Huomenna ruokakauppaa, kommentoikaa meidän perheen ruokalistaa

  • Viestiketjun aloittaja "äiti"
  • Ensimmäinen viesti
"äiti"
- Jauhelihakastike, spagetti, jäävuori-kurkku-paparika -salaatti
- Broilerkiusaus, mustaherukkahyytelö, porkkanaraaste
- Possu-kasviskastike, perunat, tomaatti-sipuli -salaatti
- Broilerpyörykät, cyrrykastike, perunat, kaalisalaatti, puolukkasurvos
- Lihalaatikko (perunaviipaleita, säilykelihaa, sulatejuustoa, ruokakermaa) porkkanaraaste, puolukkasurvos
 
no ihan tavalliselta perheen arkiruokalistalta näyttää mun silmään ainakin .ihan jees siis =)
mutta mä nyt en olekaan mikään kokki ykkönen ja varmaan moni muu löytääki tuosta listasta vaikka mitä vikaavikaavikaa..;)
 
"äiti"
[QUOTE="mona";22034085]En haluis syödä teillä keskiviikkona enkä perjantaina, muuten jees..[/QUOTE]

Okei... en kyl ite tiedä vielä missä järjestyksessä noita ruokia väsään... ja salaatit ym lisukkeet voi vaihtua.
 
"äiti"
Yleensä suunnittelen useamman päivän ruokalistan ennen kauppaan menoa, mutta kesällä se jotenkin jäi.. ja nyt tuntuu että kaupassa pitää käydä jatkuvasti ja rahaa menee. Eli kesä on ohi, nyt palataan ruotuun
 
kokkiki
No, ei oo ihan meidän makuun. Puolukkasurvos mielestäni yhdistetty oudosti ruokiin. Koulu tulee
listasta mieleen. Ja possua en käyttäis. ja miksi ihmeessä SÄILYKELIHAA? Tosiaan laitosruoka tulee
mieleen ja jotenkin ei innosta.
 
xx
Ihan peruslihaperunapitoiselta arkiruoaltahan tuo kuulostaa. Itse en syö nautaa, sikaa enkä broileria, joten mikään noista pääruoista ei maistuisi mulle. Mutta kiva että joka päivä on salaattia, ja vielä vähän vaihdellen.
 
"vieras"
No.. jos teet broileripyörykät itse jne. niin varmaan ihan ok. Meillä ei tehtäisi noin useasti liharuokaa, ainakin yksi olisi kasvisruoka ja varmaan se kaksi kalaruokaa viikossa. Entä aamupalat, iltapalat, välipalat, lounas varmaan syödään muualla?
 
"mona"
[QUOTE="vieras";22034110]no en varmaan mitään noista tekisi itse ruoaksi mut aika perusruoalta vaikuttaa.[/QUOTE]

Siis teillä ei syödä jauhelihakastiketta&spagettia?Miksi?
 
"äiti"
[QUOTE="tia";22034170]Missä kala ja kasvikset? Itse en syö tällä hetkellä perunaa ollenkaan. Lihaakin kerran viikossa.[/QUOTE]

Kala puuttuu, koska perheessä kala-allerginen lapsi.
Ja kasviksia syödään salaateissa, liha-kastikkeen joukkoon laitan varmaan ainakin porkkanaa ja kesäkurpitsaa, ehkä myös lanttua.
 

Yhteistyössä