HUOLEHDITKO ITSESTÄSI

  • Viestiketjun aloittaja minäkö se olen
  • Ensimmäinen viesti
minäkö se olen
Luin jostain naistenlehdestä, kuinka mies kertoi, että hän häpeää vaimoaan. Lapset on kauniisti puettu, mutta vaimo kulkee tukka rasvaisena. Jopa pihalla häntä vähän hävettää, että vaimo ei huolehdi ulkonäöstään. Luin jutun odotusaikana ja päätin että minulle ei noin käy. Nyt kun tyttö on 4 kk, istun tukka takussa tämänkin koneen edessä... Kuinka äideillä on aikaa laittautua ja olla kauniina miestään vastaanottamassa, ymmärrän nyt sitä juttua kirjoittanutta miestä....
 
minun mieheni rakastaa minua kaikkine kiloineen( niitä on muutama) siitäkin että tukka takussa tai kauhtunut t- paita päällä olen kotosalla. Ei kai se rakkaus lopu jos tukka on rasvainen ja jos mies häpeää vaimoaan ei kyllä voi silloin rakastaakkaan.
Itse meikkaan ja laitan hiukseni työaamuina, aina. On sellainen työ että on pakko huolehtia ulkonäöstään. Kotona olessa en meikkaa enkä paljon laita tukkaanikaan, asumme maalla ja se antaa mahdollisuuden siihen että täälä syrjässä saa vapaa -aikana olla ihan kuinka haluaa. Mieheni sanoo minua kauniiksi vaikka olisin meikittä ja likaisella tukalla. Sen verran huolehdin ulkonäöstäni että ihmisten ilmoille lähden siistinä, eihän se meikkaaminen ja tukan laitto kauvaa vie sen ehtii tehdä kyllä jos viitsii. Minulle on tärkeää terveys, onnellinen ja hyvä olotila, sellainen jossa viihdyn. Enemmän kiinitän huomiota ravintoon, riittävään lepoon ja ruokavalioon. Haluan pysyä terveenä.
 
äiti -61
Itselläni on parempi olo,kun uhraan aamulla 15 minuuttia suihkuun ja laitan hieman itseäni sekä katson ehjät ja puhtaat vaatteet ylle. Voi niitä masentavia päiviä, kun tuota ei viitsi tehdä. Tuntuu, ettei mikään suju ja kaikki kaatuu päälle. Liiat kilotkaan eivät tunnu painavan aamuina, jolloin on pitänyt huolta itsestään. =)
 
Äiti-60
Viime keväänä aamusuihkuista tulikin päiväsuihkuja kun piti ensin nukuttaa vauva. Hiukset pesen päivittäin kuten ennen kuopuksen syntymääkin. Itse värjään hiuksia. Kampaajalle hiuksia leikkauttamaan pääsen nykyisin vain iltaisin ja lauantaisin, kun isi hoitaa vauvaa. Ripsiväriä ja huulipunaa käytän päivittäin. Raskaudesta ei jäänyt onneksi ylimääräisiä kiloja. Vaatteita ei tule hankituksi entiseen malliin. Vauvanhoidolta ei kauppaan pääse, mutta toisaalta kotona ollen ei ole tarvettakaan saada uutta päälle.
 
Mulle itsestä huolehtiminen on terapiaa. En lenkkeile, mutta katson että ruokavalioni on riittävän tuore ja värikäs. En syö sokeria enkä valkeata viljaa. Paljon kalaa,kanaa, kalkkunaa ja lammasta. Olen saman painoinen kuin 18 vuotiaana.
Käyn kerran kahdessa kuukaudessa kampaajalla.
Olen tehnyt lupauksen itselleni että hyvittelen aina tilanteen tullen itseäni tavalla että tunnen itseni kauniiksi.
Henkisistä asioista yritän huolehtia siten, että muistan vanhan kiinalaisen sananlaskun,"Kumpaa koiraasi enemmän ruokit se kasvaa ja haukkuu voimakkaammin". Yritän ruokkia positiivista koiraani sisälläni. Tuo pätee myös seuraan missä liikun.

 
lazy
Käyn päivittäin suihkus ja pesen hiukset(lyhyet ja kun käytän muotoilutuot. niin muuten ihan kuin olis lehmä nuollu ne :D )myös joka päivä ja dödöä/mietoa hajuvettä käytän myös kun lähden asioilla käymään. Yleensä en meikkaa,mut silti yritän siisteissä vaatteissa olla,ihmisten ilmoilla ainaki. Kotona välttää vanhemmat verkkarit&t-paita. :)

HMMM..."vierailen" joskus täälläki ja tää meni nyt väärään "osastoon" kun piti kirjoittaa 30-40v. äitien puolelle. SORRY!! :ashamed:

 
Äiti -64
Minäkin pyrin huolehtimaan itsestäni. Käyn suikussa ja laitan hiukset ja käyn usein kampaajalla ja joskus kosmetologilla. Mutta joskus on päiviä, että olen kuin mettäläinen, jos ei ole mihinkään menoa. Kun työt alkaa täytyy olla taas tip top.
 
kyllä, aina viikolla, kun käyn töissä. kyllä mulla vaatteet päällä on viikonloppuisinkin, mutta ei meikkiä ja tukka miten sattuu. en jaksa
uhrata minuuttiakaan siihen viikonloppuisin tai lomilla, on niin kiire aina tulla ja mennä.
eikä mies ole ainakaan vielä huomauttanut asiasta, lapset joskus.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.02.2005 klo 15:56 minäkö se olen kirjoitti:
Luin jostain naistenlehdestä, kuinka mies kertoi, että hän häpeää vaimoaan. Lapset on kauniisti puettu, mutta vaimo kulkee tukka rasvaisena. Jopa pihalla häntä vähän hävettää, että vaimo ei huolehdi ulkonäöstään. Luin jutun odotusaikana ja päätin että minulle ei noin käy. Nyt kun tyttö on 4 kk, istun tukka takussa tämänkin koneen edessä... Kuinka äideillä on aikaa laittautua ja olla kauniina miestään vastaanottamassa, ymmärrän nyt sitä juttua kirjoittanutta miestä....
Onpas omituinen parisuhde: mies ei puhu ei pukahda vaimolleen kotona, eikä vie kampaajalle tai kosmetologille. Sen sijaan hän antaa lausuntoja ulkopuolisille... Itse olen aina huolehtinut ulkonäöstäni ja peiliin katson useammastakin suunnasta ennenkuin ulko-oven avaan. Sinulle vinkiksi: kampa on siitä metka vipstaaki, että sillä saa hiukset suoriksi. Mitä nyt itse katselen kuviani, joissa sylissä istuu muutaman kuukauden ikäinen vauva, olen kyllä siisti, mutta hormonaalista turvotusta on kasvoissa, sille ei vaan voi mitään. Mieheni muuten näytti niitä samaisia kuvia, aivan tavallisia arkiotoksia työpaikallaan ja kuulemma oli monella naisella leuka loksahtanut ja ulos pulpahtanut lause: "Onpas vaimosi freesin näköinen." - Aivan kuin minun pitäisi jokin lumppu olla vain siksi, että ikää oli 40+ ja olen vauvan äiti...

Pikkuisen huulipunaa ja ripaus silmämeikkiä, sipaisu puuterilla ja kas, jo kehtaat sinäkin vastaanottaa miehesi...

Sorry, ei tiedä itkisikö vai nauraisi :whistle:
 

[/quote]

Onpas omituinen parisuhde: mies ei puhu ei pukahda vaimolleen kotona, eikä vie kampaajalle tai kosmetologille. Sen sijaan hän antaa lausuntoja ulkopuolisille... Itse olen aina huolehtinut ulkonäöstäni ja peiliin katson useammastakin suunnasta ennenkuin ulko-oven avaan. Sinulle vinkiksi: kampa on siitä metka vipstaaki, että sillä saa hiukset suoriksi. Mitä nyt itse katselen kuviani, joissa sylissä istuu muutaman kuukauden ikäinen vauva, olen kyllä siisti, mutta hormonaalista turvotusta on kasvoissa, sille ei vaan voi mitään. Mieheni muuten näytti niitä samaisia kuvia, aivan tavallisia arkiotoksia työpaikallaan ja kuulemma oli monella naisella leuka loksahtanut ja ulos pulpahtanut lause: "Onpas vaimosi freesin näköinen." - Aivan kuin minun pitäisi jokin lumppu olla vain siksi, että ikää oli 40+ ja olen vauvan äiti...

Pikkuisen huulipunaa ja ripaus silmämeikkiä, sipaisu puuterilla ja kas, jo kehtaat sinäkin vastaanottaa miehesi...

Sorry, ei tiedä itkisikö vai nauraisi :whistle:
[/quote]

Kuulostat kovalta ja kylmältä ihmiseltä ! :(

VAlitset varmaan kaverisi ulkonäköperusteella.
 
