Huolettaako toi sikainfluenssa teitä?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
on se nyt kumma ku melkeen joka vuos on joku uus influenssa juttu tänä vuonna sikainfluenssa mahtaako ens vuonna olla pöly influenssa vai joku muu tauti ei sitä kyl 1800 luvulla eikä kauheesti viel 1900 luvullakaan noista taudeista tiedetty vaikka onhan tuo teknologia muuttunut vuosien myötä,vai joko me ihmiset ollaan niin pal tuhottu tätä kaunista maapalloa missä asutaan et luonto itsessään alkaa käymään taistoa meitä vastaan :/ pitäis vaan hetki antaa luonnon olla ja antaa sen korjata itseään niin ehka asiat muuttuisi paljon paremmaksi :flower:


itekin tein avauksen aiheesta mihin pistin tollasen tekstin... :attn:
 
vieras
No toivon mukaan se on huomattu ajoissa ja reagoidaan voimakkaasti, joten pandemia estyy. Ja ei vielä voi pelätä, ennen kuin tietää mikä taudinaiheuttamiskyky kyseisellä viruksella on. Pisaratartuntana kuitenkin leviää, joten sen leviäminen hieman estyy sillä.
 
ohis
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Alkuperäinen kirjoittaja björn:
Onneksi siat eivät osaa lentää.


eivät osaa lentää.Mutta tartunta voi tulla tänne ihmisten välityksellä.
Tartuntojen estäminen silti hiukan helpompaa, kun ihmisiä voi kieltää matkustamasta, mutta lintuja on hiukan vaikea estää lentelemästä maasta toiseen.
 
mummimamma
Ei huoleta, ja ostan ja syödään sikaa edelleen.
Jatkuvasti on jotain tautia liikkeellä ja uusia tulee sitä mukaan, kun entiset kohut laantuu.
Ikäviähän nuo taudit ja virukset ovat, mutta kun en niille mitään voi ja estääkään en voi.
Itse en edes matkustele, muualla kuin täällä kotimaassa, joten jos on tauti tullakseen, niin se tulee teinpä mitä tahansa.
 
viera
Alkuperäinen kirjoittaja mummimamma:
Ei huoleta, ja ostan ja syödään sikaa edelleen.
Jatkuvasti on jotain tautia liikkeellä ja uusia tulee sitä mukaan, kun entiset kohut laantuu.
Ikäviähän nuo taudit ja virukset ovat, mutta kun en niille mitään voi ja estääkään en voi.
Itse en edes matkustele, muualla kuin täällä kotimaassa, joten jos on tauti tullakseen, niin se tulee teinpä mitä tahansa.
Ei kai missään ole kiellettykään syömästä sikaa?
 
Mummimamma
Alkuperäinen kirjoittaja viera:
Alkuperäinen kirjoittaja mummimamma:
Ei huoleta, ja ostan ja syödään sikaa edelleen.
Jatkuvasti on jotain tautia liikkeellä ja uusia tulee sitä mukaan, kun entiset kohut laantuu.
Ikäviähän nuo taudit ja virukset ovat, mutta kun en niille mitään voi ja estääkään en voi.
Itse en edes matkustele, muualla kuin täällä kotimaassa, joten jos on tauti tullakseen, niin se tulee teinpä mitä tahansa.
Ei kai missään ole kiellettykään syömästä sikaa?

ei varmaan olekaan, mutta muistan kun lintutauti oli puheenaiheena, niin kyllä oli niitäkin, jotka varoitteli jopa broilerin syömisestäkin.
Itse olen kyllä ihan huoletta syönyt niin broiskua ja nautaa kuin muitakin lihoja.
 
Honey
me ihmiset ollaan tää aikaansaatu:( jatkuvasti tulee uusiakin tauteja,ja me ollaan aika voimattomia niiden edessä. toki voidaan varautua ja hoitaa muttei voida estää niitä tulemasta.
 
vieras
Kyllä olen huolissani ja olisi syytä olla muidenkin, se on jo levinnyt Uusi-Seelantiin:( Ja vaikka ihmisiä kielletään matkustamasta niin ainakaan suomalaiset eivät sitä usko:(
Sikainfluenssasta tulee melko varmasti pandemia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Honey:
me ihmiset ollaan tää aikaansaatu:( jatkuvasti tulee uusiakin tauteja,ja me ollaan aika voimattomia niiden edessä. toki voidaan varautua ja hoitaa muttei voida estää niitä tulemasta.
Jep. Lisää manipulaatiota vaan ruokiin ja tuotantoelukoihin, ties minkä syöttämistä niille rehun muodossa yms.
Hianoo.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja myy:
Ei huoleta. Tavalliseen influenssaan kuolee hitosti paljon enemmän porukkaa vuodessa.
No tavallista influenssaahan on ollut iät ja ajat:( Sikainfluenssa on vasta kehittynyt ja siksi vaarallinen, ei tiedetä siitä paljon mitään!
 

Yhteistyössä