Huomattavasti ylipainoisten ja lihavien ihmisten kommentit ärsyttää

"vieras"
Pakko kysyä, että onko ap:lla siis montakin huomattavasti ylipainoista tai lihavaa kaveria? Vai missä noita kommentteja kuulee?

Mun mielestä myös tuo laihdutus lähtenyt käsistä, jos pitää melkein joka päivä olla noin pitkään salilla ja vielä aerobinen liikunta päälle, onko ihme jos ihmiset huolestuu? Tai sori, ärsyttää aloittajaa kommenteilaan... :D
 
[QUOTE="vieras";27788359]Pakko kysyä, että onko ap:lla siis montakin huomattavasti ylipainoista tai lihavaa kaveria? Vai missä noita kommentteja kuulee?

Mun mielestä myös tuo laihdutus lähtenyt käsistä, jos pitää melkein joka päivä olla noin pitkään salilla ja vielä aerobinen liikunta päälle, onko ihme jos ihmiset huolestuu? Tai sori, ärsyttää aloittajaa kommenteilaan... :D[/QUOTE]

sivukommenttina tuohon:

jos homma on hankalaa tai kokee sen hankalaksi, niin ei se tarvi montaa poikkipuolista tai anti-reipasta kommenttia että alkaa kokemaan asian niin että suurin osa on sitä vastaan... varsinkin jos niiden positiivisten kommenttien puute on selkeä.
 
"vieras"
sivukommenttina tuohon:

jos homma on hankalaa tai kokee sen hankalaksi, niin ei se tarvi montaa poikkipuolista tai anti-reipasta kommenttia että alkaa kokemaan asian niin että suurin osa on sitä vastaan... varsinkin jos niiden positiivisten kommenttien puute on selkeä.
Tämä on kyllä täysin totta. Jos homma toimii itselle ja itsestä tuntuu hyvältä, niin ei muiden mielipiteillä pitäis olla sen suurempaa merkitystä.
 
Mä olen jo oppinut olemaan aika hiljaa omasta kropastani ja mahdollisista kuntoiluistani. Aina tulee jonkun ylipätevä selostus kuinka en tarvitsisi yhtään kuntoilua tai mitään muutakaan painoon liittyvää. Joskus tuntuu, että en saisi edes osallistua keskusteluun, jos aiheena on paino.
 
  • Tykkää
Reactions: mamuska7
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä;27788419:
Mä olen jo oppinut olemaan aika hiljaa omasta kropastani ja mahdollisista kuntoiluistani. Aina tulee jonkun ylipätevä selostus kuinka en tarvitsisi yhtään kuntoilua tai mitään muutakaan painoon liittyvää. Joskus tuntuu, että en saisi edes osallistua keskusteluun, jos aiheena on paino.
Etkö voi ottaa kohteliaisuutena; näytät jo niin hyvältä, ettet sen puolesta tarvitse kuntoilua. Voithan sanoa aina, että kuntoilet sen vuoksi että pysyt terveenä, mikä järkevin syy oikeasti onkin :)

Itseä ei haittaa muiden kommentit, edes silloin kun enemmän liikuin. Nyt pitäis taas saada se liikuntakärpäsen purema, kesään mennessä olis mukava päästä liikakiloista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä;27788419:
Mä olen jo oppinut olemaan aika hiljaa omasta kropastani ja mahdollisista kuntoiluistani. Aina tulee jonkun ylipätevä selostus kuinka en tarvitsisi yhtään kuntoilua tai mitään muutakaan painoon liittyvää. Joskus tuntuu, että en saisi edes osallistua keskusteluun, jos aiheena on paino.
Lihaskunto ja laihuus kun ei mene käsi kädessä. Se on joillekkin mahdotonta käsittää.

Tosin jos itse sanon "miksi ihmeessä" kommentin, en ikinä sitä tarkoita sillä tavalla että "eihän sinun tarvitse" vaan siltä kantilta että "ei sun painoa tarvi ainakaan pudottaa, mutta tokihan kuntoilu on aina hyvä juttu".

Nää on tämmöisiä konstikkaita juttuja :D
 
"vieras"
Minulla ei ole ollut ikinä painon kanssa ongelmia, nuorena ja oikeastaan alle 30-vuotiaana olin ennemmin laiha/hoikka. 30-v lähtien olen ollut normipainoinen.
Raskaus kilot on aina lähteneet "itsestään" kovin nopeasti synnytyksen jälkeen.

Nyt kiloja on sit alkanut tulla ja ihan lyhyessä aikaa (lopetin tupakan polton) ja tällä hetkellä BMI on 25 eli lievä lihavuus. Tarkkailen syömisiäni ja olen alkanut kuntoilla. Tuttavaiirissä on paljon ylipainoisia ihmisiä ja heidän kommentit ärsyttää:
"ei sun tartte laihduttaa, et oo lihava", "hullu oot kun kuntoilet noin paljon", "missä ne sun läskit oikein on", "lopeta jo"

Keltään en siis saa tukea ja kannustusta. Jos en tee mitään niin olen kuin he ja sitä en halua. Tyytyä vain kohtaloon, kun ei jaksa liikkua, ei jaksa tehdä asialle mitään, on vain, liikkumatta, tekemättä mitään ja vaan syö ja lihoo enemmän.

Ymmärtäisin jos kuntoilisin ja laihduttaisin hulluna, koska ois vaan pakko, että kaverit ois huolissaan vaan kun saan kuntoilusta tosi hyvät fiilikset, tupakka pysyy poissa, niin miksi en saisi kuntoilla? Ja paino ei vaan laske eli ei oo vaaraa että kuihdun pois.
Sama kuin poikien ympärileikkauksissa. Halutaan tuohota toinen, koska itsellekin o tehty niin. Vakuutellaan kyllä kaiken olevan hyvin.
 
