Humppila ja Forssan seutu?

  • Viestiketjun aloittaja Humppilaanko?
  • Ensimmäinen viesti
Forssa ok, Humppila ei
Humppilan uimarannasta en ole kuullutkaan, vaikka siellä asuinkin joskus. Olisikohan sitten vähän kauempana keskustasta. Lapsena muistan, että käytiin jossakin kalliolammella uimassa vt9:n varrella.

Loimaa ei kaupoilla juurikaan voi brassailla. Enimmäkseen pikkukauppoja löytyy. Vapaa Valinta, Seppälä, Gigantti, HongKong, Jysk, KKK-market, ja toinen vastaavankokoinen ruoka-tavarakauppa. Lidliä ei ole Loimaalla, mutta Forssasta löytyy. Forssan Tarjoustalo on sitten iso. Hyviä löytöjä teen aina Euromarketista ja sitä vastapäätä olevast pikkuisesta nuorisovaatekaupasta.
 
Humppilaanko?
Forssa ok, Humppila ei: Oiskohan sitten tää "uimapaikka" just se kalliolampi? en tiä:) No on tossa ihan tarpeeks kauppoja mulle mitä Loimaalla tarjota. Sinnekin varmaan pitää mennä tutustumaan:) Tietääpä mitä odottaa.Aikasemminkin tullu asuttua vähän syrjässä keskustojen hulinoista joten eipä paljon muutu asiat jos joutuu kauemmaks menee palveluita hakee. Tietty olis kiva kun ne olis ihan nurkalla mut toisaalta sitä arvostaa rauhallista asuinympäristöä enempi.Nii ja jos polskimaan pitää oikeesti päästä ni toiv Forssan seudulta löytyy uimapaikkoja? Jos ei ni sitten Vesihelmeen:)
 
minä vieras
Joo, onhan tuossa keskustassa uimaranta, itse en ole siinä koskaan uinut, mutta lapset ainakin tykkää. Hiekkapohjainen ja yrittävät sitä kunnossa pitääkin. Myös avantouinti mahdollisuus löytyy, paloasemalla oma laituri avannolle ja sauna! Valitettavasti enempää en osaa uimarannoista ja mahdollisuuksista sanoa, kun en itse niitä käytä!
Minä itse olen tutustunut muihin äiteihin neuvolan kautta. Täällä on sellainen muualta muuttaneiden äitien- kerho. Ja sitten mll.n kerhosta silloin vielä kun olin lapsen kanssa kotona!
Luin tuosta, että olet samanikäinen kanssani. Minkä ikäisiä lapsia sinulla on? Meillä 7v joka aloittaa koulun syksyllä!
 
Humppilaanko?
minä vieras: Puhutko nyt Humppilan keskustasta:) vai? Ja tuo kuulostaa kiinnostavalta tuo muualta muuttaneiden äitien kerho:):) olis kiva saada seudulta uusia kavereita (oman ikästä äippäseuraa ainaski)! Mun ainokainen on 1v 8 kk.

Onkohan kellään ideoita/suosituksia/varmaa tietoa mitä kautta Humppilas parhaiten tutustus muihin (nais)ihmisiin?=) Tällänen avoin heitto:p...Olis kiva saada jtn vuorovaikutusta, vaikka ees kävelyseuraa tms?
 
piuku
Alkuperäinen kirjoittaja forssa ok:
Itse olen Loimaalta kotoisin ja mieheni Forssasta. Vanhemmat asuvat yhä siellä, joten tulee vieläkin usein käytyä. Asuin aikoinani myös pari vuotta Humppilassa.

Älkää missään nimessä muuttako Humppilaan. Siellä porukka on nurkkakuntaista, kateellista ja sisäänpäinlämpiävää. Heljä Liukko-Sundstömkin savustettiin paikkakunnalta. Typerykset eivät ymmärtäneet, mikä arvo valtakunnallisesti tunnetulla taiteilijalla olisi kunnalle ollut.

Forssa on ihan kiva kaupunki. Käyn aina siellä shoppailemassa. Lapset käyvät Vesihelmessä uimassa. Löytyy keilarataa, raveja ja vaikka mitä. Viksbergiin tai ammattikoulun seutuville ei kannata muuttaa. Jos haluaa kunnon maaseutuasumista kokea, niin Jokioinen ja Tammela sopivat hyvin. Forssasta Tammelaan on kiva tasainen pyörätie, joka sopii hyvin rullaluisteluun.
Olen tismalleen samaa mieltä kanssasi Humppilasta!! Itse asuin siellä vajaan vuoden,enkä ikipäivänä takaisin halua!
Ihmetellään yhkin, miten VOI vielä mmailmassa olla niin nurkkakuntainen paikka!? Sisäänpäinlämpiävä ja kyräilevä. Hyi kun puistattaa vieläkin...

