Huhtivauvat 2009 *Tammikuussa 2010*

kiloista Tänne saa lähettää!! Taidankin käydä neuvolassa vaa'alla kun ei kotona oo. Esikoisesta tulleet kilot lähti kuudessa viikossa korkojen kera, enkä koskaan saanut takaisin ennen toista raskautta niitä vähiä kiloja.. Kylkiluut törröttää, en tykkää :/

Posti toi äsken mainoksen jostain studiosta, maaliskuussa 1v kuvauksen ottavat saavat suurennoksen kaupan päälle.. Ei siinä tietenkään lukenut, että kuinka paljon kuvaus sitten maksaa.. Mutta kun tuli eka onnea 1 vuotiaalle mainos :heart: ei oo totta mihin tää aika menee.. kohta on tääkin kuukausi puolessa välissä.



 
:D Ihana Nanna tepastelemassa!

Imetys Meillä pääasiassa imetys menee niin, että aamulla otetaan väliin ja saa tissiä ja sit nukutaan vähä lisää. Tänä aamuna tultiin kyllä suoraan puurolle kun kello oliki 9.50 :whistle: Hups.. Eli aamutissin saa vaan jos ennen 8.30 herää. Puuron päälle pottaillaan ja sen jälkeen sit tissiä. Lounaan jälkeen tissiä. Välipalaa meil ei varsinaiseti olekaan, joten sit vähä vaihtelee et illallisen jälkeen tissi tai velli, yleensä tissi kun en jaksa sotkee nokkamukista sen vellin kanssa. Illalla puuron jälkeen vielä tissiä ja nyt monena iltana on ollut tässä niin poikki, et nukahtaa tissille. Kannan siitä sit omaan sänkyyn, joskus availee silmiä kannettaessa, yleensä ei. Yöllä ei olla enää aikoihin syöty. Eli noin neljä kertaa vuorokaudessa vielä imetän. Maitomäärästä en ollenkaan tiedä, tuntuu sitä vielä riittävän ihan ok, varmaan just niin paljo ku Eeva tarvitsee..
Ja imetystä meinaan jatkaa vielä jonkin aikaa, varmaankin sinne lähemmäs huhtikuuta..

kiloja saa täältäkin laitetaanko käsistä, reisistä vai peräti mahamakkaroita tulemaan? :kieh: :LOL: Toi imetys laihduttaa-juttu on mun kohdalla ainaki joku urbaani legenda tai sit kertakaikkiaan syön ( :ashamed: en tunnusta) liikaa.. miks alko soimaan nyt päässä "pitää olla pikkasen pläski pläski.. :LOL: Jukka Poika on äijä :D

(.) ajatukset on jo siellä huomisessa eeg:ssä. Menen jo illalla mun vanhemmille yöksi ja pikkusisko lähtee sit mukaan aamulla. Muuta ennakkovalmistautumista tutkimukseen ei tarvitse kuin et Eeva on väsynyt sinne mentäessä et saavat unikäyrää. Meiltä Loviisasta ajaa noin tunnin sinne stadiin ja kun yksin joudun mennä niin milläs saan liikennettä vaarantamatta pidettyä likan hereillä autossa? Siks meen porukoille yöks ja sisko tulee mukaan ja toivottavasti pitänee Eevan hereillä mennessä. Täytyy vaan herätä meidän mittapuun mukaan TOUDELLA aikasin huomenna et varmasti sit väsyttää oikeen makiasti siellä käyrällä. Eikä mua sillai jännitä se tutkimus, vaan se AJAMINEN sinne ytimeen. Mun ajokortti kun ei oikein ole voimassa Vantaan Ikean jälkeen :D Tai no Lintsille vielä voin ajaa kun systeri asuu siinä naapurissa mut sen keskustaampaan en oikein mielelläni köraile. Varataan vaan aikaa niin eiköhän se siitä.. toivottavasti.

Kauheesti taas tulee tekstiä enkä nyt muista mitä kaikkea mun pitikään kommentoida..
 
