HUHTIVAUVAT 2009 *Joulukuussa*

Päiveetä!

Tänään oltiin kaupassa 3,5h pelkässä ruokakaupassa, voi herrajestas et siel kulus aikaa.
Uutenavuotena, tulee miehen veli, sen vaimo ja 1 lapsi tulee meille, miehen veljen&mieheni tuttava perheestä, mies,vaimo ja 2 lasta ja vielä mun kaveri, sen mies ja 4 lasta.
Nii piti vähän käydä ostamassa tota ruokapuolta, kauppa oli niin täynnä, siel oli kuuma ja alko potuttaa, kun jotkut ihmiset ryntäili siel ja tunki väkisin päi vaik jono ei liikkunu mihinkää suuntaa. Raketteja ostettiin, senkin taki kun ystävättärenkin lapset on yli 11.v, mukaan lähti, vain 2 suihkupataa, kaverit tuo lisää, mun vastuulla oli toi ruokapuoli:D
Oli ihana päästä kaupasta ulos, jonossa seisottiin 30min, miten siellä vois olla niin tunku!
No selvittiin kotiin:)

Iltainen&Julius
 
AAM
Alkuperäinen kirjoittaja mamma67:
AAM:lla häämötti se töihin meno. :( Miten kävi,saitko lapset samaan tarhaan?On kyllä huonoa palvelua helsingin kaupungilta jos pitää pikkuisia riepottaa eri paikkoihin.Täällä kyllä vaikka siirrellään lapsia ryhmästä toiseen että saadaan sisarukset mahtumaan.Olisiko pojalle ollut paha paikka vaihtaa?
joo espoossahan meillä on eri juttu kui hesassa :)

Meidän tyttö ei mahtunut samaan tarhaan esikoinen on, ottivat sen sijalle täysin ulkopuolisen lapsen... :kieh: sillä erolla että ne tarvitsivat sen tarhapaikkansa tamikuun alusta ja me käytännössä helmikuun alusta.
sillä erolla päättivät että tää toinen sen tarvitsee tiukemmin eikä mein likka !!! :( on niin persestä.. sori längvits taas.. ois vaan pitänyt valehella ja olla tiukka mutta en ajatellut että järki olis niin jäässä sillä ämmällä joka noita päätöksiä tekee, mut taisi olla koko sen sitten sinne sen horon toimistoon joka teki päätöksen kun töihin menen... |O

niin ja tää tarha missä poika on on semmoinen ostopalvelupäiväkoti vielä jossa suositaan sisarusryhmiä siis siellä on muutenkin joku 16 lasta mutta nyt on ryhmä tietty ätys..
 
Sääntöjen mukaan: käytäthän yhdessä ketjussa vain yhtä nimimerkkiä. Moderaattoreilla on lupa asettaa käyttökielto, sekä ip-banni sääntörikkomuksista.

Oikein hauskaa uuttavuotta kaikille! :wave:

Kaksplus.fi:n moderaattorit
 
Ei Kesis meilläkään mennä eteenpäin ku vaan joptenki istualteen peppumöngerryksellä (tässäkin ennätys ehkä noin metrin verran..) Pakittaa ja pyörii ja heiluu konttausasennossa silleen että pääsee olohuoneesta keittiöön, mutta ryömi tai konttaa ei niinkuin sanan varsinaisessa merkityksessä kuitenkaan. Esikoinen oli aikoinaan ihan yhtä hidasliikkeinen kuin tämäkin yksilö. Kaikki tulee ajallaa, saapahan mammojen hermot levätä kun tavarat pysyy vielä hetkisen koskemattomina paikoillaan :D

Ainolla ikenet turpeena, on ihan hassunnäköinen kun on ihan valkoset ja niin isot, mahtaa olla ihana fiilis pienessä suussa. Kuolaa valuu ja puol naamaa ihan rohtunut :/ Varmaan kohta tulee sitte hampuja oikein urakalla. Kakshan niitä tulikin tossa reilu 4kk sitten, sen koommin ei ole näkyny. Nyt näyttäis lupaavalta kyl.