Mutta Jokioinen on nykyinen kotimme ollut jo kohta seitsemän vuotta. Täällä todella viihdyn! Tokihan pienessä kunnassa on tämä "kaikki tietää kaikkien asiat"-systeemi, mutta missäpä pikkukunnassa ei olisi :)

Täällä on palvelut lähellä, ja Forssaan/Hämeenlinnaan/Turkuun/Tampereelle ihan mukavan lyhyt matka.

Ja Itse olen siis reilu kolmekymppinen äiti-ihminen, joka alkaisi ilomielin "verkostoksi" ;)
 
Humppilaanko?
Piuku: Meitä kiinnosti/kiinnostaa Jokioinen, ei me siis tiietä itekää kuinka kauan asutaan Humppilan nurkilla - ei ainakaan loppuelämäämme. Mua ei kyräilijät sinänsä "haittaa" on sen verta kaikenlaista sukanheiluttajaa tullu eteen että... meinaan kiertää kyräilijät kaukaa;D ja koitan katella posit. ihmisiä:) Jos tilanne pahalta näyttää ni eiku uudestaan muuttoon:D Ja siinähän kovasti auttas ku tuntis ihmisiä seudulta ni sais tarkempia asuinpaikkasuosituksia:D

No nii sitten miettimään että mites sais yht. tiedot vaihtoon turvallisesti?:p
 
vieras
Jos Forssa kiinnostaa, mutta ette välttämättä halua asua kaupungissa, niin suosittelen Koijärveä (kuuluu Forssaan)! Koulun lähellä on kunnan tontteja myynnissä, mutta valmista taloa voi olla vaikea löytää kun se on niin suosittua aluetta. Myös kauppa ja kirkko löytyy, ja paljon vireää toimintaa yhdistyksissä. Matkaa Forssaan 15km.
 
minä vieras
Juu, tuossa ihan keskustassa on tuo Koivistonlammi, missä uimaranta! Mitenköhän sitä sitten vois tutustua... Voisitko kirjautua?! Voisin sitten lähettää sulle viestinä vaikka sähköposti osoitteeni ja siitä aloittaa tutustuminen!
 
Heips,

en ookaan päässyt nyt hetkeen kirjoittelee kun en ole ollut kotosalla:)

31.3.10 13:23 vieras: Kiitos ideasta:p Pitänee muutenkin tutustua seutuun. Ei sitä tiiä vaikka Forssan seudulle joskus pysyvästi jäis =)

minä vieras: :wave: Juu nyt kirjauduin, saa ottaa yhteyttä:) Saa muutki ottaa:) Olis kiva saada kavereita uudelta paikkakunnalta.

Forssa ok,...: Kiitos tiedosta:D Kun kesä tulee niin täytyy alkaa käymään uimapaikkoja lävitse...

forssasta: Kiva kuulla, tuli käännähdettyä nopeasti Forssassa juurikin. Ei paljoa saanut tuntumaa mutta vaikutti ihan asialliselta paikalta palvelujen puolesta.
 
Vorssalainen
Forssassa on väkilukuun suhteutettuna paljon huumeiden käyttäjiä, mutta tuo porukka pyörii niin omissa paikoissaan ja keskenään, ettei ongelma yleensä muita kunnan asukkaita kosketa. Olen asunut Forssassa pikkulikasta asti ja viihtynyt hyvin. Tampereen Tesomalla asuin opiskeluaikana ja siellä oli paljon levottomampaa. Forssassa on edullisia asuntoja ja taloja, kiitettävästi harrastusmahdolllisuuksia, tarvittavat palvelut ja kivoja ihmisiä! Humppilassa hyvää on lyhyt etäisyys Forssaan :)
 
Humppilaanko?=Maisemajaspis
Forssa tosiaan on ihan sopivan matkan päässä...siis Humppilasta:) Vorssalainen: olen samaa mieltä että seudulta löytyy kivoja ihmisiä:) Kävimme vähän kaupoilla Vorssassa:D Palvelutkin hyvät, ainakin me löydettiin kaikki mitä haluttiin. Millonkas se Prisma sitten aukeaa Forssaan? tietoa?

Forssan seudun kivoihin ihmisiin olis edelleen kiva tutustua:)...
 
Humppila
Humppila on rauhallinen kaunis paikka, siellä on uimaranta ja kauppakeskus, suoramarkkinat. Terveysasema,sossu,kirjasto, pankki, koulu,kirkko, päiväkoti, juna-asema, apteekki etc.. Forssa, jokioinen, turku, tampere, kaikki on lähellä.
 