Elli kävi tänään puheterapeutin arvioinnissa. On tyttö myös ääntelyssä kehityksestä jäljessä ja pitäisi paljon jutella ja lorutella tytölle. Kehitystä seurataan. Mutta ei huolissaan tarvitse olla, eikä olla oltukaan. Tytöllä on hyvät valmiuduet puheenkehitykseen olemassa. Meillä toimii neidin kanssa keskinäinen komminikaatio. Elli osaa hienosti ilmeillä ja eleillä tehdä selväksi mitä halutaan ja me ymmärretään tyttöä.
Puheterapeuttikin kehui että on hyvin ilmeikäs vauva.

Eli hyvin meni käynti. Eiköhän Elli ala kälättää sitten kun kokee sen itse aiheelliseksi.
Ja kyllähän tytöstä juttua lähtee kun on sillä päällä. Vähän suunnittelinkin että jos videokameralla kuvaisi ihan erikseen pätkän jonka voisi terapiassa sitten näyttää. Siellä kun tyttöä ei hirveästi jututtanut.

Teppanalle stemppiä huomiseen.

Meillä Elli nukkuu aina niin lähellä ettei hälyttimiä tarvita.

Imetyksestä. Ainakin vuoden ikään jatkan sitä. Luultavasti pisempäänkin. En ole laskenut monta kertaa päivässä tyttö syö tissiä. Aina saa kun pyytää. Välillä pärjää pisempään ilman ja välillä tarttee tiheämmin.

Sanni-Marialle osaanottoni. halauksia.

Ashan kakkonen kyllä pieni. Toisaalta saahan sitä pieni ollakkin, kunhan kasvaisi tasaiseen eikä laihtuisi niinkuin meillä. Mutta ei kait sitä voi lihotakkaan kun elää lähestulkoon pelkillä kasviksilla ja on liikenteessä kokoajan. Pitäisköhän äiskän kokeilla samaa diettiä.


Kaikki luettu. Niin hirveä väsymys vain päällä ettei jaksa enempää kirjoitella ja kommentoida. Palaillaan taas.


t. Solina ja Elli 9.5kk
 
Joo happy, meillä kyllä kelpaa vesi aina sillon tällön tosta Nukin ensimukista, siis se nokkamuki pehmeellä nokalla :) Maito vaan tulee paluupostina takasin nopeemmin ku raketti.

Ihana Nanna siellä zikillä. Ei kyllä kateeks käy, mä olisin niin sydän syrjällään kun olen tottunut näihin "hitaisiin ja rauhallisiin" lapsiin :D Tsempitykset lekuriin . Voiko tommonen olla kovinkin vaarallinen? Tiiätkö yhtään? Ja tietenkin teppanalle huomiseksi kans :hug:
 
AAM
teppanalle täältäkin voima:hug:

kyllä nannuliini on vilkas menemään :D
kystasta... ziki :hug: :| onko vakavaakin ? toivottavasti on hoidettavissa...

happylle b:)d

korvike vs kevytmaito mua huoletuttaa tuo korvikkeen syöttäminen kun pitäis kai totuttaa pikku hiljaa kun sinne tarhaan joutuu.. vai uskaltaisko nykästä suoraan kevarilla menemään ? mitä mieltä olette ? alkaa siis alta 10 kuisena antamaan kevytmaitoa ? pojan kanssa muistan että söi korviketta niin ei ollut ongelmaa mutta kun tyttö ei syö tissimaito/korvikettakaan tuttipullosta niin kai se on alettava korvikettakin yrittämään... :/

Ainiin soittelinhan työnantajallekin töistä niin palkanlaskija sanoi että tulee onneks rahoja tässä kuussa kun periaatteessa olen kuite töissä joten.. jesh ! ei tartti kirkolle lähteä rukoilemaan.. Jatkossakin veroprossakin jää alta 16% kun tulot laskee hieman just se 9-15 työajan puitteissa :whistle: ja samalla prossalla verottaa sit osittaista hoitorahaa Kelasta mitä saan hurja 90e/kk (miinus verot). Kaikki otetaan mitä saadaan vastaan, tarhamaksut jääkin sit vaan 354 euroon.. :LOL: :kieh: karseeta...

pk-laiset To treffit ei vielä tietoon tullaako..

