HUHTIVAUVAT 2009 *Lokakuussa*

Kesäaikaan siirtyminen sekotti sillai mein rytmin, että Eeva nukkui vain yhdet päikkärit eilen ja nukahti iltaunille jo 20.20, kun normimpi aika on joskus 21 ja 22 välissä. Yöllä heräsi sitten 2.55, eikä nukahtanut edes syöttöön joten pari tuntia istuksin olkkarissa likan kanssa ja luin teknaria kun Eeva tutki lelujansa ja mm kakkasi megakakat :whistle: . Aamu viideltä mentiin takas nukkuu ja nukuttiin siitä sit vielä ysiin jolloin noustiin. Sunnuntai aamuna syötiin aamupuuro puol ysiltä, olin tosi ylpee et jee nyt ollaan kerranki ajoissa, vielä mitä , tänään syötiin vasta melkein kymmeneltä. Tänään on kyl oltu jo normaalimmassa rytmissä, nukkunut useammat päikkärit ja yöunille nukahti 21 maissa. Heräsi kyllä jo kerran jotain äheltämään mut nukahti sitten äkkiä takas. EI oo kiva mennä aina nukkumaan pelko perperissä et taasko on "huono" yö.. Tyhmillä jutuilla sitä itteään stressaakin..

Rokotteesta Oon ollu niin jotenki hakoteillä etenki H1N1-rokotteen kanssa mut kyllä mä nyt taas olen sitä mieltä, että otetaan se Eevalle. Tavallista influenssaa ei kyllä oteta.. kai?

Manna8llako tykättiin happamasta? Ootko antanut Piltin pohjosen marjat soseita? Karpalo ja omena on niin hapanta, että mullakin vetää naaman irveeseen. Meillä tietää et Eevan mielestä joku on liian hapanta kun se iskee silmää. Sillä menee vasen silmä kiinni aina kun saa jotain "liian" hapanta :heart:

Lusikasta mun piti kysellä.. Mimmosella lusikalla syötätte? En olis uskonut että sillä on mitään merkitystä tässä elämässä että mimmonen lusikka on, mut kyllä sillä vaan on! Tilasin saksalaisesta nettikaupasta vähän tavaraa ja sieltä myös nûby-lämpölusikat ja voi himpskatti kuinka ne onkaan hyvät! Lusikan malli on just sopiva, ei liian suuri eikä pieni. Meillä on myös se ainun ensilusikka mut se on.. köh.. huono :/ Ei sillä voi tökkiä huuliin kun se on jo niin pehmee et on äkkiä soseet jossain muualla kuin suussa. Nubylla saa vähän huulia raotetuksi ;)

Zikin Nanna taitaa olla oikee koomikko :heart: Ihana menijä! Oliko teillä koira vielä? Mitenkäs Nasu ja Nanna sopii yhteen?

:eek: Vähän ihmeissään mein koiran kanssa. Iskä nosti Eeva yks päivä ikäänkuin Katan päälle sohvalla niin se murahti. :| No joo, Iskä ei ois saanut tuoda Eevaa katan "omalle" alueelle. Tässä vaan nyt sit olen ajatellut, että mitäs sit kun Eeva lähtee liikkeelle ja jos Kata on sohvalla ja Eeva nousee siihen vasten ja.. :snotty: Sen kerran kun Kata näyttää hampaan lapselle niin se on sitten mietinnän paikka. Mulla on muutenki vähän luottamuspula ton koiran kanssa.. No, onneks se on toivottavasti vaan ohimenevä vaihe sit ja pitää vaan olla silmät selässä ja ei tosiaan jättää niitä kahdestaan IKINÄ. Tiedän et tää ei mee näin helposti, mut täytyyhän Eevallekin sit opettaa ja opastaa et miten Kataan kosketaan. Koiralla kun on aika äärimmäinen se keino millä kertoo jos ei tykkää.
 
