HUHTIVAUVAT 2009 *Elokuussa*

Elli aloittaa muskarin, just ilmoitin menninkäisen sinne. Ja samoin nuo isommat lapsukaiset. Ens kuussa aloitellaan se harrastus sitten.

Huoh, viimeyönä oli sitten meillä niin levototanta että huh huh. Elli ei varsinaisesti itkenyt, mutta roikkui tississä ja pyöri levottomasti. Ja olipa yhdessä välissä täysin hereilläkin ja höpötteli omiajuttujaan mammalle joka yritti kovasti nukkua. Keskimmäinenkin lapsista kömpi jossain välissä meidän viereen.
Mutta tainnut olla aika monella muullakin vauvelilla tässä iässä yölevottumuutta.

SädeI pikkuhiljaa sitä vellin määrä sitten lisäät niin eiköhän se siitä. Toivottavasti.

Ruttana, koettakaahan tareta. Kieltämättä täällä ilmat vähän viilentyneet.

Lennemeli, melkein naapureita ;)


Syöttötuolista. Meillä myös triptrapin kopio, emma. Kaksikin meiltä niitä löytyy. Ja tosi hyviä ovat olleet käytössä. Pian 5v täyttävä ja 3v istuvat nyt niissä, ilman kaarta toki. Yltävät paremmin pöydälle syömään.
Sitten kunhan Elli kaipaa syöttötuolia saa tuo isompi luovuttaa omansa Ellille ja vaihtaa aikuisten tuolille. Luulisin ainakin niin....


t: Solina ja Elli 4.5kk joka muuten nyt sitten ihan tosissaan vierastaa. Saas nähdä mitä meidän mummola reissusta tulee....
 
AAMMulla on perussairautena kilpparin vajaatoiminta ja nyt synnytyksen jälkeen oli mennyt liikatoiminnalle.Muistaakseni raskaus ja synnytys saattaa saada aikaan vajaatoiminnan, googlella löytyy tietoa.Multa nyt vähennettiin lääkettä että menis ohi tuo liikatoiminta, oon meinaan laihtunu niin paljon että hirvittää..
Täälläkin levottomat yöt jatkuu,aloitin taas maidottoman dieetin kun neuvola lääkäri oli kovasti sitä mieltä että maito allergia voisi olla lapsella.Gavisconia kans kokeiltiin että jos olisi lievää refluksia mutta ei minusta vaikuttanut mitenkään.Kolmen viikon päästä saamme lähetteen lasten polille tutkimuksiin jos närästyslääkkeestä ei ole apua.Meidän neuvola lääkäri on tosi mukava ja oli sitä mieltä että täytyy tutkia, ei ole ihan normaalia että lapsi ei nuku koko yönä vaan heiluu ja kitisee ja ähkii ja ynisee ja imee rintaa about 15 kertaa...katsotaan nyt.Meillähän on siskolla maitoallergia tausta.

mature ja tytteli 3,5 kk
 
Huomenta =) Olipas kiva nukkua näin myöhään pitkästä aikaa..mies heräs nooan kanssa aamulla että sain nukkua..ukkeli heräs meinaa jo puol seitsemältä ja mä olin vasta joskus puol kahen aikaan menny nukkumaan ku piti taas kukkua ja kattoa taru sormusten herrasta,minkä oon nähnyt about 100 kertaa.

Bite&brush on meilläkin..ostin sen kun ne purulelut tuntuu kaikki olevan niin isoja ja se oli 3kk ylöspäin mutta meillä ei oo oikeen toiminu se.Nooa ei oikeen osaa laittaa sitä suuhun ja se näyttää tuntuvankin siitä vähän hassulle.. :D

Solina Meillä alkaa muskari nyt keskiviikkona.Lähtee isänsä kanssa sinne :) Kotona nooa tykkää paukuttaa pöydänjalkaa helistimellä niin tosta muskarista tulee varmaan hitti meidän perheessä :D

yölevottomuus Meillä on nyt loppunut ne yöheräilyt tai että herätään taas vasta aamu 6 aikaan syömään (katotaan vaan ni ens yönä taas herätään kun menin tällee sanomaan :whistle: ) Mut nooa nukkuu tosi levottomasti..pyörii ja hyörii.Viime yönäkään en sit ite meinannu saada unta ku luulin koko ajan että se on heräämässä syömään.

Hemuli Täällä Lahdessakin piti sen sikainfluenssan jo roihahtaa kun täällä oli jotkut urheilukisat ja vajaa 10 000 turistia ulkomailta mutta eipä oo "näkynyt" :whistle:
Oon muuten huomannut kun mulla on allergia ja aivastelen ihan kauheesti niin kaikki ihmiset tuolla kaupungilla kaikkoo aina mun ympäriltä :LOL:

TrippTrapp (-kopion :D ) taidan mäkin hommata.Oon katellut sitä tripptrappia mutta on vähän liian hintava syöttötuoliks.. :whistle: Katoin äsken anttilan sivuilta niin siellä se emman kopio maksoi 80 euroa niin sen verran voi maksaakin kun siitä saa kerta vielä sitten tuolinkin isommalle lapselle..

