HUHTIVAUVAT 2009 *Syyskuussa*

ainii unohdin aikasempaan tekstiin laittaa:

mahanahka löllykkä Onko kaikilla jo ihan timmi kiintee vatsa?? :D miun on kauhee röllykkä vielä, ruttunen ku mikä :ashamed: ällöö.. :( kyl kaikki vanhat housut menee jalkaa mikä on niin ihanaa mut hyi hittolainen tuo nahka.. yök.. dislike.. :D
 
Miun masu o semmonen ku ennenkii. Ei se koskaan oo timmi ollu :LOL: Mut ei mikkään nahkalöllerökään. Sopivasti pömppis vaan :saint: Ja iho on pysyny kyl täysin ennallaan. Saa nähä sit useampien raskauksien jälkeen, et miten sit käy :kieh:
 
Okei, ilman huuhteluainetta mutta lingota saa. Mikä on syynä tähän ilman huuhteluainetta?

zikiziki meillä syyään kiinteitä melkeen joka kerta koko purkki. (3x päivässä) "pääruokana" saa itetehtyy peruna-parsakaali ym. sosetta,sitäkin menee suunnilleen saman verran. Illalla viel velli,ja silti syö yölläkin tissiä..oottelen tohon n.puoleen vuoteen asti et sais antaa 5 kiinteetä päivässä, söiskö enää sitten yöllä tissiä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hennna:
Okei, ilman huuhteluainetta mutta lingota saa. Mikä on syynä tähän ilman huuhteluainetta?

Kyl mä ainakin käytän huuhteluainetta meidän neidin vaatteissa.
Tällä hetkellä on käytössä LV:n huuhtis kun tuoksu tulee sitten pesuaineesta.
 
Meil syö kiinteitä TOSI huonosti :( Aina itkun kera.. Sit hyssyttelen ja otan syliin yms. Sit ku pistää ruokaa suuhun ni taas itkee.. miten sitä sais paremmin syömään? Oon antanu ny bataattia, maissia, luumua, päärynää, maissiperunaa. Ja kaikelle irvistelee ja itkee pää punasena enne ku otetaan taas syliin. Päärynä meni alas joten kuten paremmin, mut itki sitäkin vähän ku maissin jälkeen/välissä annettiin..
 
suukkosuulle meillä on kans ongelmii ton syömisen kanssa.. Nannaa ei yhtää kiinnostais! se ei vaa malttais millää keskittyy siihe syömiseen.. no siis tylsäähän se on.. :whistle: :D kauheeta kikkailua et saa sen syömää sen puoli purkkia sit alkaa kiukku.. en ymmärrä, onkoha meil jotenki vääränlainen lusikka tai jotai...? :D
 
Hennna Mä käytän vauvan/meidän kaikkien pyykissä LV:n pesuainetta ja sensitive huuhteluainetta.Ja pesen sellasia vauvan vaatteita mitkä sinänsä ei ole likaisia(ei mitään näkyvää) niin samassa meidän vaatteiden kanssa 40 asteessa..

mahanahka möllykkäröllykkä Löytyy :wave: |O Muuten ihan entisissä mitoissa ja voi kun tossa mahassakin ois jotain läskiä niin ois helpompi saada pois kun toi ihme nahka..Noh mutta päätin että jouluna mulla ei ole tota enää ;) :whistle: :xmas:

Mä oon lähdössä ens lauantaina vähän viihteelle kun täällä on taiteiden yö..Ehdotin miehelle että oltais pistetty noksu ekaa kertaa yöks hoitoon mutta ei käynyt hälle :whistle: :D Sit tuli tietysti huono-äiti-fiilikset kun tolla tavalla yritin lastani hoitoon laittaa :LOL: ziisus!Siinä mielessä mä kyllä ootan että imetys loppuu niin loppuis tää ihme herkistely vaikka osa siitä varmasti on tullut jäädäkseen mutta kuiteski.. :'( :D

Nooallakin on ihan varmasti kuumetta on ihan tulikuuma selästä ja niskasta ja tosi kiukkunen ja itkeskelee..Täytyy tänään käydä ostaa kuumemittari..toivottavasti ois vaan jotain hampaista johtuvaa..