TEPPANA: Tuo oli ihan luontaista käytöstä koiralta, sanoisin. varmasti suurin osa koirista olisi murahtanut tuossa tilanteessa. meilläkin on noita koiruuksia talossa kaksin kappalein. pidetään aina huoli ettei lapset pääse koskaan kiusaamaan karvaturpia, ja muunlaiseen käytökseen puututaan heti. on meillä pari kertaa koirat murisseet esikoiselle ja joskus hampaitakin vilauttaneet, silloin kun poika oppi liikkumaan ja välillä veteli niitä hännästä tai jotain muuta kiusaa teki. mutta kyllä meillä ainakin on hyvin koirat ja esikoinenkin säännöt oppineet, miten koirien kanssa ollaan. Nykyään esikoinen ja koirat on parhaita kaveruksia, ja pusuja satelee puolin ja toisin. Tsemppiä! niin ja mie syötän ihan tavallisilla lusikoilla Kaprista. Hyvin osuu ja uppoaa :)

 
Moikka Moi, en oikein ymmärtänyt että miten tohon (onkohan tuo nyt pino)
saa lapsen iän ja nimet ja näin.. :) joten kirjoitan vaan tänne, meillä tyttö tulee nyt 28. päivä 6kk alotettiin soseet jo 4kk ja heti alko kyllä maistumaan 5 kk iässä alettii antaa liha soseita..
minäkin olen miettinyt tuota nokka mukia.. voisi vaihtaa siihen kun itse jo pullostakin juo =)

meillä on jo kaksi hammasta, ja hieman liikkeelle lähdetty.. kovasti odotan että alkaisi konttaamaan pääsis pihalle vähän ryömiskeleen :)

tukkaa meillä ei vain hirveesti ole , ja silmien väristä ei ota vieläkään selkoa onko ne ruskeet vai vihreet, milloinkohan ne muuttuu pysyväksi?

 
Huomenta..

Aamu meillä sitten alkoi klo 6.30. Eli ei paha ottaen huomioon, että yöunille tosiaan neiti meni klo 18. Ja muutamilla syötöillä mentiin yöllä, mutta sitten myös tapahtui se mitä oon pelännyt eli puoli kuusi sitten siihen heräsin kun likka itkee lattialla sängyn jalkopäässä. :(
Aikas unessa oli, mutta ilmeisesti sitten on jotenkin päässyt ryömimään/konttamaan ja meikäläinen vedellyt sikeitä. :( Hiukan on paska äiti fiilis. :headwall:
Siinä sitten lohduteltiin ja otettiin tissistä huikkaa ja nukahdettiin uudelleen, tai neiti nukahti ei mulle oikein enää tullut uni silmään. :/
Mutta virkeä neiti on ollut ja nyt meni jo ekoille päikkäreille. :)
Ennen sitä neiti sitten nappasi sitteristä kiinni ja nousi polviseisontaan. :eek: :D
Huh, miten nopeasti tulee nyt noita uusia taitoja.
Tuli myös kurkattua omaa neuvolakorttia niin itse olen noussut seisomaan ja kävellyt tukien 8 kk:n iässä ja mies on alta vuoden vanhana kävellyt. :whistle:

Lusikoista, meillä on käytössä mm. Tupperin lusikka (eilen sain ja on muuten tosi hyvänkokoinen meidän neidin suuhun), ja Pirkka Naperokerhosta tullut pikkulusikka, joka vaihtaa väriä jos ruoka on liian kuumaa. Nämä on ne parhaimmat, sitten löytyy lusikka myös Chiccolta ja se Ainun ensilusikka. Chicco on muuten hyvä, mutta melko syvä se pesä vaikka pieni, joten mä oon onnistunut sillä kippaamaan aina nenään ne soseet, joten ymmärrettävästi on nyt multa pannassa tuo hetken aikaa. :saint:
Ja se ainu on muuten ihan jees, mutta lötkö ja neiti tykkää sillä mielummin narskutella ikeniä kuin syödä. :whistle:


Ruttana & Beanie 6kk 1vko 5pv :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja teppana:
Zikin Nanna taitaa olla oikee koomikko :heart: Ihana menijä! Oliko teillä koira vielä? Mitenkäs Nasu ja Nanna sopii yhteen?
kui sie teppana vielä muistit et meillä on Nasu koira?! :D
No mut joo siis hyvin tulee juttuu Nasu on tajunnu et ei oo enää äitin vauva, ja alentuu kyllä ku Nanna tulee nappaa hännästä tai naamakarvoista kiinni :D kurkkaa vaa miuta kulmien alta et äiti auta :D Pusuja käy antamassa Nannallekkin aina välillä, ja jos Nanna huutaa esim sängyssä enkä heti mee, ni Nasu tulee kyl ettimää miut ja ilmottaa siitä et nyt sil on joku hätä :D :heart:
 
AAM
Everlastinglove tervetulosta täältäkin päin :wave: Ruttana päivittää pinoa ja jos tahdot niin lisäähän hän sut sinne...

täääh kuka asuu läykkäcityssä :D ? mä just siitä juttelin että on meidän möksän lähellä olevan minicity..

happamat soseet just nuo pohjosen marjat menee tytölle tosi hyvin muksun puurojen kanssa niitä übermakeita valmispuuroja :ashamed:
syö niitä sen puuron kanssa ja on muuten ihan loistoja, kiva vastakkainasettelu ja toimii ylläristi !
Lusikat meillä relatippojen kanssa tullut pehmoinen lusikka kiva myös narskutella :D ja sitten on arsenaali pojan vanhoja muovisia jotain normilusikoita eri väreisää ostinkohan jostain lastentarvikeliikkeen jämäeräkorista... ja sit löytyy toi kuumuudesta väriä vaihtava lude kans.
sikalunssaa ei oteta mutta normi-influenssa varmaan..
BTV Peileistä on neiti innostunut tosi paljon, tsiikailee uteliaana ja hymyilee paljon sille, se on kiva tyyppi kun jaksaa suurilta osin hymyillä paljon takasinkin :LOL:
ja lauantaina kiikutin ekaa kertaa keinuhepan selässä :D kyllä tykkäs pikkuinen istua siinä tuettuna tyyny selän takana :heart:

jaha kolahti pää pitäälohduttaa vaihteeks :wave:

aam & kolauttelija ansku 6kk ja rapiat
 
hej,
oon käyny lukemassa päivittäin teidän jutut, mutta kirjoittaa en ole kerennyt, ja kommentoinut olen mielessäni aina :D nyt kerkee kun esikoinen käy tiistaisin kerhossa ja on 2 tuntia poissa.

sairastelijoille :hug: , meillä oli jo toinen flunssa pojilla heti perään, vkon kerkesivät olla välissä terveitä ja sitten pukkas taas räkää ja yskää,esikoinen on jo terve mutta rasmuksen nenä vuotaa ja yskii reppana :| täytyy toivoa että tervehtyis torstaiks ettei tarvis taas skipata pk-miittiä.

zikizikin nannan tempauksille oon naureskellut :LOL: ja sille ihanaiselle joka oli villinä takan peltiin(?) :LOL: ,meillä saa kanssa hepulit jos siirtää jostain mielenkiintoisesta paikasta pois.ja kuten ansku meillä diggaillaan sitä peili poikaa ihan kybällä:D

ruttana meillä on kanssa ensimmäinen sängystä tipahdus tapahtunut (nukkui isänsä kanssa),meteli oli kamala ja äiti sai suuremmat traumat kuin itse tipahtanut.

valjaita ei olla ajateltu hommata, esikoinen oppi kävelemään tuetta 10-11kuukautisena ja pärjättiin silloin joten eiköhän nytkin..

seisomaan opittiin tuen varassa vkko sen jälkeen kun oltiin lähetty konttimaan,vähän enne kuin 7kk tuli täyteen ja istua ei osata joten saa silmä kovana tosiaan vahtia, aikamoista hulabaloota täällä kotona nyt.

