Huonoin lelu

Hulina
Sama täällä, Tiimarissa on aikamoista krääsää todellakin.

Olisko kellään vinkata mistä saisi pojalle kestäviä pikkuautoja. Tuntuu, että auto kun auto menee leikeissä rikki, vaikkei poika edes leiki rajusti. Alkaa jo usko mennä etteikö nykyään tehdä missään niitä "vanhanajan kunnollisia pikkuautoja", mitä monella on lapsuudestaan vieläkin tallessa ja EHJÄNÄ!
 
Hulina; Ite tykkään esim Citymarketissa myytävistä muovisista leikkiautoista. Onkohan ne jotain Viking cars tms nimellä. Niitä ei meidän ipana ole saanut millään rikki. Ja hirmu hyvät renkaat, pyörii tosi hyvin. Tosin koska on muovinen ja aika "vauvamainen" (löytyy eri kokoja), niin ei kiinnosta enää meidän 2v2kk poikaa. Hittejä on nämä pienet metalliset perusautot. Siku on hyvä, samoin Matchbox. Muut pikkuautot onmeillä ollut aika leluja. Yleensä niistä ekaks menee renkaat rikki, kun autoja painetaan aika kovalla kädellä. Mutta Siku ja Matchbox meillä vielä kulkee ;)
Jos pikkuautoille ostaa parkkitaloa, niin satsatkaa ihmeessä kunnolliseen (=kalliiseen). Me ostettiin edullinen versio, ja se hajoo käsiin koko ajan, kun on paljon irtoavia osia.
 
archie
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.03.2007 klo 11:58 Hulina kirjoitti:
Sama täällä, Tiimarissa on aikamoista krääsää todellakin.

Olisko kellään vinkata mistä saisi pojalle kestäviä pikkuautoja. Tuntuu, että auto kun auto menee leikeissä rikki, vaikkei poika edes leiki rajusti. Alkaa jo usko mennä etteikö nykyään tehdä missään niitä "vanhanajan kunnollisia pikkuautoja", mitä monella on lapsuudestaan vieläkin tallessa ja EHJÄNÄ!
Minä olen muuten ihmetellyt ihan samaa. Meillä vielä leikkijät ovat tyttöjä (lieneekö sillä nyt sitten niin suurta väliä) ja minustakin nuo leikit ovat suht rauhallisia niin autot hajoaa käsiin. Samoin ostin vanhemmalle neidille semmosen isomman volvon niin siitäkin lähti osat irti hetkessä. Eikä ollut minusta edes mikään halpa, maksoi muistaakseni likemmäs 30 ? Ja leikki on tosiaan ollut ihan "normaalia ajelua".
 
Elviira harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.03.2007 klo 12:45 archie kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.03.2007 klo 11:58 Hulina kirjoitti:
Sama täällä, Tiimarissa on aikamoista krääsää todellakin.

Olisko kellään vinkata mistä saisi pojalle kestäviä pikkuautoja. Tuntuu, että auto kun auto menee leikeissä rikki, vaikkei poika edes leiki rajusti. Alkaa jo usko mennä etteikö nykyään tehdä missään niitä "vanhanajan kunnollisia pikkuautoja", mitä monella on lapsuudestaan vieläkin tallessa ja EHJÄNÄ!
Minä olen muuten ihmetellyt ihan samaa. Meillä vielä leikkijät ovat tyttöjä (lieneekö sillä nyt sitten niin suurta väliä) ja minustakin nuo leikit ovat suht rauhallisia niin autot hajoaa käsiin. Samoin ostin vanhemmalle neidille semmosen isomman volvon niin siitäkin lähti osat irti hetkessä. Eikä ollut minusta edes mikään halpa, maksoi muistaakseni likemmäs 30 ? Ja leikki on tosiaan ollut ihan "normaalia ajelua".
Kuullostaa siltä, että ostamasi kalliimpi auto on ollut pienoismalli. Eli auto mitä ei ikävä kyllä ole edes tarkoitettu leikkeihin :)

Meillä isäntä osti itselleeen joskus Volkswagen Touran-mallin ja piti laittaa kirjahyllyyn, mutta kun poika sen näki ja auto oli tismalleen samanlainen kuin omamme niin leikkiinhän se piti saada.
Ensimmäisenä iltanta lähti molemmat sivupeilit ja myöhemmin irtoili muitakin osia :) Vaikka ei meillä sen rajummat leikit pojalla ole kuin muillakaan lapsilla :)
 
archie
[Kuullostaa siltä, että ostamasi kalliimpi auto on ollut pienoismalli. Eli auto mitä ei ikävä kyllä ole edes tarkoitettu leikkeihin :)

Meillä isäntä osti itselleeen joskus Volkswagen Touran-mallin ja piti laittaa kirjahyllyyn, mutta kun poika sen näki ja auto oli tismalleen samanlainen kuin omamme niin leikkiinhän se piti saada.
Ensimmäisenä iltanta lähti molemmat sivupeilit ja myöhemmin irtoili muitakin osia :) Vaikka ei meillä sen rajummat leikit pojalla ole kuin muillakaan lapsilla :)

[/quote]No ihan kyllä lasten leluhyllystä tuon ko. auton ostin eli ajattelin sen olevan myös tarkoitettu leikkeihin, tiedä sitten mihin oli tarkoitettu. Mutta tosi herkästi kyllä nuo osat lähtivät irti :(
 
Jotain huokeita tai peräti ilmais-kylkiäis-leluja on mennyt rikki, muovisia siis.

Joululahjoista pettymys oli semmonen nallepuh värikynä-puukynä-vesiväri-tussi -setti. Puuvärit sai heti heittää pois, niistä lähti se väriosa sieltä kynän sisältä irti. Tussien korkit on niin piukat, etten meinaa itse saada auki ja värit ei ole sitä mitä pitäisi. Vahaliiduista tulee tosi heikosti väriä ja vesivärit... no en viitsi kirota tässä. Myöhemin näin niitä kaupassa, 5e. Se selittää aika paljon... Olen itse ostanut hyvälaatuisia värejä ja erityisesti vesivärejä, eikä ne nyt niin kalliiksi tule. Wennstömin värit oli n 6 e ja pensselit 50 senttiä.
 
Meidän tyttö sai joululahjaksi jonkun halpis-barbin. Vaatteet oli jollain ihmeliimalla kiinni nuken olkapäissä (?!) ja siihen liimaan jäi hiukset kiinni. Nyt on kädet irronneet ja nukke roskissa.
Pienempänä lapset sai lahjaksi semmosen puisen junan jossa oli jotain eläimiä. Eläinten päät lähtivät heti irti ja junanvaunujen liitososat irtoilivat eikä pyörätkään puörineet kunnolla. En muista junan merkkiä, mutta marketeissa niitä on ollut myynnissä.
Periaatteessa siis kaikki halpa on peestä.
 
kkk
Minä ajattelen, että se "huonoin lelu" on se jolla lapsi ei ollenkaan leiki.
Minä ostin nämä must-romppeet kuten Hakka-lelun ja Tupperware-pallon, mutta koskaan ei lapsi ole niistä välittänyt.
Olen samaa mieltä, että mieluiten vähän ja vaikka sitten kalliimpaa kuin Tiimarikrääsää.
Kaikkein kallein lelu on kuitenkin se joka nurkassa vain pölyyntyy..maksoipa mitä vain.
Fisher Pricen pikkuväki lelut - lentsikka, koulubussi ja saman valmistajan piirustuslevy ovat meillä tykättyjä ja käytössä todella kestäviä. siinä taas hinta-laatu =)
 

Yhteistyössä