Huomio vanhoillislestadiolaiset!

Kertokaapas mikä on liikkeen kanta lahjoitetuilla sukusoluilla alkunsa saaviin raskauksiin?

Minulla on vl-tausta mutta nykyään olen vakaumukseltani varmaan lähimpänä ateistia ja tuttavapiirin kipuilua lapsettomuuden kanssa seurailtuani päätin luovuttaa siittiöitäni.

Kerroin asiasta vanhemmilleni ja tuloksena oli ilmisota heidän syyttäessään minua luojan töihin koskemisesta.

Minä yllätyin reaktion kiivaudesta ja totesin asian olevan hyväksyttyä lestadiolaisten parissa koska hedelmöityshoidotkin hyväksytään.

Asialla ei minulle mitään väliä mutta vanhempieni mielenrauhan takia haluan tietää totuuden liikkeen kannasta , sillä mikäli olen asiassa oikeassa niin ehkäpä heidänkin olisi helpompi sulattaa asia.

Luovuttamisen suhteen olen päätökseni tehnyt ja se pitää.
 
Hei, minua liinnostaa myös vl ajattelutapa esim.hedelmöityshoitoja kohtaan. Itse joudun turvautumaan niihin, ja naapurissani asuu 10 lapsinen lestadiolaisperhe, jonka äidin kanssa olen hyvin paljon tekemisisssä. En ole ikinä rohjennut puhua hänelle hoidoista, koska en tiedä miten hän suhtautuisi. Minua on myös kiinnostanut tietää, mitä jos lestadiolaisnainen ei koskaan yrityksistä huolimatta tule raskaaksi? Olen aina miettinyt että pidetäänlö häntä jotenkin huonona tai hylätään tms..kun niin paljon näkee lapsettomuutta ja samalla vaan ihmettelee miten ihmeessä lestadiolaiset naiset saavat niin paljon lapsia. Kertokaa joku miten asiat menee jos jollain on tietoa..
 
Minusta hoidot ovat sallittuja samoin kuin keinohedelmöitys omilla siittiöillä mutta masturbaatio on kielletty...
Asian synnittömästä toteuttamisesta oli eräällä foorumilla niinkin villejä ehdotuksia kuin emätimestä sperman kaapiminen koeputkeen avioaktin jälkeen tai yöllisen unenaikaisen siemensyöksyn hedelmien korjaamisen talteen...
Muuten ihan hyvä mutta taitaa emätimeen joutuneen sperman seassa olla myös Bartholin/Skenen rauhasten eritettä mukana ja yöllisen siemensyöksyn havaitsemisen todennäköisyys tuoreeltaan taitaa olla lottovoiton luokkaa...
 
He!

Olemme vl ja olemme myös lapsettomia ja syykin on ihan selvitetty, kuten sairauksissa ku sairauksissa syy selvitetään ja mieheni kävi antamassa simppanäytteen niiku muutkin kuolevaiset tekee. Voi äiti noita ihmisten ennakkoluuloja!

Iitu78 Kyllä mielestäni, mikäli asia on sulle itselle ookoo, niin reippaasti vaan puhumaan ja luulisin kyllä naapurisi asian ymmärtävän.

Mehän ollaan ihan samanlaisia ihmisiä ku kaikki muutkin ja meissä on myös sairauksia, niin fyysisiä ku henkisiä aivan kuten muissakin ja lapsettomuus on asia muiden joukossa. Omassa ystäväpiirissä meitä on useampia. Tietysti, kun syntyvät lapset pidetään itsestäänselvyytenä on usein erittäin raskasta meille, jotka tästä asiasta jäämme paitsi kuulla vauvauutisia joka puolelta ja aina siinä tulee muistutus karusti omasta tilanteesta.

Mulle on tehty 5 alkion siirtoa ja ollut yksi keskenmeno. Nyt on tämä viides tarrannut ja kauhulla odottelen varhaisultraa! Itsellä menee raja hoidoissa siinä, että ei lähdetä lahjasoluhoitoihin. Sitä en minäkään tiedä, kuinka noihin suhtaudutaan, mutta itsestä tuntuu että mieluummin sitten adoptio. Ensin kuitenkin katsomme tämän raskauden kuinka käy ja jokatapauksessa jatkamme hoitoja tämän jälkeen, koska haluamme yrittää myös mahdolliselle lapselle sisarusta, mutta tää on aika pitkälle mietittyä spekulaatiota. Saisimme edes yhden terveenä syliin, niin sekin olisi suuri lahja!
 
Viimeksi muokattu:
Meillä asiaa pahentaa varmasti siskon perheen tilanne , koska he eivät voi saada lapsia mutta minulle on turha tulla jauhamaan mitään fatalistista soopaa miten Jumala tietää kaikkien päivien määrän ja jokaisella elämällä on tarkoitus niin kauan kuin Afrikassa kuolee lapsia nälkään kuin kärpäsiä.

Tässä tapauksessa en voisi välttyä ajatuksesta , että Jumala on joko niin heikko ettei voi mitään ihmisrodun kusipäisyydelle tai vaihtoehtoisesti narsistinen sadisti joka nauttii jakaessaan suurimman osan maallista hyvää yhdelle kun taas suuret massat eivät saa mitään.

sorry... Meni vähän ohi aiheesta:)

Mutta onnea teidän odotuksellenne
 

Yhteistyössä