sit pullaa leipomaan ko tuli vapaa iltapäivä :p

Aam & Ansku päälle 4kk ja painoa ainakin oman vaa`an mukaan se 8,3 kg

ainii ja se mun kilpparijuttu edistynyt niin että huomenna on labrat jorvissa, ne tekee lisätutkimuksia ja lekuri on sit 14. päivä.. katsotaa mitä tutkii ja hutkii.. jotai mainitsi jostain neulasta joka tungetaan kaulaan ilman puudutetta mutta saap nähdä... :| |O Innolla odotan.. oma paino on muutentippunut jo 62 kieppeille.. :| ei kauhian hyvä ..
 
Hienoa, täällä joku jo ryömii!! Jes, ehkä meilläkin siis vielä :whistle:

Hemuli, voi paskat! Voin vaan kuvitella, miten paljon ottaa päähän. Mä saan pienemmistäki asioista niitä aam:n mainitsemia paskahalvauksia joten... Mut onneks jotain kuvia on tallella :). Teilläkään ei näköjään paino ja pituus ihan korreloi keskenään :D.

Aam
, hyi neulalla kaulaan :|. No sä selviät, sä oot naisten nainen! Kelpais mulleki muuten tollanen painonpudotus. Ei ehkä pitäis joka päivä herkutella. Nii eli Manna, vaikka meillä onki paksu poitsu niin paksusti voi myös äiti :D.

 
Hemuli9, tiedä siitä motoristisesta lahjakkuudesta.. eteenpäin pääsee kyllä jos laitan mahalleen, mutta jos laitan selälleen niin siinä jököttää... kääntyi muutaman kerran tossa kuukausi sitten, mutta nyt on unohtanut koko homman... :D
 
Heippa pitkästä aikaa. On ollu taas niin kiirusta, ettei oo oikein kerenny kirjottelemaan, oon kyllä käyny nopeesti aina lukemassa muiden jutut.

Häävalmistelut
menee ihan hyvin.. Homma on ihan hanskassa, mutta hanskat vaan pikkasen hukassa edelleen. Ja joka ilta oon vääntäny jotain "askarteluita" kun Konsta on vihdoin saatu nukkumaan. Yöt on muuten alkanu mennä jo paljon paremmin. Viime yönäkin jätkä vetäs 8h putkeen. Ja siis iltapuuro alotettiin tossa muutama päivä sitten. Eli oliskohan ollu vaan niin kova nälkä öisin, että siks valvottiin?!

Heklalle isot onnittelut, pongasinkin sut jostain ihan muusta keskustelusta pari päivää sitten ja kävin kattoon sun profiilin (kun muistelin, että olit yksi meistä eikä susta ollu aikoihin kuulunu mitään) ja siitä sit huomasin, että teille on tulossa uusi vauva. :heart:

Voi ei Hemuli, mua ottais niin paljon päähän. Just yks päivä laitoin kuvia muistitikulle, että ei kävis noin.. meille on nimittäin kerran käyny just sama juttu. Parin vuoden ajalta meni kuvia, kun kovalevy hajos.. Osa saatiin pelastettua, mut kaikkia ei. Ja voin sanoo, että otti päähän.

Meillä yritetään kovasti ryömiä, mutta ihan muutaman sentin konsta pääsee vasta eteenpäin raivolla.. Mutta jotenkin se omassa pinniksessään yöllä liikkuu. Yks ilta kävi sellanen juttu, että pyysin miehen meneen kattomaan et hengittääkö Konsta vielä (joo-oo, edelleen pitää iltasin käydä välillä kattomassa, jos on liian hiljasta.. :LOL: ), niin mies tuli sanomaan mulle, että tämä juttu mun on pakko nähdä. Konsta oli onnistunu saamaan koko alaruumiiinsa, peppua myöten ulos pinniksestä. Siinä ne jalat törrötti ilmassa ja toinen vaan nukku ihan täysillä. Oli saanu raukka ittensa niin nalkkiin, että ihan tosissään piti vetää se irti siitä. Kyllä nauratti, mut vähän tuli huono äiti -fiilis, kun tossahan olis voinu vaikka sattua jotain. Nyt meillekin hommataan siis asianmukaiset pinnasuojat. Meidän pinnasuojat on ihan typerät (miehen isä oli teettäny sellaset, missä ei oo mitään järkeä. Kivan näköiset, mutta ne ei suojaa kaikkia pinnoja).

