HUHTIVAUVAT 2009 *Lokakuussa*

Alkuperäinen kirjoittaja AAM:
Ziki kävelytuolista.. noup en ollut minä joka sitä kielsi :) mä mielummin sitoisin kiinni johonkin tolppaan lapsen varmaan jos nui aikasteen käveleen lähte ko tein Nanna :ashamed: :D mut en voi kuvitellakaan että antaisin vielä taaperokärryä jos/kun se tasapaino ei ole kunnossa. Musta niitten askeleitten pitää olla aikas varmemmat jo siinä vaiheessa.. :whistle:
kyllä se tänää vaa tepasteli taaperokärrin kanssa! :D
 
niin muuten, jos joku ihmettelee niin kävelytuoli ja taaperokärry on kaks eri asiaa.kävelytuoliin laitetaan lapsi istumaan sinne sisälle ja sen varassa voi siis käveleskellä ihan vaaratta, sillä ei voi kaatua. meillä on esikoisella ollut kovassa käytössä sekä kävelytuoli että hyppykiikku, ja poika lähti tosiaan 8 kuisena kävelemään. vikaa ei ole ollut motoriikassa eikä myöskään lonkissa. ja onhan se niin että eihän niitä vois olla myynnissäkään jos ne olis jotenkin vaarallisia. Kohtuukäyttöhän on tässäkin kaiken a ja o, hyppykiikussa max 15 min kerrallaan ja kävelytuolissa vähän enemmän. Meidänkin Kapris vetelee jo kunnon lenkkejä kävelytuolilla, menee ihan mihin tahtoo sillä :) ja ykköshuvi on hyppykiikku, näkisitte miten hauskaa siinä on pomppia ja kiljua... hehh....

nyt nukuttamaan! :)
 
Pikavisiitti...
Neuvolakuulumisia...

Inke-Minke on saanut painonsa normikäyrille ja kaikki hyvin... :heart:
Äiskän kanapadat on tehonneet :LOL:
Eli mitoiksi saatiin 5990g ja 62,9cm JEEEE...seuraavaksi 7kk neuvola ja katotaan jatkuuko samanlainen kasvuvauhti...

HAuskaa miitinkiä huomiselle. Mä en pääse, kun pojan kanssa ei voi oikeen nyt mennä mihinkään. (nyt tutkitaan mahdollista suolitukkeumaa...:( )

Tää kaikkoaa nyt ja palaa kommentoimaan toisella kertaa...

Voikaa hyvin ja pysykäähän terveinä...

Superheppuli ja Inkku-Pinkku 6kk ja jotain...
 
AAM
mua kävi häiritsemään tuo kävelytuoli/taaperokärry asia ja pojan valokuvia katsottiin niin eiköhän sekin ollut aikas lailla tasan puolivuotta kun ostettiin käytettynä kävelytuoli häälle.. mutta taaperokärryn sain vasta joululahjaksi 10 kuisena sitten.. niin ne vaan nää lapset kehittyy kovin eri vauhtia :heart:

Juu siis tarkoituksena ei ollut saarnata tai tuomita tai kritisoida :D mä en vain osaa kirjoittaa välillä kauniisti :ashamed:

heppuli :hug: veikalle paranemisia
hyvä että inke-minkekin on kasvattanut massaa ;) mamman lihapatojen äärellä, kunnon läskileiri :LOL:

pk-miitti uhmallakin tuon pojankin mukana katsotaan minkä hermoromahduksen saatan itselleni ja ympäristölleni..