Täällä nyt on yx humppilalainen äiskä..

Olen lapsuuteni viettänyt Forssassa, nuoruuteni 8km Forssasta.. Naimisiin mentyäni, muutimme Humppilaan minun työni perässä. Sen jälkeen ollaan asuttu Tammelassa ja sitten taas Humppilassa (tänne jäätiin!!).

Ihanteellisin paikka (haaveeni) olisi juuri Koijärven seutu, mikä saattaa pikkusen johtua siitä, että vanhempina asuvat siellä suunnalla..

Humppilassa huomasin alkuaikoina, että täällä oli HIRVEÄN VAIKEATA tutustua ihmisiin. Onneksi olen muutaman hyvän kaverin täältä saanut ja Forssassa asuu kavereita enemmän.

Asutaan maalla ja en kyllä kaipaa kaupunkiin!!! Nopeestihan tästä hurauttaa Forssaan, Loimaalle tai vaikka Tampereelle, jos tarvetta on! =) Uimapaikkoina on Venäjän lampi ja keskustan lampi. Lisäksi Vehkajärvelle ei ole meiltä niin pitkä matka..

 
"Hanne"
Heippa!

Itse olen asustellut Humppilassa viisi vuotta ja viihdyn mainiosti. Asuin koko lapsuuteni niinikään pienellä paikkakunnalla ja olen opiskelujen vuoksi asunut myös Tampereella - molemmissa on puolensa!

Yksi tapa tutustua paikallisiin perheisiin ja äiteihin on tulla mukaan aktiivisen yhdistyksemme toimintaan. Katso MLL:n Humppilan paikallisyhdistyksen sivut: http://humppila.mll.fi/
 
seutulainen
Forssasta tiedän pari uimapaikkaa. Keskustan tuntumassa Linikkalan lammi ja Vieremässä Mäkilammi. Ihan kivoja pikku lutakoita molemmat.
Lisäks on vielä Lamminranta (josta oon kuullu kyl vaik mimmosta juttua), ja Ruostejärvi kans vähän kauempana.


Ite oon asunu Forssassa oikeestaan koko ikäni. Liikuskeleehan täällä kaikenmaailman juoppoja ja narkkareita joskus iltaisin tossa torin tuntumassa, ja Loimijokeen on varmaan hukkuvnu useempikin sellainen, mutta kauempana keskustasta on ihan viihtyisää. Ainakin Paavolassa kun olen asunut, niin suurin osa taloista on omakotitaloja (muut oikeestaan rivitaloja, kerrostaloalueita vissiin yks? niissäkin 2 kerrosta vain), ja seudulla on paljon lapsiperheitä. Koulu on lähellä (viereisessä kaupunginosassa) ja puistoja löytyy.
Samantyylinen kaupunginosa on Vieremä.

Myös Matku ja Koijärvi on ihan rauhallisia seutuja, semmosia mistä löytyy esim. maataloutta käsittääkseni jonkun verran? Tosin Matkussa ei enää ole esim. kyläkauppaa ollenkaan? Kaupunkiin on ainakin Koijärveltä joku 15km. Molemmilta seuduilta löytyy oma kyläkoulu (joiden yhdistämistä suunnitellaan), isommat kulkee bussilla Forssaan.

Ja hmmn... no harrastusmahdollisuuksia täällä on tosiaan noi jo mainitut keilaus ja uinti, lisäks tiedän kans joitain ketkä harrastaa ratsastusta. Sit muitakin harrastusmahdollisuuksia löytyy: jääkiekko, jalkapallo, taitoluistelu, joukkuevoimistelu, karate, kuvataide- ja musiikkikoulu, erilaiset jumpat ym... Leffateatteri täällä on kans.

Ja mitä tulee muutenkin seutuun, niin välillä on tuntunut että tää on ihan kuollut paikka (kaikki leffat aina myöhässä, ikinä ei oo mtn. alaikäisille suunnattua toimintaa: siis jotain ekstraa normi iltapäiväkerhojen ym. lisäks: esim. jotain esiintyjiä tms.), niin kyllä täällä sitten kuitenkin on viihtyny. Kun kuitenkin kaverit on asunu suurin osa täällä, ja kyllä täälläkin aina välillä jotain "ekstratoimintaa"kin on sitten kuitenkin....


Eli tervetuloa vain seudulle :)
 
"minä vaan"
minkälaista aluetta toi tammela on? aasuuko juoppoja narkkeja / mustalaisia? ois kiva tietää... ja muutenki sen paikan olemuksesta! onko levoton alue, asuuko nuoriisoo vai ihan perheelisiä?
 

Yhteistyössä