Hyvä, että AAM:llä alkaa selvitä kaula-hommelit. Ne nestekolloidit (vai mitä ihmeitä nyt olivatkaan) kuullostaa aika ikäville.. niin ja Anskulle tervehtymis-terkut täältä!

Joopsis, pitää kai lähteä siivoilemaan kun pikkuriiviö nukkuu vielä..

 
Mää olen lenssussa... aargh mikä olo. Nyt lepoa ja c-vitamiinin tankkausta niin jospa tää tästä....
isommilla lapsillakin vähän nenut vuotaa mutta ei onneksi suuremmin. Ja vauva on onneksi ihan terve. Jospa tuo täysimetyssuojaisi pikkuistamme.


Voi apua mikä lääkärikäynti oli tänään. Meidän esikoisella, pian 5v epäillään adhd:ta Ylivilkkautta/motorista levottumuutta ainakin on. Tyttö on käynyt psykologilla, toimintaterapiassa ja neurologilla ja kaikki ovat yhtämieltä että jotain tytöllä on. Se virallinen ja lopullinen diagnoosi vain puuttuu.
Likka on nyt aloittamassa perhekoulua, kela kustantaa sen ja tarttee sitä varten lääkäriltä B-todistuksen. Sitä oltiin nyt hakemassa...

Ni lääkäri kyselee 20 minsaa juttuja, suurin osa ihan normaaleja ( jotka olis ollut noissa ammattilaisten lausunnoissakin ) Mutta jopa että olenko mie tupakoija kerran tyttö syntyi ennenaikojaan ja pienpainosena (rv 37+1 2260g ja 43cm sinänsä ihan ymmärrettävä kysymys ) Mutta kyseli myös olenko vakituisessa suhteessa ja onko kaikilla lapsilla sama isä....

Nojoo, eiköhän hän ihan hyvä lääkäri ole ja kirjoittaa kyllä meille sen todistuksen. Mutta jotenkin hämmennyin tuosta kysymystulvasta.



Heklalle ja koko perheelle isot onnittelut.

Hemuli, voi ei... varmasti ketuttaa. Mä muuten pelkään kuolakseni että valokuvat tuhoutuu.
Ite teen aina niin että säännöllisesti tyhjään kameran koneelle. Ja varmistan about viiskertaa että ne kuvat oikeesti on koneella ennenkuin tyhjään ne kamerasta.
Lisäksi kuvat tilataan paperikuviksi ja poltetaan levylle.
Minäkö muka tarkka näitten juttujen kanssa.... Tottapuhuen haluaisin vielä ottaa kaikista kuvacd:tä toiset kopiot ja viedä ne vaikka möksälle. Jos kotona tuleekin tulipalo ja kaikki palaa.....

Wau, täällähän on taitavia vauvoja, ryömitään ja puhutaan jo.Wau.

Meillä ei edes mahalleen vielä käännyt. Hitaasti hyvää tulee...

Aam Anskulle paranemisia.

Hienostippa Hemulin Lilja kasvaa. Sietääkin olla ylpeä fiilis.

Painosta tuli mieleen että lääkäri käski tuon meidän esikoisen käyttää th:lla painokontrollissa kun on niin sirppana ( 4v10kk 14.5kg ja 102cm).... pitääkin muistaa.

Hienoa että Milkyn Juhon leikkaus meni hyvin ja että poika on toipunut hyvin.

Säteen Luukaskin kasvaa niin hienosti.

Mulle iskee vauvakuume kun lukee teidän pohdintoja, mutta ei vielä. Pakko antaa kropan toipua. Eikä se edes onnistuisi tällä olemattomalla seksielämällä.


Kauheeta kun tää meidän likka tuntuu isolta jässikältä. Kattelen tossa isompien lasten neuvolakortteja. Elli on nyt 5kk ja tasan 6kg niin meidän poika oli 5kk 5.2kg en mää muistanutkaan että toinen oli niin kamalan pieni.

Manna, tulee nää pienet lapset halvemmaksi kun kasvavat hitaasti, ei joudu ostaa vaatteita niin usein ;) Meijän esikko, pian 5v taitaa mennä nyt talven samalla toppiksella kuin viimetalvenkin. Ja keskimmäinen käytti kaksi edellistä talvee samaa toppista.


Mutta ny taidan kyllä etsiä jostain panadolin ja painua petiin kerran ukko hoitaa lapset ja tuo vain tuon vauvelin välillä syömään ja kellimään.


t: Solina ja kullanmurut

 

Yhteistyössä