Murtsi
Vaikka kuka,kova tai pehmee ihminen mitä sanoisi,niin kyllähän se niin on,että ulkonäkö vaikuttaa... En ny tarkota kauneutta tai komeutta,vaan huolehtimista itsestään... Tosin ylihuoliteltu mies ei (no,ei kyllä nainenkaan) miellytä ainakaan mua.
Itte kyllä en oo mikään mestaripukeutuja,suosin "renttulookkia". Mut kyllä mä joka päivä yritän tehä ittestäni mahollisimman kivannäkösen...
Yritys on kova,mut aina se ei onnistu... =)
Mutta vastauksena kysymykseen "huolehditko itsestäsi", mun on pakko vastata,että enemmänki voisin huolehtia....
 
kika
Herään aamulla aikaisin meikkaamaan (ja tämä on tosi) ja laittamaan tukkani. Odotan yhdeksättä lastani(tämäkin ON tosi ;)) ja käyn lenkillä yms.Olen hoikka ja pidän itsestäni huolta ja mieheni on syystäkin ylpeä minusta!
 
äiti 45 v
Itsestään huolehtiminen on muuta(kin) kuin meikkipurkki ja muotikuteet. En omista kumpiakaan mutta omasta mielestäni huolehdin. Kotona voin olla vanhassa t-paidassa ja väljissä collegehousuissa mutta hiukseni pesen lomallaollessakin tarpeeksi usein ja äippälomallakin vaihdoin yöpaidan päivävaatteisiin aamulla.
Minun mieheni ei ulkonäköön tuijota vaan varmaan se on tuo sisäinen hyvinvointi joka merkitsee enemmän!
 
jep
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.03.2005 klo 13:01 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.02.2005 klo 15:56 minäkö se olen kirjoitti:
Luin jostain naistenlehdestä, kuinka mies kertoi, että hän häpeää vaimoaan. Lapset on kauniisti puettu, mutta vaimo kulkee tukka rasvaisena. Jopa pihalla häntä vähän hävettää, että vaimo ei huolehdi ulkonäöstään. Luin jutun odotusaikana ja päätin että minulle ei noin käy. Nyt kun tyttö on 4 kk, istun tukka takussa tämänkin koneen edessä... Kuinka äideillä on aikaa laittautua ja olla kauniina miestään vastaanottamassa, ymmärrän nyt sitä juttua kirjoittanutta miestä....
Onpas omituinen parisuhde: mies ei puhu ei pukahda vaimolleen kotona, eikä vie kampaajalle tai kosmetologille. Sen sijaan hän antaa lausuntoja ulkopuolisille... Itse olen aina huolehtinut ulkonäöstäni ja peiliin katson useammastakin suunnasta ennenkuin ulko-oven avaan. Sinulle vinkiksi: kampa on siitä metka vipstaaki, että sillä saa hiukset suoriksi. Mitä nyt itse katselen kuviani, joissa sylissä istuu muutaman kuukauden ikäinen vauva, olen kyllä siisti, mutta hormonaalista turvotusta on kasvoissa, sille ei vaan voi mitään. Mieheni muuten näytti niitä samaisia kuvia, aivan tavallisia arkiotoksia työpaikallaan ja kuulemma oli monella naisella leuka loksahtanut ja ulos pulpahtanut lause: "Onpas vaimosi freesin näköinen." - Aivan kuin minun pitäisi jokin lumppu olla vain siksi, että ikää oli 40+ ja olen vauvan äiti...

Pikkuisen huulipunaa ja ripaus silmämeikkiä, sipaisu puuterilla ja kas, jo kehtaat sinäkin vastaanottaa miehesi...

Sorry, ei tiedä itkisikö vai nauraisi :whistle:




Besserwisser? Sorry, ei tiedä itkisikö vai nauraisiko :whistle:
Annatko miehesi määritellä olemassaolosi? Missä hyvä itsetunto, jos muut saa päättää miltä SAAT näyttää. Voi pyhä jysäys! Jos miehen välittäminen on siitä kiinni, että kotona ollessa ei näytä hyvältä ja koti kiiltää ja pullan tuoksua on ilmassa...
Eikös sen itsensä huolehtimisen pidä lähteä siitä, että voi ITSE hyvin? Vaikkakin vähän suttuisen näköisenä? Minun mielestä naisia arvotetaan jo liikaa joka paikassa ulkonäköseikkojen perusteella, itse antaisin täydet vapaudet joka ikiselle naiselle päättää itse miltä haluaa näyttää. Mielestäni täytyy olla edes yksi paikka maailmassa missä ei tarvitse esittää mitään, eikä vetää rooleja - edes puolison vuoksi.
 
Hercules
Mä oon aina pukeutunut kotona todella rennosti...Ts. ihan retkut päällä... Joskus ku olin nuori tai siis nykystä nuorempi,äitini sano mulle, että pitää sen verran kunnioittaa miestään,että huolehtii ittestään... Sillon huitasin kämmenellä ja meinasin, että saan kelvata tällasena....
Tosin niin mä nytki aattelen,että kelvattava on,mut mua on kuites ittee alkanu häiritteen retkutyylini ja toki haluan miellyttää myös miestä...
Mä TIIÄN,että mä kelpaan sille tällasena retkupellenä,mutta oishan se kiva ilahduttaa itteesä ja miestäki ees vähä paremmalla pukeutumisella... =)
Mut ku tuo vaatteitten osto on meikäläisellä sellasta,että eka lapsille ja sit vasta ittelle,niin yleensä sitä pihistää niistä omista vaatteista... =)

Enkä tarkota,että ittestä huolehtiminen ois pelkästään pukeutumista..
Mut ku mulla itsestäänhuolehtimisvaje löytyy nimenomaan pukeutumisesta......