..niin ja vierastamaan ollaan alettu vähän, mulle se on ihan uutta kun isoveli ei ole koskaan vierastanut.
terkuin,
tutsa ja rasmus
 
everlastinglove tervetuloa palstaileen :wave: ruttana lisää sut listoille varmaan =)

teppana meillä elsa tykkää todella happamista esim ite tehty luumusose ilman sokeria... :whistle: on niin hapanta et neiti vetää silmät kii ja koko vartalosta puistattaa mut sit aukee silmät ja suu ja on ihan että lisää :D otettiin miehen kaa videolle ku oli niin hupaisaa kateltavaa :heart: toinen on ihan et "yyyyh" ja sit et lisää! onko meil sekopää vauva?? :)

aam ja heikku niin siis läykkäcity!! toki mä sen tiiän, käydään siel elsan kummisedän mökil monta kertaa kesässä. mut enhä mä tajunnu et se on läy-li-äi-nen :D onneks aam suomensi!! :D

ruttana voi ei, teilläki pikkuinen putosi :( meillä oli sama episodi 2 vkoa sitten ja oli todella huono fiilis itellä vaikka neiti ei ollu moksiskaan kun sai tissiä ja syliä, säikähti tosi tippumista... mutta tuota sängystä putoamista ei varmaan voi kovin estää, jokainen tippuu jossain vaiheessa, koska kyllähän niitä vauvoja väliin haluaa äitin ja isin viekussa sängyssä pitää... ja niin, onnittelut beanielle taas uusista taidoista, hurjaa vauhtia lähtee teilläkin napero nyt liikkeelle :heart:

meil on ikean lusikat käytössä ja toimii paljo paremmin ku ainun (sikakallis) ensilusikka. se ainu on niin pehmee et saa olla suu apposen auki ennenku mitään menee, eli meillä ei menis oikein koskaan mitään sillä. mut iksut on hyvii eikä nyt sitte muita hankittukaan ku ne toimii, sopivan pitkävartisia ja kokosia.

meillä rytmi siirtymässä pikkuhiljaa ennalleen, kai... ainaki mentiin ½h myöhemmin nukkuun ja herättiin. mut nyt neiti sippas jo 9.30 aamupäikkäreille, eli ehti olla hereillä reilun tunnin :eek: sen on PAKKO kyl nukkuu vielä kahet päikkärit tai ei koskaan selvitä sinne ysiin asti tänään kuten olin suunnitellu. no, äiti suunnittelee ja elsa päättää et kuinka oikeesti tehdään ;)

*MUOKS* onnittelut myös tutsan rasmuksen uusista liikuntataidoista ja paranemisia molemmille pojille!!

t. manna + elsukka 6kk :heart:
 
AAM, ei tää nyt niin suurta juhlaa aina ole :) heh. Ai pk-miitti torstaina, täytyypä mennä tonne toiseen pinoon kurkkimaan :)

Everlast..tervetuloa.

Säde, sööttiläinen kuva :)

mannalle kivaa mummulareissua

teppana, meillä samat lusikat käytössä, saatiin jenkkituliaisina.

Ja kaikille muille isot halit tasapuolisesti :) :flower:

kadak ja taas viime yönä 2h välein huuteleva ja tissittelevä tikrulainen
 
Minäkään en ole heklaa muistanu onnitella!Onneksi olkoon!Eikös se ollu nyt neljäs tulossa?Meidän neljä ekaa lasta syntyi silloin armaalla 90-luvulla aika peräkanaa ja mulle sanottiin että elät elämäsi parasta aikaa.Itsestä ei kyllä silloin siltä aina tuntunut mutta kun nyt jälkikäteen ajattelen niin olivat pirut oikeassa. =)
Ja kadak alkaa päästä takaisin normirytmiin ;) tervetuloa takaisin kerhoon. =)
Kateellisena luen mitä kaikkea teidän muksut syö kun ei tuo meidän neiti perusta oikein mistään.Tai se syönti on aina sellaista houkuttelua ja jonkun pitää pelleillä vieressä.Ja pieniä määriä se syö kerrallaan.Aamupalaksi riittää viisi lusikallista puuroa ja viisi leipänökköstä..
Liikuminen ei ole edistynyt kun ei oikein viihdy lattialla että voisi harjoitella.kävelytuoli ostettiin ja sillä huruttelee ja nauraa sille vauvalle joka katsoo lieden peilaavasta luukusta =) Tukkaa on alinalla sen verran että vanupuikoksi kutsuvat. Eli vitivalkoinen kolmen sentin vanu päässä.
Itsekin ihmettelin että miten voi nyt tulla rintatulehdus mutta pähkäiln että sen täytyi olla bakteeritulehdus kun tuli niin rajuna kuumeen kera ja molemmmat tissit turposi.Onhan mulla niitä tiehyttukoksia ollut usein mutta ne on menny ohi äkkiä.Tänä aamuna ei ollu kuumetta,koko viime yön olin kyllä kuumeessa.Tissit on vieläkin kipeät muuta alkaa varmaan nyt tuo kefexin-kuuri vaikuttaa.En tiedä mistä se bakteeri tiensä tissiin löysi,ei ole mitään haavojakaan nyt.Mutta parempaan ollaan menossa.
Huomenaamulla pitää yrittää sitten saada aikaa hammaslääkäriin,jällen kerran lohkesi etuhampaasta palanen.Se on lohjennut monta kertaa eikä paikkaus näy pysyvän.Ei kai se auta kuin aina vain korjata uudestaan.Tai laittaa kultahammas.. =)

mamma ja durvonnet daisarit
 
Hitto että te naiset kirjotatte.. :D

Mä oon taas kipee :kieh: En oikeesti tajuu...En ollut ennen koskaan kipee mutta nyt synnytyksen jälkeen jo kolmas kerta :/ Ihan pepusta.Eilen heräsin ja oli kurkku tosi kipee,oikeen pelotti nielasta ja päätä ja lihaksia särki.Tänään parempi vähän päänsäkyä ja kurkku kipee.
Hirvee sotku viikonlopun jäljiltä kun oli taas kaikkee ohjelmaa niin huijasin miestä ja väitin ehkä olevani kipeempi ku oikeesti oon.. :whistle: :ashamed: :saint: :D Niin nyt on sitten miehen toimesta herätty noksun kanssa,tiskattu ja imuroitu :p No mutta mun on pakko olla huomenna jo terve kun pitäs lauantaihin mennessä väsätä itelle naamiaisasu (halloween bileet ja kaverin synttärit) ,tehdä+ostaa kaverille synttärilahja sitten huomenna on muskari ja sukulaisen synttärikahvit (kivaa kun pääsee taas mussuttaa kaikkee hyvää :p ) ja perjantaina vielä äiti-vauva tapaaminen..Joten kiirettä taas pitää.

Oli muuten hulvattomia kirjotuksia täällä eilen (?) mieleen jäi zikin nannan sitteri-episodi ja happyn takanpellin-nuolija :LOL: Vauvat on kyllä hauskaa porukkaa..

äh..taitaa nyt taas kirjotukset jäädä tähän kun ukkeli heräs päiväunilta ja taas menossa joka paikkaan.Just pienet varpaat hävis kulman taakse ja tuli epäilyttävän hiljasta :whistle:

ciao! :wave:
 
Helöy mammat :)

Pitkästä aikaa.. Kiirettä pittää ja te kirjotatte niin pirusti että kaikki aika menee lukemiseen :) Ihan ekana onnea kaikille uusista taidoista ja hampaista. Haleja sekä isoille että pienille potilaille.. :flower: :hug: Kadakille pitää laittaa extrahalit, kovasti on taas koeteltu teitin perhettä, hattua tarvii nostaa että jaksat noin hyvin ja tommosella asenteella..

