Hulluko????

Pitäisköhän hankkia pillerit jos ne tasais vähän noita mielenvaihteluita.

Synnytyksestä 4kk ja hermot menee vähän väliä.Autolla ajamisesta ei tule mitään kun hermot menee sekunnissa..

Pitäisköhän mennä terapiaan tai jotain...onko muilla tälläistä.
Kaupassa menee hermot ja kerran jo sanoin tosi pahasti yhdelle naiselle kun se käveli hitaasti....vähän hävetti sen jälkeen.


Ja hiukset lähtee päästä..masentaa kun tuo rahatilanne on huono..mies sanoi että eletään hänen rahoilla muttakun en todellakaan ole tottunut elämään kenenkään siivellä..

Välil hermostuttaa kun tyttö ei syö..kuikuttelee vaan sillon tekisi mieli pakta laukut ja vaan lähtee ja kauas....

tuli vähän vuodatettua mutta jos joku ees ymmärtäis :eek:
 
tartuulet
Hei Shenda!

Sinun olisi varmaan parasta ottaa heti yhteyttä neuvolaan tai varata aika omalle lääkärille; kuulostaa vähän siltä kuin Sinulla olisi hormonitoiminta sekaisin synnytyksen seurauksena. Kilpirauhas- ym. verikokeet olisi hyvä ottaa; tietenkin voi olla että Sinulla on myös hyvin yleistä synnytyksen jälkeistä mielialahäiriötä, joka sekin on helposti autettavissa esim. muutaman keskustelukäynnin ja mahdollisesti lääkkeenkin avulla. Kerro myös läheisillesi ja ystävillesi tilanteestasi ja pyydä heiltäkin reippaasti apua kunnes taas jaksat itse paremmin!
Hyvää kevättä ja muutenkin kaikkea hyvää Sinulle ja perheellesi!
 
Hormonit on tosiaan sekaisin synnytyksen jälkeen, siis alhainen estrogeeni aiheuttaa masennusta, pinnan kiristystä, hiustenlähtöä, makeanhimoa yms. Mulle tuli masennus ja sain hoidoksi estrogeenilaastareita.

Olo voi helpottaa kun menkat alkaa. Imetätkö vielä? Ja sekin saa pään sekaisin kun ei saa nukuttua vauvan takia. Itse vannon luontaishoitojan nimeen, ja esim. akupunktio saa kropan taas tasapainoon. Ja vitamiinilisät, esim. E-epaa kannattaa kokeilla ja karnosiinia. Ja välttää stressiä ja rauhoittua vaan olemaan vauvan kanssa.... siinä onkin harjoittelemista.

Mutta jos yhtään helpotti, niin on meitä muitakin.... Onneksi pahimmat ajat on mulla jo takanpäin. Kop, kop.
 
Mulla oli sama juttu. Pinna oli äärettömän tiukalla ja mielialat vaihteli suunnattomasti!
Saatoin olla suunnattoman onnellinen ja kymmenen minuutin päästä ihan raivona ja kaikki meni päin peetä.
Sitte mulla alkoi mennä niin säännönmukaisesti, että kaksi päivää oli hyvää ja sitte tiesi jo etukätee että kolmas päivää oli se masennus/kiukku-päivä, sitte taas kaksi hyvää..

Tää oli jotain kun poika 4-6 kk... Sitte menin gynelle ja suositteli imetyksen lopetusta. Mä lopetin ja kyllä se olo alkoi sitte helpottaa aika nopeestikin.

Mä myös aloitin sillo ottaa E-epaa ja olen huomannu tonkin jälkee (tosta on 2 v) että niistä on mulle apua.
 

Yhteistyössä