aam & ande 6kk
 
Ei meilläkään kävelytuoli hidastanut kävelemään oppimista.97-syntyneellä sellainen oli ja 10-kuisena lähti tyttö kävelemään.Hyppykiikku ei ole ollut kovin suosittu ja tuskin sitä alinalle viritellään vaikka niitä ihan kaksin kappalein kaapissa on.
Piti taas kommentoida vaikka mitä mutta en enää muista ja tästä jos hyppää edelliselle sivulle niin teksti häviää..Liekö kadak jo itse parantunu,heklan pikkuinen myös siitä keuhkorahinasta?Superheppulin tyttö ainakin oli saanu kasvua aikaiseksi,hyvä!Mikä sillä sun pojalla on ollu,mulla on menny ohi?
Oma olo on vieläkin vähän hutera ja naama on kalpea.Utareet vielä vähän kipeät.Koululaisenkin päästin kouluun ja ajattelin pärjätä ihan ite...
Täytyy tästä lähteä hakemaan puita uuniin,pellettilämmitin temppuilee eikä pelitä.Tosi kylmä ilma.

väsynyt mamma ja allu
 
Hei mammat.

Ekana kiitos emmielle pk-treffien emännöinnistä ja oli kiva taas nähdä vauva- ja mammakavereita :)

mamma, en vielä ole parantunut, jälkitarkastus on viikon kuluttua. huoh. Olisi ihanaa jo pikku hiljaa päästä täyteen terään, vaikka ei kai se näin väsyneenä oikein ole mahdollista. Voimia sinne!

superheppulille onnittelut vauvelin hienosta kasvusta! Ei tarvi enää stressailla sitä sitten. Harmi, kun ei tänään nähty.

Kävelytuolia pitäisikin varmaan mennä surffailemaan huutiksesta :) sellaista meillä ei vielä olekaan. Kiva kuulla mamma ja gardenia ja muutkin, että se on hyvä vempele!

Aurinkoista päivää!

kadak & pikkupullerotikrulainen 7kk ja 1pv
 
Kiitokset meiltäkin emännöinnistä emmielle! Kovasti jännitin väsyraivareita, mutta ihan turhaan. Nyt tuo tuossa vieressä tuhnuttaa sikeästi :heart:. EI pierua vaan unta. Anteeks oli pakko tarkentaa :D.

Superheppuli,
kiva ku sait hyviä uutisia neuvolasta. Pojalle paranemisia :hug:

Oli jossain vaiheessa niistä turvaistuimista puhe niin meillä oli tänään käytössä uus istuin. Ostettiin sellanen britaxin two way elite ja tukevalta vaikuttaa. Poika köllötteli siinä tosi mukavan näköisesti. Se on kyllä tässä ekassa vaiheessa sellanen, ettei sitä helposti siirretä autosta toiseen.

Mäki voisin mielelläni emännöidä tollasta vauvamiittiä kunhan ensin unohdan ton koiran mummolaan :D. Voin vaan kuvitella, miten sekasin se menis kymmenestä vauvasta.
Mulla oli jotain mielessä, mutta tottakai meijän johtaja heräs ku pääsin sanomasta... Hyvää viikonloppua (tiedän tänään on torstai)!

Säde ja Luputtipuputti 6 kk 4 päivää
 
Huomenta.

Täältäkin vielä kiitos emmielle pk-miitin emännöinnistä! Tosi kiva oli taas nähdä vauvoja ja äitejä. Meidän Liljakin innostui niin, että nousi ekan kerran konttausasentoon siellä emmien olohuoneessa. Kotona sama ei ole toistunut. Pitää varmaan hankkia vauvavieraita tänne pikkuakkaa inspiroimaan. :)

Zikin Nanna on saanut naurun hörähdyksiä aikaan täälläkin. Ihme epeli! Superheppulille halaus ja onnittelut, kun Inke-Minke on taas käyrillä.

Olin eilen illalla jumpassa ja kun pääsin kotiin, niin sekä isä että vauva olivat ovella vastassa suivaantuneina. Vauva itki suoraa huutoa, kun oli juuri tippunut sitteristä päälleen ja iskä oli herne nenässä, kun vauva oli kiukutellut koko ajan eikä ollut suostunut juomaan maitoa pullosta. Ihana kotiinpaluu. :saint: Lilja rauhoittui sillä silmänräpäyksellä, kun pääsi mun syliin, joten aloin vähän epäillä, että se oli tainnut äitiään ikävöidä. Saa kyllä luvan tottua viettämään kaksinkeskistä laatuaikaa isänsäkin kanssa, sillä mulla hajoaa pää, jos en pääse välillä jumppaan tai muuten ulkoilemaan. Ni.