Siis se tässä onkin kun itse tiedän että tää on riistäytynyt käsistä ja tässä ei ole mitään järkeä. Mutta kun kavereilta en saa tukea vaan kommentteja että lopeta.
ei se oo helppoo vaan lopettaa, koska sit tiedän että vain paisun enemmän.
Mutta tänään sain lääkäriltä tiedon verikoevastauksista joissa häikkää ja joudun lisätutkimuksiin. Eli lääkäri taisi löytää syy äkilliseen painonnousuun...

Ja miksi minulla tuttavapiirissä enemmänkin ylipainoisia ihmisiä, johtuu siitä että nämä tuttavat on entisiä työkavereita alalta jossa ylipaino on ennemmikin sääntö kuin poikkeus :popcorn: Tosin itelläni tuota ylipainoa ei kuitenkaan tullut työaikana vaan vasta nyt tupakanpolton lopettamisen jälkeen
 
vuoroin plösö,vuoroin laiha
Se johtuu siitä, ettei lihava voi käsittää, miksi joku heidän silmissään hoikka ja täydellinen rääkkää itseään "turhaan". Koska rääkkääminen on synonyymi kuntoilulle. Ei siinä välttämättä ole ollenkaan kateutta eikä pahansuopuutta, vaan sitä luullaan antaneensa toiselle "lupa" rentoutua hyvällä omallatunnolla. Rentoutua= löhöillä ja herkutella.
 
"Ärsyyntynyt"
Mua ärsyttää kun jotkut yleistää kaikkien ylipainoisten olevan vain kateellisia eivätkä he muka tajua mikä on normaalipaino. No ei ole näin kaikkien kohdalla!
 
"Ärsyyntynyt"
Alkuperäinen kirjoittaja vuoroin plösö:
Se johtuu siitä, ettei lihava voi käsittää, miksi joku heidän silmissään hoikka ja täydellinen rääkkää itseään "turhaan". Koska rääkkääminen on synonyymi kuntoilulle. Ei siinä välttämättä ole ollenkaan kateutta eikä pahansuopuutta, vaan sitä luullaan antaneensa toiselle "lupa" rentoutua hyvällä omallatunnolla. Rentoutua= löhöillä ja herkutella.
Älä yleistä.
 
Nikotoniton
On se ärsyttävää, kun joku valittaa lihomisesti tupakan polttamisen lopettamisen jälkeen. Olo on vähän what the fuck, koska nythän nikotinistin paino nousee vain sille tasolle, joilla se tupekoimattomilla sillä mättämisellä on. Etenkin, jos kyseessä oleva ex-tupakoitsija ennen vittuili tupakoimattomien vähän pyöreiden painosta. Lopettais kitinän tai polttaisi sitten niitä syöpäkääryleitään.
 
"vieras"
kiitti teille vastauksista, saa edes täältä kannustusta. Tiedän että se on jotain kateutta kun toinen saa aikaan jotain mihin itellä ei rahkeet riitä. Mutta kun oon yrittänyt heitäkin kannustaa mukaan, että tulisivat kokeilemaan miten hyvän fiiliksen kuntoilusta saa.
Mutta he vaan kannustaa mua alottaan tupakointi uudestaan, niin kilot kuulemma lähtee.
Olen itse ylipainoinen ja lopettanut tupakoinnin, en koskaan ikinä kannustaisi ketään aloitamaan tupakointia. Ihan käsittämätön ajatuskin :O Kuntoilukin on vain hyväksi, pitäisi itsekin aloittaa. Jatka vaan ihan huolimatta siitä mitä muut sanovat.
 
"vieras"
Siis se tässä onkin kun itse tiedän että tää on riistäytynyt käsistä ja tässä ei ole mitään järkeä. Mutta kun kavereilta en saa tukea vaan kommentteja että lopeta.
ei se oo helppoo vaan lopettaa, koska sit tiedän että vain paisun enemmän.
Mutta tänään sain lääkäriltä tiedon verikoevastauksista joissa häikkää ja joudun lisätutkimuksiin. Eli lääkäri taisi löytää syy äkilliseen painonnousuun...

Ja miksi minulla tuttavapiirissä enemmänkin ylipainoisia ihmisiä, johtuu siitä että nämä tuttavat on entisiä työkavereita alalta jossa ylipaino on ennemmikin sääntö kuin poikkeus :popcorn: Tosin itelläni tuota ylipainoa ei kuitenkaan tullut työaikana vaan vasta nyt tupakanpolton lopettamisen jälkeen
Lopeta mikä?
 
[QUOTE="vieras";27790796]Lopeta mikä?[/QUOTE]

kuntoilu, syömisten tarkkailu, mutta lähinnä kuntoilu, koska syömisistäni en pidä kovaa ääntä. ainoastaan sillon jos yrittävät houkutella esim hampurilaisille tai illanistujaisiin
 
Paskan marjat
Ei se ruoka siinä se tärkein osa ole että laihtuu. T. salilla kävin 3 kk 4 krt vk ja vaatekoko pieneni 3 numeroa, söin ihan normi kotiruokaa, proteiinia, isoilla painoilla reenasin, en pikkutyttöjen :D
 
Paskan marjat
[QUOTE="vieras";27790891]Ruoka on satakertaa tärkeämpi kuin liikunta laihduttamisessa. Uskokaa jo, läskit.[/QUOTE]

Ei ole!! Usko nyt, että liikunta muuttaa kroppaa vaikka söisit pelkkää perunaa ja lihaa. Kokemusta on.
 

Yhteistyössä