:wave: ainiin niillä joilla on Esikoinen ennestään.. pikkukakkosketjuun

aam & Ansku 8,5kk yli..

ainiin ohessa kuva mun tempailuista.. :LOL:
teeseitse jarrusukat tiimarista 80 cent töhnäpullo ja eikun tursottelemaan...
 
ihanat sukat!!!!! :LOL: :heart:

mie oon myös miettiny tota maitojuttua ja meinasin kyllä alkaa joskus kuukauden kuluttuu totuttamaa (tietysti jos iha kauheesti näyttää käyvän mahaan sit siirretään myöhemmäksi :) )
ja aattelin noita hapanmaitotuotteitaki alkaa nyt jo pikkuhiljaa maisteluttaa, piimää on jo saanu vähän :)

Kystasta en tiedä onko vakavaa, selviää sitte varmaa lääkärissä ku on sit jo PAPA-kokeetkin jo selvinneet.. toivottavasti joku ihan harmiton juttu, huolestuttaa vaa ku se on jossai kohdunsuun paikkeilla ettei vaan haittais mitenkää myöhemmin sit raskautumista?! :whistle:

ziki ja touhu-Nanna 9kk ja rapiat joka luojan kiitos jo unilla :D

inhaa ku meil on kylppäriremppa meneillää ku ei saada nukkuu nii pitkää ku yleensä :(
 
Meidän pienellä oli eilen lääkärineuvola ja neiti huusi kuin hyeena koko ajan. :/
Hippasen vierasti. :whistle:

Kaikki oli oikein mallikkaasti ja pyysin myös, että katsotaan tuo paino ja pituus niin saa hiukan taas tietoa itselle miten kehittyy ja kehittyykö mitenkään (ja hitaasti mennään).

9kk mitat sulkeissa 8kk:
Paino 7580g (7425g)
Pituus 66.7cm (66.8cm)
Pipo: 43.6 (43.3)

Pituus selittynee eri mittaajalla ja sillä, että neiti ei ollut rauhallinen, mutta saas nähdä mitä on sitten helmikuussa kun mennään tarkastukseen.

Kiinteitä vaan pitäis saada menemään enempi alas, mutta minkäs teet kun ei maistu. :/
Muutama lemppari on ja niitä sitten syödään ja maksimimäärä mitä hyvänä päivänä menee ruokaa on vajaa pieni pilttipurkillinen.
Tänään upposi aprikoosirahkaa koko purkillinen välipalaksi. =)
Tissiä neiti saa vasta ruoan jälkeen, jotta ei menis täyttämään mahaa maidolla vaan eipä sekään meitä ole juurikaan auttanut. Lääkärillä ei ollut mitään vinkkejä antaa kun ensiksi meinasi imetyksen vähentämistä, mutta kun kuuli miten me tehdään sen kanssa niin totesi, että eipä siitä sitten voi vähentäkään, joten täytyy antaa sitten vaan neidin syödä yölläkin.

Hyväntuulinen tuo neiti pääasiassa kyllä on ja kova touhottamaan suihke vaan välillä kuuluu kun neiti konttailee. :D

Nyt nukkumaan, joten hyviä öitä kaikille. :wave:

Ruttana & Beanie 8kk 4vko :heart:
 
AAM
Ruttis ihan tekstiilitöhnää.. tommoi alekorissysteemi vielä :D toi oli semmoi metallinvärinen musta ihan kiva, semmoi persoonaton, käy "molemmille" ihan kuin ois jotain väliä, sukistahan tässä on vain kyse ja käy kuite lähes kaikkien väreihin.. :xmas: ko mietin yksiin keltavalkoisiin sukkiksiin laittaa pohjaan ja polviin, ko niin silokkailta tuntuivat polvistakin.. :) vauvalehdestä tämä loistoidea. Tiimarista löysin ja tosiaan normihinta oli 3,95 :eek: mut noi hopeiset on 80 centtiä, siksi ostin kaksi, ajattelin ettei oo tuhlausta jos ei sit skulaakaan, koneessa en oo käyttänyt vielä, musta toi oli kiva idea tarhaan..