Joulu män ja kiloja tuli että ropisi :xmas: Hups. No, olihan tässä varressa vielä ne vanhatkin jälellä että eipä vissiin kauhiast haittaa..

Nyt kuitenkin Ihanaa uuttavuotta jok'ikiselle!!! Pitäkeehän lasit päässä jos paukuttelette, Meillä onneks puisto tossa takapihalla että voi kattella ikkunasta kun muut turmelee silmänsä :saint: :D '

Piin ja nukkuva Aino
 
Häh. onks toi mode juttu noin niinkus in general tyyppisesti vai oikeen tarkotettu jollekin?

Kaprikselle vesiorokkoparanemishalit :heart: Aloin tossa mietiskellä, että olisko se vesirokkorokote hyväksi vai huonoksi.. Jospa sen kuitenkin sairastais hillitysti ja vasta jos sit yli kymmenen vuotiaaksi selvii ilman niin sit rokottais? Mamma67 siitä vyöruususta puhui, muistan et mun siskolla oli joskus 12-13 vuotiaana vyöruusu niin sen luokkakaverit, jotka ei ollut siihen mennessä sairastaneet vesirokkoa sairastivat sen sitten siskon takia.

tilia ja kadak oli ainakin uudet turvaistuimet hankkineet. Meilläkin etsinnässä mut on niin HITON hankalaa! Mua kiehtois se kiddy comfort pro mut siinä tökkii se, ettei sitä voi asentaa selkä menosuuntaan. Se kun olis kuitenki paras matkustustapa näin pienelle niin kauan kuin vaan niin päin mahtuu. Plus että siinä jakkarassa itsessään ei ole vöitä, vaan tulee vaan sen turvapalkin kanssa auton vöillä kiinni. Ja kun sen tulevan istuimen pitäis olla semmonen joka on nopsa siirtää autosta toiseen, kun meillä on kaks autoa. Kun nyt sais aikaseks mennä iskän ja Eevan kanssa kokeilemaan niitä eri vaihtoehtoja.. Ehkä se sopiva sillai löytyis parhaiten.

Nappi ja Manna on mullakin ollu mietinnässä, saivatko matkatavarat perille ollenkaan? Kiva jos muksut on ilman tuttuja pilttejä ja muksuja :eek:

Ruttana Jaksamista! Ja anna valituksen tulla vaan, ei mua ainakaan haittaa.
En osaa kuvitellakaan millasta se elo olis yksin, kauhistun pelkästä ajatuksestakin, vaikkei toi mies nyt niin paljo osallistu kuin toivoisin. On sentään tossa ja tarpeentullen kattoo perään.

Ale aleen ei olla vielä ehditty, ei oikeastaan mitään tarvetta mennä tuhlaa. Auto sen sijaan EHKÄ menee vaihtoon mutta.. Vähän mutkia matkassa, pitkä juttu jne. Itselle kyllä ihan oikeasti tarvitsisin vaatetta ihan siis käytännössä pikkareista ja sukista lähtien. Kotona hiihtelen samoissa henkkamaukan äitiyshousissa edelleen :ashamed:..

Valomerkki tervetuloa, mielenkiintonen kuvio teillä.