Lusikatmeillä on käytössä jotain Prismasta ostettuja emma lusikoita ja ne on parhaita neidin suuhun, pirkkalusikka ja joku ikean ensilusikkakin käytössä..

Meillä on nyt viikon sisään lähtenyt tää soseiden syönti käyntiin. Nyt kelpaa paremmin kuin hyvin mamman tekemä kukkis-parsis-possu-sose ja se onkin niin herkkua. Eilen siis keittelin possun ulkofileen ja sauvalla soseutin ja parsiskukkis muusin sekaan sekoitin ja heti osui ja uppos. Pakastin nyt kuutioissa sitä ja lisään aina "tuoreen" kasvissoseen sekaan. Aika erävoitto tänne suuntaan, alku oli niin heikko.. Mikään muu ei sitten oikein uppoakaan, kaupan kasvikset ja perunakukkis joo, mut edes hedelmät ei. Päärynää on tuoreeltaan raastanut noilla pikku hampuillaan, mut purkista ei kelpaa :/ Nirso tyttö ja silleen..

Kellon siirti ei aiheuttanut rytminmuutoksia tänne, edelleen mennään 19-20 unille ja herätään aamulla 7-9 aikaan. Yösyöttöjä en laske, taitaa olla joku 3-5 paikkeilla, mut ne menee vieläkin "tissi suuhun ja jatketaan unia"-rutiinilla.. Ja tosiaan maito ei pullosta kelpaa mun koulupäivien aikana, joten vedelköön sitten yöllä senkin edestä :) Kaikkea jaksaa, eipä tämä ikuista ole =)

Meijän Pihla tulee sunnuntaina 2 vee, ihan järjetöntä vauhtia aika menee, Ainollakin huoimenna 6kk synttärit ja neuvolakin sen kunniaks. Ihanaa, pääsen kerrankin mukaan kun koulua vasta iltapäivällä.. Ihana räkätys kuuluu tuolta sohvalta kun mies ja isompi neiti kattelee jotain nalle puh ja möhköpantti leffaa :) Ekaa kertaa jaksanu kattoa jopa 15min putkeen toi tyttö. Aino on iltapäikyillä ja sit kylpyyn koko konkkaronkka.

Valjaita tai konttauskypärää ei esikoisen jäljiltä ole, joten ei varmaan Anskullekaan osteta, jollei ihan mahottomaks meinaa ryhtyä.. Epäilenpä kovin, aika rauhalliselta hänkin vaikuttaa..
Zikillä oikee hurja pikkuneitokainen, ihan kade oon, meillä vaan nuoleskellaan varpaita, etenemisestä ei tietoakaan. Pakki kyllä löytyy ja saapa tuo kurkotettua ja möngittyä jos jotain tositosi upeeta melkeen käden ulottuvissa.. :) Esikoinen oli hidasliikkeinen, lähti ryömii joskus reilu 7kk ja kävelee vasta 1v4kk, joten odotuksetkaan ei ole korkeella Ainon suhteen :D Mustelmilta ja ruhjeilta säästyttiin kun oli joku järkikin mukana tossa liikkumisessa, eli ihan hyvä juttu toi myöhänen liikkeellelähtö.

Oli taas miljoonasti asiaa mut pääpä se taas tyhjeni, palaillaan huomenna jos kerkeen, niin uusien mittojen kanssa :)

Piin ja Aino 6kk -1pv
 
Piin elä ole kade! tätä äitiä oikeesti hirvittää tuo hurjapää!!!!! :D

Tänään opimme että kävelytuolilla voi kävellä myös menemättä siihen istumaan :D
istuin pöntöllä ja Nanna nous taas sitä vasten seisomaa ja huusin et elä nyt vaan taas kaatua ku lähti kärri menee eteenpäin, mut ei kun hän lähti sitä työntelee ja köpötteli sellai!!!! :eek: aatteli vissii et perhana ku ei kyytiin nosteta ni männää sit tällei!! :D kauhee kirkuminen ku menee miuta karkuun :D
 
