Huono kunto??

Kun lukee muiden juttuja niin alkaa vaikuttamaan ettei se mun kunto olekkaan ihan niin hyvä kun luulin.. :(

Hölkkään 5-7 kertaa viikossa reilut 2kilometriä johon aikaa kuluu n. 15 min.(tuntuu kuitenkin olevan sopivä pätkä mulle)

Sen lisäksi teen 7päivänä viikossa perus vatsa liikkeitä 100-200 kpl,sekä "ylävartalon nostoja"(ylimmät vatsalihakset) saman verran,sekä lantion nostoja, ja alimpia vatsalihaksia(jalat ylös-lattianrajaan-ylös)

Mutta kun kuuntelee teidän lenkkeily kilometrejä niin tuyleehan siinä aika saamaton tunne.. :ashamed: onko siis teidän mielestänne huono kunto??
 
ei sulla varmastikaan huono kunto ole..halutessasi (ja jos aikaa ja mahdollisuuksia on) tehdä muutaman kerran viikossa hieman pidemmän lenkin esim. juoksu-kävely-yhdistelmänä. 30-60min kerrallaan kehittää jo tehokkaammin hapenottokykyäkin.
Kotijumppana voi myös tehdä hieman käsivarsien lihaksia vahvistavia liikkeitä, kuten punnerruksia tai esim. vesipullot käsissä hauiskääntöjä.
Monipuolinen, sekä lihaskuntoharjoituksia että aerobista liikuntaa sis., liikkuminen on tehokkainta kunnon kohottamisessa.
 
Tuota,tuota, en tiedä olenko väärässä,Mutta jos juokset aina saman matkan samalla vauhdilla niin ei kai se kunto voi nousta???
Kyllä se vaatii että juokset eri pitusia lenkkiä ja välillä kovemmin ja taas rauhallisemmin.
Ja vatsalihaksissa muista laatu ei se määrä.
En usko olet rapakuntoinen.
Muista vaihtelua treeneihin.Ja muista pitää lepopäiviä.Lihakset kun kasvavat vain levossa.
 
No tuota.. pakosti kyllä ajattelen, että sekä kilometrimäärältään että kestoajaltaan lenkkisi on aikas lyhyt.. tuleeko sulle hiki? Tunnetko jaloissa treenanneesi? Mikäs siinä jos tämä tuntuu susta hyvältä lenkkimäärältä niin silloinhan se on juuri sulle sopiva. Parempi sekin on kuin ei mitään.

Itse juoksen 2-3 krt viikossa 1-1,5 h kerrallaan, lenkki suurinpiirtein 10 km. Lisäksi kerran viikossa body step-tunti. Kävelyä päivittäin lastenvaunuja työntäen. Tää sopii mulle, mutta mehän ollaan kaikki erilaisia.
 
Kannattaa tosiaan tehdä pidempää lenkkiä edes se kerta viikossa,että saat jotakin lisää kuntoiluun.Äkkiä keho vain tottuu ja kun se ei saa lisävastetta,ei tuloksiakaan oikein synny. Kannattaa pitää lepopäivääkin,että lihakset ehtii palautua,ei siis joka päivä vatsoja.Ja oikein tehtynä riittää paljon vähempikin määrä.Nimim.kantapään kautta opittu :saint:
 

Yhteistyössä