Uuden vuoden vastaanotto Just miehen kanssa päätettiin, että mennään mökille tohon Pyhtäälle. EI muuten olis mitään hinkua mihinkään siirtyä mutkun toi meidän bad-ass-gangsta doggie (ainakin omastamielestään) pelkää raketteja yli kaiken, luultavasti kakkais allensa tilaisuuden tullen. No onneks siellä mökillä ei ole kuin me, eikä anoppi ja appi änkee sinne, vaikka onkin niiden mökki.. :kieh:

maito Mäki hokasin et yhdessä piltissä on raejuustoa. Oon antanu maistaa raejuustoa, jugurttia, tavallista maitoa, jätskiä yms. Ei ainakaan niistä pikku maistiaisista ole mitään oireita tullu. Tää lehmänmaidon antamisikä vissiin vaihtelee ihan maittain? Olikos se nyt niin että ruotsissa saa antaa aiemmin? Ja musitaakseni äitini sano et silloin 25 v sit kun ite oli vauva sai antaa jo 7kk vanhasta lehmää. Mikähän nyt sit on hyvä? Tuntuu et paljo enemmän on nyt maitoallergisia kuin ennen, ettei se johdu vaan siitä et '"myöhään" aletaan antaa tavan maitoa?

MarineS Ikävä kuulla siskosi sairastumisesta! Mulla on vähän samanlainen tilanne, tai siskohan sairastui jo aiemmin mutta nyt reilu vuosi sitten diagnosoitiin vielä pahempi sairaus jossa eliniän ennuste on 5v :/ Minkälainen sairaus siskollesi tuli? VOit lähettää yksäriäkin jos et tässä "julkisesti" halua kertoa.
Meillä myös Eevan pituuskasvu oli hidastunut, 2kk:ssa oli tullut vain sentti pituutta :( Painoa oli tullut kilo. Mulla nyt risteilee päässä muutenkin niin outoja ajatuksia etten ole kamalasti ehtinyt huolestua tästä hidastumisesta. Lääkäri sanoi, ettei syytä huoleen ole, niin kai se on uskotava. Ja mun maalaisjärki sanoo, et painoon voi vielä vaikuttaa sillä syömisellä, mut pituutta ei voi lisätä kotikonstein. Pääasia kai et mitat kasvaa, ettei nyt ihan lopu kasvu kokonaan.

aam kurja juttu etteivät samaan ryhmään pääse muksut. valitusta vaan eiköhän se siitä?

kesis Meillä kyl ryömitään, ei kovin kovaa mut hallitusti. Istua ei osaa. Jouluaattona oli NIIIIN lähellä et siitä kun olis vähä siirtäny kättä oliski ollu pimpelipom istumassa mut ei hoksannu.. Hyvä vaan kun ei pidä kiirettä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mamma67:
Ruttana :hug: Onko se heräily alkanut nyt?Johtuuko se ihan vain tavasta herätä esim. tissille,voisiko olla joku paikka kipeä esim. vatsa tai korva tai hampaat?Vai harjoitteleeko uusia taitoja?Se on väsyttävää saada herätys just ku oot itse pääsy uneen.Sitähän se on täällä meilläkin..
Siis nyt on yltynyt toi heräily.. kyllähän tuo neiti on heräillyt tässä koko ajan sen pari kertaa syömään öisin, mutta nyt tosiaan heti kun nukkumaan on laittanut niin tunnin välein. :/
Mä luulen että osittain nyt vaikuttaa kyllä tuo, kun on oppinut nousta seisomaan sitten mahdollinen eroahdistus ja taitaapa tuolla korvakin vielä kipuilla. Antibioottikuurihan me jo syötiin keuhkoputkentulehdukseen ja vasen korva punoittaa jonkin verran ja on turpea. Eli nyt sitten kipulääkettä enempi ja säännöllisesti ainakin parin päivän ajan.
Toivottavasti tää tästä pikku hiljaa helpottaa.