.
 
Ootteko huomanneet että iloisena sitä on kauniimpi, kuvissakin. Kun ilolla itsensä kantaa, on myös "houkutteleva kumppani". Mä olen myös lukenut lehtijuttuja, sellaisia tutkimuksia mitä miehet arvostaa. Useinkaan ei tarvittu JLO:n peppua tai meikkejä tai hoikkuutta, vaan miehet halus että niiden naiset olis ilosia. Usein mies oli just ihastunut iloiseen ihmiseen ja sit se oli hävinnyt vuosien saatossa. Enkä tarkoita että miestä varten tässä vaan pitäis, vaan nimenomaan naista itseään. Mä oon ainakin niin ns. itsekäs että varaan itseäni varten aikaa kuntosaliin ja hoitoihin, että olis kivampi olo ja mukavampi peilikuva aamusella. Itsensä kanssa sitä kai ainakin on loppuelämä elettävä? Väsymys, liikakilot, ulkoiset ja sisäiset vaatimukset: niitä vastaan voi meistä kukin kai taistella omilla keinoillaan: joku meikkaa, joku vetää verkkareissa rennosti, jollakin kun hoikkuus ihanteena, joku käy kampaajalla ahkeraan. Hymyillään siskot!
 
vieras2
Huolehdin omasta fyysistä-ja mielenterveydestä kokonaisuutena. Jotenkin tunnen itseni energisemmäksi kun olen lenkillä, Käynyt suihkussa, hieronut kosteutusvoiteen ja syönyt tavalla joka sopii minulle jne. Välillä on hyvä käydä myös terapioimassa ystävättärien tai ammattiauttajan kanssa. Vaatteiden osto on myös oman itsensä hoitamista. Kauniit värit ilahduttavat silmää. Mulla on tapana, kun on maassa tai pännii mennä kylpyyn. Hengittelen tasaisesti, yritän rentoutua, useasti alan hoitaa käsiäni ja jalkojani. Tuo puuhastelu ja lopputulos ilahduttaa. Ainoa kenkku asia kauneuden hoidossa on raha,kaikki tuo maksaa, kampaamot, hoitoaineet, vaatteet sun muut mielenterveys tarpeet. Ainoa asia josta tingin on heräteostot. Pyrin kirjoittamaan tarpeeni ylös ja kun herätehetki tulee kaivan vihkosen ja mietin vaihtoehtoja. Kun halu on liian kiivas otan vaatteen varaukseen ja painun kahville miettimään kannattaako vaiko ei ostos. Miehen miellyttäminen kuuluu kauneuden hoitoon enemmän korvien välin kautta. Välillä minusta tuntuu että ilahduttavin asia on toisen huomioiminen ja hymy. Nykyisin hoitelen itseäni lasten kanssa. Tyttäreni nauttii naamioista ja kynsien laittamisesta, usein hän pyytää minulta hiusten pesun koska nauttii päähieronnasta. On mukavaa jutella hänen kanssaan niitä sun näitä ja pyöritellä sormia hiuksissa. Mieheltäni pyydän silloin tällöin hieronnan, puolin jos toisin. Nuorimmaista uitan ammeessa samalla kun annan rasvojen ja öljyjen imeytyä lämpimässä vedessä ihoon. Asioita voi mukavasti yhdistää. Välillä on luxusta maata ammeessa yksin ja kuunnella sydämen sykettä ja totalista hiljaisuutta. Kauneudenhoitoa on ottaa pieni hetki ja pysähtyä vapaaseen ajatuksen lentoon, tähän hetkeen..
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.03.2005 klo 07:35 kika kirjoitti:
Herään aamulla aikaisin meikkaamaan (ja tämä on tosi) ja laittamaan tukkani. Odotan yhdeksättä lastani(tämäkin ON tosi ;)) ja käyn lenkillä yms.Olen hoikka ja pidän itsestäni huolta ja mieheni on syystäkin ylpeä minusta!
Kika upeata ! Tuo asenne ilahdutti päivääni. Lapset ja itsestä huolehtiminen sopivat yhteen enemmän kuin hyvin. Stereotypiat tökkivät. Ei monilapsisen perheen äidin pidä olla se mielikuvituksien "harakanpelätin". Hyvää jatkoa sinulle !
 

Yhteistyössä