Manna kyselit silloin aiemmin että mitä työtä oikeen oon tehnyt ku haluisin jo takas toihin niin en mä kokonaan töihin haluis vaan ihan vaan vaikka jotain sijaisuuksia kerran viikossa..tms.Ja mulle on ehkä jäänyt töistä vähän liian "ruusuinen" kuva vaikka ihan duunarihommia tein mutta oli tosi hyvä palkka eikä töitä tarvinnut tehdä kun noin 4 tuntii päivässä :saint:

 
pitkästä aikaa saan taas aikaseks kirjottaa jotain..

Meillä on kans kovat yöhulinat.. en tie mikä on pääsyy, mut viimeviikon aikana oppi kääntyy mahalleen ja on tehny siinä jo 180 asteen.. pylly nousee välillä ja välillä taas noustaan suorille käsille.. jalatkin löyty ja niitä yritetään unissankin saada ulettuun suuhun.. monena aamuna on kans töräytetty mega gagat.. ja niinku meidän esikoinenkin, niin Kaapokin saa pisunsa sihdattuu vaipan reunasta paidalle ja siitäkös herkkis heräilee..siinähän onki sitte jo monta syytä saada tissiä monesti yössä...

mä oon estäny ton unissaan kääntyilyn siten että Kaapon peitto on poikittain sen alla ja se on rullattu sen sivuille.. nukahtaa muuten vaan kyljelleen ja jossain vaiheessa menee sit selälleen mut masulleen ei pääse kääntyyn...

Mull ei oo mitään vellien alotusta vastaan mut mä en jotenki millään malta ruveta antaa vauvalle kiinteitä.. sama juttu oli esikoisen kans.. ne on jotenki sit jo niin isoja.. mun vauvat.. en oo muuten esikoiselle sillon missään vaihees antanu vellejä.. ihan bataattia ja perunaa ja possua meni aluks tissimaidon kans lounas aikaan.. sit luumua ja muita marjoja toiseks ateriaks.. puuroja sit vähä myöhemmin pikkuhiljaa.. voiii seki aika sit pian..

mä syötin siinä bumbossa ennen ku hommattiin tripptrappi.. kaapo vaan ei oo oikeen vielä tykänny istuu siinä minuuttia pitempään.. sylissä meilläkin istutaan ja kärryissä on siinä puoli-istuvas et pikkasen näkee jotain..

mut taas pitää mennä..

moiiiiiii...
eloveena ja kaapppoooo...
 
Huh täälläkin on ihan toivotonta toi yölevottomuus, viime yökin menny ihan valvoessa ja pyöriessä ja kiljuessa... Sit mä olin viel jotenki ajatellu että vauvan ei saa antaa kääntyä mahalleen, niin nyt mun sisko sano että saa jos se ite osaa kääntyä... Täytyy ehkä ens yönä antaa sen vaan kääntyä, rauhoittuiskohan se sitte? Viime yönä siis herätty jotain 4-5 kertaa (niin että mä muistan),mut esim siitä mis vaihees Aura tuli meidän viereen, ei oo mitään muistikuvaa... lopulta aamul kun se heräs lopullisesti, annoin sen sit touhuta vieressä ja koitin ite viel nukkua, mut eihän se homma toimi niin...

Auran "varamummu" oli tullu Ruotsista, toi ison läjän kaikkia ihanuuksia Auralle. :D Kyllä meidän kelpaa, ku on rakkaita ihmisiä niin paljon ympärillä. :)

No joo eipä ollu taas asiaa. :p

Laala ja Aura 3kk 12pvä
 
Samoin täällä.. yöhulinat on aikamoiset. Enne herättiin eka kertaa syömään kuuden aikoihin ja siitä sit roikuttiin tisiillä sinne seiskaan puol kasiin, mutta nyt toi rumba alkaa noin kello yhdeltä. Huoh ja huhhuijaa. Ja tuntuu että oon jatkuvasti vielä yksin kotona.. mies on paljon töissä ja on nyt ollu vielä kaks viikonloppua putkeen reissuss. Meinaa pikkuhiljaa alkaa vähän väsyttää. |O
 
Heips!

Meillä ei ainakaan viel eilen toiminu toi velli yöheräämisiin |O. Ehkä on vaa levotonta, ku koko ajan oppii niin paljon uutta ja tissi sitte nukuttaa hyvin takasin uneen.

