Huono omatunto

  • Viestiketjun aloittaja kahen äiti
  • Ensimmäinen viesti
kahen äiti
Tunnen huonoa omatuntoa, kun en pysty aina vastaamaan vauvan 2kk tarpeisiin heti koska isompi tarvii äitiä just. Ja sama toisinpäin, kun isommalla on hätä tai joku asia ja imetänkin just silloin.
Pelkään että vauvakin menee pilalle kun saa tälläsiä negatiivisia kokemuksia ja välillä joutuu olemaan yksinkin jokin aikaa vaikka lattialla kun teen ruokaa tms. Jos se ei kehity kunnolla kun en ehdi antaa sille virikkeitä ja seurustelee sen kaa samalla tavalla kun esikoisen kaa aiemmin.
Ja esikoinen joutuu katselemaan piirrettyjä useamman kerran päivässä, kun imetys vie paljon aikaa..

Helpottaako tää olo joskus, vai tätäkö tää useamman lapsen äidin elämä on?
 
Eikös 2vuotias osaa jo hetken leikkiä itsekseen, keksit välillä muuta tekemistä kun imetät tai voitte lukea kirjaa siinä samalla tms. Itse leikin samalla autoilla ym isomman kanssa kun imetin ja taisin vauva sylissä tehdä ruokaakin yms :) Itellä on kaksi lasta 4v ja 11kk ja kolmas vielä tulossa lokakuussa. Mulla oli alussa myös morkkikset siitä kun tuntu ettei aika yksinkertaisesti riitä kummallekin niin kun ite haluisin mut kyllä se siitä tasottuu ja helpottaa. Älä ainakaan itseäs syyllistä, aikaa on lapsille varmasti ihan riittävästi ja ei ne säry jos joutuuvat odottamaan välillä :)
 
Mulla on neljä lasta, ovat nyt 1, 3, 7 ja 9 jokainen joutuu vuorollaan odottamaan ja toisaalta taas saa sitten huomiota.

Mä olen kyllä ns opettanut nimenomaan heitä keksimään itse sitä tekemistä ja jo vauvana viihtymään itsekseen, en kyllä näe siinä mitään pahaa. Ja onhan meillä ollut muilla kuin esikoisella seuraa muista ja kyllähän se niin on että vauva kyllä ottaa osansa, saa eniten syliä yms ihan luonnostaan.
 

Yhteistyössä