MORO!!!
En kerkeile kommentoimaan,kaikki on kyllä luettu... Poika sairastu viimeyönä flunssaan, ja piti hereillä, olen hieman väskä...
Pikkumies täytti lauantaina puoli vuotta, ja 6kk-neuvolamitat 10,08 kg (9150g) ja 71,2cm (68,6cm) suluissa 5kk-mitat. Kovin kasvaa, menny isänsä ohi samassa iässä...
Joku aikasemmin kyseli töihin menosta ?? Itellä loppuu tammikuussa äippäloma,heti helmikuussa töihin... Odotellaan hoitopäätöstä josko ne jo alkais pikkuhiljaa ilmottelemaan minne poika saadaan laitettua hoitoon.

Kamalaa pienen sairastaminen! Kokeillaan tänäiltana panadolia ja pää pystymmässä nukkumaan,josko saisi nukuttua...nenätipoista ja neäfriidasta ei tykkää yhtään!
No,myöhemmin lisää. Sairaille paranemisia!!!

Hennna & pikkumies 6kk ja 3pv
 
Heippa hei mammat!

Vihdoin ja viimein sain koluttua kaikki kirjoitukset läpi sitten viime kirjoitukseni! Pari päivää siihen vain meni :LOL:

Joku kyseli vinkkejä tukkoiseen oloon? Meillä tyttö oli viime viikolla tukkoinen ja hieman lämpöä nosti ja laitoin sitten yöksi harsoon pilkottua punasipulia (ei ollut normisipulia) ja harson kiinni hiuspompulalla ja pinniksen reunalle seinän viereen roikkumaan. Hyvin auttoi tai ainakaan aamulla ei ollut ollenkaan tukkoinen ja yönkin nukkui hyvin. Tosin aikamoinen käryhän siellä makkarissa sen yön oli mutta helppo juttu muuten.

Meillä ryömitään ja pungetaan joka paikassa, mutta ei vielä kontata/istuta/nousta pystyyn. Nukkuminen ollut jonkun aikaa vähän levottomampaa ja itkeskelee (unissaan vissiin) useamman kerran yössä. Täytyy viikonloppuna koettaa vierottaa pois tuosta yösyönnistä, josko sitten unetkin parantuisi. Kiltisti kyllä edelleen nukahtaa itse omia aikojaan omaan sänkyynsä sekä yöunille että päiväunille.

Kiinteitä syödään 4-5 kertaa päivässä. Teen itse soseet pakkaseen ja otan sieltä sitten milloin mitäkin sulamaan ja teen sekoitukset siis vasta silloin. Samoin hirvenliha, possu, broileri ja kala on hienonnettuna omissa minigrip-pusseissa ja sieltä sitten otan milloin mitäkin kasvisten sekaan. Tähän on muuten helppo sitten lämmitysvaiheessa lisätä sitä äidinmaitoa jos ei vielä muuten uppoo pöperöt. Soseet siis pakastan joko jääpalarasioissa tai muffinssivuoissa ja niistä irrottelen sitten seuraavana päivänä isompiin pakasterasioihin. Mielestäni kätevää, varsinkin jos muistaa ottaa edellisenä iltana seuraavan päivän soseet jääkaappiin sulamaan. Tosin nuo jääpalakuutiot sulaa kyllä nopsaan muutenkin. Välillä sitten sekoittelen joukkoon kaupan soseita ja toisinaan syödään niitä jos ollaan esim. kyläilemässä tai muuten reissun päällä. Parsakaali ja bataatti taitavat täälläkin olla lemppareita, kaikki tosin kelpaa ja nuo kasvis-lihasoseet uppoaa paremmin kuin hedelmät ja marjat.

Konttauskypärää ja valjaita ei hommata, samoin ei niitä kävelytuoleja (vaimitänenytoli) eikä hyppykiikkua. Luulin itseasiassa että eihän noita konttauskypäriä kukaan käytä :ashamed:
Kaverin äiti (lastenneuvolassa töissä ) itseasiassa sanoi minulle että ettehän sitten hanki kävelytuolia, kun oli puhetta neidin taidoista. Se voi kuulemma hidastaa sitten oikeaoppisen kävelyn kehittymistä. Ja hyppykiikku on kova rasitus lonkille.