 
joo pitää kai munkin laittaa neidistä kuulumisia tänne :) :) :) :) lisäsin eilen vaan tonttu kuvan :LOL: :LOL: oltiin joulukuun puolessa välissä neuvolassa neit :LOL: i painaa jo 10kg 73cm iso ne :LOL: :LOL: iso neiti jo ja 5 hammasta jo 3 ylhäällä ja 2 alhaalla 6kk ikäsenä puhkesi eka hammas ja niiden kanssa ollaan sit volvottu öitä :'( :'( ja nyt neiti on 2vkoa ryöminnyt ja istua osaa jos sen laittaa istumaan lattialla mutta ite ei osaa vielä mennä ;) ;) ;) osaa mennä kyllä siittä pois kun sen on laitettu istumaan lattialle ja se syö mitä vaan maito tuotteita on pikku hiljaa kokeiltu ei oo tullut mitää allergioita niinkun 2 vanhemmalla oli tossa iässä jo :( :( nyt neiti on taas jälleen kipeä kova yskä ja ennen joulua oli ripulissa marraskuussa oli ensimmäinen ja toiseen ripuliin oli 2vko:a välii niin alkoi taas vatsa tauti nyt ollaan suht terveitä http://www.aijaa.com/v.php?i=5474636.jpg
 
Ruttana se vaan lähettelee yksityisviestejä kaikille.. (utelias :ashamed: )

Mäkin oon kattonut tuota Lindexin liskopukua, mutta olisin varmaan Siljalle ostanut vihreänä ellei yhdellä tutulla lapsella sitä jo olisi. Lisäksi nyt tuntuu että aina pitää olla jarrusukat jalassa, muuten tyttö on nenällään heti.

MarineS:lle :hug: . Raskasta aikaa teillä varmasti, samoin teppanalla. Läheisen sairaudessa tukeminen voi olla tosi raskasta, mäkin olen saanut vuoden hoitaa syöpään sairastunutta äitiä, joka siihen sitten kuolikin. Toivottavasti teillä kaikilla kuitenkin kaikki kääntyy parhain päin!

Pituuskasvu tuntuu monella hidastuneen. Ilmeisesti se on aika tavallista, koska kaveritkin sanoo, että 74 cm vaatteet sopii tosi pitkään verrattuna edellisiin kokoihin.

Ainolle tulossa lisää hampaita, joskohan meillekin joskus? Ainakin kuolan määrä on sellainen että pidän kuolalappua usein paitaa suojaamassa. Tuntuu muuten niin inhottavan märältä ja kylmältä koko rinta.

Mietin mäkin, että onko tuo Mode-viesti joku yleinen viesti, vai onko meidän ketjussa joku "huijari". Pk-seutulaiset on suurin osa tavannut toisensa, joten me ollaan ainakin kaikki suht-todenmukaisia. Toki joku meistä voi kirjoitella mielikuvitustarinoita toisellakin nimimerkillä.. :LOL: :LOL:

Unikoulu meillä edennyt jo osaan 2: Silja nukutettiin eilen omaan pinnikseen, jossa pysyi koko yön. Heräili kyllä useampia kertoja, mutta isin käsi riitti turvaksi. Tissiä ei ilmeisesti enää kaivata (4. yö ilman), koska ei pidemmäksi aikaa herännyt tai itkeskellyt. Nyt on jo kolmesti tänä iltana itkenyt pinniksessään, mutta rauhoittuu kyllä nopeasti, kun saa seuraa. Seuraava askel jossain vaiheessa on sitten sen itsekseen nukahtamisen opettelu, mutta mennään nyt hetki näin. Tällä kertaa on mun vuoro nukkua siinä Siljan vierellä, joten aika rikkonainen yö taitaa olla tiedossa. Pari yötä olenkin jo nukkunut hyvin, joten virtaa riittää ihan eri tavalla täälläkin kukkumiseen.

AAM:lle vielä sympatiat, tosi ärsyttävää toimintaa pk-päättäjillä (eli päiväkoti-päättäjillä). Toivottavasti saatte vielä muutoksen siihen.
Mä muuten ajattelin olla elokuuhun asti kotona. Sinnitellään säästöjen turvin.

Hyvää uutta vuotta kaikille!
 