Kävin tiistaina kääntymässä töissä ja kerroin samalla pomolleni, että palaan töihin vasta syyskuussa 2010. Oli aivan ihana nähdä kaikkia työkavereita, ja melkein teki mieli mennä omaan työpisteeseen ja ruveta töihin. :D Mutta oikeesti, kyllä niitä töitä taas ehtii tehdä koko loppuelämänsä.

Lisää vielä omaa napaa: meillä on mennyt pari viime yötä taas ihan pipariksi. Toissayönä Lilja heräsi juttutuokiolle viideltä aamulla. Siellä raikasi pinnasängystä monologia. Ja viime yönä se luuli olevansa vastasyntynyt ja heräsi syömään 3 tunnin välein. Mulla oli aamulla ihan sudennälkä, varmaan maitoa kului aika tavalla. Mua alkoi mieskin niin sapettamaan, kun se valitti väsymystään parin katkonaisen yön jälkeen. Argh! Sanoin sille, että itse en ole 7 kuukauteen nukkunut 5 tuntia pitempään putkeen, ja jotenkin tässä vaan jaksetaan porskuttaa.

Mites te muut, meneekö teillä niskat jumiin vauvojen heivailusta? Mulla on varsinkin vasemmalta puolelta ihan järkyn kipeä ja jäykkä niska. Pitäisi päästä taas pian hierontaan.

Viikonloppuja kaikille!

Hemuli ja Lilja 7 kk ja 3 päivää
 
kävelytuoli ja hyppykiikku, molemmista oli puhetta fysioterapeutin kanssa heti silloin synnärillä, se oli siis pitämässä meille harjotuksen noista lihaksista ja samalla sit puhu näistäkin. Mulle ainaki jäi semmonen käsitys, et tää täti oli aikalailla niitä vastaan ja vetosi just siihen että tulee niin paljon virheitä askellukseen ja selkään voi vaikuttaa. Meillä ei kumpaakaan ole, enkä koe tarvitsevani. Toisaalta, Eeva kyllä VARMAAN tykkäis kun ei tarttis olla ihan maantasolla ja pääsis menee mihin haluaa..
Ymmärtääkseni se on kuitenki tärkeetä esim tossa kävelytuolissa, et vauva askeltaa oikein, mun nähdäkseni niin, että koko jalkaterä osuu lattiaan. Sama hyppykiikussa, se fysioterapeutti sano, että sen jäljiltä tulee paljon varvastajia, eli kävelee varpaillaan. Mut jos nyt vartin kerrallaan pitää noissa niin ei kai siitä nyt niin suurta vaaraa ole. Eriasia varmaan jos tuntitolkulla.. Mun äiti nimittäin taasen kerto, että joku mun ikätoveri käveli jalat tosi levällään silloin pikkusena kun sitä oli vissiin kiikutettu vähän liikaa.. :|
Ou, ja sanoohan ne ettei syöttötuolissakaan sais istuttaa ennen kuin osaa itse istua joten..

Puolenvuoden hulinat on nyt meilläki sit. :eek: Mäkun kuvittelin pääseväni helpolla, tässäkin.. Ei ihan joka yö, mut melkolailla joka toinen yö. Yhtenä yönä heräsi ennen kahta, eikä nukahtanu niin olin sit olkkarissa taas pari tuntia seuralaisena. Mummolassa kun oltiin yökylässä niin heräsi 5.30 ja tunnin päästä nukahti takas. Viime yön nukkui kylläkin sit 21.10-7.15 heräämättä/syömättä ja sit vielä kainalossa 8.30-9.30. Vauva kainalossa on niin ihana nukkua, oon vasta oppinut :heart: Mä vaan vissiin odotan jo sitä E:n heräämistä ja ite heräilin vähä väliä yöllä. |O

Zikiziki Tokihan mä nyt Nasun muistan, se on vielä semmonen ihana pikkunen valkonen lelukoiran näkönen, bichon frise varmaan. Kiva kuulla et Nasukin tykkää Nannasta.

