Huhtivauvat 2009 *Tammikuussa 2010*

Heippa!

Pitäkää mutkin listalla :wave:

Ei ole tullut vähään aikaan kirjoteltua.Luin teidän kirjotuksia mitä oli Kauheesti joten kommentointi ei onnistu tällä päällä.Paitsi mammalle siitä kuva mukista että mä annoin miehelle isänpäivälahjaksi sellasen ja mua ärsyttää kun mies ei käytä sitä ,sekin vaan sanoo ettei raaski kun on niin hieno :D

Meillä on nyt joulunaikoihin opittu konttaamaan,seisomaan ja kävelemään tukea vasten..niin ja istumaan.Ja yöt on sen mukaisia |O Ja nyt kun on heräilty (ykskin yö 5 kertaa tunnin aikana)niin oon tullut siihen tulokseen että kadak ja mamma ei voi olla oikeita ihmisiä..tai siis miten te jaksatte?! :eek: Mun piti jo ottaa yks vapaa yö niin että mies ja Nooa lähti evakkoon että sain nukuttua kun alkoi tuntua siltä että jos ne ei lähde niin mä lähden...ja mieluiten johonkin psykiatriselle osastolle :xmas:

Niin ja hampaitakin on saatu kaksi lisää nyt on kaikki etuhampaat koossa.

Jaahas täytyy lähteä valmistautumaan ostosreissulle.Viikonloppuna kahdet synttärit 30-ja 80-vuotis...joten se musta paljettitunika mitä olin aatellu noille kolmekymppisille ei ehkä sovi tonne 80-vuotisjuhliin. :LOL:

Misstar ja Nooa melkein 9 kuukautta :heart:
 
merkkaus!!! :)

me saatii kans miehen kaa ifolorin mukit lahjaks jouluna kavereilta :) itku pääs ku avasin paketin ku näin mitä siel oli, mut sit ku näin minkä apinakuvan ne oli ukosta laittanu siihe ni repesin kyl ihan totaalisesti :D nii ja Nannan kuva myös oli miun mukissa. :) miehen mukiin oli onneks tajunnu valita miusta hyvän kuvan ;)
 
Pitkästä aikaa...piti olla 8kk neuvola mutta olen ite niin flunssainen että peruin se sitten. :snotty:

Pikkumies ollut terveenä,nauttii suuresti ulkoilusta ja pulkalla laskusta.Meillä on sellaisia kivoja mäkiä joista saa laskea ihan yksin :D

Mun elämäni paras dieetti on ollut tää raskaus ja viimest 8kk :LOL: -10kiloa neuvolan ekasta punnituksesta.Ja ihan itellään,en laihduttanut,en voinut pahoin :) Voi hyvillä mielin ruveta miettimään Juholle kaveria!
 
misStar Täytyy tunnustaa että kyllä aamuisin peilistä katsoo mua joku zombie...ei oo ihmistä nähnykkään.Kaikkeen tottuu,sano sekin entinen likka paitsi pieni-PIIP-mieheen. ;)
Viime yönä ei taas siitä nukkumisesta tullu helvettiäkään,puolen tunnin välein alkoi kitinä.Mutta kuten jo aiemmin olen maininnut meillä oli edellinenki vauva samanlainen ja siitäkin selvisin hengissä niin eiköhän tästäkin.Nyt alan olla jo aika kypsä tuohon tissin kans pelleilyyn ja yön synkkinä tunteina meinaa hermo mennä.Aamulla sitten kaikki unohtuu kun tyttö on kuin päivänpaiste. :)
Teppanalle ja Eevalle lykkyä tutkimuksiin.

Ja anteeksi karkea kielenkäyttöni. :)

Ja vielä kadakille :hug:

mamma ja alina 8,5 kk
 
hei mamat,

ensinnäkin MisStar kiitos sain niin hyvät naurut tosta sun tekstistä :)

teppana, samoja tuntemuksia täällä itsetunnon kanssa. Tsemppiä tutkimuksiin ja ei meilläkään mennä vielä istumaan. Vähän olen kyllä kateellinen noista yöunista. Ei olla siirretty vielä omaan huoneeseen.

