Huomenna sit tulee lapsilisät, kuinka moni on jo keksinyt käyttöä sile heti

  • Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti
niiin
[QUOTE="ihanaa";23437513]Muistakaa lahjavero! :)[/QUOTE]
Eihän siitä lahjaveroa mene, kun jokaisella omissa nimissään tili jonne tulee rahaa vuodessa alle se verotettavan summan.
 
Mamahemuli
Mutta vahingosta ei tarvitse rankaista lasta.
Niin, itse asiassa siinä pitäisi lukea, että vahingosta ei tule rangaista lasta. Ärsyttää kun lapset opetetaan pelkäämään.

Minua surettaa eräiden ahdasmielisyys ja hinku alistaa lasta. Kaikki me tehdään virheitä, lasten virheet on 99,9% korjattavissa anteeksipyynnöllä. Joillakin vaan tuntuu olevan jokin suunnaton tarve keksiä mitä sekopäisempiä ja mielivaltaisempia keinoja tyrannisoida lapsia.
 
"vieras"
[QUOTE="ihanaa";23437513]Muistakaa lahjavero! :)[/QUOTE]

kannattaisiko sun ehkä tarkistaa millaisesta summasta se lahjavero menee, ennen kuin tulet tänne tyhmyyksiä laukomaan?
 
"Vieras"
Niin, itse asiassa siinä pitäisi lukea, että vahingosta ei tule rangaista lasta. Ärsyttää kun lapset opetetaan pelkäämään.

Minua surettaa eräiden ahdasmielisyys ja hinku alistaa lasta. Kaikki me tehdään virheitä, lasten virheet on 99,9% korjattavissa anteeksipyynnöllä. Joillakin vaan tuntuu olevan jokin suunnaton tarve keksiä mitä sekopäisempiä ja mielivaltaisempia keinoja tyrannisoida lapsia.
Annapa uteliaalle muutama esimerkki jos jaksat ja viitsit, mitkä susta on vahinkoja mihin itse suhtauduit rennosti (eli miten?)ja mihin taas joku muu olisi reagoinut sekopäisen ja mielivaltaisen tyrannisoivasti? Mikä susta on sekopäistä ja mielivaltaista tyrannisointia, mistä teoista taas rangaistus on ansaittu ja mikä susta on sopiva rangaistus mistäkin?
 
"vieras"
Mua nyt vaan ihmetyttää se, että te jotka laitatte lapsilisät tilille (kuten teki vanhempanikin aikanaan ja isäni sitten joi ne... Kiitos siitäkin rakas isukki) niin mitenkä sitten kun toisesta saa enempi kuin ekasta ja jne. Että esikoinenko sitten saa vaan vähän huonomman auton? :D
 
keskitysleiri
Toivon sydämestäni että lapsesi oppii tajuaman rahan arvon ja että KAIKKKEA ei voi vaan tehdä aj vanhemmat maksaa.
Olen kuulllut niiin paljon lasten / nuorten jutelevan näistä asioista että tuollainenen kasvatustapa vain opettaa tekemään tuhoja. Vai eikä koulu tee sun mielestä oikin kun vaatii jo EKALUOKKALAISEN korvaamaan jos hajotta koulun / kaverin omaisuutta.
Pojan luokalla oli eräs tyttö rikkonut pojan terottimen, vaika se ei ollut kuin euron arvoinne,m, nin ope käsi korvaaman. tytön vanhemmat olivat sitä vastaan, mutta mielestäni tässä teki ope oikin. eoipähän enää rikkonut.
Mikä ihmeen hitleri sinä rollis olet :O
Vai onko ihan kasvatustieteiden maisterin tutkinnon paperit takataskussa kun hitlerimäisiä kasvatusmetodejasi jaat muillekin?
Luoja,
toivottavasti lapsesi saa elää ja olla lapsi eikä keskitysleiri meininkiä :O

Meillä osa lapsilisistä menee tytön taitoluistelukausimaksuun ja osa kai jää tilille.
 
Mamahemuli
[QUOTE="Vieras";23437777]Annapa uteliaalle muutama esimerkki ... mitkä susta on vahinkoja ... Mikä susta on sekopäistä ja mielivaltaista tyrannisointia... mistä teoista taas rangaistus on ansaittu ja mikä susta on sopiva rangaistus mistäkin?[/QUOTE]

Viimeinen kysymys; vastasin jo, 99,9% lasten jutuista sovitetaan pyytämällä anteeksi. Ei muuta.

Toka vika; minusta ainoastaan 'väkivaltarötökset' eli toisen potkaiseminen, lyöminen tai tavaralla heittäminen. Meillä siitä napsahtaa automatic pieni jäähy. Vähäiset rötökset tällä sektorilla hyvitetään nekin anteeksipyytämällä.

Lapsen mittapuuhun ihan suhteettomat 'rangaistukset' - eritoten jos ne annetaan vahingosta - ovat sekopäisiä. Minusta niihin kuuluu yli päivän (tai yli 4-5h) kestävät rangaistukset, viikkorahojen panttaaminen, jonkun ennalta sovitun loma/hupireissun evääminen tms. Päätöksien ja lupausten pyörtäminen on typerää ja lapsellista eikä kuulu aikuisen ihmisen toimintamalleihin. Tai ei pitäisi kuulua. Lapsen - ja aikuisenkin - pitäisi pystyä luottamaan aikuisen sanaan.

Ja vahingot on vahinkoja. Tavaran tms rikkoontuminen on vahinko niin kauan kuin sitä ei alun perin ollut tarkoitus rikkoa.
 
"mä"
Miten te voitte muistaa aina nämä päivämäärät? kenen päässä muka pysyy joku lapsilisän maksupäivä??
Ajatella, että joku muistaa numeron 26 ja muistaa senkin, että jos se on viikonloppu niin maksu tulee edeltävänä arkipäivänä. Mut tiiäkkös, mulla on niin hyvä muisti, että muistan useammankin numeron putkeen (oman ja lapsen hetun, oman puhelinnumeron, äidin syntymäpäivän yms.)! Eikö ookki aivan mahotonta?!? Oon superhyvä vai mitä =)
 
[QUOTE="lapseton";23435799]Onpa kiva kuulla mihin minun maksamani verorahat kuluvat. Kiittäkää edes joskus![/QUOTE]

Eiköhän ne ole ihan meidän itse maksamistamme veroista pientä palautusta. Sen sijaan me kasvatetaan tulevaisuuden veronmaksajia, jotka pyörittää tätä maata sun vanhusaikanasi. Muistatko sä koskaan kiittää meitä siitä?
 

Yhteistyössä