HUHTIVAUVAT 2009 *Joulukuussa*

teppana :hug: Musta on ainakin tullut vähän omanapainen ja muistan kommentoidakin vähän vaan sitä ja sitten tätä - saa laittaa tän vaativan vauvan piikkiin ja varmaan sekin jo teitä kyllästyttää, että ainako toi yks jaksaa valittaa uniongelmista, mutta tää meidän perhe-elämä ei oikein pyöri minkään muun ympärillä :eek:

Meillä ainakin vauvan iho mennyt huonommaksi koko jaloissa ja kasvoissa (tosi karhea ja vähän näppyinen iho) ja ennen ei ollut mitään ongelmia. Yhden kerran muistan aiemmin, että viikon oli röpölöä naamassa ja kaulassa. Laitan kyllä kuivan talvi-ilman piikkiin ja ehkä 8kk ruokien mausteiden. Täytyy seurailla ja rasvailla.

Ihana talvinen luminen päivä, pulkallakin mentiin tikrun kaa :)
 
Heippa kaikille! :)

Pikaisesti tulin käymään..

:hug: kaikille joilla raskaita öitä/päiviä! ja paranemista kipeille!

Ja muutama taisi olla lähdössä kanarian lämpöön.. oikein hyvää matkaa! :) ..täällä kateudesta vihreenä.. :D

En ehdi nyt oikein kommentoida kun muutetaan joulun ja uuden vuoden välissä, joten mahdottomat pakkaus ja uuden asunnon tapetointi hässäkät tällä hetkellä menossa.. On muuten tasan tarkkaan ensimmäinen ja viimenen kerta kun joulun aikaan tehdään muuttoa.. :kieh: noh, onneks joulun päivät vietetään mummoloissa niin pääsee joulufiilikseen eikä tarvi laatikoiden keskellä kinkkua syödä :D Mutta ihanaa silti muuttaa :)

Mutta siis:

Sannismami ja Joona toivottaa kaikille oikein ihanaa Joulua!! :) meidän pienten pikkutonttujen ensimmäinen joulu :heart: aivan suunnattoman ihanaa viettää joulua oman rakkaan lapsosen kanssa :heart: :)

palaan paremmin kommentoiden uuden vuoden puolella :)

Sannismami ja pikkutonttu Joona 8,5kk :heart:
 
Lunta tulvillaan on raikas talvisää.... ihanaa!! Valkoinen joulu tulossa :)

Ja Teppanalle: kirjoittele vaan jatkossakin!! Mä olen totaalisen onneton kommentoija, mutta seuraan kyllä kaikkien kuulumisia. Erityisesti jään odotteleen mitä teidän ihottumalle/mahdolliselle allergialle kuuluu? Meillä kun myös tuota ongelmaa ja itse oon myös atoopikko. Mua ainaski surettaa ihan kauheesti kun joutuu käyttään kortisonia liian usein tuolle pikkuselle ja en löydä selvää syy-yhteyttä ihon lehahduksille.... huoh....

Kadak, mä ihailen sun positiivista elämänasennetta!!! Tahtoisin oppia samaa, niin raskaatkin asiat tuntuis keveimmiltä (nimim. myös yksi univelkainen). Teidän Tikru on kyllä ihmeen sinnikäs unikoulutettava! Meillä nukkuu suht hyvin verrattuna aikasempaan,mutta kyllä edelleen heräillään. Eilen illalla en meinannu saada millään nukahtamaan, itki vaan kovasti, harkitsin jo panadoliakin... sit nukku jotain tunnin ja en saanu hiljaiseksi joten annoin tissiä, ku halusin jo itekin nukkua.... no, nukku sitt nelisen tuntii, mut sit olikin huutokonsertti... eka koitin tassutella mut huuto vain yltyi, kapaloin sit peittoon ja heijasin sylis ja hyssyttelin, ni yhtäkkiä hiljeni ja simahti... Juu, tiedän, että syliin ei saa nukuttaa ja et toimin epäjondonmukaisesti ku alkuyöstä annoin maitoo.... mut aina ei jaksa ajatella järkevästi.... Mut siis meillä on kyllä nukuttu jo muutaman kerran jopa läpi yön!!!!

