Huonoimmat lahjat jotka jopa harmittavat

En halua olla ikävä mutta kautta aikain aina saanut lahjoja myös jotka ovat sellaisia jotka hajoavat nopeasti tai ovat huonoa laatua ja käytössäkin vain kohtalaisia tai välttäviä.

IKEAN: keittiövälineitä mm. veitsisarjaJoulukakkuja ja suklaata ( vaikka jokainen läheiseni tiesi että alan laihiksen nyt ) Synnytystä ennen oli kertynyt 21kiloa lisää...
Lanneliina naisille ja miehille ( jostain syystä joka joulu joku aina ostaa sellaisen??!! )
Yksi kappale värikästä käsipyyhettä ( sarja olis kiva )
Pyjama joka heikompaa laatua
( joka vuosi uusi .. vaikka olen sanonut etten käytä usein... )
kotivaatteita ( aargh :D .. niitä on kaapit kaikilla täys )
Kimono ( en käytä ikinä ja saan ehkä joka viides vuosi uuden.... )
Rihkamakorut jotka tullu Yves Rocherilta
Hajustettu kasvorasva joka ei sovi mun herkälle iholle
Pehmolelut ( siis mitä ihmiset oikein ajattelee???? Oon saanu joka vuos LELUJA! )
b-luokan astisarja.. esim IKEA. ( jaah? Mihin saan mahtumaan vai pitäiskö niiden tieltä raivata laadukkaampi käyttösarja pois? ) Ja ketä varten otan sen käyttöön.

jne.
kaikkea muutakin tulee mieleen. Mutta onko ketään jota aidosti ilahduttaisi noi lahjat ja ei tulisi nolo olo että apua.. mihin saan mahtumaan ton roinan.. voi ei mitä tavaratuhlausta!"
 
Yksittäiset tyynyliinat ja käsipyyhkeet ovat oikeasti huono tuliainen. Siis toisivat edes muutaman samalla kertaa, että niitä voisi jossain käyttääkin. Onneksi meillä tutut tietävät käytetyt astiasarjat, joten niihin tulee jatko-osia tai edes niihin visuaalisesti sopivia muita osia.

Mutta tosiaan voi pistää heti kiertoon tai kirpparille. Kirpparirahoilla voi ostaa jotain sopivampaa.

Mä itse yritän ostaa tutuille heidän tyylisiä lahjoja, en omantyylisiä. Mutta en vedä naamaa ruttuun, jos heillä lahja menee kierrätykseen. Ei se kaapin perukoillakaan antajan mieltä lämmitä.
 
lahjaton
Alkuperäinen kirjoittaja Piika-äiti:
No. Joku valopää antoi lapsille rakettikauppaan lahjakortit.
ja mitähän vikaa tuossakin lahjassa on?
kyllä te olette vastenmielisen kiittämättömiä akkoja.

ja sille ekalle ruikuttajalle: kanna kamat kassilla Konttiin tai pelastusarmeijan kirppikselle, joku saa kivaa kamaa halvalla ja rahat menee hyväntekeväisyyteen. älkää olko aina niin itsekkäitä.
 
hei
Semmoiset, jotka ei mulle sovi tai joille ei ole käyttöä. Tänä jouluna vain yksi: paituli yöpaita. Muuten ihan ok, mutta se on tuota paitulimallia, jolla ei tee mitään, kun ekan pesun jälkeen vilkkuu takapuoli. En käsitä, miksi noista pitää tehdä noin lyhyitä... (ja antaja tiesi, etten tykkää niistä just tuon lyhyyden vuoksi).
 
höh
niin joo, justiinsa. haukutaan paskaksi toisten antamat lahjat joilla antaja on ajatellut ilahduttavansa SINUA. sano suoraan ihmisille joilta toistuvasti näitä saat, että "kiitos, en tahdo lahjoja, älkää antako mitään".
Lahjahevosen suuhun ei katsota.
 