Me päätettiin muuten hääpäivä! 11.9.2010 juhlittais häitä :). Ollaanhan tässä kihloissaki jo oltu reilu 2,5 vuotta :whistle:.

Ei muuta. Tsemppiä yöheräämisiin :wave:
 
Onnea Säde on setting the date! Nyt sitten vaan hippaloita suunnittelemaan.

Toivottavasti Konsta vetäisi vähän pitemmät torkut. :hug:

Me ollaan taas hypätty asuntonäytöissä. Ei löytynyt taaskaan meille uutta kotia. Kaikenlaisia homeloukkuja ja murjuja tuolla on kaupan... Otan vinkkejä vastaan, jos tiedätte kivan rivarinpätkän tai vastaavan vapautuvan pk-seudulta. B)

Hemuli ja Lilja
 
Onnea Säde the dayn päättämisestä. :)

Yölevottomuutta mitä lie on täälläkin.. viime yönä neiti imutteli tissillä 4 kertaa eli maitoa tilataan lisää.

4kk Neuvola oli tänään ja hyvin tuo neiti kasvaa, suluissa 3kk mitat..
Paino 6165g (5630g)
Pituus 61.9cm (61cm)
Pipo 41 (40)

Pituus menee nyt hiukan käyrän alapuolella ja paino keskikäyrää suunnilleen, joten hyvin maito riittää ja täysimetyksellä jatketaan. :)
Huolissaan ei siitä tartte olla kun pituutta oli tullut vähempi, mutta viimeksi oli eri tapa mitata (vauva alustalle mittanauhan päälle ja siitä sitten. :saint: ) ja eri mittaaja niin pitkällä aikavälillä katsotaan ja sen mukaan kasvaa tasaisesti. Eka rokotus tuli tänään ja meinasi päästää itkun, mutta ei sitten "viittinytkään", joten ei tarttenyt äidinkään itkeä. :saint:

Selkäranka on neidillä kuulemma jo melkein suora, ja sanoikin että lupa istumiseen (esim. syöttötuolissa) tulee varmaankin jo seuraavalla kerralla. Jänteväksi kehui neitiä. :)
Ja koska meillähän ei makuulla juurikaan sylissä viihdytä ja seisominen on suurta hupia niin sitä sitten onneksi voi ihan hyvällä omallatunnolla harrastaa.

Meillä ei enää sitten oikein huolita tuttia äidiltä vaan se pitää saada laittaa ite. :xmas:
Hetken aikaa touhuaa sen tutin kanssa ja sieltä se sitten suuhun menee, joskus jopa kertalaakista. :D

Ja nyt neitiä unille laittamaan.. :wave:


Ruttana & Beanie 4kk 2pv :heart:
 
moikka mammat :)

yöhulinat kovasti voimia kaikille väsyneille, öitä valvoville äideille :hug: tän täytyy kyllä olla joku kehitysvaihe, joka toivottavasti ei kestä pitkään niin sais vauvat ja äidit taas nukkua kunnolla.

me siirrettiin elsa eilen pinnikseen nukkumaan ja hyvin nukkuu sielläkin. meillä ei varsinaisesti yöllä heräillä, mutta elsukka on niin kova pyörimään ettei aikuiset enää nukkuneet niin hyvin. niinpä kannettiin pinnis meidän sängyn viereen ja luovuttiin perhepedistä. tuntui kyllä haikealta (mihin se meidän vastasyntynyt vauva katosi??) mutta toisaalta, olipa ihana nukkua pitkästä aikaa leveästi!! :D eilen järjestelin myös elsan kaikki 50 ja 56cm vaatteet varastoon (odottamaan uutta vauvaa :whistle: ) ja voi elämä SITÄ haikeutta!! ne 50cm vaatteet näytti niin pieniltä ja hyvin vielä muistan kuinka jätti-isoja ne elsalle silloin alussa oli. huiuiui miten aika menee... kaiken tämän eilisen puuhastelun (siivottiin myös koko kämppä, vahattiin olkkarin puuhuonekalut jne :D ) mahdollisti muuten vauvauinti jonka jälkeen elsa nukkuu vielä tavallistakin pidemmät päikkärit. suosittelen!! =)

onkos aam:n poika jo parantunut? toivottavasti ei oo sitä possuflunssaa, ois ihan kamalaa jos lapsiin tulis. vaikka kai siihenkin on varauduttava, mutta hemulin tavoin sitä kyllä pelkään aika paljon just elsan puolesta. ja myös itseni, koska miten sitä vauvaa hoitaisi ja imettäisi, jos itse sairastuisi??

säde onnea päivän päättämisestä! pääseeköhän luukas sitten jo morsiuspojaksi? :heart:

hemuli onnea asunnon etsintöihin! se on hauskaa siihen asti kun ei ole pakko löytää uutta asuntoa, mutta kun on, niin hermohan siinä menee... mä oon katsonu itse mm viikin uudehkoja rivareita, niis ei pitäs ainakaan hometta vielä olla.