Jahas neiti kutsuu jälleen tassukouluu siis, ei tissi :D..
:wave:
 
Hitsi ku ei kerkee ikinä lukemaan kunnolla teidän juttuja.. :( Tänäänkin nyt vasta pääsin/ehdin ekaa kertaa tietokoneelle.

Imetyksen minä haluaisin lopettaa koska tämä minun iho on mennyt taas niin huonoon kuntoon että joudun valohoitoon taas. Esikoisen kanssa oli sama homma. Mutta Jimi on niiiiiin viimesen päälle tissipoika (kun ei yölläkään malta olla erossa!) ettei lopettaminen onnistu ihan hetkessä. Oon totuttanu poikaa korvikkeen makuun. Tuo yötissittely on todellinen ongelma, pitäis päästä pojan kanssa ihan oikeasti viikoksi jonnekkin aivan muualle harjoittelemaan tuota yötissittömyyttä. Nytkin kun meni klo 21 nukkumaan, niin puoli yhteentoista mennessä oli neljä kertaa havahtanut parkumaan eikä muu auta kuin tissi.

Mut sitten mulla oli ihan asiaakin kun tänään kävin äitiysneuvolassa otattamassa papa-kokeen kierukan laittoa varten, niin se terkkari sanoi että "täällä on oikein paksua limaa ja limakalvot ovat ihan sen näköiset kuin olisit raskaana, onko semmoinen mahdollista". :eek: Minä sanoin jotain ihan tyhmää vastaukseksi "no ei sitä aktiviteettia sillä saralla ole kovin usein ollut mutta kyllä se periaatteessa on mahdollista". Se antoi sitten raskaustestin mukaan ja käski testata ennen kuin varataan lääkäriaika. Olin käyny just pissalla ennen kuin menin terkkarille, muuten oltais kuulemma voitu tehdä testi saman tien.

Menin vähän shokkiin.. toisaalta ei se olis missään nimessä huono uutinen, mieskin oli ihan täpinöissään että joko huomen aamuna testaat! :D Mutta minä vaan haaveilen niistä kesähäistä ja haluaisin olla hoikka ja tietty kosteat polttarit pyörii mielessä... :b kun minun kaaso jo järjestää niitä...
 
moi pitkästä aikaa :wave: =)

me on palailtu reissusta, eka sukuloitiin joulu pohjanmaalla ja sit heti perään lähdettiin kanarialle =) voi LOL en ois koskaan aiemmin uskonu sinne päätyväni mut hauskaa oli!! elsa nautti lämmöstä (koko 2 vkoa aurinkoista ja n 25-28 lämpöä, pööfekt!), nakuilusta, uimisesta (atlantissa, altaassa ja meidän jacuzzissa) ja matkaseurueemme + espanjan tätien ja setien jakamattomasta huomiosta :D neitistä tuli siis ihan kamala flirtti matkalla ja nyt on ihan ihmeissään kun ei sitä joka paikkaan mennessä ihailla eikä vastaantulijat hymyile ja kujertele... voi raukka, on kulttuurishokista ihan hämillään. joo, mutta matka meni siis hyvin ja jopa 6,5h lennot ok. elsa nukkui (ylläripylläri) n puolet matkasta ja lopun kiipeili minun, isin ja naapurimatkustajien sylissä, penkkejä pitkin jne. oli aika fiiliksissä kun oli niin paljon uutta ja ihmeellistä ;) ainoastaan aikaero otti vähän koville, oli yllättävän vaikea siirtää edes se -2h neitin unirytmiä, että hemuli onnittelut mauritiuksen valinnasta karibian sijaan =)

mä en oo ehtiny kahlata ku pikaisesti tätä tammikuun pinoa (joulukuun loppu kokonaan lukematta) joten anteeksi kun en varmasti muista/osaa paljon mitään kommentoida :ashamed: mutta sen bongasin että hekla on saanut vauvan ja siitä suuren suuret onnittelut!! :flower: ihan uskomaton tahti teillä vauvojen kanssa, mulla pukkaa hikeä pintaan jo pelkkä ajatus...

joo, ja tervetuloa kaikki uudet, ainakin asha ja mignon :flower: olittekos molemmat pk-seudulta? jos joo, niin ei kun meidän treffeille mukaan!!