Misstar ja nomppis n.5 kk (toisinsanoen vanha mies jo :D )
 
Meillä tänään ikää 4kk ja neuvola takana;69cm ja 8820g :LOL:

Mun vatta palautu tosi nopeesti synnytyksen jälkeen ,samoin nuo kilot lähti silloin ekan 2kk aikana(lähti 6raskauskiloo ja 8 muutakiloo ;) )En missään vaiheessa laihduttanut ,ne vaa läks.
 
hiphei..

Meillä sitten hyvin jo tervehdytty. :) kakka tosin on mustan vihreetä :x mustikalla voi tietty olla osuus siihenkin asiaan.

ruoka maistuu taas normaaliin tapaan ja eilen kokeiltiin iltapuuroa ja hyvin uppos :)

nyt on sitten keksiny että hän pääsee ihan itte sitteristä pois, kääntyy masulleen ja sit peruuttaa lattialle. menee muuten ryömienkin jo kivasti eteenpäin, tuttia työntää eteenpäin lattialla ja sit ryömii perään :D

käsillä pitäs kokoajan olla jotain toimintaa, jos pöydällä on paperia kun Toni on sylissä ne paperit lähtee pöydästä 100% varmuudella.

huomenna olis 5kk neuvola :) saa nähdä kuin on jätkä kasvanut.

Nellah ja Toni ylihuomenna 5kk
 
Hyvä juttu Nellah :)

Ziki, mahassa ongelmana on läskit, nahasta en tiedä, millaiseksi menee, kun joskus pääsis rasvoista eroon.

Ai niin, paluulennolla tuli kahdet kakat - voin kertoo, että niskakakat lentokoneessa = ei kiva :LOL:
 
AAM
:wave:

Soseet koklatkaa sekoittaa äippämaitoa joukkoon, ja sit toi noitten sankareitten makuaisti on makean perään että ensin kokeilisin hedelmäsoseilla..
MUT se on tietty persoonasta kiinni kuka tykkää mistäkin mutta meidän poika ainakin ensimmäisinä perunasta yski sen näköisenä että puklu lentää just niin NYT , suosiolla syötettiin hedelmiä, miedoimmasti etiäpäin...

Röllykkä no esta aqui...tai jottai :ashamed: eli sulanut jonnekin muualle.. mutta mikä mulla näkyy vieläkin masussa on linea negra ? mites muilla on onko sekin poistunut näkyvistä ?

Huuhteluaine, lähinnä kai se on sen herkän ihon suojelemiseksi ko tuntuu että ne on joskus niin voimakkaan hajuisia tai jättää pesuainejäämiä... :(
mutta meillä käytetään sensetive p.ainetta & huuhteluainetta kanssa... ja lingotaan ja pestään 40-60 asteisessa..




tuossahan nuita kuvia likasta.. aikas tuoreita ovat..

Aam & ansku B 4½kk
 
hienoo että nellahin toni on taas terve :heart: ette keskiviikkona treffeilleki pääsis? ois kiva nähdä miten pikkunen kasvanu =) ja nopeesti lähteny liikkeelle, ei meillä vielä juuri ryömitä. joskin sitteristä pääs meidänkin neiti pariin otteeseen peruuttaan pois :whistle:

maharöllykkä löytyy :wave: ja linea negran jämät myös :wave: masu on semmonen löllö vaikkei siin kauheesti rasvaa enää ookaan. kertokaa joku jos tiiätte miten tommonen röllykkä palautetaan normikuntoon??

kadak kakat lentsikssa hehe, niin oli meilläki ku lenneltiin. kyllä nää vauvat vaan osaa :whistle: :D

milky ei tartte ihmetellä miten kilot karisee ku poitsu kasvaa noin hienosti =) mun kilot ei kyllä vaan lähe minnekään, tai tyyliin kilo per kuukausi |O tällä menolla oon jouluks normimitoissa ja sit syödään suklaata niin et taas juhannukseksi jos ois rantakunnossa...

syömisestä puheen ollen lähenki syömään :whistle: käytiin elsukan kaa 2h lenkki napero kantorepussa...jalat kiinteytyy mut masun röllö vaan pysyy... :/
 
Juu, pitäis varmaan ruveta syömään vähän terveellisemmin, että sais vartalon edes johonkin kuosiin. Kuntoklubikerhon linkkikin on kadoksissa, kun kone vaihtui, Laala, jaksaisitko laittaa tänne?