Juu, mulla tuli taas uusi tulehdus ja lääkäri tuumasi, että mun olisi aika ottaa kroppa omaan käyttöön ja lopettaa imetys kokonaan, että saisi vaihdevuosihormoonitilan pois ja limakalvot kuntoon. Ääh. Ehkä ne yötkin meillä rauhottuisi, jos lopettaisin imetyksen kokonaan ja siirrettäisiin poika omaan huoneeseensa nukkumaan. Viime yönäkin heräiltiin 40min-2,5h välein ja valvoi klo 04-05 putkeen ja mikään ei auttanut - ei edes tissi. Kannoin poikaa ympäri yläkertaa ja laulelin ja mies tietty on pari päivää veke. Hermothan siinä menee (komppaan mammaa). Mutta siis ei kaikki herätykset kestä kuin sen pienen hetken, että menee esim. kääntämään pojan uudelleen kyljelleen ja laittaa käden päälle, taputtaa ja vähän laulaa. Oma elämä - mikä se on? Mutta toisaalta, onhan se ihanaa sitten yhdeksän aikaan, kun poika herääkin iloisena ja tulee taputtelemaan äitiä hereille :heart:

Sitä vaan ihmettelen, että miten te monen lapsen äidit jaksatte!

Solina, Koirankupista voikin tulla uusi iahana lelu :) ja kiitos, eihän noissa ole kyllä yhtään niin hyvät jouset kuin isoissa vankkureissa, mutta eiköhän me niillä pärjätä. Poika ainakin istuu niin tyytyväisenä niin tyytyväisenä uusissa rattaissa. Ja ai kamala, mitkä pakkaslukemat, täälläkin -18, eli ei kyllä nukuteta ulkona.

Jaa, poika kutsuu, lisää taas myöhemmin,

kadak&tikrulainen

 
Alkuperäinen kirjoittaja mamma67:
misStar Täytyy tunnustaa että kyllä aamuisin peilistä katsoo mua joku zombie...ei oo ihmistä nähnykkään.Kaikkeen tottuu,sano sekin entinen likka paitsi pieni-PIIP-mieheen. ;)
Viime yönä ei taas siitä nukkumisesta tullu helvettiäkään,puolen tunnin välein alkoi kitinä.Mutta kuten jo aiemmin olen maininnut meillä oli edellinenki vauva samanlainen ja siitäkin selvisin hengissä niin eiköhän tästäkin.Nyt alan olla jo aika kypsä tuohon tissin kans pelleilyyn ja yön synkkinä tunteina meinaa hermo mennä.Aamulla sitten kaikki unohtuu kun tyttö on kuin päivänpaiste. :)
joo kyllä mullakin välillä öisin palaa käpy, kun ei mitään ongelmaa pitäis olla (siis vaipat ok, maha täysi, kaikki hyvin) ja toinen vaan heräilee...meillä varmaan ne hampaat on nyt tulossa ihan urakalla. Joo ja sit tosiaan saa pelätä että esikoinen tai aamuvuoroon menevä mies herää siihen metelöintiin, argh....meillä on poika&ukko menny jo monena yönä toiseen huoneeseen nukkumaan niin saa Kapris mekkaloida ja mun ei tarvii sit huolehtia muuta ku siitä että saan hänet hiljaiseksi. Luojan kiitos että esikoisella on hyvät unenlahjat ja suostuu isänsäkin kanssa nukkumaan. Sillon ku Kapris syntyi niin saattoi poika herätä samaan aikaan kun vauvakin, ja olis pitäny sylitellä jne. samalla kun syöttää vauvaa, sillon tuntu että voi jösses jos tää nyt on tällasta sit seuraavan vuoden...että molemmat roikkuu yökaudet kaulassa kii :D mut kyllä sitä tosiaan kaikkeen tottuu, paitsi tosiaan tuohon MAMMAN mainitsemaan asiaan :LOL: :LOL: :LOL:

Gardenia&Kapris 9 kk :heart: :heart: :heart:
 
Sanni-Marialle iso hali. Toivottavasti ikävät asiat nyt jo paremmin. :hug:

Hennako se risteilee. Toivottavasti on kivaa. ;) Maidosta kysyit, ei hapanta eikä muutakaan lehmänmaitoa ole kokeiltu - tai noita vauvajuguja ja -rahkoja muuten mennään äidinmaidolla ainaskin vielä kk.