Laitoin juuri Kelalle hakemuksen kodinhoidontuesta eli tarkoitus ois olla elokuun loppuun saakka kotona tytön kanssa. Iltahommia on sitten pakko ottaa lisäksi että selviää kevään ja kesän pelkällä hoitorahalla. Kesällä tietty mahdollisuus sitten heittää jotain työkeikkaa jos tarvis tulee. Mummojen kesälomat hyötykäyttöön =) Toisella mummolla on varsinkin vähän liiankin kova hinku ottaa tyttö hoitoon. Lähes joka kerta valittelee että näin vähän aikaa ja että milloinkas tulet pidemmäksi aikaa hoitoon. On siis ollut tällä mummolla parin tunnin rupeamia miun jumppien ajan. Toisen mummon luona on ollut sitten kaks kertaa jo yökylässäkin. Oon ajatellut että ensi totuttaudutaan toisen luona oloon ja vasta sitten pääsee yöksi toisenkin luoksi.

Jaahas, lattialta kuuluu sellanen ähkiminen että täytynee valmistautua pyllyn pesuun :wave: *vetää kumihanskoja käteen, laittaa pyykkipojan nenään ja pukeutuu suojahaalariin*

Sanni-Maria ja Neea 7kk 2 vkoa
 
nii tuosta kävelytuolista... AAM:kö se sano et siihe ei sais enää laittaa jos lähtee muuten kävelee? et annanko mie nyt tuon Nannakan työnnellä sitä ulkopuolelta??? :D pari päivää sitten oppi onneks tulee pyllyllee alas, ni ei kaadu enää suorilta jaloilta selällee tai kyljellee tai naamallee...... :whistle: Ja se onki iha tosi kivaa ku laskee kädet irti ja pyllähtää alas, sit tulee perään kunnon räkänen nauru! :LOL: mut helpottaa NIIIIN paljon omaa elämää ku ei tarvi oikeesti olla IHAN kokoajan takapiruna... :LOL:
 
Meidän pitäs varmaan perustaa jo uus pino,HuhtiTaaperot,tolle zikille ja nannalle :whistle: :D

Nooa söi äsken tahran lattiasta :x yök! ollut siinä vaikka kuinka kauan eikä oo lähtenyt lattioita pestessä...Vois laittaa ton ukkelin etenee tuolta nurkasta niin jos se pesasis koko lattian samalla :whistle: :saint: :headwall:
 
AAM
Ziki kävelytuolista.. noup en ollut minä joka sitä kielsi :) mä mielummin sitoisin kiinni johonkin tolppaan lapsen varmaan jos nui aikasteen käveleen lähte ko tein Nanna :ashamed: :D mut en voi kuvitellakaan että antaisin vielä taaperokärryä jos/kun se tasapaino ei ole kunnossa. Musta niitten askeleitten pitää olla aikas varmemmat jo siinä vaiheessa.. :whistle:

Tultiin siis joo Treen kylpylästä just ja heti tänne sivuttamaan :D

Kiitos emmie ajo-ohjeista vielä en tiiä tullaanko.. :|
Ainolle 6kk rajapyykki onnittelut :heart:

Aam & ansku 6kk ja risat
 
No niin se vaan meitinkin muru on nyt puolivuotias. Iso likka jo :heart: Thanks Aam :flower:.

6kk Neuvolamitat
ihan tuoreeltaan ovat tämänmoiset

paino: 8250g (5kk: 7780g)
pituus: 65,5cm (5kk:64cm)

Hyvin kasvaa, kääntyy ja pyörii navan ympäri, juttelee ja tarttuu hienosti :)

Että semmosia..
Piin ja Aiuksi siskon toimesta ristitty päivänsankari tasan 6kk :D
 

Yhteistyössä