Huijaatteko koskaan lapsenne ikää?

  • Viestiketjun aloittaja huijaisinko
  • Ensimmäinen viesti
huijaisinko
Tuli vaan mieleen kun jos ollaan menossa esim. Muumimaailmaan johon alle 3v pääsee ilmaiseksi, mutta yli 3v menee 18? (muistinkohan oikein?). Tuo summa on mielestäni aika iso 3 vuotiaasta ja itse olen ajatellut että kehtaako sitä huijata että poika on vasta 2, täyttäis muka vaikka vasta syksyllä 3. Kun oikeesti on täyttänyt 3 keväällä, ja meidän poika on vielä aika pienikokoinen. Ymmärrättekö mitä tarkoitan? Vai onko se täysin kiellettyä?
Tai joku muu tälläinen tilanne kun pitää ostaa lippu johonkin kohteeseen tai ollaan syömässä jossa laskutetaan iän mukaan (seisova pöytä), saako silloin huijata jos on siinä hilkulla se ikä?
 
En ole koskaan huijannut. En pidä valehtelemisesta alkuunkaan, ei vain oikein istu minulle.

Sitäpaitsi haluan edes yrittää olla jonkinlainen esimerkki lapselleni, ja valehtelemalla en koe sellainen olevani.
 
Olen huijannut ja todennäköisesti tulenkin vielä noissa ikäjutuissa huijaamaan :whistle: vielä se menee nuorimman kohdalta, kunnei osaa itse väittäää vastaan ikäänsä.

Mutta tiedänpä tapauksen, jossa oikeasti 7-vuotias 'nolasi' äitinsä, joka väitti lipun myyntiin lapsensa oleva 6-v ;)
 
Onhan tuo tyyristä, mutten silti huijaisi. Ensinnäkin olisi hirveän noloa jos poika sitten möläyttäisi ikänsä. :D Ja toisekseen, ollaan kotona opetettu, että ei saa valehdella, joten ristiriitaista olisi jos sitten ite valehdeltais.
 
Kysyit et onko kiellettyä? No onhan se, mut ei mun mielestä kovin suuri rikos. Mun poika täyttää syksyllä kolme, eli ilmeisesti ei sit tarvii vielä tän kesän riennoissa huijata =) . Mulle saattais kyllä tulla huono omatunto huijaamisesta.
 
En huijaa enkä ainakaan lasten kuullen. Kun olen esikoiselle ainakin saanut tällä hetkellä perille, että tiukoistakin paikoista selviää puhumalla totta, en todella halua sitä vesittää valehtelemalla pojan edessä.

Sitäpaitsi meidän lapset ovat niin suupaltteja, että kertoisivat asian oikean laidan aivan takuuvarmasti :D .

Myönnän kyllä, että edelliskesänä n. metri muumimaailman luukun jälkeen kävi mielessä, että hitsi, miksen vastannut esikoisen olevan alle 3-vuotias ;) . Mutta "ikävä kyllä" olen liian perusrehellinen tehdäkseni tuota. Ja vaikka valehteleminen missä tahansa asiassa on väärin, en pidä tuota ap:n kuvaamaa tilannetta kuitenkaan kovin vakavana.
 
Musta tuntu et meni jo selittelyn puolelle, kun kysyttiin onko poika alle 95cm pitkä.
Poika on 93cm ja olin jo ihan varma et kuvittelevat mun valehtelevan kun tota pituutta aloin selvittämään...
Joten luultavasti en tuu tulevaisuudessakaan valehtelemaan :D
 
huijaisinko
En minäkään valehtelemisesta pidä ja jos iän valehtelisin niin tekisin sen ilman että lapsi sitä kuulisi. Kun lähinnä ärsyttää se että esim. Muumimaailmaan ja Puuhamaahan on sama hinta olit siten 3v tai 50v. Että olis joku lasten lippu. Kun ei tuollainen 3v vielä niin paljon siitä irti saa kun joku 10v.
Ehkä tulen huijaamaan. Kun varmaan ko. paikkaa tulee kuitenkin rahaa jätettyä muutenkin (ruoka,matkamuistot) ja jos maksaisin 3v:sta täyden hinnan niin sitten jäis kyllä matkamuistot ostamatta. Eikä kyllä enää ensi kesänä tulis mieleenkään huijata.

t.alkuperäinen
 
AP:lle. me käytiin viime vuonna muumimaailmassa ja lippu myyjä ei edes kattonu kuinka monta lasta oli mukana. mies vaan sano että kaks aikuista ja sillä selvä,mukana oli meidän lisäks 3vuotias,1v6kk,3vkoa vanhat lapset.
 

Yhteistyössä