Kadak oli tehnyt rataskauppoja. Onko nätit? Oliko siellä kaupassa mikään tuote oikeasti alessa, vai pelkkä mainoskikka? Niin ja se imetys taitaa joillekuille aiheuttaa tulehduksia limakalvoille, joten tohtorin sanoissa oli varmasti perää.

Ziki onnea niistä ekoista vaappuaskelista! :) Ei kyllä uskois, että meidän vaavit syntyny samana päivänä. Dalihan ei todellakaan kävele, ei konttaa, ei juuri ryömi (ainaskaan eteenpäin) mutta sentään peppuaan hilaa hieman haluamaansa kohteeseen. Toisaalta onhan Dali muutaman tunnin nuorempi kuin Nanna. :LOL:

Ventti ja Mamma, Mä jotenkin kuvittelin, että kaikki muut vauvat nukkuu yöt läpensä, tai ainaskin on vierotettu rinnasta mutta lohduttavaa, että kohtalotovereita siellä vielä. :wave: :wave:
Minä vaihtelen ahkerasti vauvaa puolelta toisella, koska muuten mun kädet kipeytyy ja puutu niin, etten pysty vauvaa nostelemaan sit päivällä. Joo, oon jo keski-ikäinen raihnainen äiti, jonka pää meinaa hajota niinä aamuyön tunteina vauvan kanssa häärätessä. Päivällä elämä ihan ok, yöt on suolesta. :headwall:

Pinnasänkyyn meillä kyllä yleensä nukahdetaan päiväunille ja yöunillekin ihan ok, mutta ongelmana on yöllä se uudestaan nukahtaminen. Se ei sitten onnistu kuin rinta suussa ja siihen mun viereen se sitten jääkin.

Solina ja Jahassu sisustavat ja siivoavat. Voi kun itsekin jaksaisi. Dali on niitä istun tässä ja katson tätä lelua ja huudan tai sitten istun sylissä ja seurustelen -vauvoja, ettei oo ollut vielä pakottavaa tarvetta tehdä talosta vauvaturvallista. Ja mitäänhän en tee ennen kuin on pakko. Joulukuusikin on saanut olla ihan rauhassa niin äidiltä kuin tyttäreltäkin. Kokeiltiin niitä neulasia yhdessä ja siitä tuli tytölle puistatukset. Nyt jos vien lähelle niin puistattelee ilman, että haluis ees koskettaa - fiksu tyttö. Otan siitä mallia. Kuusi siis edelleen olkkarissa, vaikka loppiainenkin oli ja meni. :whistle:

Juomisvälineistä ollut puhetta. Meillä pitäisi varmaan siirtyä normijuomalaseista takas nokkikseen. Oltiin kylässä ja juotin Dalille vettä tosi ohuesta lasista tehdystä vesilasista. Tyttö iski täysillä kaikki kuusi hammastaan kiinni lasiin. Lasi jo ratisi ja rutisi, :( mutta ehdin hätiin ajoissa - onneksi. Meillä himassa paksut lasit ja niistä ei kyllä mitään saanut lohkastua -vielä. Nyt siis vampyyrivauvamme juo vaan muovisista avomukeista, kun oon niin laiska pesemään käsin sitä ainoaa nokkista ja noita avomukeja kaapissa jokunen on. Huonoäitihuonoäiti :headwall: :headwall:

Kadak kyseli monilapsisten äitien jaksamisesta. Meillä siis näitä lapsukaisia yhteensä kolme. Toki helpommalla pääsen kuin pienten lasten äidit, kun mulla nuo isot (9v ja melkein 12v) auttelevat vauvanhoidossa, eikä niiden perässä tarvi juosta. Toisaalta meillä kamppaillaan sitten vähän toisenlaisten haasteiden ja jaksamisien kanssa: harrastukset vie PALJON aikaa, esikoisella murrosikä kolkuttelee raivareineen, läksyissä pitää auttaa... Vielä onneksi osaavat leikkiä ja ilakoida kuin lapset. Oonkin ajatellut, että perheenä taidamme elää nyt tosi onnellista ja läheistä elämänvaihetta kaikkinensa. Tästä siis pitäisi vaan osata nauttia. Mulla vaan temperamentti sellainen, että tulee väsyneenä hermostuttua turhan helposti lasten riitoihin ja säätöihin. :headwall: :$
Niin ja nää isot kyllä osaa lataa aika pahoja totuuksia meille vanhemmille. Mutta joo onhan tää erilaista kuin silloin nuorena esikoisen kanssa. Jotenkin yhtä aikaa vaikeampaa ja helpompaa ööö jotenkin rikkaampaa. B)