eloveena en mäkään malttais vielä kiinteitä pikkuvauvalleni antaa :whistle: :D toisaalta en myös jaksa, kun imetys on niin vaivatonta ja kasvaa napero tasaisen hyvin äidinmaidollakin. oikeesti melkein jo ahdistaa et kohta pitäs jotain soseita ruveta keitteleen ja mössään ja yrittää saada vielä ton elohopeaisen naperon suuhun siitä jotain...

solina ja misStar pistäkääs sit kokemuksia vauvamuskarista! mäkin oon harkinnu ku elsa (kuten varmaan kaikki vauvat ;) ) niin selkeesti nauttii musiikista. tuutulaulut on meillä lähes yhtä tehokas nukutuskeino kuin tissi ja muutenkin lauleskelen elsalle mielelläni. mutta en vaan muista mitään lauluja kauheen hyvin, et joku muskari vois olla hyödyks =)

nyt yöpalaa ja sit köllötteleen ihanan leveään sänkyyn kun elsukka nukahti taas pinnikseen. rauhallista yötä kaikille!

t. manna + elsu n. 4,5kk :heart:
 
Possuflunssasta pelkään ehkä enemmän niitä jälkitauteja. Virukset saa aika pahojakin jälkitauteja aikaan... tosin harvinaisia, mutta kuitenki. Iltasanomissa tms. tais olla että imetys suojaa vauvaa sikainfluessalta. Kyllä mä silti taidan käsidesiä himaan ostaa :)

Manna, joo tottakai! Ajateltiin, et mun kummityttö (joka on sillon jo 4,5 v) vois kävellä Luukaksen kanssa käsikädessä :heart:

Viime yö ei vellistä huolimatta menny mitenkää erityisen hyvin. Vellin jälkee nukku neljä tuntia ja sen jälkeen söi tunnin välein. Aamusin ei sit poika olekkaan nälkänen lainkaan. Taitaa haluta vaan imutella jotain, mut tutti ei kelpaa ku sen 5 sekuntia. Taidan tänää hakee sellasen luonnonkumisen tutin.

Hemuli, meillä kanssa metsästetään asuntoa. PUUDUTTAVAA! Tänään käydään kattomassa yhtä. Me tosin ihan vuokra-asuntoa etsitään ku asuntolainaa ei myönnetä näillä tuloilla :(.

Luukas täyttää viikon päästä jo 4 kk :O
 
AAM
Manna poika voi ihan hyvin jo, ainoastaan privaateissa oli joku juttu joka on yleinen tuonikäisille pojille ko muutenkin repii johtoa jatkuvasti.. :/ et myrkyn siihen määräs lekuri ja noi vatsanväänteet mitä oli viime viikolla voi olla jotain lievää vatsatautia mut nyt on ohi jo ja kuume kans nujerrettu..

Onskulit Säteelle :) :hug: :heart: Luukaksesta tulee varmaan komia sulhaspoika ;) :p

Yöheräilyt on täällä kans ihan normia.. |O joko veuhtoo ittensä hereille ja sit parku alkaa tai suora rutina.. sit mein neiti kuorsaa :LOL: :D ja siis kunnolla.

).( <-- kai voi jo noin laittaa.. :whistle: Kilppari jutusta soitin lekuriin ja ne sanoi että terkkulaan vaan testeihin joten ke soitan ja menen sitten päivystykseen... sanoi että hyvä on tutkia jos yhtään tuntuu että ois vikaa, sanoin että emmä nyt tiiä mutta vähän tuntuu että ois suurentunut :( sinne sit anskun kanssa huomenna aamusella.

Torstaina on se babybio:) elkee unehtako varsinkaan pk-laiset !! :wave:

Nyt lähtee tää itsepalvelukirppikselle horjumaan kaverin ja sen vaavan kanssa :heart:

Aam & anskubansku kohta 4kk :D
 
|O |O Huomenta |O |O

Kuolema!!!Väsyttää niin paljon..Nooa heräs taas jo ennen seitsemää ja mä nukuin yöllä ehkä kolme tuntia.En tiiä miks en saanut unta :/
Just sain keitettyä vasta kahvitkin..oon niin väsynyt etten jaksanut ees sitä.Nuokuin sohvalla koko aamun ja nooa oli lattialla viltillä..onneks se keksi jonkun uuden äännähdyksen (äääää-ppfffy<-toi ppffy silleen sylkäsemällä) mitä toisti putkeen koko aamun. :D Äsken herra läks partsille nukkuu ja on taas nukkunut muutamat päivät,kun on ollut näin viileetä, niin 4 tuntia putkeen.Eli jotain hyvää näissä kylmenevissä ilmoissa ..