Tässä tuore Rooman kuva poitsusta.

 
Laala...tuliko Ergo oikeaan osoitteeseen?
Toivottavasti.

Täällä hytisee ja hyllyy mahalöllykit kyllä ihan "mukavasti" :LOL: vaikka kiloja lähteny 10 ja risat. Tosin oon aatellu että ei mun 31vuotiaana, 3 lapsen äitinä tarvi olla mikään timmi ja lihaksikas. Saa se vähä näkyäki että oon äiti :D
Mut silti toi röllökki inhottaa mua...

Teil on jo monet päässeet kiinteisiin tutustumaan. Meillä vielä puuroaineet oottaa kaapissa ainaki kk päivät vielä. Ollaan lähdössä Espanjaan marraskuussa ja ajattelin sitä ennen kokeilla pieniä annoksia, ettei oo ihan rintamaidon varassa. Onhan Inkkukin sit jo 7kk.

Nyt vielä tissitellään...

Inkku on kova juttelemaan ja komentamaan. Nauroin ihan kippurassa kun se oli nukkumassa ja yhtäkkiä alko kuulua ihme huhuilua ja hihkuntaa...likka oli päättäny että äitihän hakee mut pois täältä...Toinen mitä se tekee ni se nousee karhukävelyasentoon ja alkaa huhuilemaan...ihan kun se huutais APUUUAAAA mistätäältä pääsee poiiiis...
Ne on vaan nin ihania hetkiä että tahtois tallentaa kaikki muistoihin.
:heart:

Nyt toi pikkuhuutaja taas ilmoittaa haluavansa jotain, mitä mä en ehkä ymmärrä, mutta pakko mennä.
Superheppuli ja Inkeri viikkoa vaille 5kk


Ainiin piti kommentoida tota pesuaine juttua. Meillä pestään pesupähkinöillä ja suosittelen lämpimästi kokeilemaan, jos ei oo vielä tullu tutuksi.
 
Mie oon pistänyki äidinmaitoa soseisiin, mut ei vaan auta. Enkä haluis pelkistee hedelmäsoseita antaa ku pitäähä sitä kasviksiin ja muihinki tottua.. Jospa pistäis kiinteet tauolla vähäks aikaa ja olis pelkällä tissimaidolla.. Koittais sit myöhemmin uudelleen..

Mie oon pesupähkinöitä kokeillu ja mu mielest ne ei oo niin kovin hyviä. Ei lähde tahrat ni yhtä tyhjän kans. Mut on ne meidän normi mustalle pyykille ihan jees. Turhan paljon vaan tullu hankittua noita pähkinöitä, vois osan myydä kyl poieskin..

Mieki pääsin omiin mittoihini n. 9 pvässä synnytyksestä. Sit 4kk synnytyksestä ol lähteny 8 kiloo ylimäärästä, vaikka ennen synnytystäki olin iha normimitoissa. Niin se imetys vaa kuluttaa kummasti noit kaloreita. Kilotki lähtee ku itsestään.

Mul on myös linea negra viel näkyvissä. Eiks sen luulis sit lähtevän kuha iho uusiutuu tarpeeks?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ruttana:
Alkuperäinen kirjoittaja SuukkoSuulle:
Niin se imetys vaa kuluttaa kummasti noit kaloreita. Kilotki lähtee ku itsestään.
Voi kun lähtiskin.. :/
Tiukassa tuntuu olevan ja pitäis vissiin koko kylää imettää, jotta ees kilo tippuis. :xmas:
Sama täällä, ruttana! Mut mä syön ku mikäki amerikkalainen läskiperse.

Ihania kuvia olitte laittanu!

Mulla ei sitä nahkaa juurikaan oo, mut makkaroita löytyy. Linea negra hyvin hentona vielä :).

 
Läskeistä: mulla on 20 kilosta jäljellä edelleen 6, tilanne on ollut koko kesän sama. Mulla oli ylimääräistä aika paljon jo valmiiksi, eikä vanhat vaatteet vielä kaikki mahdu. ärsyttävää.

Silja on jo terve, oli vain vuorokauden kuume onneksi.
 
Ihania kuvia.

Rällykkämahanahka ja läskiä löytyy... myönnettävä se on. Ja tiukassa istuvat hittoveiköön...


