Huomenna työhaastattelu (ryhmähaastattelu), APUA!

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Antakaa viime hetken vinkit; millä nostan itseni "ylitse muiden" niin että jäisin valitsijoille mieleen positiivisessa mielessä? Millainen ylipäätään on ryhmähaastattelu?
 
jotain
Pyri olemaan se, joka pääsee avaamaan keskustelun. Sen pitää toki olla jollakin järkevällä idealla. Älä anna ihmisten puhua päällesi äläkä itsekään puhu toisten päälle. Ole aktiivinen mutta älä aggressiivinen.
 
no
Mulle tulee mieleen, että siinä halutaan tarkastella, kuinka toimit ryhmässä. Ei liian päällepäsmäri, vaan joustava ja muidenkin mielipiteet huomioon ottava, vaikka asiasta onkin oma mielipide. Tiimityöskentelyä.
 
ap
Kiitos paljon vastauksista. :D En ole ikänä ennen ollut ryhmähaastattelussa joten ei hajuakaan, millainen se on.
Onko se tyyliin "rinkiin istumaan ja keskustelemaan" vai mitenkä se menee? Annetaanko siis joku aihe josta pitää muiden haastateltavien kanssa keskustella vai kyseleekö ne vaan muiden kuullen, miksi juuri minut pitäisi valita? Hui kamala että voikin joku tuollanen jännittää niin paljon. :O
 
Mie olen kerran ollut ryhmähaastattelussa. Silloin se meni siten, että haastattelija esitti kysymyksen johon jokainen vuorollaan vastasi. Varsinaisesti ei siis mitään keskustelua päässyt syntymään. Niiden vastausten perusteella, sitten valitsivat osan jatkohaastatteluun (yksilöhaastattelu) ja osan lähettivät suoraan kotiin.
 
Mulla on kans tällainen ryhmähaastattelu ens viikolla, kesto 1½ tuntia!!! :eek: Kai tuossa ajassa nyt pitäis olla jo henk. koht. haastattelutkin, vai? Miten kauan tällaiset ryhmähaastattelut yleensä kestää??
 

Yhteistyössä