Nyt fiilis kuin kuolleista herätetyllä muumiolla. Dalin nukkumiset olleet riekaleisia jo monta yötä putkeen ja eilen otti vaan yhdet lyhyet päikkärit. Normisti ainakin kahdet. Kaksi päivä siis mennyt väsyneen lapsen kanssa leikkien ja seurustellen ja kaikki kotityöt sun muut tehtävät irvistelee mulle. Mä irvistelen niille takas. :kieh:

Asha ja vampyyrivauva, joka on ihan kohta 9kk
 
lasten kakoista Sammolla on kerran tullut pienet papanat pottaan, mutta esikoisella aikoinaan ihmettelin, että mistä tuota tulee kun potta oli puolilleen kakkaa täynnä. Kaippa se sitten tyhjensi suolensa kerralla :LOL:

solina ei mun hermot kestäisi jos eka siivoisin kaapit ja sitten alettaiseen vaihtamaan olkkarissa järjestystä vain huomataksemme, ettei huonekalut mahdu mitenkään järkevästi :whistle:
 
Ashalle pikaisesti, juu nätit mustat on ja jalkapeitteessä sellaisia mustavalkoisia palloja :) Vähän kyllä tuntui mainoskikalta, kun niitä ale-tuotteita oli paljon vähemmän kuin olisi luullut - no, onneksi ei ollut ollut pahempi vesivahinko itse kaupan kannalta. Pitää ajatella positiivisesti, vaikka pulitinkin isot rahat :LOL:
 
Sisustus ja siivoaminen. Niin no en mie omasta jaksamisestani tiedä. Me oltiin Ellin kanssa työhjohdollisissa tehtävissä ja isäntä noita lähinnä siirteli. Sitten tehtiin vaihto ja iskä viihdyttii meijän pomottajaa ja mie järjestelin välillä tavaroita.


Välillä ehkä kuulostaa siltä että meillä on kauhean helppoa. Mutta mie ehkä olen sen luontoinen että jätän vähemmän tärkeät asiat huomioimatta. Elikkä tekemättömiä kotitöitä olisi paljon ja tarvitsisin viikon olla yksin että ne saisi tehtyä.

Esikoisella on ylivilkkaus joten touhua riittää vaikka muille jakaa. Kakkonen on hyvin jääräpäinen lapsi joka heräilee edelleen 3.5vuotiaana pari kertaa yössä ja kömpii meidän sänkyyn.
Ellikin herää useamman kerran yössä ja päivät tahtoo seuraa ja läheisyyttä. Päikkäreitä ottaa tosi huonosti. Lähinnä tissillä kun laiska äiti ei jaksa eikä haluakkaan vieroittaa.

Joten omaa aikaa ei ole oikeastaan yhtään. Mutta en mie sitä toisaalta osaa kaivatakkaan. Kyllä nämä kullanmurut joskus muuttaa pois kotoa ;)

Mutta jotenkin tämän kaaoksen on saanut sujumaan eikä täällä siitä osaa valittaa. Ukolle narisen sitten senkin puolesta :LOL:

Vinkkejä lapsen terveelliseen lihottamiseen? Meidän 5vuotias esikoinen on tainut vähän laihtua ja painaa enää 14.9kg vissiin alettava kermaa juottamaan ja voita syöttämään.
Oman vaan mukaan Ellikään paino ei olisi 8kk neuvolan jälkeen noussut. Ja edelleen neiti käyttää 62cm vaatteita.
Parin viikon päästä 10kk neuvola. Jännityksellä odotan tuoreita mittoja ja esikoisenkin käytän siellä samalla puntarilla.

