Huolestuttaa....

Tänään alko rv.10 ..eikä siinä mitään muttako mä menin aamupissille ja ku olin valmis ja pyyhein niin mulla tuli semmosta vaaleen roosan väristä "limaa" ..ja sain shokin..kauheeta...onko se keskenmenon merkki?? ei mulla oo kipeenä maha..eikä oo kuumetta (en ainakaan usko) mutta vähän huonoa oloa on ollut...voivoi oisko jollai ollu samanlaista näin alkuviikoilla?? Ei mulla muuten koko aikana ole tullut minkäänlaista vuotoa...help..
 
Tääläpäin ei ainakaan tähän aikaan vastata neuvolasta, joten kannattaa varmaan soittaa tai käydä tk:ssa. Itse olen rv 7 ja kävin perjantaina ultrassa ja silloin viikkoja oli n. 6+ kaikki oli hyvin ja muutaman päivän päästä siitä minulla alkoi vaaleanruskealla valkovuodolla joka on muuttunut ruskeammaksi ja nyt onkin jo tullut verta ja hyytymiä, olen menossa käymään tänään työterveydessä ja uskon, että he ei auta tässä asiassa mitenkää.. Minulla on tullut 2 edellisessä km, aluksi vaalenapunaista vuotoa ja nyt ruskeaa, joten vaikea sanoa tuosta, toivotaan, että sielä kaikki on hyvin!
 
Älä vielä huolestu! Mulla oli samanlaista kun odotin ja neuvolantäti tiesi sanoa, että se on ihan normaalia. Limakalvot kuivuu raskauden aikana ja se saatta aiheuttaa tollasta lievää verenvuotoa myös emättimestä. Soita toki neuvolaan jos sillä saat paremmin mielenrauhan, mutta kuvailemasi perusteella uskon sen olevan tota samaa mitä mulla oli. Omia viikkoja tosin en muista...

Muoks* en tiedä onko tuo kuivuminen oikea sana, vai olisiko parempi esim. "herkistyminen".
 
Viimeksi muokattu:
Raskausviikkoja nyt 9+1 ja la-su yönä valahti jonnin verran tummaa verta pöksyihin. Tuosta tietenkin kovasti pelästyin ja kauhuissani aloin vaan odottelemaan kipuja. No, kipuja ei tullut.. Normaalia menkkamaista jomotusta ollut ihan alusta asti. Ainut vaiva mikä tuli ennenkuin veren vuoto alkoi, oli.. paineen tunne alavatsassa. Istuminen ja kaikenlainen ponnistus, tärähtely sattui. Mutta särkyä ei missään vaiheessa. Päivystyksessä kävin ja hoitaja käski mennä kotiin lepäilemään ja seuraamaan tilannetta.
Eilen otin neuvolaan yhteyttä joka varasi lääkäriajan, mutta sinne pääsen vasta torstaina. Labrassa kävin ottamassa hcg:n ja huomenna otetaan uusi. Päivystävällä lääkärillä jouduin kuitenkin eilen käymään kun edelleen kova paineen tunne vatsassa ja kävely hieman sattuu ja vessassa käynti. Vuotoa tulee niukasti ja lääkärin gynetutkimuksen mukaan menkkamaista vuotoa. Hcg arvo oli yli 66000 joka nyt ei sinänsä sano vielä mitään kun verrattavaa arvoa ei vielä ole.
Edelleen todella niukkaa verenvuotoa (vessa käynnillä paperiin, eikä edes joka kerta), mutta enempää kipuilua ei ole. Lääkäri myös poissulki kohdunulkoisen raskauden. Kertokaa ihmiset jos teillä jotain tietoa enempi asiasta. Tuntuu että pää hajoo kun ei mitään varmuutta ole asiasta ennen kuin torstaina pääsen uudelleen lääkärille joka todennäköisesti tekee myös ultran.
 
Elikkäs tänään kävinkin sit aamulla taas verikokeessa ja hcg olis laskenu reiluun 65000. Vuotoa ei ole tullut eilisen päivän jälkeen eikä muutenkaan minkäänlaisia kipuja. Huomenna sitten ultraan ja todennäköisesti toteamaan ettei sydänääniä kuulu. :(
 

Yhteistyössä