Jalsaiskohan sitä raahautua iteki kirppareille..pitäs ettiä jostain parvekevaunut kun ärsyttää aina rullata ees taas noita vaunuja.Sitä paitsi meil on olkkarissa valkoset matot niin tulee mukavat renkaan jäljet niihin :whistle:
Ainiin pakko hehkuttaa..Sain ite kirpparilta 160 euroa!!Jee :D B)

Säde,hemuli Me etitään kanssa (vuokra)asuntoa.Meil on nyt 60 neliön kaksio..Muuten kyllä mahduttais vielä tähän tai kun ei nooa vielä omaa huonetta välttämättä tarvis MUTTA... täs on pieni vessa,ahdas eteinen ja pieni makuuhuone eikä kaappitilaa eli just kaikki mitä me tarvittais.Ja kaiken lisäks kun asutaan ihan lahden keskustassa niin suoraan meijän makuuhuoneen ikkunan alapuolella menee nelikaistainen autotie missä alkaa hirvee liikenne kello 6 aamulla..Niin hirvee melu että voitas yhtälailla asua tossa kadulla :kieh: Niin ja vielä noi meijän toiset naapurit.. |O Ne dokaa lähes joka ilta ja uhoo siellä kämpässä..kiva sitten kuunnella illalla sängyssä kun yrittää saada unta kuinka ne aikoo hakata pertsan rautaputkella... :kieh: |O idiootit!!!

Niin ja säteelle onnittelut :flower: millonkohan toi mun mies tajuu kosia mua :p

misstar ja noksu 4kk
 
Täällä kanssa hieman epämääräisiä nää yöt, tai no, itkua ei kuulu mutta ihme tuhinaa ja hyörinää.. Hikipäässä toinen, vaikka peittoakaan ei päällä. Tissiä tarvii nykyään useemmin tarjoilla yön aikana, tuttia kun en jaksa pimeessä etsiä, siihen onneks tyytyy ja minuutin imuttelun jälkeen joko minä tai mimmi nukahtaa..

Mä kanssa manna haikeudella kattelin noita vielä_laitoksella_yli_suuria 50cm vaatteita. Parhaat jouti Ainon isosiskon nukeille, tai siis ne söpöimmät ja muut vaan pahvilaatikkoon, kirrppistä odottamaan :whistle: Kauheen vaikee päättää että mitkä myis ja mitkä säästäis jos vaikka joskus vielä lisääntyis tai antais sisarusten kaukana tulevaisuudessa tuleville lapsille.. Haikeeta haikeeta, kaikki tekis mieli säästää mutta tilaa ei ole, eikä lisääntymissuunnitelmia lähitulevaisuudessa :/

Säteelle onnea isosta päätöksesta (en tarkoita velliä vaan the daytä :D ) ja napille tsempit viimehetken järkkäilyihin :) :flower:

Mulla kanssa ihan törkee asuntokuume. Mut näillä hinnoilla ja näillä tuloilla ei oikein kysyntä ja tarjonta kohtaa.. Ehkä sit kun mies palaa työelämään koti-isän roolista ja minä oon valmistunu.. Sitä ootellessa |O

Ruokailusta, esikoista aluks syötettiin ihan sitterissä, syöttis tuli kuvioihin joskus 7-8kk iässä kun osas kunnolla istua. Nyt pitäis pikkuhiljaa alkaa Ainolle kokeilemaan kiinteitä, ettei tarviis päivällä korviketta kovasti antaa, en haluu että tottuis pulloon liikaa ja lopettais tisuttelua kokonaan. Pulloa ei kyllä edes pahemmin huoli ja tosiaan koulu alkaa ens viikolla :eek: Imetystä haluun jatkaa just ton possunuhankin takia mahd pitkään..

Nyt tekemään jotain fiksua, torstaina pk:t näemme :)
 
Tuli muuten mieleen, että meillähän ei Luukas huolinu tuttipulloa millään, mutta sit ku kokeiltiin aventtia niin johan kelpas! Aluks sitäki mälväs, mutta nyt se osaa sitä imutella ja muut pullot ei kelpaa. Oon muilta kuullu samanlaisia tarinoita, joten niitä kannattaa ehkä kokeilla :).
 
Meillä onneksi yöt rauhoittuneet. Rytmikin on illan osalta aikaistunut kivasti ja nykyään mennään nukkumaan 20.30-21.00 ja nukutaan heräämättä aamuun (joinain öinä saattaa herätä syömään klo 5-6, mutta harvemmin) neidin aamu alkaa sitten aika tarkalleen klo 9.15.
päiväunet sitävastoin ovat lyhentyneet huomattavasti. Nukkuu aamulla tunnin hereillä olon jälkeen reilun tunnin ja päivällä reilun tunnin sekä illansuussa vielä reilun tunnin. Meillä yöt rauhoittui selvästi vellin ja soseiden myötä. Nyt saa lounaaksi kasvissosetta ja "iltapuuroksi" hedelmäsosetta sekä vielä iltapullossa 200ml maissivelliä, lisäksi menee vielä päivän aikana 400-500ml korviketta.

