Huomio 2-kerroksisessa talossa asuvat!

  • Viestiketjun aloittaja 2kerroksen asukas
  • Ensimmäinen viesti
2kerroksen asukas
Onko kellään niin että lasten huoneet yläkerrassa ja vanhempien makkari alhaalla? Minkä ikäiset lapset? Meillä tytöt 6v ja 2,5v ja mietittiin että tehtäiskö lapsille oma huone yläkertaan. Ovatkohan liian pieniä vielä muuttamaan ylös? Kumpikin osaa rappusissa kulkea nätisti, kun ovat pienestä pitäen kulkeneet.
 
minä
Riippuu lapsesta,meillä tulisi tuo lähes 4vuotiaskin joka yö viereen,ja vaikka on kokenut portaissa kulkija niin en haluis että öisin niissä ramppaa.Meillä siis vanhemmat muuttaa alakerran makkariin kun pienenkin on 6v.
 
No meillä on just noin ja tytöt on 3v ja 2v, vuoden jo asuneet kaksin yläkerrassa! Itseäkin ensin vähän epäilytti mutta tää on tosi hyvä näin, ne on siellä vähä nkauempana, ei kuulu metelit täältä niin hyvin esim illalla jos itse vielä valvoo mutta kuitenkin huone on heti tuossa portaikon vieressä ja ovet auki öisin joten kuulen kyllä jos siellä itketään.. =)
Ja meillä ei (enää) ole edes mitään porttia :eek: :)
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja muratti:
No meillä on just noin ja tytöt on 3v ja 2v, vuoden jo asuneet kaksin yläkerrassa! Itseäkin ensin vähän epäilytti mutta tää on tosi hyvä näin, ne on siellä vähä nkauempana, ei kuulu metelit täältä niin hyvin esim illalla jos itse vielä valvoo mutta kuitenkin huone on heti tuossa portaikon vieressä ja ovet auki öisin joten kuulen kyllä jos siellä itketään.. =)
Ja meillä ei (enää) ole edes mitään porttia :eek: :)
Meilläkin kyllä kuuluu itkut yms. pienemmätkin äänet kun seinät on paperista. ;)
Ettei sen suhteen ainakaan tarvitsisi olla huolissaan.

Kiitos näistä, kiva kuulla positiivisia kokemuksia. =)
 
Me asutaan kaksikerroksisessa rivitaloasunnossa.
Meillä isommat lapset nukkuu alhaalla. Poika 6v3kk ja tyttö 4v10kk.
Meillä sisäänkäynti on yläkerrasta ja yläkerrassa on meidän vanhempien ja kuopuksen makkari samassa,eteinen,pikku vessa,keittiö ja olohuone ja alakerrassa on portaiden jälkeen käytävä,kylpyhuone ja sauna, isompien lasten huone josta pääsee takapihalle.
Isommat lapset on nukkuneet alakerrassa yhdessä alakerrassa siitä lähtien kun ollaan tähän muutettu ja poika oli silloin 3v ja tyttö 1v5kk.
 
Mä olen kans miettiny tuota, että laittaisinko 1v8kk yläkertaan nukkumaan. Meidän makkari on keskikerroksessa ja kuopus on tähän asti nukkunu meidän kanssa.
Ajattelin kyllä ottaa itkuhälyttimen käyttöön jos kuopuksen ylös laitan, mutta onko sen hälyttimen käyttö sit kuiteskaan tarpeellista? Onko teillä muilla ollu sitä käytössä?
Meillä kans tuo kuopus osaa kulkea sujuvasti portaissa ja portteja meillä ei ole ollut koskaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lumiina:
Mä olen kans miettiny tuota, että laittaisinko 1v8kk yläkertaan nukkumaan. Meidän makkari on keskikerroksessa ja kuopus on tähän asti nukkunu meidän kanssa.
Ajattelin kyllä ottaa itkuhälyttimen käyttöön jos kuopuksen ylös laitan, mutta onko sen hälyttimen käyttö sit kuiteskaan tarpeellista? Onko teillä muilla ollu sitä käytössä?
Meillä kans tuo kuopus osaa kulkea sujuvasti portaissa ja portteja meillä ei ole ollut koskaan.
Meillä on kuulunut äänet niin hyvin,että itkuhälytin ei ole ollut tarpeellinen.
 
Meillä on 9 ja 10 vuotias ylhäällä ja tuo vajaa kolme v toistaiseksi alhaalla vanhempien makuuhuoneessa. Vaikka olis itkuhalytin ja kuulee että pieni on ylhäällä hereillä, voi ite olla niin tokkurassa, ettei päse just ylös. Helpompi vaan ojentaa käsi, sytyttää valot ja käskeä sen tulla viereen.
 
vieras
Lastenhuoneet on yläkerrassa ja meidän alakerrassa. Kieltämättä viehättäis ajatus että saisin toisen yläkerran huoneen meidän käyttöön. Jospa joskus tehdään vaihtokauppa.
 

Yhteistyössä