Mä oon kade teille jotka pääsette etelän lämpöön ja aurinkoon. Tahtois kans :wave:

Meillä on ruvettu eteneen mittarimatotyylillä -vai joko mä siitä viimeks mainitsin.. ;-)

Emmää taaskan muista mitä piti kommentoida kun en sitä heti tee.....

 
AAM
teppana :hug: juu en tarkoituksellakaan minäkään jättänyt allergia viestiä mm kommentoimatta.. mä en vain osaa ottaa kantaa kun meillä ei moisista ole kokemusta.. :/ *anteeksi* tosin läheltä seurannut olen atoopikon elämää mutta käytännön kokemusta ei muuta oikein ole.
seliseliseli onhan meillä kaikilla tää oma elämä ja toiset ehtii enempi vähempi tänne ja siitä ei kannata kenenkään henk-.koht. ottaa stressiä.. vaikka kirjoitteliskin vähempi :) tai enempi :D

Mulla on ainakin niin apaattinen tää osallistuminen tänne netin puolelle (paitti fb :D tietty :headwall: sitä VOISI rajoittaa.. :whistle: ) että tuntuu että tänne "jaksa" mitään kirjoittaa enään. Harmi ottaa itseänikin päähän..

Mutta kovin tuntuu pahalta että unikoulut on haastavia ja ruoka-aineet aiheuttaa ongelmia mutta koska se elämä helppoa ois ollutkaan ?

Komeita neuvolamittoja on ollut vauveleilla ja hienosti eteenpäin liikkuu jokainen omalla tavallaan.. (paitti meidän neiti joka edelleen menee vain taaksepäin ja kappas osaa peruuttamalla mennä jo istumaan :heart: jopa jotain :D )
Kohta neuvolaa ja lääkäriä.. ja akka käskeekin jo pois koneelta.. siinä siis syytä kans että istua ei saa rauhassa vain kun neiti nukkuu... tai esikoinen ei riipu lahkeessa :LOL:

Lav juu ool ja jos ei ennne joulua palata niin Rauhallista ja ihanaa Joulunaikaa kaikille !! :xmas:

aam & neiti 8 kk ylihuomenna
 
Heips taas pikaiseen! :wave:

Joo, nyt sain luettua suurinpiirtein kaikki tekstit, mutta arvatkaa vaan muistanko kuka ja mitä (etenkään alkupään tekstit) taas kirjottikaan. Muisti pätkii välillä jouluvalmistelujen ja ajoittaisten pätkäöiden välillä. :kieh:

Hemuli-tädille onnea tätiyden johdosta! Ihanaa. Hm, tuskin vastasyntyneen paijailu vauvakuumetta lopettaa... ;)

Älä teppana - ja muutkaan vakikirjoittajat - vaan lopeta kirjoittamista. Ihan kiva on ollut seurata kuulumisia ja joskus kun itelläkin on ollut vastaavanlainen tilanne vauva-arjessa, niin kiva kun on huomannut ettei ole ainoa.

Ihanasti on pikkuiset kasvaneet neuvolakäyntien perusteella! Näin se aika rientää. :)

Rasvauksesta - olen huomannut, et nyt kuivilla talvikeleillä meiän tylleröisen iho imaisee enempi öljyä pesun/kylvetyksen jälkeen. Tsemppiä vauvan ihon kanssa takkuaville ja eiköhän se rasvaus auta.

Joulu menee täällä pohjoisessa kaamoksen ja lumen sekä kynttilöiden ja hyvän ruuan parissa. Mutta en tiedä, haluaisinko muuten viettääkään. :D Ihanaa tosiaan, kun saa nyt viettää ekaa joulua sen viime jouluna masussa potkuneen pikkuisen kanssa. :heart:

Hm, mitähän vielä. Niin, räkänenille kovasti tsempitystä ja paranemista! :hug:

Jollen kerkiä linjoille ennen joulua, niin munkin puolesta kaikille oikein ihanata joulunaikaa ! Ootte mahtavia!

AuroraB + tyty 7kk ja 3vkoa + risat
:xmas:
 
Heipat kaikille!