teppana tsemppiä huomiselle :hug: kyllä eevalla varmasti kaikki on hyvin, mutta hyvä että se vielä myös varmistetaan.

zikin nanna on mielettömän ihana menijä, huhhuh :D ja tsemppiä ziki sulle lääkäriin, kai ne kystat on aika yleisiä eikä vaarallisia.

naimisiinmenijöitäkin oli useampia :heart: säde, hennna ja usvis muistaakseni, oi että olen kade kun teillä on se ihana päivä edessä! tosin juhlien järjestelyistä en ole yhtään kade :D

happylle onskut naperon uusista juopottelutaidoista! mä todella ymmärrän sun helpotusta kun meillä on samanmoinen tissinlutkuttaja jolle mikään muu oikein juomavälineeksi kelpaa. tosin matkalla meni parina kuumempana päivänä semmosesta nokkiksen ja pullon välimuodosta ihan hyvin vettä (rinnuksille ainaki puolet...) että toivoo on meilläki. yleensä neiti ei muuta kelpuuta ku tissin...

tosi isoja eroja näiden naperoiden syömisissä :eek: ruttanan beanie ei syö paljon mitään ja osa sitten syö jo lähes aikuisten ruokaa ja isoja määriä. meillä on surkean alun jälkeen petrattu paljon kiinteiden osalta, mutta silti 3 pientä purkillista on yhä hyvä määrä. parhaiten menee puurot ja vauvajugurtti, vihannes-lihasoseet väsytystaistelulla. paitsi että tietysti just kanarialta löytyi kanariisi-sose josta elsa tykkäsi niin että söi jopa koko 250g purkin yhtenä päivänä (muuta ei sit syönytkään) eikä suomesta saa mitään vastaavaa, plääh...

imetystä aion jatkaa em syistä (neiti ei juo, kiinteet ei uppoo) ainaki reilun vuoden ikään. ja onhan se niin ihanaakin :heart: etenkin ilta- ja yöimetyksistä tykkään, kun neiti malttaa silloin käpertyä syliin ja tuhisee siinä niin tyytyväisenä. meillä heräillään yhä n 2 krt/yö syömään, muutoin ei valvota/heräillä. ja unta riittää, neiti menee nukkumaan n klo 10 (on vielä vähän kanarian rytmissä ) ja heräilee siinä klo 11 pintaan aamulla. päikkärit on 3-4h siihen päälle. tullu äitiinsä miss unikeko.

vaaveli, teppana ja muut kenen vauvoilla herkkä iho :attn: ootteko saanu jotain erityisohjeita neuvolasta näin pakkasilla suojata lapsen ihoa? elsalla on iho poskissa nyt melkein rikki, kun tultiin tänne pakkasiin ja tuntuu ettei mikään auta. iho punoittaa (voi johtua myös tomaatista) ja on lähes ruvella/visvainen ja hyvin röhelöinen. pitää varmaan nla-lääkäriltä kohta hakee reseptiä kun tuo iho on tosi pahana. taitaa olla atoopikko meidänki neiti, reagoi niin herkästi kaikkeen.

jes, jos sitä lähtis lukeen uusinta vauva-lehtee, kun vielä ei yhtään nukutakaan... en viiti nyt kirjoitella pidempää romaania, vaikka asiaa ois vielä, mut eihän sitä (tai tätäkään) kukaan enää jaksa lukee...

*MUOKS* usvis hui miten jännää! miten sä maltat olla testaamatta nyt heit yöllä??? aamulla viimestään sit tänneki raporttia et mikä on tulos!