Huoh, mutta taidan mennä kamppeita pakkaamaan. Tehdään huomenna päivänreissu Tampereelle siskoni luokse.


t: Solina ja ihana Ellinkäinen 9.5kk
 
Heippa ja merkkaus, elossa ollaan :LOL:

Inkkusen neuvolakäynti 9kk
6970g 65cm ovat kulemma huolissaan tyttösen pituuskasvusta, mutta toistaiseksi käydään vaan seurannassa :)
Kävely sujuu mainiosti ja neiti on NIIN aurinkoinen tapaus, ettei äiti meinaa ymmärtää, miten on saanutkin tollasen lapsen :)
Isoveli voi jo paremmin kipsinsä kanssa, vaikka lääkäri kertoi, että luut oli liikkunu kipsistä huolimatta. Toivoa kuitenki on täydestä parantummisesta, joten huolet pois ja eteenpäin :D

Onnea kaikille pikkuisille saavutuksistanne:D On se vaan ihana kun nää kasvaa ja oppii uutta jokapäivä lisää.
Tervetuloa Asha täältäkin :flower:

Voi kadak :hug:
Täällä ei enää tissiä tarjota :LOL: Meni mahottomaks pelleilyks ja laitoin luukut kiinni...pysyvästi!!!!!


Painonpudotus ei tällä hetkellä kuulu kuvioihin, kun imetys vei 15kg. Tosin aloitin kyllä kuntoilun, että saisin yleiskuntoa kohotettua ja lihaksia luiden ympärille :LOL:


Mitäs täällä sit oli ....Sanni-Marialla oli murheita :hug: ja muillekin halitarpeissa oleville :hug:

Mä haluaisin muistaa teidät KAIKKI kommenteissani, mutta oikeesti mä oon tosi huonio muistamaan ensinnäkin jo nimiä saati sitte asiaa mitä piti kommentoida, joten ANTEEKSI :ashamed:
Luen kuitenkin mielenkiinnolla teidän kuulumiset ja lastenne saavutukset :D

Nyt tää lähtee hammaspesulle ja nukkumaan
Superheppuli ja Inkkunen 4pv vaille 9kk
 
Teppana: Tsemppiä kokeellisiin kokeiluihin sitten kun niiden aika on! Mullakin haaveena saada joskus pikkukakkosena poika, mutta katsellaan nyt koska sen aika on. Samoin meilläkään ei oikein maistu nuo makeat soseet. Ei oo tyttö tullut ainakaan äitiinsä siinä kun mie oon sellanen herkkupee, ettei oo toista samanlaista :ashamed:

Juu ei oo kyllä helpon kuuloista Kadakilla, mutta kaipa se sitten niin on että kaikkeen tottuu kun tietää että joskus se helpottaa. Kunnes tulee jälleen uusi huolenaihe ennenkuin muuttaavat pois kotoa ja sittenhän sitä vasta saakin huolta kantaa :eek:

Asha: No joo, helpottanut huolet jonkun verran. Tytön pikkuserkku on nimensä mukaisesti pikkuinen ja on taistellut tässä nyt pari kuukautta keskolassa elämästään ilman äitiään :'( Niin mahdottoman surullista ettei voi vieläkään ajatella asiaa ilman kyyneleitä. Mutta onneksi nuo pienet ovat sitkeitä ja jokainen päivä vahvistaa vauvelia enemmän ja enemmän. Itse äitinä vaan suren hirvittävästi sitä, ettei äiti ehtinyt näkemään pikkuista eikä pikkuinen nää ikinä äitiään :'(

Milkyn painonpudotukselle on kyllä miekin kateellinen! Eipä lähtenyt tältä mammalta kilot imetyksen myötä (tosin vain 4kk tuo neiti sitä suostui tekemäänkään) mutta kylläpä mieltä lämmittää kuin muutamat tuttavat ovat luulleet minun odottavan toista!!!! No, kolmennet luulijat tosin perustelivat luuloaan sillä, että miun maha on kuulemma sellainen kiinteä pieni kumpu, eikä mikään löysä röllykkä :D En tiedä lohduttiko mutta kylläpä tuli otettua itseään niskasta kiinni ja nyt on herkkupäivä vain kerran viikossa =)

Öitä kaikille!
 