Iloista joulunaikaa huhtivauvojen perheille - todellakin ihana ajatella, että tässä vietetään näiden palleroiden ensimmäistä joulua, viime jouluna ne vielä masuissa möyrysivät ja äidit voivat paksusti :D Viime jouluna yritin kuvitella, että minkälaista tämän vuoden jouluna on olla kahden lapsen äiti, ja tässä sitä nyt ollaan. Vuotta vanhempana vaan, mutta tuskin yhtään viisaampana. :D Sydän rakkautta tulvillaan. :heart:

Juttuja olen taas ahkerasti lukenut, ja ensinnäkin, suuren suuret onnittelut SuukkoSuulle raskaudesta!!! Ollaan parissa pinossa odotusaikana oltu samaan aikaan ja olin tosi liikuttunut, kun luin että teille on tulossa toinen vaavi, ihanaa, ja onnea vielä kerran! :heart: :flower:

Kiva lukea muiden neuvolamittoja :flower: Etenkin, kun itse täällä saa vaan haaveilla seuraavasta nla-käynnistä, vielä on sulku päällä. :headwall: Toki tyttönen tuntuu kasvavan hyvin, eikä murheita ole, joten voidaan odotellakin sitä neukkakäyntiä ihan hyvin. Vielä ei neiti ryömi eteenpäin, taaksepäin kylläkin. Mutta muuten osaa temppuja, mm. taputtaa yms :saint: :D

Tsemppiä kaikille nuhanenille ja unettomille!
--- Ja ehdinpä taas "tosi paljon" kirjoitella, nyt typykkä heräileekin jo näköjään tuolla. :D
Ehkäpä pian taas lisää.

Jos ei, niin rauhallista joulua siis kaikille! :heart:

Kesis ja typy 8 kk
 
AAM
kesis höh.. mä just kysyin neuvolassa et eikö 10 kk neuvolaa anneta aikaa ? sanoi että ei mutta jos haluaa saa tulla avoneuvolaan jonottamaan mittauttaa pituus/paino pikapikaa, sikarokotuksia hakevien kanssa mutta muutoin niillä on täälläkin vielä kiirettä niitten takia.. :/ ja just ko se toinen "aalto" pitäis tulla vuodenvaihteen jälkeen.

Hitsi onpa taas nätti keli.. tekis koko ajan mieli olla kamera kädessä ulkona :heart: ihania värejä taivaalla ja niin seesteinen olo kun on hiljasta =) siitä mä talvessa tykkään. En siitä räntä jaskasta ja kosteesta ja pöpöistä mitä tulee myöhemmin. yök ! sanoivat että piti tulla kauhia myräkkä, yks tuossa meni jo mutta ne on niin satunnaisia.. ajoin kun poikaa tarhaan vein niin oli normi nätti aamukeli mut kotio kaupan kautta tuli parkkihallista ulo niin tuli hiutaletta niin sankasti että hyvä kun näki liikennevalon vaihtumisen kadun toisella puolella. Ja oli multakin järjenriemuvoitto mennä motarille :D :headwall: joo ... sit kun olin ajanut sen pari kilsaa himaan niin naps kui seinään tulin kotikulmille ja siellä tyyliin paistoi arska ja ikinä mitään lumisadetta nähtykään ?? :eek: :| todella hämärää ko katttelin taakepäin sillalta niin oli taivalla semmoi mohkurainen harmaa pilvi ja totesin että näyttipä ihan lumisadepilveltä :D *off course* vanha meteorologi .. muka !! :LOL:

joo tarhalle ja sit onkin poika kotona seuraavat päälle kuukauden joten älkää liian usein multa kommentointia odottako ;) pikku-ukko ja neitikkä pitävät varmaan ehkä kiireisenä..

Aini neuvolamitat 9350 ja 72,5 ja pää jotai 44 ja rapiat..
Kaik ok muuten lääkärin mukaan kehitys normia. Pinsettiä haparoiden jo ja vasen käsi taitavampi... ainiin lentsun takia pyysin että kollaa korvat ja siellä toinen punoitti vähän jos pahenee niin antoi sitä varten ab resepti ja kontrolliin käski tammikuussa.. ellei ylly ennen sitä.

