Hunajamarinoitua broilerinsuikaleita

Minulla on sellainen ongelma, että pitäisi keksiä ruokaa tosta hunajamarinoidusta broilerista. Yleensä syömme sitä pelkän riisin kanssa, mutta haluttaisi kokeille jotain uutta. Joten olisin erittäin onnellinen, jos joku tietäisi jotain suht helppoja reseptejä, johon tota broileria voisi käyttää. =)
 
Keitto. Ruskista ne suikaleet ja keittokattilaan, lisäksi peruna-sipulisekoitusta ja kasvissuikaleita ja maun mukaan mausteita. Itse laitan Kotigastronomin chilirouhetta, paprikajauhetta ja kookosmaitoa/ruokakermaa. Myös ihan kirkasliemisenä on ihan hyvää.

Kastikkeeseen laitan ruskistettujen suikaleiden lisäksi mausteeksi tuoretta valkosipulia puristettuna, valkopippuria, paprikajauhetta, suolaa, persikkakuutioita (ihan säilykepersikasta), aurajuustoa ja ruokakermaa purkki perään.

Tortillojen täytteeksi! Salaattia vaan ja mä laitan kanojen kanssa purkin ananasmurskaa ja aurajuustoa, teen niistä semmoisen mössön ja sitä tortillojen väliin ja sitten salaatti+kastikkeet lisäksi.

Tossa nyt muutama.
 
Mä joskus täältä sain (siis useampi vuosi sitten) kanapadan ohjeen, se on edelleen meidän lasten suurinta herkkua.

Broilerinsuikaleita
Riisiä
kanaliemikuutio
Ruokakermaa
Ranskankermaa tai smetanaa
mausteita maun mukaan (curry, broilerimauste, suola yms.)
juustoraastetta

Broiskusuikaleet paistetaan (ei pakko, mutta mä vähän "epäluuloinen" ja paistan ne aina)
Raaát riisit (puolet määrästä, katon yleensä neste/riisi määrän purkin kyljestä) levitetään voidellun vuoan pohjalle.
Väliin kanat, juustoraastetta, ranskankerma ja mausteita. Päälle loput riisit ja ruokakerma sekä vesi+kanaliemikuutio sekä juustoraastetta. Uuniin n. 175-200 ja paistetaan n. tunti.
 
Tämä on edellisen ohjeen muunnos, löysin jostain muusta keskustelusivusta, kokeilin ja totesin erittäin hyväksi!
Uunivuokaan jasmiiniriisiä, vettä, puolikas pussillinen pakastemaissia, kanaliemikuutio. Jos haluat, voit keittää kanaliemen kuutiosta etukäteen valmiiksi. Broiskua ei tarvi kypsentää, kun ne kypsyy uunissa ja marinadi maustaa samalla riisinkin. Kermaa ei tarvita, mutta vettä kannattaa laittaa reilusti ettei riisi kuivu ja tartu pohjaan kiinni. Suikaleiden sijaan voi käyttää rintafileitäkin, tulee ehkä vielä kauniimman näköistä.
175 asteessa 1,5 h, suikaleilla riittää tuntikin.
 
Kokeileppas seuraavalla kerralla:

hunajamarinoidut broikkusuikaleet paistinpannulla kypsäks, sekaan mustapippuritilli tuorejuustoa ja purkki ruokakermaa. Ja nämä sekotetaan keitettyyn kierrepastasatsiin. Kyllä meinaan vie kielen mennessään. :p
 

Yhteistyössä