Kiitos tuesta, se auttaa ja vielä :hug: kaikille yhteisesti!

Pikaisesti (ainakin yritän =) ) kertoa mitä siellä lääkärissä tänään oli. Mentiin siis ensi ultraan. Täti ultrasi Eevan aukileesta tai pikemminkin yritti aivoja. Ensteks hiusto oli edessä sitten täti totesi, että aukile on niin pieni, ettei sieltä mitään saa selvää. :/ Mä arvasin sen, kun ne on jo puol vuotiaasta sanonu et aukile on pieni. Kuuppa on kuitenki koko ajan kasvanu niin se ei haitanne. Eeva makasi nätisiti tutti suussa paikoillaan sen viitisen minuuttia mitä homma kesti, toki pidin käsilläni häntä mutta yhtään ei rimpuillut eikä ollut kauhuissaan. Lehmänhermonen on hän siis B)
Ultran jälkeen mentiin lääkäriin ja Eeva punnittiin ja mitattiin pituus ja päänympärys. Pituutta ei ollut tullut yhtään lisää sitten 8kk lääkärineuvolan (joka oli 21.12) paino sen sijaan oli kasvanut. Päänympärys 2mm suurempi kuin aiemmin. Lääkäri kyseli ja kerrottiin taas mitä siinä oletetussa kohtauksessa oli jne. Sen yhden kerran jälkeen ei ole tullut mitään erikoista/ihmeellistä/hälyyttävää mistä olisin huolestunut. ONNEKSI. Eeva pörräili vaippasilleen lattialla ja lääkäri siinä samalla katseli miten liikkuu jne kyseli juttelusta ja liikkumisesta. Eeva muuten otti ekoja konttausaskeleita siinä ja nousi karhunkävelyasentoon monta kertaa. Meni myös itse lattialle eevan kanssa ja kokeili niitä perus suojahiejasteita ja totesi että osaahan tämä istua :ashamed: ou rili?.... seliseli, kun pelkään että kaatuu ja satuttaa ja seliseli... *huonoäitihuonoäiti* Sitten kuunteli sydäntä vielä kun pidin sylissä, ja tunnusteli ja teki niitä tutkimuksiansa.
Katseli kasvukäyrää ja oli sitä mieltä, että haluaa tutkia kilpirauhasarvot josko Eevalla on vajaatoimintaa kun pituus ei nyt lisäänny niinkuin "kuuluisi". Käyrää kun itse katsoin niin paino on ylöspäin ja pituus alaspäin. Ei mitään hajua onko miinusta ja plussaa kuinka paljon. Lääkäristä mentiin verikokeeseen. Täti otti sormenpäästä, joutu kyllä kolmesta eri kohdasta ottaa. :( Ekan kahden piston jälkeen kävi jo viemässä näytteet ja varmisti että on "laatutavaraa". Hetken päästä tuli toinen täti ja sano, että liikaa kaliumia näytteessä ,että uudesti joutuu ottaa. (Kalium tuli siitä, että punasolut on hajonnu, näytteenottaja hieman "lypsi" sormea niin siksi kävi niin). Kolmannesta pistokohdasta tulikin sit ihan vauhdikkaasti ja otti varmuuden vuoksi vähän enemmän kun tuli niin hyvin. Täytyy vaan tässäkin kohtaa ihmetellä Eevan lehmän hermoja. Se vaan istui iskän sylissä ja ihmetteli. Toki yritti vähän vetää kättä pois muttei yhtään itkenyt eikä valittanut saatikka jäykistellyt. Ihan lopuksi kun oltiin jo ikäänkuin valmiita hermostui ja alkoi mölistä mutta muuten meni sekin näytteenotto tosi hienosti :heart: kiltti kulta.
Ens keskiviikkona on sitten se aivosähkökäyrä Lastenlinnassa ja sitten 20.1 keskiviikkona puhelinaika tälle samalle lääkärille. Aion kyllä soitella jo aiemmin niistä kilppariarvoista, kyllä ne vähän mietityttää kumminki. :eek:
Ainiin, ja ne strategiset mitat vielä, 6kk 7890g, 8kk 8845g, 8,5kk 9185g
pituus 6kk 67,5 cm 8kk 68,5, 8,5kk 68,5

Anteeksi omanapaisuuteni, ymmärtänette :hug:
 
Sanni-Maria, itku meinas täällä tulla kun luin tuosta pikkuserkusta. Se on siis niin surullista. :'( :hug:
teppana, voi kun Eeva oli reipas. Toivottavasti kaikki on kuitenkin hyvin. :hug:
Superheppuli, kiva kuulla, että isoveli voi jo paremmin. :)
Hienoa, että kadak löysi tikrulle kivat rattaat. :) Scooterit on kyllä hyvät, siltä pohjalta mitä oon niitä liikkeessä katsellut.