Possurokote oon nyt taas sitä mieltä, että Eevan rokotutan. Ja ottaisin sen itsekin, mutten taida enää olla riskiryhmää kun oon jo 25. ( Mulla on muuten Kauhee Ikäkriisi JO 25!)
Eilen olin mun mummolassa ja siellä sitten pikkasen sivuutettiin tätä rokotusasiaa. Mun isän täti, reilusti yli 70v siinä sitten mietti mummoni kanssa, et miksei he kuulu H1N1-riskiryhmään. Joku oli sanonut tädille, että ovat vissiin päättäneet etteivät laita vanhuksia siihen, niin pääsevät sitten rokottamattomista eroon. :eek: Mä olin vähän et WTF, mut en sit alkanu selvittää sitä faktaa et tää sikahan on nimenomaa vakavempi nuorille kuin vanhoille. Oon nyt huomannut, et etenki täällä netissä on kyllä kaikenlaista huuhaata liikkeellä asiasta. Kai se vaan on luotettava ammattilaisiin. Ja ainakin kaikki ne, ketä mä tunnen, siis terveydenhuoltohenkilökuntaa on sen ottanut, et uskoisin niitäkin olevan enemmän, jotka ottaa kuin jättää ottamatta. Niistä kieltäytyjista vaan julistetetaan kovaan ääneen.

Mulle tulee Lidlin uutiskirje sähköpostiin ja siellä on ens maanantaina vauvan toppahaalari, 14.99 muistaakseni. Melkein täytyy semmonenki tähän hätään hakea kun se äippäpakkauksen on jotenki.. outo? Ois niin näpsäkkä kun vauvauintiin ja sen jälkeen ei tarttis pukea niin hitosti päälle, siin tulee niin kuuma :D. Toppahaalari vaan ja se riittäis lyhyelle kotimatkalle (autolla 5min). Toisaalta, mä näin stokkamannilla maailman söpöimmän haalarin, eikä sekään ollu hirmu kallis. JA niin söpö ja tosi paksukin.. Nyt Eevis kyllä on pihalla siinä äippäpakkauksen haalarissa.. katotaan..
 
Piti nyt vielä laittaa oma tähän liittyen.. :D

Mä sain niin hyvän idiksen liittyen isänpäivään mutten oikein tiedä miten sen toteutan. Eli siis Eeva toimii jaloillaan ja käsillään maalarina, mutta mutta.. Mistä myrkyttömät värit ja mimmoselle alustalle? Meinasin että jos miehelle tekis jotain isompaa ja sit Ukille ja Papalle jotain pienempää mut samalla tavalla, vaiks vaan kortit. Ideas enibodi?

Kohta jännittämään nukkumista.. :$
 
teppana: Mulla suunnilleen sama idea ja aion toteuttaa niin, että ostan Sinellistä kangasväriä (on kuulemma sopiva myös vauvalle) ja sillä sitten saa Beanie painaa jalan jäljet ja käden jäljet (jos onnistuu) niin todennäköisesti T-paitaan (toinen vaihtoehto on tyynyliina). :)
 
Superheppuli: Hienoa, että Inke-Minke on tullut takaisin käyrille. :)
Ja paranemista veljelle. :hug:
Hemuli: Niskat on täälläkin jumissa ja selkä. :/ Ottaa kyllä todella kipeetä kun yrittää esim. kääntää yöllä kylkeä tai nousta sängystä ylös.

Meillä on tainnut olla kanssa jotain ½-vuoden hulinaa, kun on saanut heräillä syöttämään neitiä parinkin tunnin välein ja nyt viime yö oli niin ihana kun heräsi vain pari kertaa. :xmas:
Tosin aamut meillä alkaa ihan todella aikaisin eli n. klo 6-6.30 herää neiti ja äippä sitten vähän myöhemmin. :saint: Mutta eihän se tuosta klo 6 alkaen ole kuin horrosta.

