huomasin eilen kun käytiin prismassa

et ostoskärryissä on lasten "istuimen" raja max.15kg. meil poika n porukoiden vaa´alla punnittuna just ja just 16kg,mut mahtuis kuitenki kokonsa puolesta hyvin kärryihin.
nyt sit mietin et kuinka pitkään te ootte lapsianne niis kuskannu vai ootteks lopettanu kun seinään kun lapsi on saavuttanu 15kg...? :whistle:
mä tulisin nimittäin hulluks jos tollasissa isommissa kaupoissa toi ipana kulkis itekseen vaik oman kärryn kaa tai vaik kädestä pitäen,menis ihan sähläämiseks ja puolet tavaroista unohtuis kauppaan :ashamed: tarviiko se järjestää hoitoon aina isompien kauppareissujen ajaks kun e on ylittäny 15kg? :D niin ja rattaita meillä ei oo olemassakaan.. :whistle:
 
hmm
Kärryt on turvalliset siihen 15kg asti,eli pysyvät pystyssä jne

Jos siinä istuu isompi lapsi ja kärryt kaatuvat, ei kauppa ole vastuussa, tai jos istuin hajoaa niin silloinkin asiakkaan vastuulla.

Kyllä ne kuitenkin painavampaakin kestävät.
 
meillä tyttö 3,5v painaa 14,5kg ja joskus se istuu niissä jos niitä kärryjä ei oo vapaana missä on koreja ja auto lastenistuimena. joskus oon antanu sen kävellä,mutta todennu että helpommalla pääsee kun kävelee sit myöhemmin..
 
Kyllä mä pidin vielä melkein 17 kilosenakin siinä istumessa. Luotan siihen että kyllä niissä joku varmuuskerroin on otettu laskuissa huomioon silloin kun on määritelty sitä painorajaa. Pidin kyllä sitten kiinni kärrystä koko ajan ettei kaadu.
 
vieras
Niin pitkään kuin takapuoli mahtuu. meillä lapsi oli viel neljävuotiaanakin siinä vaikka painoi jo enemmän kuin 15kg. Kärryt ei koskaan ole yksin vaan aina on aikuinen kahvoissa kiinni niin ei pääse vahinkoo sattuun.
 
ai se perustuukin kaatumiseen,mä ajattelin et se koko penkki pettää ja ihmettelin miehelle et miten voi vaik 20kilonen lapsi saada sen vaan istumalla rikki :D :ashamed: :D
ei toi epeli istu niissä sekuntiakaan ilman valvontaa tai niin et kukaan aikuinen ei pitäs kärryistä kiinni :)
 
Vieras
Meijän neiti on kyl enemmän kuin 15kg, mut on vielä istunut siitä kärryn istuimessa. On välillä otettu semmoinenkin autokärry, mutta ei meinaa siinä pysyä, kun osaa ite avata ne turvavyöt:(
 
Gluteus maximus
Meillä poika istuu tai seisoo siinä telineessä mihin sen pullokori on tarkoitus laittaa (siis siinä edessä) autokärryistä en tykkää yhtään. Niitä on ihan mahdoton työntää. Pikkukärryjen kanssa poika menee nätisti, mutta yleensä puolessä välissä auppaa "unohtaa" ne jonnekin, niin siksi en jaksa niitäkään.
 
on muuten muutaman tuhat kertaa laittanu jurppiin (noista autokärryistä taas) ku ite olis halunnu sellasen (vaik se on pyttymäinen työnnettävä!) ja sit näkee perheitä joiden mattipetteri kävelee sen autokärryn vieressä.. kyllä mä voin uskoo et ei pieni poika jaksa ehkä paikallaan istua koko kauppareissua,mut et mun edellä on kulkenu perheitä joissa se lapsi ei istu ollenkaan siel autossa,on vaan halunnu autokärryn :headwall:
(teidän et turhaa purnaamista,mut määääkin haluun joskus autokärryn!! :D)
 
Alkuperäinen kirjoittaja kuha:
on muuten muutaman tuhat kertaa laittanu jurppiin (noista autokärryistä taas) ku ite olis halunnu sellasen (vaik se on pyttymäinen työnnettävä!) ja sit näkee perheitä joiden mattipetteri kävelee sen autokärryn vieressä.. kyllä mä voin uskoo et ei pieni poika jaksa ehkä paikallaan istua koko kauppareissua,mut et mun edellä on kulkenu perheitä joissa se lapsi ei istu ollenkaan siel autossa,on vaan halunnu autokärryn :headwall:
(teidän et turhaa purnaamista,mut määääkin haluun joskus autokärryn!! :D)
Joo, ja kaukalokärryt on joidenkin mielestä tehty mäyräkoiran (ei eläin) kuskaamiseen, ei vauvojen.
 

Yhteistyössä