Huhuu kaikki PCO-laiset..!!!

Hemuli Mulla kans on noi pahemman luokan munasarjat. Ois ollu nii kiva ku ois päässy heti tositoimiin, mutta ei. Ens pitää saada kierto toimintaan.
lentoemo-76 Toivottavasti saadaan kuulla ilouutisia piakkoin.

Oma napa: Laskeskelin tuossa, että kun torstaina otan viimesen terolutin niin jos kaikki menee niinku aiemmin teroluteilla niin juhannuksena sit monsuunituulet puhaltaa :/ Hyvällä lykyllä tosin päästään juhannuksen yli. Jonkun laskurin mukaan tulis tärppipäiväks sit 7.7, jos kierto sen 28 niinku tähän asti teroilla ollu.
 
Plussa vahvistui, tai oikeastaan verikokeesta selvisi, että arvot olivat nousseet kolmessa päivässä nelinkertaisiksi, kun kaksinkertainenkin määrä olisi riittänyt pitämään nousun normaalin rajoissa.

Gyne heti onniteltuaan kysyi, että onko suvussa kaksosia! :p Luulen, että kysyi tuon PCO:n takia enemmän kuin arvojen, jotka on ihan normaalit 4/5 viikolla. Mutta pco:ssa kai kaksosraskauksien riski on tavallista korkeampi.

Mutta siis PCO:stakin kärsivä voi (yllättäen) tulla raskaaksi myös luomusti! Eli antaa toivoa kaikille, vai mitä?

Kovin ollaan alussa ja kaikki on vielä mahdollista, mutta aattelin nauttia tästä niin kauan kuin on nautittavaa ;)

paljon plussapuhureita kaikille! ++++++++ :whistle:
 
lentoemo-76 PALJON ONNEA!!!
Saan niin paljon voimia tosta sun jutusta. Onnea!! :flower:
Ai niin, tuli hassu juttu mieleen. Sähän tilasit Vauvan (lehden) heh aika hassu juttu. Pitäisköhän itekin tilata Vauva.. siis lehti.. Ja sit toi TJOTailu juttu, en aluksi kyl uskonu tohon mutta ehkä pitäisi uskoa.
Niin Paljon onnea lentoemo!!
 
lentoemo-76 ihanaa, hirmuisesti onnea :heart: Sinulle paljon tarranauhoja kyydissä pysymiseen.
Pitäskö minunki tilata vauvalehti jos se kerta noin auttaa :p Jos noihin miehen simppoihinki tulis sit enemmän vipinää, ne kun tahtoo ottaa vähän niinku laiskottelun kannalta koko asian.
 
Nii se juhanus meni menkkoja odotellessa. Lauantai aamupäivällä hypin jo riemusta, nyt ne alkaa. Mut pöh ja pah, nyt on kolme päivää menny ja vessassa käydessä paperiin tulee pieni punanen rantu jos joka kerta sitäkään. Tämä on nyt kyllä ihmeellistä kun yleensä oon teroluteilla toiminu ku kello ja vuotoa ei todellakaan oo voinu olla huomaamatta, sen verran mahtava koski tuol pöksyissä sillon virtaa :LOL:
Tartteiksohan soittaa lekurille ja kysästä laskenko nyt 15pv lauantaista ja sit uus terolut kuuri vai pitäskö uus kuuri alottaa jo nyt aiemmin :/
 
Tännehän on tullut ihan kivasti keskutelua. B)

Lentoemolle hurjasti onnea plussasta!!!

Mulla oli luultavasti juhannuksesa ovis, ja nyt jännään olisko silloin tärpänny. En tehnyt ovistestiä, mut oli niin menkkamaisia oireita, et luulen oviksen olleen silloin. Täytyy toivoa parasta.