Kiinteistä. Ei olla vielä me aloitettu.

Mutta, niille joilla kieltäydytty. Meidän piti tuolle poitsulle aloittaa soseet 5kk kun poika alkoi laihtumaan. Mutta ei jätkä niitä huolinut. Ehkä tee lusikallinen meni päivässä alas. Vasta 7-8kk pystyi sanomaan että poika oikeasti syö niitä. Eli aika siihen auttoi, ja kyllä se kasvu itsekseen siitä korjaantui vaikka aika pieni hää vielkin on ( 5kk 5,2kg nyt 3v ja 11.7kg)

Voi että teillä on taitavia vauvoja puhumaan ja liikkumaan. Meillä ei vielä edes yritetä. Ellillä ei ole mikään kiire. Kerkiääpä sitä myöhemminkin.

Vaatteiden pesusta,meillä pestään vauvan vaatteet muun pyykin seassa 40 tai 60 hajusteetonta pesuainetta käytetään enkä huuhteluainetta muutenkaan käytä.

Hienoa että Nellahin Toni voi paremmin

Milkysternin pieni kasvaa kyllä upeeta vauhtia.

Ja tuttipullosta, toi samainen poika ei huolinut sitä sitten millään ikänä. Ellinkäinen huoli mun sairaalareissun ajan mutta kun mamma kotiutui jouti pullokin romukoppaan. Eikä sitä olla kyllä ny niin tarjottukaan sen jälkeen.

Zikizikin Nannalle ja muillekkin sairaille paranemisia.

Mie voin jo onneksi paremmin, kortisonit tekee tehtävänsä.

Pai-30 paranemisia

Meijän Elli oli pariviikkoa sitten 5kk neuvolassa tasan 6kg ja pituutta tais olla 61cm Eli himpun verran pisempi mutta samanpainoinen kuin teidän Janna.
Mannan Elsa taitaa myös kuulua näihin pikkuisiin.
Mutta eiköhän tuo Ellinkäin tuosta ole edes vähän kasvanut taas.

Napille hurjasti onnea jo näin etukäteen!!!!

Joo,buranaahan saa ottaa imettäessä. Ja buranaa ja banadolia voi ottaa yhtäaikaa kun niissä on erivaikuttava aine.

Mutta nyt iltapuuhin ja nukkumaan ja miettimään että tulikohan sitä tuhlailtua vähän, tai vähän enemmänkin, liikaa rahaa tänään.


t. Solina ja kullanmuru


P.s hain tänään lindeksiltä liberon up&go paketin. Ihan kivahan tuo oli....
 
SOLINA: mikä tuo paketti on minkä lindeksiltä hait?

MAHASTA: siis aika jännä, just tänään mietin suihkussa että onkohan muilla samaa ongelmaa...siis tuo röllykkä, veltto mahanahka oikeesti ROIKKUU ja oon ihan heittäny jo toivoni että saan sitä ilman jonkinlaista kirurgiaa ees pois...noooooh, ei mulla ole siis kiinteää vatsaa ollut varmaan kymmeneen vuoteen mutta tahtoisin ees vähän kiinteämmän! eikä oo sektion takii vielä uskaltanu kovin lujaa tehä vatsojakaan...liekö ees auttais mitään...karsea näky mutta onneks ukko on tottunu katteleen :LOL:

SOSEISTA: Kapris syö aika reippaasti. tykkää porkkanasta ja erilaisista kaaliruoista tosi paljon, samoin puurosta. huomenna neuvolaan, mistä vetoo että meidän mimmi vetää tämän pinon painoennätyksen!! tuun kertoon sit :D
 
Kiinteistä: tein (taas) riisipuurosta liian velliä ja oli sitten aika mahdoton syöttää lusikalla -> kaadoin äkkiä vellin tuttipulloon ja laitoin isompireikäisen tuttiosan ja sinnehän upposi 80ml riisivelliä (jossa vähän rintamaitoa seassa) ja sen päälle maistui vielä tissi :) Poitsu kyllä söi jo hienosti kiinteämpää puuroa lusikalla muutama päivä sitten.
 
