Huomenna käynnistetään...

Eli huomen aamulla se sitten vihdoinkin alkaa... pelottaa kun olen kuullut että käynnistäminen olisi rankempaa kuin itsestään käyntiin lähtenyt synnytys. Mutta minkäs sille voi.

Mutta nyt, onko mitään mitä mun pitäisi tietää/tehdä ennen kun menen sinne aamulla? saa syödä normaalisti? saako juoda aamukahvit normaalisti? neuvoja? vinkkejä?

plaaaaaaaah |O
 
Sinuna ottaisin nestemäisen ruokavalion käyttöön (mehukeitot tuoremehut keitot yms). Kahvia saat varmaankin juoda normaalisti.
Onhan se käynnistetty/autettu synnytys kuulemma rankempi. Itselläni molemmissa synnytyksissä on annettu oksitosiinitippaa (mitä muuten kannattaa vaatia jossain vaiheessa jos alkaa olee jo voimat loppu, vauhdittaa tosi kivasti) .
 
dg
Itse synnytin käynnistyksen jälkeen esikoiseni luomuna, joten ei se VOI olla kovin paha, mun kipukynnykseni kun ei tunnetusti oo korkea. Nopea ehkä muttei kaikilla sekään päde.
 
Ei varmaan kantsi ihan hirveitä mättää,jotain millä pysyy sokeritasapaino hyvänä.Mulla käynnistettiin,poltot oli sairaanmoiset.Molemmista päistä tuli tavaraa sanko tolkulla,enkä ollu syöny ku aamupuuron.Tsemppiä "amerikanmatkalle"! :)
 
mutsi
Tsemppiä huomiselle!
Mulla on käynnistetty rakausmyrkytyksen takia, en kyllä muista mitä sain tehdä ja mitä en. Mutta ei se ollut rankkaa yhtään, mä en huomannut mitään supistuksia, mut sit ku katsoivat paljonko olen auki, olinkin ihan auki jo, pääsin heti saliin ja baby syntyi puolessatoista tunnissa.
Tuskinpa kaikilla näin menee, mutta mun kokemus käynnistyksestä oli tällainen.
 
en tekis uudelleen
esikoinen meillä nyt 5 kk. mulla käynnistettiin ja kyl mä tein aamu toimet ihan normisti. käynnistyksessä on vaan se ongelma et yleensä sun oma keho ei o valmis joten paikat on kovilla. käytin kaikki kivunlievitykset ja muuten synnytys suju nopeesti. väliliha leikattin ja repesin pahasti. tikkejä 3 kerroksessa ja seuraava kuukausi vaakatasossa. seksi ei suju vieläkään kun repeämään koskee ja se ketuttaa suunnattomasti. mutta rentoudu ja liiku paljon jotta keho vapautuisi. ONNEA !!
 
kokemusta on
Kyllä saa syödä ihan normaalisti, mutta toki kannattaa ajatella, että mitä kevyemmin syö, sitä mukavampaa.
Jotain sosekeittoa ja kätilö minulle ehdotti palauttavia urheilu juomia 2kpl mukaan.

Onhan se rankempaa kuin itsestään käyntiin lähtenyt, mutta kokemuksia on yhtä paljon kuin on synnyttäneitäkin.
RAnkkaa siitä tekee ennemminkin omasta mielestäni se, että supistukset alkavat lähes heti voimakkaina ja tulevat oikeastaan heti lyhyillä väleillä, kun taas luonnollisesti käynnistyneessä supistukset alkavat yleensä rauhallisesti pitkillä väleillä ja voimistuvat ja tihentyvät ajan kanssa, jolloin ehtii turtua jonkin verran, siis tottua.
 
Mulla käynnistettiin synnytys. Kesti 23 tuntia, enkä saanut juoda enkä syödä. Oli hätäsektion mahdollisuus. Siksi en saanut syödä. Oli rankka synnytys. Minulla ei ollut ollenkaan supistuksia raskausaikana. Minulla jää kyllä yhteen lapseen. Toista en tee. Ei tullut kuitenkaan hätäsektiota, vaikka läheltä piti. Olen kyllä kuullut, että joillain käynnistetty synnytys on mennyt hyvinkin nopsaan. Toivotaan, että pääset helpommalla kuin minä.
 
jep
Syö ja juo ihan normaalisti. Siinä voi kuitenkin vierähtää jokunen päiväkin, joten paastoaminen veisi vaan voimia turhaan.