Onko teillä muuten tietoa, et estääkö terolutit oviksen? Luin semmoista netistä, mut en ite ainakaan ole koskaan kuullut moisesta. Mähän söin terolut-kuurin kesäkuun alussa, joten jos tuo väite pitää paikkansa, mun juhannuksen ovis on ollut mun omaa kuvitelmaa...
 
m a r z a ei mun mielestä terolutit estä ovista, jos se on tullakseen. Mut meillä pco laisilla on vaan sellanen pikkujuttu... että ovulaatio voi tapahtua harvoin tai ei ollenkaan. Mulle gyne sano et syksyllä kirjoittaa terolut reseptin ja clomifenin = tekee ovulaation, mikäli en ole raskaana. Naisille joilla ei ole pco:ta tai ei niin pahana.., mutta on pitkät kierrot terot auttaa saamaan kierron säännölliseksi ja niin luonnollisen oviksen tapahtumaan. Mulla ittelläni on niitä munarakkuloita niin paljon ettei ne pysty kasvamaan kunnolla ja irtaantumaan.Jotain tollasta gyne mulle jutteli.
Uskon kyllä vahvasti että sulla on ovis tapahtunut.
 
m a r z a Heips taas. kävin vasta nyt lukee sun aikasemman tekstin. Eli sulla ovista tapahtuu kun lapsikin on maailmaan tullut. Ja luulen että toi laihduttaminen on auttanut asiaa. Tilanne on voinu rauhoittua sun munasarjoissa ja pco on hyvin lievänä.

Mulla taas on huonompi juttu oliskin jotain mitä laihduttaa... :( ei ole finnejä naamassa,ei keskivartalolihavuutta eikä karvoja kasva väärässä paikassa. Sen takia edelleen vaikea uskoa tota pco diagnoosia. Kuitenkin ultrassa se tuli vahvistettua, sain jopa ne kuvat ittelleni.. Mulle ei ne vippaskonstit auta.. ihmetteln että ennen pillereitä mulla tuli kuukautiset kerran kuukaudessa, en kyllä pitäny kirjaa, mutta en ikinä ihmetellyt niiden pituutta, musta ne ei ollu älypitkiä.

plussa tuulia sinne!! :whistle:
 
Hemuli, täytyy toivoa että pco on mulla lieventynyt tuon lapsen saamisen myötä, mut yritän olla realisti ettei tuu pettymyksiä. Ens viikolla pääsen testaileen josko olis tärpänny...

Mitäs muille pco:laisille kuuluu?
 
m a r z a Mitäpä tässä, odotellaan että sais seuraavan tero kuurin alottaa ja toivoo, että se tuo normaalin vuodon.
Pystyykö PCO lieventymäänki? Mulle ei koskaa kukaa lääkäri oo moisesta mitään puhunu :|
No ei sen puoleen siitä osteoboroosi riskistäkin kuulin vasta tältä lääkäriltä :)
 
Piia , joo pco saattaa jopa hävitä kokonaan, mut en sit tiedä kuinka yleistä tai todennäköistä se on. Mäkään en ennen ollut kuullut tuosta osteoporoosiriskistä saati siitä et pco:laisilla on suurempi kaksoisraskauksien riski... Voi olis niin ihanaa saada kaksoset. :heart: Vaikka se yksikin lapsi olis jo aikamoinen lahja. :)
 
m a r z a tuon kasosjutun minä oon tienny. Lääkäri on jopa minua 'varottanu' siitä, että suurella todennäköisyydellä saan kaksoset. Suvussa kun näitä kaksosia riittää ja yleensä nämä kaksoset on sellasella henkilöllä jolla ei itellä kaksoissisarta ole, mutta hänen sisaruksensa ovat keskenään kaksosia.. ja mullahan on just tollanen tilanne :LOL: Mies tuossa joku aika sit sano kun asiasta puhuttiin, että vaikka tulis neloset nii ei haittais :p
 
Onko kellään teillä tämmöstä probleemia...yleensä vuodan kuin härän kurkusta ja nyt tullut tihuutus vuotoa muutaman päivän(pyyhkäsemällä vaan huomaa)..Aamulla luulin et nyt putoukset alkaa, mut sitten taas vuoto loppui :eek: Hitsi tää PCO koettelee mun hermojani...Kai se täti sieltä ennemmin tai myöhemmin tulee mut...outoa...
 
