Huom te, joilla ennenaikaisia supistuksia!

Mitä teillä on selvinnyt supistusten syyksi - vai onko selvinnyt?

Mulla nimittäin rv 26 alkoi maha "kovitella" eli menee välillä ihan kovaksi, aika usein vain toiselta puolelta (ne kai on supistuksia?). Valkovuotonäytteestä löytyi tulehdus, jota epäiltiin syyksi, mutta nyt kun kuuri on ohi ja valkovuoto ok, supistelu jatkuu edelleen.

Mietin vaan mitä muita syitä voisi olla - neuvolassa totesivat vain, että seurailee tilannetta jos kummempia kipuja ei tule.
 
Mulla alkoi suppailemaan vko 14+ välillä kamalan kipeästikin, käskivät neuvolassa odotella vaan ja vkolla 17+ sitten syyksi paljastui tuo ureaplasmainfektio (kun viimein suostuivat näytteet kohdunsuulta ja virtsasta ottamaan, ajattelivat terkassa varmaan että valehtelen supistuksista, ihme touhua).. Siihen sain sitten antibiootit. Nyt ois 4.7 kontrollinäytteenotto onko tuo tulehdus sitten mennyt ohi, enää ei kyllä oo pahemmin supistellukaan. Mikäs tulehdus sulta löytyi?

Riikkaa- ja Papu (kakkonen) 19+1
 
mulla myös harjotussupistuksia...
alkoi joskus rv20 paikkeilla.
on otettu näytteitä neuvolassa,mutta ei oo mitään syytä löytyny.
mulle sanotiin että pitää lepäillä ja juoda vettä runsaammin :)
nyt oon ottanu rennosti ja ei oo ollut niin paljoa supistuksia(välillä niitä tuli iaika usein,mikä oli pelottavaa....)
niin joo,ja mulle sanottiin sit myös että jos niitä rupee tiuhaan tulemaan,niin ottaa yhteyttä äippäpolille/osastolle.
toivottavasti sullakin nyt rauhottuis ne supistukset :hug:
-milla24+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja Riikkaa-:
Mikäs tulehdus sulta löytyi?
Mulla oli Gardrenella vaginalis, eli normaali emättimessä elävä bakteeri oli villiintynyt.

Kai noi on sitten vaan niitä harjoitussupistuksia, kunhan ei ihan kamalasti tule niin eiköhän tämä tästä.
Kätilö sanoi, että ei hätää, jos ei ole säännöllisiä, mutta mistäs sen tietää mikä on säännöllistä ja mikä ei - kerran päivässä, tunnin välein vain viiden minuutin välein... :p Ja se kipukin on vähän epämääräinen käsite: onko kipu vain lihaksien jännittymisestä vai "oikeaa" kipua...
 
Mulla oli kanssa esikoisen kanssa tosi paljon ja kipeitä harjoitussupistuksia. Alkoivat siinä vkon 20 paikkeilla ja silloin jouduinkin saikulle äityislomalle asti. Aluksi oli shokki, mutta kyllähän se sitten alkoi tuntuman ihan hyvältä.
Kerran jouduin vain sisään osastolle - ja antoivat piikin, joka helpotti heti. Sitten kun viikkoja oli tarpeeksi ei enää tarvinnut stressata.

Se mikä oli kenties hyvä (vaikka silloin oli kyllä tuskasia hetkiä) - niin itse synnytys eteni nopeasti - avautuminen 1h, ponnistus 1.5h (huhu) - ja koko touhuksi merkattiin 3,5 h. Uskoisin että noilla harjoitussupistuksilla oli osuutensa asiaan? En toki tiedä, mutta jotenkin voisi kuvitella niin?

Mulla kenties laukaisi supparit pitkät ajomatkat töihin (100 km päivässä) ja istumatyö, näin neuvolassa spekuloivat. En tiedä, ehkä se voi myös olla perinnöllistä, koska äidillä myös ollut paljon harjoitussupistuksia raskauksissaan.

Mulle neuvottiin kuumia suihkuja, mutta en kyllä löytänyt yhtään hyvää konstia, kun ne alkoivat todenteolla sattumaan - niin että oli pakko huutaa kivusta. :whistle:
 
Kuopuksen aikana löytyi pissatulehdus syyksi. Kaksi kertaa piikin sain kun tuli parin minuutin välein eivätkä loppuneet :/

Sama alkanut nytkin. Piikkiä saatu ja estolääkitys kotia tarvittaessa. nyt ei ole löytynyt mitään syytä. Pitää vaan yrittää ottaa rauhallisesti tai muuten ne yltyy ja tulevat tiuhaan tahtia... En haluais mennä osastollekaan makaamaan.
 
Mulla alkoi rv 21 bakteerivaginoosista, mut eivät loppuneet kuurin jälkeen, vaikka tulehdus parantui. Nyt menossa rv 34 ja vauva voi syntyä milloin tahansa. Kohdunkaula on koko matkaltaan sormelle auki... Oon ollut saikulla tuosta rv 21 saakka.
 

Yhteistyössä