Mulla on yksi käynnistetty ja yksi spontaani synnytys takana, ja jos joskus tulevaisuudessa ehdotettais käynnistystä, vaatisin varmaan sektion. Mutta toivottavasti pääset helpommalla kuin mä. Onnea matkaan!
 
minä
Mullakin käynnistettiin. Poika nyt 7 kk. Teki kipeää, ei sietämättömän. Hyvä kokemus. Niin ja en revennyt kuin kahden tikin verran. Älä pelkää, jännittää tietysti, mutta tsemppiä. Kohta sulla on nyytti sylissä!!
 
kokemusta on
Jäi mainitsematta, että minulla käynnistettiin kalvojen puhkaisulla ja sitten sain liian lepsujen supistusten takia oksitosiinitipan vauhdittamaan. Synnytys kesti 6,5h, josta ponnistus 14min. Eka oli kyseessä, onneksi kakkonen lähti tulemaan ihan itse, oli se vaan helpompi niin.
TSemppiä
 
Minä ite söisin ja joisin ihan normaalisti. Koska se voi viedä pitkäänki ennen kuin lähtee käyntiin (ite oon saanu syötävää synnytyksenki aikana) ja tarvitset energiaa!! Yritä saaha yöllä nukutuksi!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja mites:
Mitenkäs muuten sinulla ap käynnistetään?
Pillereillä, tipalla, kalvojenpuhkaisulla??
En tiedä... ne kattoo tilanteen aamulla. Eikös se mee niin että ei välttämättä ole niin rankka synnytys jos puhkastaan vaan kalvot? että jos se siitä lähtis sitten itsestään supistelemaan?
 
Onnea matkaan. :)
Niin, riippuu siitä MITEN sulla käynnistetään. Jos kalvot puhkaistaan salissa, niin aiinä ei kauan nokka tuhise, ennen kuin lapsi syntyy. Mutta jos aletaan pikkuhiljaa käynnistellä tableteilla, niin voi kestää montakin päivää. Ja saat elää ihan normaalisti. :) Mulla käynnistettiin kalvojen puhkaisulla. 5 tunnin päästä oli tyttö jo syntynyt.
 
miuku
mulla se käynnistys synnytys esikoisesta aiheutti samanlaisia supistuksia kuin toisissakin synnytyksissä.. Ei siis ollut mitenkään kovemmat supparit kuin luomutkaan. Muutoin on kyllä kaikki kolme synnytystä menneet päin persettä mutta käynnistyksellä ei oo mitään tekemistä sen kanssa. Mutta tsemppiä huomiseen!
 
a
Alkuperäinen kirjoittaja heliht:
Alkuperäinen kirjoittaja mites:
Mitenkäs muuten sinulla ap käynnistetään?
Pillereillä, tipalla, kalvojenpuhkaisulla??
En tiedä... ne kattoo tilanteen aamulla. Eikös se mee niin että ei välttämättä ole niin rankka synnytys jos puhkastaan vaan kalvot? että jos se siitä lähtis sitten itsestään supistelemaan?
Ei sitä kai voi verrata, kumpi on rankempi. Supistukset saattaa tuntua kivuliaammilta, jos kohdussa ei ole enää vettä (kalv. puhk.). Mutta aika inhottavaa sekin on, jos monta päivää tarvitsee kunnon käynnistymistä odotella (tabletit) osastolla.

Tässä sulle nyt TOSI varteenotettava neuvo: Harrastakaa seksiä vielä ennen käynnistystä, niin paikat voi lähteä vähän aukeamaan (sperma kohdunsuulle) ja pääset sillä kalvojen puhkaisulla. Mä avauduin niin 3cm, jolloin pääsin suoraan sinne saliin puhkaisuun, enkä tarvinnut osastolla viettää päiviä!
 
yritän nyt tässä pitää vaan hermot kurissa ja vähän tehdä kotitöitä, jos vaikka alottelis supistaa.. Lääkäri teki taas sellaset tutkimukset että oksat pois! "tää voi tuntuu vähän epämiellyttävältä.." Eka sanoi että sormelle auki, sitten sanoi "kyllähän tänne kaksi menee" .

Mutta mitään tuntemuksia mistään ei oo...
 
Alkuperäinen kirjoittaja heliht:
yritän nyt tässä pitää vaan hermot kurissa ja vähän tehdä kotitöitä, jos vaikka alottelis supistaa.. Lääkäri teki taas sellaset tutkimukset että oksat pois! "tää voi tuntuu vähän epämiellyttävältä.." Eka sanoi että sormelle auki, sitten sanoi "kyllähän tänne kaksi menee" .

Mutta mitään tuntemuksia mistään ei oo...
mulla oli 41+0 sama tilanne, ja kanavaa 3cm jäljellä. Niin vain seruaavana aamuna meni veet ja tyttö synty 41+2 (ei meinannu lähteä käyntiin)
 

Yhteistyössä