huomio pesuvinkki villahaalarille /villavaatteille

  • Viestiketjun aloittaja "essi"
  • Ensimmäinen viesti
"essi"
ostin eilen pojalle kivat villahaalarin kokoa 110cm (6eur joka mielestäni todella edullinen erittäin hyväkuntoisesta) vara haalariksi. ja kotona vertasin toiseen samaa kokoa olevaan kivat villahaalariin. ja totesin tulipas hassi ostos kun ostamani olisi todella paljon pienempi kooltaan....

no pesin haalarin kuitenkin ja muotoilin kosteana ja avot haalari onkin aivan saman kokoinen kuin vanha.

opetus: muotoilkaa vaatteet kosteana mikäli mahdollista, sillä saa vaatteisiin lisää kokoa huomasti. niinhän haaalarinkin pesuphjeissa oli että muotoillaan kosteana, mutta kuinka moni oikeasti tekee niin....

tässä vaan to iltapäivän vaatekeskustelun tueksi....
 
Minä muotoilen ja esim. villahaalareista pidän kyllä hyvän huolen ja tosiaan muotoilen kosteana ja kuivatan lappeellaan, koska niillä säilyy aikas hyvin se jälleenmyyntiarvo:xmas:

Itse olen kerran saanut lainaksi villahaalarin joka oli ns.pesty pilalle, mutta kun itse sen pesin ja muoloilin sen, tuli siittä taas oikean kokoinen. Ja saman huomannut monasti kirpparilla että monet pesee ne "pilalle"
 
Viimeksi muokattu:
"..."
Kaikki vaatteet ja erityisesti trikoot kannattaa "vetää" ja muotoilla kunnolla pesun jälkeen. Eipä tarvi juuri silitellä ja pysyy kokoisenaan. Mutta kertokaahan... kutistaako kuivuri kuinka paljon vaatteita? Kirppareilla on niin paljon kokonumeroaan pienempiä vaatteita. Nimi. En omista kuivausrumpua
 

Yhteistyössä