Meillä nukuttiin "normisti" viime yö. Herättiin kyllä syömään, mutta ei itkun saattelemana eikä tunnin välein. :D
Taisi väliä olla peräti 2.5h, joten ruhtinaalliselta tuntui. :xmas:

Aamupala ei taaskaan maistunut vaan tissiä sen olla pitää. Oon kyllä julma äiti ja tiukkana siitä, että jonkinlaista säännöllisyyttä pitää olla, joten ei tipu maitoa ennenkuin on nukkumaan menossa ensimmäisille unille. Ja niinpä tuo neiti nyt tuolla leikkii ihan rauhallisesti. :)
 
Hiio ohoi mammat!

Vuoden viimeistä päivää viedään, ja mulla on täällä 9 kk vanha vauveli seurana. Kauheeta, miten totaalisesti voi elo muuttua vuoden aikana. Siis myös aika hyvällä tavalla. Tässä vaiheessa jo pitää yhtyä tutsan ja muiden sanoihin ja kiittää teitä kaikkia loistavasta vertaistuesta vuoden aikana. :flower: Ihan todenmukaisesti voin sanoa, että teidän ansiostanne olen yhä selväpäinen. Etenkin ilman pk-miittejä olisi tehnyt tiukkaa. Lisää niitä ensi vuonna!

Palattiin eilen kaupunkiin maalaiskierrokselta. Pääosa joulun tienoosta vietettiin mun vanhempien luona Hämeessä. Lisäksi ajeltiin Vaasaan toista mummia moikkaamaan ja kahdesti Tampesteriin pientä siskonpoikaa katsomaan. On hän niin suloinen... Olitte oikeessa, ei auttanut vauvakuumeeseen! Loman aikana valkeni, että minun lisäkseni Liljalla on toinen suuri rakkaus, nimittäin mummu, mun äitini. Sen perässä kontattiin uskollisesti ja haluttiin syliin vähän väliä.

Paljon hyviä juttuja tänne kirjoiteltu, päällimmäisenä jäi mieleen Heklan vauvauutiset, onnea! :flower: Ja mua kans jäi mietittymään tuo mode-viesti... En kyllä tajua, kellä meidän tilanteessa olevalla olisi aikaa viettää kaksoiselämää. Hyvä, että vuorokauden tunnit riittävät tämän yhden pyörittämiseen. Heh.

Ruttana, toivottavasti teidän öihin tulee tolkkua. Ei varmaan hirveesti lohduta jos sanon, että tuo teidän meno kuulostaa samalta kuin meillä kuukausi sitten. Siitä mennään valoa kohti! Pikaista paranemista Beanielle! Ja voiton puolella taitaa olla Siljankin unikoulu? Tsemppiä sinne myös; lopussa kiitos seisoo, ainakin mun mielestäni koko touhu oli sen vaivan arvoinen.

Nannalle onnea ensi askeleista!

Teppana, turvaistuimen hankintaprosessi on kuin viidakkoon kävelisi... Me kyseltiin muilta, mitä he olivat hankkineet, ja suosituimmaksi malliksi osoittautui BeSafe Izi Combi Isofix. Se sitten hankittiin. Muuten toimii hyvin, mutta kyllä se vie ihan hel**tisti tilaa autosta. Meilläkin on melkoisen tilava farkku, mutta tiukkaa tekee, jos pelkääjän paikalle haluaa joku mennä istumaan. Tosin olen kuullut, että muut istuimet vievät ihan samalla tavalla tilaa. Tuon istuimen saa halvimmalla brittiläisestä verkkokaupasta. Satasen alennus tulee, jos vertaa suomalaisen kivijalkakaupan hintoihin. Voin tarvittaessa antaa lisätietoja esim naamakirjassa.

Pituuskasvusta puheen ollen, meillä on 9 kk iässä tollainen 68,5-senttinen käppänä. Eikä meitä ainakaan neuvolassa moitittu millään tapaa.