Minä plussasin tänään! :)

Sekavan ihanat tunteet. Varsinkin kun juuri tämän kierron alussa minulla diagnosoitiin pco, joten ajattelin että en luomusti tule raskaaksi. Clomit ja terotkin odottelee laatikossa, mutta nyt niitä en taidakaan tarvita! :)

Varovaisin mielin eteenpäin...
 
Miiuliini85 Onneks olkoon :heart: Tarraliimatusta paljon sinne kaverin kyydissä pysymiseks :flower:
kiukkutäti Näin oon minäkin yleensä vuotanu. Mut nyt kun oli taas yli vuos toi kierto nii nyt oli just tollanen tuhnuttelu sit. Ihan hyvin ois pärjänny ilman mitään. Jännätyksellä odotanki nyt seuraavaa kertaa kuinka tässä käy.

Josta puheen ollen aika menee yllättävän nopeesti. Nyt saan jo taas lauantaina alottaa terolutit. Tartteis vaan muistaa vällyjä heilutella, vaikka tästä kierrosta nyt on varmaan ihan turha odotella mitään ihmeitä tapahtuvaks. Mutta ei muuta kun eteenpäin vaan sano mummo lumessa. Eihän sitä roomaakaan päivässä rakennettu =)
 
Miiuliini85, hurjasti onnea sulle! Mulla oli vähän samanlainen tilanne muutama vuosi sitten. Olin juuri saanut pco-diagnoosin ja terolut-kuurin, mutta ennen kun kerkesin ainuttakaan pilleriä popsia, olin raskaana. :heart: Ja nyt tuo ihanuus on vuoden vanha. :heart:
 
Tervehdys kaikille! Kaipailisin apua teiltä viisaammilta, olisi ihanaa jos joku vastaisi..

Vähän taustoja ensin: menkat jäi teini-iässä yhtäkkiä vaan pois ja söin useamman vuoden e-pillereitä, jotta menkat tuli (ilman eivät tulleet kun kokeilin). Nyt alkaa perheen perustaminen olla ajankohtaista joten menin lääkäriin. Mulla todettiin PCO ja sain ohjeistukseksi syödä Teroluteja 10 päivää ja sen jälkeen odottaa vuodon alkamista. Kierron 3. päivänä vuodon alettua piti ottaa Clomifenia 5 päivää. Ja taas kierron 15-24 pv:nä Teroluteja, odottaa vuoto.. jne..

Ekan Terolut-kuurin jälkeen ei kuulunut menkkoja (raskaustesti neg) ja lääkäri käski aloittaa toisen kuurin tasan 4 vkon päästä edellisen kuurin aloituspäivästä. Toisenkaan kuurin jälkeen ei menkkoja. Lääkäri käski vielä odotella, rupesi puhumaan et "onpas paha juttu, nyt sitte pitää varailla aikoja operaatioihin" ym. Lupasi palata asiaan kesälomansa jälkeen (!)...

Vähän alko kauhistuttamaan et joko näin pian pitää alottaa jotkut rankat hoidot! Toki tajuan et voisin vaihtaa lääkäriä (ainakin kesäloman ajaksi) ja pyytää neuvoja toiselta, mut aattelin ensin kysellä teiltä. Lueskelin täältä et moni on kuitenkin onnistunu tulemaan raskaaksi pillerien syömisellä, joillekin oli määrätty pelkästään nuo Clomifenit. Ja kun niitä en nyt sit oo vielä ollenkaan kokeillu, vaikka niitä siis ostin jo!