Meillä isommat pojat aloitti tänään koulun (vanhempi 3. luokan ja nuorempi 1. luokan), joten päivät ovat tästä eteenpäin varmasti melko rauhallisia.

muskari meillä alkaa Viljan kanssa torstaina :) . Saas nähdä mitä neiti tykkää?

Onnea naimisiin aikoville :heart: :flower: . Mä vaan edelleenkin odottelen, että toi mun "vätys" sais kosittua :heart:

Miinulainen ja Vilja ensiviikolla 4kk
 
Me odotellaan edelleen tietoo, et milloin konservatorion muskari alkaa, ku ilmoittauduttiin sinne, mut sieltä tulee aikataulut sit kuulemma postitse kotiin ennen ku alkaa... Ehkä kuun alussa?

Oltiin tänään kaverin luona äiti-lapsikahvittelulla. :D Oli kivaa. Sit tosi ihanaa, mun yks hyvä kaveri (jolla on 1v lapsi) sanoi, että aikoo parin vuoden päästä ottaa päivähoitolapsia (kun oma hoitovapaa loppuu), ja kysyi, että onko meil tarvetta sit hoitopaikalle! Voi vitsit, toivottavasti onnistuis, että saisin sitten Auran sinne! :) Kun olis ihana saada luotettavaan paikkaan lapsi hoitoon, en halua laittaa tarhaan, enkä mihinkään random-paikkaan! Ei onneks oo ajankohtainen juttu viel pitkään aikaan, en haluais ihan hirveen pienenä Auraa laittaa mihinkään, mut pakko on jossain vaihees sen verran ainaki laittaa, että saan opiskelut tehtyä loppuun... Esim. osaksi viikosta.

Mitäs muuta, torstaina Turussa vauvakinoon! ja sit perjantaina Rota:n toinen osa saamaan. Sellaisia ohjelmia! :D Sit mun vanhemmat tulee Euroopasta roadtripilta torstaiaamuna, täytyy varmaan käydä matkakuulumiset kuulemassa/katsomassa viikonvaihteessa! :)

Itelleni olis ostoslistalla jotkut ihananväriset Hai-saappaat ja kapean malliset farkut (Että ne lahkeet saa tungettua sinne saappaisiin!), tänään oli ihan karseeta olla ulkona matalissa nahkakengissä ja leveälahkeisissa farkuissa jotka läpätti märkinä sääriä vasten. Yh. :p

Äitiyspäivärahan saapumisen kunniaksi tänään käytiin sit viel hakemassa Auralle mekko ja sukkahousut Popista. :p Leikkiasu talveksi. :D Olipa oleellista..

Laala ja Aura 3kk 13pv
 
AAM
Meidän tän päiväiseen ohjelmaan kuului itsepalvelukirppisten kiertely täällä meillä päin.. :whistle: nojoo kahdella käytiin :LOL: sit loppui käteiset :) ostin pojalle muovielukoita ja semmoi hauskan puisen "palapelin" näin niitä markkinoilla ja toi maksoi jonkun femman ni ny tuolla joku myi eurolla nii pitihän se osta.. :xmas: huikea säästö heh..

Tytölle 68 kokoa vaalean pinkki verkkapuku femmalla joka kuivuu jo narulla :heart: kahdet villasukat a`50 cent ja kahdet lapaset ne saman verran.. ja yks vaaleasininen teepaita jossa lukee "tui tui vaan ittelles" :LOL: hieman kulahtanut oli mutta oli vaan tekstin takia pakko ostaa, maksoiko 10 centtiä :saint: meidän pikku raukka pukeutuu rääsyihin verrattuna Laalaan Auraan ;) :ashamed: :D *vitsi*
Nyt sitte laputtamaan pojalta vanhoja vaatteita ja kokeilemaan jos menis kaupaks.. en kyllä usko että menee ihan hurjasti. Omia out-of-date but corky kledjuja lähtee kans ja sit ukon jotain kolme kertaa pidettyjä Dieselin farkkuja, liian pieninä siis ostanut ne jo.. :headwall:

Aam & Ansku kohta 4 kk ?
 