Aam & kids :wave:
 
Tää mamma kävi eilen primassa ilman kauppalappua, eikä osannut siinä väentungoksessa ostaa muuta kuin illaksi nopsaa ruokaa, reissuille pilttejä ja 3kg porkkanoita :LOL: laitoin sitten kellon soittamaan, että meen heti aamusta kauppaan lapun kanssa, kun siellei varmaan juurikaan ole ryysistä tänään :whistle: Luntakin tullut taas ihan mukavasti, no en valita, on mielestäni ensimmäinen lumellinen joulu meidän 4,5 vuotiaalle esikoiselle :heart: pukkia ei varmaan tänäkään jouluna tule, ei ole koskaan aikaisemminkaan käynyt :ashamed: harmittaa toisen puolesta kun ei oo koskaan pukkia ollut, en oo vaan uskaltanut tilata mistään lehden ilmoituksesta, pelkään että sieltä tulee joku näpistelevä, ahdisteleva humalainen.. Me kyllä ollaan mun äidilläni joulu, tiiä vaikka sinne vahingossa pukki tulisikin, yksi vuosi oli mun mummopuoleni, eikä mun pikkuveljeni älynnyt kuka se oli :D

jospa tää lähtisi tästä kirjaimellisesti kaivamaan autoa lumesta ja menisi kauppaan..

jaahassu ja röhäinen Sammo, aattona 9 kk :heart: :heart: :heart:

ps.. mutta missä on jaahassun joulufiilis? ei oo näkynyt kuukauteen, vaikka on luntakin :headwall:
 
Moikka

Täällä ois tällänen uus jäsen jos pääsee:)
Minun neljäs lapsi;), syntyi 19042009
Nimeksi tuli Julius
Toivottavasti mahtuu:)
Aamulla lähin stockmannille klo. 09.00 ja sieltä tuli vähä liikaki tavaraa mukkaa :LOL:
Kaupasta sentää muistin kaikki lapun kanssa, ja huomenna pitäis lähteä 06.00 jo mun isälle ja äidille:DEi ne asu kyll ku 30min pääs, mut nii
Ulkon on tosi ihana ilma lenkkeillä, mitä nyt hiukan kylmä
HYVÄÄ JOULUA KAIKILLE

T. Iltainen ja Julius 8kk4pv
 
Oikein rauhaisaa joulua kaikille huhtimammoille ja vauvoille! :heart: :flower:

Toivottelee Piin ja Aino

P.s. Wuhuu, Aino nousi tänään ekaa kertaa itse istumaan (eikä kukaan edes nähnyt itse toimitusta :/ )
 
Hauskaa Joulua kaikille!!! :heart:

Kiitos Vaaveli kauniista sanoistasi :) ja Iltaiselle tervetuloa!

Piin, onnea uudesta taidosta.

Sannismami, AAM, Kesis, AuroraB, Gardenia, lumi-enkeli, manna :) ilmoitan vaan, että luettu on :)

Jaahassulle kovasti joulumieltä :whistle:

t. kadak & tikrulainen kohta 9kk
 
Täälläkin tällä viikolla on opeteltu pystyyn nousemista, kaikkea mahdollista vasten :D konttauskypärä on todella tarpeen!

Ens vuonna nää meidän pienoset on jo tiitteriä taaperoita lahjapakettien kimpussa... :xmas:
 
OIKEIN OIKEIN HYVÄÄ JOULUA KAIKILLE IHANILLE MAMMOILLE JA VAUVOILLE.

Meidän murusten eka joulu. Ihan pikkaisen vain suloista. Menninkäinen tullaan hemmottelemaan pilalle. Noista meidän isommisa lapsista puhumattakaan. Herkku ruokaa tehty, paketteja iso pino. Ja mikä ehkä tärkeintä. Äiskä ja iskä kotona ilman joulutressiä joten keretään viettämään kokopäivä lasten kanssa rauhassa.

Elli on oppinut kääntymään napansaympäri jos on vain tarpeeksi hyvä motivaatio. Eli kyllä meidän minikin oppii näitä uusia temppuja vaikka vähän hitaasti tuleekin.



Oikein ihanaa joulua kaikille. Nauttikaa joulusta, älkää ottako stressiä ja viettäkää aikaa yhdessä.


t. Solina ja ihana Elli tonttuseni 9kk sekä kaksi isompaa tonttua.