Tilia, meidän akkelilla kanssa pilkottaa jotain yläikenessä. Taitaa olla kolmas hammas tulollaan. Ja kuolaa tulee ihan niinkuin Siljallakin... Paitaa saa vaihtaa kaksi kertaa päivässä.

Oliko se Kapris, joka kärsi vesirokosta? Pikaista paranemista!

MarineS:lle :hug:

Mannan ja Napin matkaraportteja odotellaan innolla!

Kadak, oikeassa olet, meidän vauvat taitavat mennä samaa tahtia kehityksessä. Lilja konttaa kauheeta vauhtia ja yrittää nousta välillä pystyynkin. Onko teillä jo pulinakausi? Lilja pitää koko ajan jotain jokellusta, tätätätää ja sekalaista mölinää. Se on kuin pikku-Mussolini, kun se nostaa käden ylös ja aloittaa puheen pitämisen. :LOL:

Ale-kauppaan ajattelin päästä tänään piipahtamaan. Tuntuu, että en ole puoleen vuoteen ostanut itseleni mitään. Aina samat farkut ja kauhtuneet imetyspaidat päällä... Tosin ei näin kotioloissa ole juuri paineita pukeutumisen suhteen. Aamutakki on ihan käypä univormu.

Ihanaa uutta vuotta kaikille!
Hemuli ja Lilja 9 kk
 
Huh HEIJAA ja tervehdys!!!

Siis mä en tajuu miten en löydä aikaa YHTÄÄN itselleni :'( Tämäkin ketju jääny ihan tyystin unholaan (mut mielessä ootte kyllä ollu).
Tää on ihan peeestä taas. Siis tää elämä. :( Inkkunen kyllä jaksaa kasvaa ja syödä ja nyt oppi kunnolla kävelemäänkin :heart: Menee kuitenkin mielummin karhukävelyä, mutta nousee välillä ylös ja taapertaa pisteestä pisteeseen. Hampaista ei tietoakaan vaikka alhaalla pilkottaa, mutta ei vaan tule läpi.
Imetys loppui :( pari viikkoa sitten ja on tosi haikee olo. Toisaalta sain oman ruokavalioni kuntoon.
Viimeksi olimme neuvolassa kun Inkkunen oli 7,5kk ja mitat oli 6710g ja 64,5cm :D
Mutta nyt on varmasti saanu lisää ja paljon. Posketki oikein pullottaa toisella.

Nyt meillä on kotona poika joka joutui stigaonnettomuuteen ja jalat ja lantio kipsatteuina :(
eiolen kotiuduttiin ja opetellaan tässä elämää jokseenkin hankalassa tilantees, mutta eipä ole vaihtoehtojakaan. Yritän saada meille apuvälinelainaamosta jotain apua vessassa käymiseen. Ihan mahdotonata raahata poikaa sen kipsihäkkyrän kanssa.
Kauhee valivalivali, mutta kaikesta huolimatta kaikille toivotan Ihanaa alkavaa Uutta Vuotta ja hei...faktaahan on se , että meidän "vauvat" täyttää kohta 1v :heart:

Nyt pakko mennä taas apuun
Superheppuli ja Inkkunen 8kk ja risat
 
HAUSKAA UUTTA VUOTTA tytöt ja vauvat! :heart:

Mamma, unikoulu jatkuu, mutta ei suurta edistystä :( Viime yönä tikru oli kiukkuisin klo 03-05 välillä. Nyt ei enää onneksi protestoi pinnasängyn laskettua pohjaa. Viimeyönä oli noussut seisomaan ja tapitti mua sieltä muutaman sentin päästä seisaalleen laidasta kiinni pitäen, kun heräsin tassuttelemaan :)

Oli paljon kommentoitavaa, mutta en muista mitään enää :( Tervetuloa uusille ja isot halaukset kaikille, joilla huolia! :hug:

kadak&tikru
 

Yhteistyössä