t. manna + elsa 9kk ja risat :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja manna8:
*MUOKS* usvis hui miten jännää! miten sä maltat olla testaamatta nyt heit yöllä??? aamulla viimestään sit tänneki raporttia et mikä on tulos!
Mie en uskalla! :D Jännittää... Ja koska se tulos vaikuttaa niin paljon tulevaisuuden suunnitelmiin että pitää ensin kyllä menettää parit yöunet ennen kuin testaan..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Usvametsän neito:
Alkuperäinen kirjoittaja manna8:
*MUOKS* usvis hui miten jännää! miten sä maltat olla testaamatta nyt heit yöllä??? aamulla viimestään sit tänneki raporttia et mikä on tulos!
Mie en uskalla! :D Jännittää... Ja koska se tulos vaikuttaa niin paljon tulevaisuuden suunnitelmiin että pitää ensin kyllä menettää parit yöunet ennen kuin testaan..
Ja vielä PARIT yöunet. Kiva nyt mullaki varmaan meni unet ku aloin jännittää sun puolesta niin paljon! :D
 
Mä oon unohtanu tänne päivittää neuvolamitat. Eli 8kk-neuvola oli Auralla viime viikolla.
Pituus 74cm
Paino 10180g

...et ei mikään pieni pötkö enää. :D
Aura eilen ekaa kertaa jäi ihan kunnolla seisomaan. Onhan se tähänki asti seisonu ihan pieniä hetkiä, mut eilen nous ite ja päästi tuesta irti ja seisoa tökötti varmaan minuutin ainaki. Sit laskeutu alas ku halus lähtee liikkeelle. Varovainen typy nykyään. :)

Tänä yönä en sit nukkunu silmällistäkään, joten nyt on aika dingdong olo. Murehdin jotain opiskeluasioita ja jotain ihan järjettömyyksiä hela natten.

Mut nyt voinki aamun jännittää Usviksen puolesta, testaa jo! :D

Niin joo ja imetyksestä piti sanoa, että täällä jatketaan viel ihan kunnolla, 5-6 kertaa päivässä syö tissiä, joista tosin kolme-neljäkin kertaa ilta-yö-aamutissejä. :D Neuvolalääkäri sano että "ei se tarvii rintaa enää yöllä." Mä sanoin että joo ei tarviikaan ravitsemuksellisesti, mut se nyt on kätevintä niin. :whistle: Meil on varmaan mulla isompi kynnys imetyksen vähentämiseen ku tytöllä. :p

Tsempityksiä niitä tarvitseville, ainaki zikille, teppanalle ja no, kaikille jotka kokee tarvitsevansa!

Mä meen yrittää nukkumista uudelleen ku mies lähti töihin.
 
Huomenta!

Usviksella jännät paikat. :D *testaa jo B)*

Kiva kuulla että mannan ja Elsan reissu meni hyvin. Mukavia ilmoja oli sitten siellä suunnalla. :)

AAM: Täytyykin mennä tiimariin kohlaamaan josko löydetään teksiilitöhnää. :D
Kuulostaa kokeilemisen arvoiselta idealta.
 
Kauheaa kun viime yönä näin unta että testitikkuun tuli kaksi PAKSUA viivaa ja se muka merkitsi kaksosia (kätevää). Hiestä märkänä sitten menin tekemään sitä testiä ja pettymys.. vain yksi viiva. :( Mut me miehen kanssa todettiin että ehkä raskaus on niin alussa että se ei näy vielä testissä. ;) pitänee ostaa vielä yksi testi ennen kuin menee kierukan laittoon. Varmistuksen varmistus.
 
Manna: minä oon ite atoopikko mutta en kyllä osaa neuvoa muuta kuin pitkiä ja kosteita kylpyjä ja sen jälkeen voidetta. Nimimerkillä "valohoitoon menossa" joten vaikka oon jo yli 20 vuotta eläny atooppisen ihon kanssa, se osaa aina yllättää. Välillä jokin tuntuu auttavan mutta muutaman kuukauden päästä se sama kikka ei enää autakkaan.
Minä syön kylmäpuristettua rypsiöljyä suoraan purkista..enemmän yleensä auttaa sisäiset voitelut kuin iholle laitettavat voiteet.
 
Täällä kans yksi kuivaposkinen tyttö.Mä en pyyhi kosteella naamaa ruokailun jälkeen jos siihen jotain töhnää jää esim mustikkaa.Mä laitan pikkasen perusrasvaa ja pyyhin sillä...Noin pesen omat meikitkin sillon kun on iho todella kuiva.
AAM kiitti vinkistä...
 

Yhteistyössä