iltoja mammat,

ai että mä oon kipee!! kävin eilen ex tempore semmosen 7km juoksulenkin iltasella (eka juoksulenkki abaut vuoteen :whistle: ) ja kun pääsin kotiin, mies lykkäs elsukan syliin, että pidä hyvänäs, hän on IHAN KATKI hoitamisesta, ei kuulemma mitään ollu voinu tehdä sen vajaan tunnin aikana ku olin pois |O hoh, ihan niinku mulla sen helpompaa ois kaiket päivät... noo, jäi siis venyttelyt totaalisesti tekemättä ja tänään tää mamma on tosiaan kipee. mut ihana oli juosta pitkästä aikaa, ennen harrastin paljonkin. ja aion päästä pian uudelleenkin, tekee varmasti myös miehelle hyvää olla ihan kaksin elsukan kanssa ;) ei se neiti ihan helpolla hoitajaansa päästä, äitiäänkin pitää lähinnä kiipeilytelineenä.

aam tehny taas löytöjä kirppiksiltä =) ja laala kaupoista, tahtootahtoo myös :p mut mun shoppailut on nyt siinä että kyttään huuto.netistä kantoreppua, jota oikeesti tartteen. muuten oon törsänny ihan liikaa viime aikoina plus että pakko ois saada rahaa säästöön hoitovapaa-ajalleki....

voi tää asunnonvaihtokeskustelu saa mulleki asuntokuumeen!! väsyttää niin toi hissittömyys yhdistettynä pitkän talomme toisessa päädyssä olevaan vaunuvarastoon. ei jaksais roudaa elsaa + koppaa + hoitolaukkua + ostoksia joka päivä pitkästi. no, tuskinpa me vaihdetaan, etenki ku se hoitovapaa häämöttää ja muutoin koti toimiva.

nyt jätskii, tän mamman herkkuhetki numero kolme tänään :whistle: :p karkkii ja pullaa menny jo, kuten joka päivä. onneks imetys kuluttaa kalorit, muutoin ois tosi pullee.

öitä mammat, toivottavasti kaikki saa nukkua hyvin!

t. manna + elsa n. 4 ja 3 vkoa (kai?) :heart:
 
Huomenta


Kohtuu hyvin on saatu nukuttua (mutta ihan ihme unta ja ei niin mukavaa :| ), mutta aikaisin ylös.. Siis heti Suomeen tulon jälkeen on tuo neiti alkanut jäädä hereillä klo 7 kun Kreikassa ollessa totuttiin jatkamaan unia tuonne klo 10 asti. :saint:
Ja yöllä syötiin kahdesti. Ja tajusinpa juuri että eilen pantattiin kakkaa, joten toivottavasti tänään jo irtoaa, muuten se tulee ihan varmasti torstaina leffassa. :whistle:

Meillä on tuo neiti alkanut hekottamaan ihan kunnolla ääneen ja suurimmat ja ihanimmat naurut saa isosisko. :D
On se vaan niin ihanan kuulosta. :heart:

Tuli sitten eilen ostettua täälläkin se Mamin Bite & Brush, mutta se pureskeluosa on ihan liian iso meidän neidin suuhun, joten järsii sitä sitten yleensä väärinpäin. :xmas:


Ruttana & aamuvirkku Beanie 4kk 4pv :heart:
 
Mä kyl tiiä itekin että oon ihan toivoton ja menetetty tapaus. Itelleni ei oo varaa ostaa mitään, mut sen sijaan Auralle ostan minimipäivärahoistani (mistä itseasias viel maksan puolet meidän vuokrasta) ihan törkeenhintaisia lastenvaatteita. :ashamed: Mut kun en mä halua että mun laps joutuu olee ihan nukkavierun näköinen sen takia, että mä oon halunnu lapsen liian tiukkaan taloustilanteeseen. :ashamed: Tai ainakaan en halua että kadulla vastaantulevat ajattelee mun lapsesta niin. Tiiän et vähän hölmöä, mut vain parasta mun lapselle. :D

....oikeesti kyl mä ite tarttisin mm. uudet farkut ja ne kumpparit, mut ehtiihän sitä ostamaan ne vaikka ens vuonnaki... Mä kyllä jo miehelle sanoin että kumpparien puute lyhentää mun nahkakenkien käyttöikää. :whistle:

Kyllä mäkin aina kierrän kirppiksiä, mut en vaan osaa ostaa sieltä mitään... Ennen Auran syntymää suunnittelin, että ostan vaatteita sille pääosin kirppikseltä, mut en oo ostanu ainuttakaan, ja siskoilta ym "perityt" lastenvaatteetkin on jääneet tosi vähälle käytölle. :ashamed: Se siitä mun hienon säästävästä ideasta. Samoin suunnittelin, että käyttäisin kestoja ihan sikskin että ne tulee halvemmiksi, mutta en oikeesti oo käyttäny käytännös yhtään, ku Liberot on paljon helpompia ja ohuempia. :whistle: Se niistä ideoista.