Soseita yritetään saada uppoamaan, mutta eipä niitä mene juurikaan muutamaa lusikallista enempää. Tänä aamuna päärynäpuuroa meni "hyvin" ja siltikin määrä oli vajaa puoli desiä. :/
No, täytyy antaa aikaa neidille ja imettää sitten tavallista tiheämmin ja yrittää vaan tarjota. :)
Nyt on uusina makuina mennyt kesäkurpitsa ja banaani.

Ruttana & Beanie 6,5kk :heart:
 
Ihana idea toi käsien tai jalan kuvien painattaminen isälle lahjaksi :)

Anteeksi omanapaisuus, mutta nyt askarruttaa yksi asia kovasti.
Tyttö on oksentanut kahtena eri päivänä syötyään kaurapuuroa! Mitä ihmettä?? Siis voiko olla niin allerginen kauralle, että tulee noin voimakas reaktio? Posket punaiset ja vähän karheat, mutta sitä on ollut kyllä muutenkin. Mutta hei toi on jotenki aika pelottavaa, onko kellään samoja kokemuksia?

Ihanaa viikonloppua kaikille ja vastustuskykyä possutautia vastaan!
 
Hei kaikki :wave:

Onnittelut Hekla vauva uutisista :)

Paranemisia kaikille nuhasta, keuhoputkentulehduksista, tukkoisuudesta ym. kärisiville. Sekä rintatulehduksesta! Pikaista paranemista kaikille!

Sikarokotteen näillä näkymillä aion ottaa vauvalle, isoveikalle sekä itselleni (kuulun riskiin)... Pikkuisen epävarma olo, mutta kyllä se kai otettua tulee. Tavan kausi influenssat otan varmasti kuitenkin meille kaikille. Esikoiselle on joka syksy otettu ja ei mitään oireilua niistä. Ei kyllä olla sairastettukaan.

Meillä 7kk neiti kasvaa niin, että kohisee... Vaunuista tänään otin kopan pois ja asettelin sinne talvipussin... Nyt siis rattailla mennään, eikä enää mitään vauvanvaunuja. Yhyy...

Allergioita meillä ei ole tullut *koputtaa puuta*. Kalat ja muut kokeiltu. Meillä myös happamat soseet tosi suosikkeja. Tuoreista hedelmistä banaani ja päärynä uppoaa hyvin.

Puuron oksentelusta Kun ekaa kertaa annoin vauvalle kaurapuuroa, niin oksenti sen kaaressa vaunuhin. Vaunun katot ja kaikki täynnä puurolimppiä... Kiva putsata, kun jää tosissaan limppiin... Yöts. Mutta epäilen, että jäi liian rakeiseksi se puuron rakenne. Se ehkä ärsytti mahaa/nielua... Nyt menee jo hyvin

Poskien punoitus meillä punoittaa myös, samanlailla kuin isommalla aina ilmoen kylmetessä. Rasvat vaihdettu tuhdimpiin (muistakaa, ettette laita just ennen ulosmenoa rasvaa kasvoihin ----> jäätyy) ja rasvattu aamuin illoin ja pahempi punoitus näin häviääkin

Turvaistuin kysymys???? Minkälainen istuin vauvalle, kun on vasta 7kk ja ei mahdu enää vauva istuimeen? Meillä esikoisen jäljiltä on Brion istuin, mutta vaikuttaa vielä niin isolta, kun sitä ei saa kallistettua. Ressukan pää rotkahtaa alas! Isoveli on syntynyt marraskuussa niin meni pidempään vauvaistuimessa, kun kesällä ei tarvinnut toppautua paksuihin vaatteisiin... Nyt tää neiti ei toppahaalareissaan mahdu mitenkän enää vauvaistuimeen... Miten te olette asian ratkaisseet?