Mitäs muuta pitikään.. tää pää on niin laho, että ei millään muista kaikkea ja nykyisin onkin hiukan paineita kun muistamisen suhteen kun täällä käy, mutta kun tää pää on mikä on niin ei millään kyllä onnistu. :ashamed: Joten siitä pahoittelut kaikille. Haluaisin kuitenkin muistaa ja kommentoida, joten kai se täytyy kirjoittaa vihkoon ylös ja sieltä sitten kopioida. :saint:

Ruttana & Beanie 8kk 3vko + :heart:
 
Kylmää huomenta kaikille, täällä mittari näyttää "vain" -18 astettaa.. taitaa jäädä ulkoilut taas tältäkin päivältä väliin..

Teppanan Eevalla kyllä todelliset lehmän hermon. Meidän neiti joutu verikokeeseen pari kuukautta sitten ja koko lastenklinikka raikasi kun neiti ei tykännyt näytteen otosta sitten yhtään.. ja sen kyllä kuuli =) Toivottavasti kaikki on hyvin!

Meillä kävi eilen kauhea vahinko; asunnossamme ei ole parveketta mutta välillä tyttö nukkuu päikkäreitä kerrosta ylempänä tuuletusparvekkeella. Noh, vein iltapäiväpäikkäreille sinne ja jätin normaalisti itkuhälärin vaunuihin. Puolentoista tunnin kuluttua tuli naapuri kysymään että meidänkö lapsi huutaa hulluna parvekkeella.. häläri ei ollut toiminut vaikka vastaanotin näytti koko ajan että kaikki ok! No kiiruusti sitten hakemaan hysteerisesti itkevää tyttöä sisälle, en tiedä kauanko oli ehtinyt huutaa mutta puolisen tuntia meni rauhoittelussa :( Onneksi vaikutti ihan lämpimältä, päällä oli villakerrasto, sukkikset, body, väliasu, toppahaalari ja koko paketti oli lammasvällyjen päällä eisbärchenin toppapussissa. Ainoastaan posket oli viileät.. Onko muilla käynyt niin ettei itkuhälärit ole toiminut?? Kyllä säikäytti, en tiedä kuinka kauan olisi vielä joutunut rassu ulkona huutamaan ja lämpötila on joku -15..

Noh, eipä tuo suurempia traumoja näyttänyt saavan; ilta, yö ja aamu on mennyt ihan normisti. Enempi taisi äiti pelästyä :)

Piti mennä hiihtämään tänään, mutta ei noin kylmään kyllä viitti lähteä, ärsyttää :/

Tämmöstä täältä,

t. Mignon & Emma, tänään tasan 9 kk <3
 
Kiva, että Teppanan Eevalla oli menny tutkimukset hyvin! Voin vaan kuvitella millanen melu meidän rauhallisesta pikkupojasta olis lähteny.

Voi surku mikä tilanne Sanni-Marian suvussa.. ihan meinas tippa linssiin mullekin tulla :'(

Meille on joskus ihan alkuaikoina käyny itkuhälärien kanssa noin kuin mignonille, ilmeisesti ainakin philipsin itkuhälärit menee jotenkin sekasin, jos välissä on kovin paksu kiviseinä.. siis esim jos välissä on pitkittäissuunnassa kiviseinä niin signaali ei pääse läpi. Ihan hirmuvaikeeta selittää. Ei varmaan kukaan ymmärtäny nyt tota mun pitkittäin olevaa seinää.. mut en osaa selittää paremminkaan. Äh.

Lauantaita kaikille! Pakko oli vaan nopsaan tulla kommentoimaan.
 

Yhteistyössä