vieras
Mulle on oikeastaan ihan sama mitä saa lahjaksi kunhan poika saa edes osan sellasia mistä tykkää. Minä voin ostaa kyllä ite sen mitä tarvin, typerää tavallaan vaatia toisia ostamaan sellasta mistä tykkää. Ja lapsellista.
 
vieras
Ei niitä ole pakko säästää. Ajatus on kuitenkin tärkein.
Ja hyvissä ajoin ennen ensi joulua, kysy jokaiselta että onko heillä lahjatoiveita ja pääset samalla sanomaan että olisit hurjan iloinen vaikkapa uudesta hiusharjasta.
 
Siis saan hyviäkin lahjoja. Esim. lapselle kestäviä leluja jotka säilyy vaikka lapsien lapsille.. Mutta sitten tota krääsääkin.

No tänään lahjoitin loput jouluherkut joita oli jäänyt. Joku kävi ne oveltani hakemassa.

Hmm.. Voisin tosiaan tehdä kirppispaketin joistakin lahjoista. Silleen sääli vaan kun luonnonvarojenkin tuhlausta moiset b-luokan veitset esim.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ehkä voisit jo sanoa, ettet tarvitse lahjoja, kun olet aikuinen :whistle:
Olen sanonut :D! Mutta ei uskota. Olen siis ihan tosissani käynyt aiheesta keskusteluja ja sanonut että ainoa mitä tarvin on rakkaus ja lapselle laadukasta tavaraa joka kestää.
Ehkä tosiaan siirryn siihen kirppislinjaan.
 
Mun mies osti mulle pitkän yöpaidan. Se päällä onkin kiva imettää vauvaa yöllä monta kertaa :) No, tykkään siitä kyllä eli kun imetys loppuu niin sit tulee käyttöön kyllä.
 
Lokki
Alkuperäinen kirjoittaja lahjaton:
Alkuperäinen kirjoittaja Piika-äiti:
No. Joku valopää antoi lapsille rakettikauppaan lahjakortit.
ja mitähän vikaa tuossakin lahjassa on?
kyllä te olette vastenmielisen kiittämättömiä akkoja.

ja sille ekalle ruikuttajalle: kanna kamat kassilla Konttiin tai pelastusarmeijan kirppikselle, joku saa kivaa kamaa halvalla ja rahat menee hyväntekeväisyyteen. älkää olko aina niin itsekkäitä.
Se,että kaikki eivät osta raketteja ollenkaan.

 
Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomalainen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ehkä voisit jo sanoa, ettet tarvitse lahjoja, kun olet aikuinen :whistle:
Olen sanonut :D! Mutta ei uskota. Olen siis ihan tosissani käynyt aiheesta keskusteluja ja sanonut että ainoa mitä tarvin on rakkaus ja lapselle laadukasta tavaraa joka kestää.
Ehkä tosiaan siirryn siihen kirppislinjaan.
No eikös täällä ole joku kysynyt, että voiko tuoda lahjan synttäreille kun juhlakalu on sanonut, että "ei lahjoja kiitos". Ja väki tuo siitä huolimatta...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lokki:
Alkuperäinen kirjoittaja lahjaton:
Alkuperäinen kirjoittaja Piika-äiti:
No. Joku valopää antoi lapsille rakettikauppaan lahjakortit.
ja mitähän vikaa tuossakin lahjassa on?
kyllä te olette vastenmielisen kiittämättömiä akkoja.

ja sille ekalle ruikuttajalle: kanna kamat kassilla Konttiin tai pelastusarmeijan kirppikselle, joku saa kivaa kamaa halvalla ja rahat menee hyväntekeväisyyteen. älkää olko aina niin itsekkäitä.
Se,että kaikki eivät osta raketteja ollenkaan.
Ja harvemmin lapset edes saavat ostaa raketteja...
 

Yhteistyössä