Mietin et uskaltaisinko omin lupineni aloittaa Clomifen-kuurin vaikka menkkoja ei oo tullutkaan? Ja varmaan sitte ottaisin ne Terolutit perään ohjeiden mukaan 15-24 päivänä? Vai voinko saada jotain peruuttamatonta aikaan?
 
aakkes Jaa a, minä en kyllä henk.kont. uskaltais noita clomeja uskaltais omin lupineni ottaa. Niitä kun ei muutenkaa saa määrättömiä aikoja yhteen soittoon syödä. Olikohan maksimi puol vuotta. En kyllä oo näiden kans mikään asiantuntija vaikka kaks kertaa oonkin näitä nappeja popsinu sen puol vuotta. En siis tiedä onko niistä mitään hyötyä ottaa jos ei menkkoja oo. Mulla meinaan ainakin clomien vaikutus oli se, että menkat oli normaalia niukemmat. Toivotaan nyt, että joku muu osaa valaista asiaa peremmin :)
 
Mitäs muille PCOlaisille kuuluu? Vieläkö lentoemolla on tarranauhat pitäny?
Ite alotin lauantaina terolutit viel ois viikon verran jännättävää tuleeko nyt sit normi menkat ku noi ekat oli nii onnettomat.
 
heips! kp 32 tänään ja jmun laskujen mukaan täti tulis perjantaina (tai plussa), jos silloin reilu viikko sitten se mahakipu olis ovis.. luin jostain että pillereiden jälkeen ovikset vois olla tosi kivuliaita.. syyskuussa mulla on gyne ja silloin sit saat clomit ja terot avuksi.. ei jaksais niin pitkälle odotella.
 
Se ois sit kp1/24 :eek: Ei voi olla todellista. Kyllä taitaa tää kroppa olla nyt himppusen sekasi noista kaikenmaailman pillereistä. Normaalisti kierto on ollu teroluteilla 28pv. Pitää varmaan alkaa ovista tikuttelemaan heti ku menkat loppuu ja tikuttaa koko kierto, että tietää tapahtuuko minussa mitää vaiko eikö :) |O
 
Moi!

Täällä on plussattu! :heart:
Pco:sta huolimatta plussasin ekasta kierrosta. Sain lääkäriltä terolut-kuurin menkkojen aikaansaamiseks, (viime menkat ollu tammikuussa) kuurin jälkeen tuli heti menkat ja siitä kierrosta tulin raskaaksi. :heart:

Toivottavasti tää vähän tuo toivoa teille muillekin pco:sta kärsiville.
 
Mahtavaa Onneksi olkoon m a r z a. Kiva kun tulit kertomaan plussastasi. Minullakin PCO ja nyt leikkauksen takia hieman luomuillaan. Söin jo 3 kuuria Clomeja, mutta nyt ei siis mitään. Jos kierto menee ihan älyttömän pitkäksi niin soitto lääkärille, niin aloitan kanssa Terot (ekaa kertaa!) ja clomitkin...Hienoa! :heart:
 
Mulla todettiin pco 2005,kun lopetin pillerit.Menkkoja ei kuulunut vuoteen.
Lääkäri kehoitti ensiksi laihduttamaan, koska mulla oli jonkun verran ylipainoa.
Sain laihdutettua n. 7 kg ja sitten tulinkin raskaaksi ihan luomusti,eikä mulla ollut mitään lääkitystä.
Kuitenkin vuosi kesti menkkojen alettua ennen kuin tulin raskaaksi, eli yhteensä 2 vuotta meni.Yksi keskenmenokin mulla oli 2006 syksyllä.
Onko teillä muilla pco:laisilla ollut keskenmenoja?
Mulla on kaikki tyypilliset pco:n oireet,mutta kierto oli säännöllinen (32pv), ennen kuin tulin raskaaksi.
Nyt sitten haaveena olis toinen lapsi.


 

Yhteistyössä