P.s Kinkku oli yön uunissa ja elukat pikkasen tohkeissaan siitä. Koirat kerjää keittiön ovella ja kissa kävelee mouruten rinkiä.
 
Me ollaan joulun vietossa maalla mun porukoiden luona ja ihmetellään Liljan uusia kykyjä. Ihan yhtäkkiä se on oppinut konttaamaan kovaa vauhtia huoneesta toiseen ja yrittää nousta pystyyn kaikkea mahdollista vasten. Mummun kukkaruukut saavat kyytiä...

Ja jotain kummaa tapahtui, kun siirryttiin tänne Hämeeseen: entisen 10 heräämiskerran sijaan Lilja on heräillyt öisin vain pari kertaa. Oisko se tämä raitis maalaisilma?

Leppoisaa joulun aikaa kaikille mammoille ja vauvoille!

toivottaa Hemuli ja Lilja 3 päivää vaille 9 kk
 
Moikka:)

Nyt ollaan mun äidilla ja isällä, tänne tulee pian myös mun pikkusisko ja pikkuveli perheineen ja lapsia on yhteensä kaikkiaan 9kpl, aika vilske
Puurot maisteltiin 8 aikoihin, ja nuorimmat katto tota joulupukin kuumaalinjaa, mun vanhemmille lähettiin j. 09.30 aikaan, pian pitöis lähteä tonne pulkkamäkeen:D, miehen vanhemmat asuu sen verran kaukana että lähetään huomen aamulla sinne.
Lapsilla on yhteensä 15kpl kummeja ja ne kaikki osus aika välille 06.30-08.00.
Mutta kaikille ihanaa ja rauhaisaa joulua!

T. Iltainen ja mieheni, Julius 8kk5pv,Tinja 4.v, Joonas 10.v ja Sinna 15.v
 
AAM
Iitainen tervetuloa :D
kyllähän tänne mahtuu lisää vaan :wave:

Täällä on valmistelut aikas ready mun äitiä odotellaan vaan ja miehen herättäminen on edessä pian.. tuli ressutöistä tänä aamuna vasta ja kävi vielä haudoilla hesassa siinä kuuden jälkeen.

Jahas neiti kutsuupi taitaa olla kävelytuolilla joulukuusen kimpussa :LOL: syönyt sieltä jo pojan joulukoristetta.. :whistle:

Aam & neiti 8kk tänään :heart:
 
Kivaa joulupäivää kaikille! Ihania lahjoja tuli eilen ja tikru istui lahjakorissa repimässä jo avattujen pakettien papereita ja naruja innoissaan. Meillä myös kontataan vikkelästi ympäri huushollia. :heart:

AAM, toivottavasti kuusessa vielä koristeita jäljellä :)

Onnea vauvojen tasakuukausille :flower:

Hemuli, raitis ilma tai sängyn eri asento? Joku sanoi, että kotonakin kannattaa kääntää/vaihtaa vauvan sängyn paikkaa, jos on huonot energiat juuri niin päin :)

k&tikru melkein 9kk
 
heipS,
liljalle onnittelut konttauksesta, ellille kääntymisestä, ainolle istumataidoista :flower: :flower: :flower: ja tietysti kaikille muille uusien taitojen oppijoille ja vanhojen hiojille :D

toivottavasti jaahassu sai jostain tartunnan joulufiilikseen :heart:

pienille ja suuremmille räkänokille jaksuja.

Iltainen :wave: tervetuloa, meidänkin puolesta.

teppana älä ota ittees, kun ei tällaiset hitailla käyvät mammat aina tajua ottaa kaikkea huomioon. ja jää jonkun juttu kommentoimatta.mä oon ainakin ihan horiskona ettei lähimpien ystävienkään jutut mene ihan jakeluun.ja usein täälläkin luulen kommentoineeni tai onnitelleeni jostain, kun todellisuudessa se kävi vaan mielessä :D

Kiitokset vielä kaikillle HuhtiMammOille vuodesta jonka olen saanut jakaa teidän kanssa ja rattoisaa loppu Joulua.ihana henkireikä ootte olleet siellä näppistenne takana :hug: :heart: :D

terkuin,
tutsa ja rasmus
 

Yhteistyössä