Jospa mulla nyt aikaa minuutti enempi ko tuo mini meni yö unille ja herää sitten joskus 8-8.45 :saint: Meillä on ollut jo n.2kkden iästä alkaen tosi kiva yörytmi,jos herää aiemmin niin sitten yleensä syö ja jatkaa unia.Lauantaina nukuttiin koko perhe 11 asti,mini söi 8.30 ja jatkoi sitten.Että sen suhteen en voi valittaa..

En kyllä muutenkaan .Soseita aloitettiin jo kolmen kk iässä ton leikkauksen takia ja täytyy sanoa ettei sylkene ole yhtään pois ja omat soseetkin on kelvannut.Tänään jopa kokkareista perunaa kunen jaksanut soseuttaa.Tehtiin miehen kanssa pakkaseen paljon omena-bansku sosetta joka näyttää myös hyvin tekevän kauppansa.Vannoin etukäteen että hedelmäsoseita en tee ite,mutta kuinka helppoa on noista kotimaisista ompuistakin sosetta tehä :D

Meillä todellakin pestään vaatteet kaikki samas pyykis;värien yms mukaan lajittelen joo mutta en pese miehen ja mun erikseen vaan pikkumiehen vaatteet pestään meijän kamojen kaa yhdessä.En ole ees täysin ymmärtänyt miksi pitäisi erilleen pestä?

Olentosi onnellinen tän vauvan kanssa,on ollut koko ajan tyytyväinen vaavi ja iloinen höpöttelijä( ja todennäköisesti tuleva ongelma nuori kun nyt noin helppo)

milky ja juho tasan 4kk
 
milkystern miten teit siitä omenasta sosetta? Meneekö siis soseeksi ihan noin "raaakana"? En olekaan vielä hedelmistä tehnyt sosetta, perunasta + kasviksista kyllä, ja kaikki uppoo, paitsi sellanen valmis-muussi, purkissa. Se kyllä haisikin sellaselle mummon muussi-jauheelle, yöks. Kun luin muiden syömiskertomuksia, tuntuu kyllä että ompas meillä helppo laps,kun syö hyvällä ruokahalulla kiinteitä ja ensimmäinen perunalusikallinen meni kuin vettä vaan. Mutta ei valittamista. Kohta vois alotella puurottelutkin. Toivottavasti teillä joilla vielä hankalaa niin menis vielä voiton puolelle! :hug:

Olen minäkin pessyt muun pyykin seassa vauvanvaatteet, 40 asteessa ja käytän huuhteluainetta. Pakko oli tarkistaa miten muilla, ja että oliko siinä anopin puheissa mitään perää;ettei linkousta eikä huuhteluainetta. Se on sit vissiin kukin tavallaan.

Hennna ja pikkumies 4kk 2viikkoa ja rapiat päälle
 
Joo, täälläkin siis tuo mahanahka roikkuu. Ärsyttävää....

Tuo lindeksiltä saatu paketti olis siis lahja liberokerholaisille, sen saakun vauva on n. 6kk. Jotain vaippanäytteitä siellä oli, pieni pallo ja sukat vauvalle.

Ostin muuten eilen vielä kahdet imetysrintsikat. Toiset sellaiset vaaleanpunaiset pitsiset lindeksiltä mitä olen monesti miettinyt mutta en ole saanut ostettua. Toiset sitten ihan extempore kappAhlista kun siellä oli kaikki rintsikat vain 10?

Eiköhän nuo ihan käyttöön tule. Kun toiviosin ainakin että imetys meillä jatkuu ainakin sinne vuoden ikään. Ehkä pisempäänkin...

Soseista, olen vähän suunnitellut. Voi olla että on täysin turhaa, mutta ei sitä kokeilemalla mitään häviäkkään. Kun toi meidän poika oli tosiaan hirveän huono syömään kiinteitä aluksi niin siitä sain nyt idean.

Kun bataatilla aloitellaan sitten loppukuusta Ellillä kiinteät niin ajattelin että jos sitä alkaisi itsekkein nyt syömään bataattia, ja sitten myös muita aloiteltavia kiinteitä, että vauva saisi makuja jo tissimaidon kautta.

En tiedä olisko tuosta ny mitään hyötyä, mutta eipä siitä haittakaan ole. Joten ajattelin kokeilla jos jaksaa.


t: Solina ja Elli-Menninkäinen
 

Yhteistyössä