Huolisitko kahdeksan vuotta vanhaa turvaistuinta?

  • Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti
Vieras
Mieheni sisko tarjoaa heidän lapsillaan olutta turvaistuinta meille. Pyytää vielä 50e rahaakin siitä. Istuin on kahdeksan vuotta vanha ja kahdella käytetty.
Pitäiskö sänoa, että kiitos mutta ei kiitos? Vai uskaltaako tuolia käyttää vielä? Onhan tuo 50e toki huomattavasti vähemmän kuin uusi maksaa....
 
Hei etkai sä tosissaan maksais noin vanhasta 50e? :eek: Halvemmalla saa uudempia käytettynä, en ees kehtais pyytää noin paljoa... Ja on aika paljon kehittyny istuimet turvallisuudenkin suhteen 8 v et mieluummin tietty uudempi..
 
vieras
Ainakin kaukaloissa lukee, että suositeltu käyttöikä on viisi vuotta.

Mutta en kyllä oikein osaa sanoa, en ite taitais ottaa meidän lapselle. Aikamoisen hinnan muuten pyytävät, jos ajattelee että uusi maksaa nykyään 299 e (esim Gracon Cosmic Comfort).
 
v
No ilmaiseksi voisin ottaa. Kyllähän istuimet kehittyy kokoajan ja uudet on varmasti turvallisempia, mutta ei kaikki voi aina olla viimeisen päälle. Jännä, että tutuilta pyydetään aina kovin hinta...
 
Minusta tuo riippuu hirveästi siitä paljonko on ollut oikeasti käytössä. Meilläkin esikon turvakaukalo oli käytössä peräti kaksi kertaa ja sama kaukalo kakkosella kerran, joten huoletta käytettiin samaa vielä kolmosellakin vaikka oli jo tooodella vanha kaukalo. Mutta jos kovasti käytetty on, niin eihän sellaista kukaan osta/käytä, sanoohan sen jo järkikin ettei ne rakenteet kestä ikuisesti.
 
Ap
Kiitos vastauksista! Itse olin samoilla linjoilla teidän kanssa, että ei oteta tarjousta vastaan :). Mies taas oli tarkan markan miehenä sitä mieltä, että penkki voisi vielä hyvin palvella. Uudet istuimet maksavat 200e ylöspäin, mutta on ainakin turvallinen!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja suomalainen:
No mulla on 8 vuotta vanha turva istuin. En ole kuullutkaan että olis joku käyttö ikä. Entäs jos sitä ei ole käytetty eikä ole ollut pakkasessa eikä kuumassa auringossa?
Perusoletus kuitenkin on, että jos sen ostaa, niin sitä myös käyttää...
 
turvallisuusintoilija
Alkuperäinen kirjoittaja suomalainen:
No mulla on 8 vuotta vanha turva istuin. En ole kuullutkaan että olis joku käyttö ikä. Entäs jos sitä ei ole käytetty eikä ole ollut pakkasessa eikä kuumassa auringossa?
Kyllä se silti haurastuu, en kyllä uskailtais käyttää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja höh:
No miksei sitä vois käyttää ? Meidänkin istuin maksoin uutena yli 300 euroa, ja varmaan pyytäisin siitä esim 50 ? jos olisin myymässä.
Kyllä minunkin esikoisen istuin maksoi suunnilleen tuon summan. Silti en sitä myynyt, pistin roskiin. On saanut kuitenkin aika kovia kolhuja matkan varrella, vaikkei olekaan kolaroitu. Kolmatta en siihen olisi enää istuttanut mistään hinnasta. Sen verran turvallisuudenhaluinen olen. Ja varsinkin kun istuin on jonkun "vanha" ei tiedä missä se on todellisuudessa kulkenut ja mitä vaurioita siihen on matkan varrella tullut. Ja varsinkin vakuutusyhtiöt on tosi tarkkoja näiden kanssa. Minä en ainakaan ota turhia riskejä.
 
Ap
Kyseinen istuin ei siis ole kaukalo, vaan se isompi malli. Istuin on siis ollut useita vuosia ja melko kovassa käytössä.... Ja tuosta hinnasta vielä... Miehen sisko nyt yrittää pyyttää aina kaikesta ihan liikaa, vaikka ei heillä todellakaan ole pikkurahan puutetta!
 

Yhteistyössä