Ja miten te kerkeätte kirjoittelemaan? Tää vissiin enää kerran kuussa kerkeää katsastamaan sivut ja en koskaan jaksa lukea näitä kaikkia kirjoituksia (sorry). Ihanaa, kun täällä silti on ahkeria palstailijoita.

Hyvää pyhäinpäivää kaikille!
 
PUURO-YRJÖT: Meillä on käyny kahdesti myöskin niin että just kun olen saanut lautasen tyhjäksi niin viimeiseen lusikalliseen on nähtävästi jäänyt vähän isompi rae (teen itse puuron ja koitan tehdä mahdollisimman ohutta siitä....) ja tyttö on ykänny koko satsin takaisin lautaselle. eli ilmiselvä sihtikurkku tää meidän neitonen. :D
 
istuin aateltii ostaa tuo Britax multitech, Nannakaa ei mahdu toppapuvussa kaukaloon enää :|

posket meillä myös punottaa välillä vähän ja on karheat, oon laittanu kylvyn jälkee aina tuota perusvoidetta mikä tuli pakkauksen mukana.. Eilen illalla oli ihana punaposkinen tyttö ku saunottii kaikki yhdessä!! :D bumbossa istuin keskilauteella ja vedellä kastelin ja huikkapullo oli mukana, sit laitettii amme telineestä lattialle ja Nanna istui siinä ku isot tytöt kaikkineen kylpyleluineen, sillä aikaa ku äiti ja isi peseyty :heart: 2 minuutin päästä kyllästy ja koitti taas nousta sieltä pois.. :D Noi hetket ku on koko perhe yhessä on kyllä jotain niin kallisarvoista :heart: oppii arvostamaan ku iskä ei viikolla kotona ole..
 
Istuimesta.. Meillä oli toi sama ongelma kun mammasella. Toppapuvun kanssa ei enää millään menny toi vauvakaukalo ja jalatkin tuli jo ulos kaukalosta. mentiin ostamaan tota Britaxin multitec -istuinta, mutta sit jätettiin se kaupan hyllylle, kun huomattiin kuinka pysty matkustusasento siinä on. Ei meidän mielestä näyttäny mukavalle.. Vertailtiin vaikka mitä istuimia, mutta sit päädyttiin ostamaan Besafe izi combi isofix. Ihan sairaan kallishan toi oli, mutta tällaselle vähän pienemmälle vielä mukavampi matkustaa kun monet noista muista istuimista, koska istuinkulman voi kääntää kolmeen (vai neljään) asentoon. Meillä siinä on ainakin viihdytty ja yks päivä jouduin laittamaan Konstan siihen vanhaan turvakaukaloon, niin hirvee huuto tuli (sen edellisessä viestissäni kuvaileman kolahduksen seurauksena). Ei tainnu poitsu enää tykätä tosta vanhasta istuimesta. Ei kai tolla istuimen "kaltevuudella" niin paljon ole merkitystä, jos matkustaa pääasiassa lyhyempiä matkoja.. meillä vaan istutaan välillä autossa aika paljonkin, mökkimatkoja sun muita.

Ja täällä yöhulinat ja yösyömiset jatkuu.. ei näytä helpottavan. Jospa se tästä kohta kun nyt on siellä yläleuassakin kunnolla jo legot näkyvissä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja zikiziki:
Alkuperäinen kirjoittaja Ruttana:
Alkuperäinen kirjoittaja zikiziki:
bumbossa istuin keskilauteella
Hyvin oot mahtunu. :D ;)
hahaha :D mie oon nii pienipyllyinen :LOL: (oiski ;) )

:kieh: käytii eilen Eevan kanssa tossa naapuripuistossa keinumassa. Meinasin sit mennä Eeva sylissä semmoseen isompien keinuun, siinä on siis autonrengas jossa istutaan. :eek: emmää mahtunut siihe :/ pitäkööt keinunsa prkle :D
 

Yhteistyössä