Poistun taas ennen ku suututan jonkun kommenteillani. :LOL:

Laala ja Aura 3kk 2vk
 


LAALA no ei meidän lapset kyllä ole tosiaan nukkavierun näköisiä vaikka suurin osa vaatteista ovatkin "perittyjä" tai kirppikseltä....kun etsii kirppikseltäkin ne hyväkuntoiset vaatteet niin ei kukaan tiedä ootko ostanu ne kaupasta vai kirppikseltä. ei sitä (yleensä) päällepäin nää kuka laittaa paitaan 15 euroa ja kuka euron.
 
Höps Laala mä en ainakaan suutu :D. Meillä ihan sama meno. En käyttäny kertaakaan niitä muutamia käytettynä saatuja vaatteita ja kirppiksellä en oo edes käyny. Kaikki puolpotkaritki jäi käyttämättä ku haluan pitää vaan kaikkia kivoja ja "käytönnöllisiä" farkkuja ja collegehousuja. Meillä onneks miehen tulot riittää asumismenoihin yms. niin pystyy ostamaan kaupasta. Tosin omiin vaatteisiin ei sit ookkaa ollu erityisen paljon rahaa panostaa. Äiti vei mut kaupoilla ja se osti mulle kauheesti vaatteita (kai mä senki mielestä näytin jo niin nukkavierulta :D) Kestoista en kehtaa edes joka seurassa puhua, ku mähän annoin ne suoraan pois ku tiesin etten jaksa niiden kanssa pelleillä :ashamed:.
Nyt olis vakaasti aikomuksena tehdä itse soseet, mut katotaan vaan ku niiden aika koittaa niin tuolla prisman pilttiosastolla oon kuitenki :LOL: .

Luultavasti sit ku saa toisen lapsen niin se, miltä se näyttää ei oo niin tärkeetä (ehkä mm. aikuistun siihen mennessä :LOL: ). Tuntuu samalta ku Laalasta, että ku on nuori ja opiskelee vielä niin täytyy todistella että pärjää hienosti ja osaa hoitaa hyvin yms. Me kyllä ollaanki kuultu, että hössötetään liikaa mut tää on meijän ensimmäinen niin tottakai sitä vähän tulee hössättyä (eikä vauvaa voi höösätä liikaa).

Mä muuten ostin eilen teijän kehotuksesta sen bite & brushin ja kyllä se tais tykätä, mut kyllä pääosas suuhun eksy se "varsi".

Miten muuten muilla, kuka saa parhaimmat naurut ja hihkasut aikaseks?
Mä oon varmaan Lupusta hirmu tylsä ( :( ), ku se nauraa aina isäänsä mut mulle tosi harvoin vaikka kuinka yritän. Hymyilee kyllä, mut sellaset naurukohtaukset se säästää isälleen.

Luukas nukku viime yönä 5,5 tuntia putkeen (JEEEEEEEEEEEEEEEE)!
 
Huomenta!

Kiva kuulla, että Manna pääsi urheilemaan. On se kyllä luksusta saada edes vajaa tunti omaa aikaa. Ja totta turiset, eipä sitä asuntoa kannata vaihtaa, jos nykyinen toimii lapsiperheen käytössä. Me tarvitaan väkisin lisää tilaa, joten kantakaupunki on nyt hylättävä... varsinkin kun haluttaisiin kovasti edes pieni pihapläntti.

Meidän Lilja käyttää jos jonkin merkkisiä ja hintaisia käytettyjä ja käyttämättömiä vaatteita. Mies vaan aina nauraa, kun mulla on pakkomielle pukea akkanen värikoordinoidusti; kaiken pitää sopia yhteen. Olen perustellut, että itsehän vauvaa katselen kaikki päivät. On noita tyttövauvoja kiva pukea nätisti.

Laala, täällä on hankittu syksyn sateisiin punaiset Hai-saappaat. Eilen täydensin ja ostin keltaisen Rukan sadetakin. Tulkoon vaan sateet, täällä ollaan valmiina. =)

Tänään me Liljan kanssa ollaan turistioppaina ja kierrätetään kaupungilla barcelonalaista kaveria. Ollaan itse hänen nurkissaan käyty pyörimässä 2 kertaa, joten nyt on aika maksella velkoja.

Pk-seutulaiset, tapaamme sitten huomenna Tennarissa. Meikällä on paikka 1 rivillä 3, mutta ei kai noi pidä siellä enää paikkaansa.

Ruttana, istutaan me vaikka vierekkäin sitten babybiossa ja pidetään kakkapartiota. B) Meillä oli eilinen taas sellainen tyhjennyspäivä, että säästän teidät yksityiskohdilta. Jotka käynnistyivät muuten aamuviideltä.

Hemuli ja Lilja rapiat 4,5 kk
 

Yhteistyössä