Huonot kokemukset kuukupista?

  • Viestiketjun aloittaja harkitseva
  • Ensimmäinen viesti
tyrsk
olin kerran asentamassa yleisessä vessassa kuukuppia paikoilleen kun joku kiskaisi oven sepposen selälleen:Huoltsikan kahviossa varmaan puolet näkivät mitä vessassa tapahtui,minä seisomassa vessassa toinen jalka wc pöntön kannella toinen käsi työntämässä kuukuppia sisään.Vessan lukko oli vissiin sitten rikki.
Ei helv...Repesin. Varmaan mahtava näky. Kiitos tästä päivän piristyksestä. :)
 
Voi olla että kuppi ei sovi kaikille, mutta ennen luovuttamista voi kokeilla eri kokoisia ja mallisia kuppeja (maksaahan se kokeilu tietysti). Ei kupin pitäisi todellakaan sisällä valua ylös tai alas, missähän mahtaa olla vika jos niin on käynyt? Väärä koko tai sitten ei vaan sovi käyttäjän anatomialle.

Tosi runsaiden kuukautisten kanssa tyhjennysväli on ilmeisesti tiheä, mutta niinhän se olisi kertakäyttöisten suojienkin kanssa jatkuvaa vaihtoa?

Huonoja puolia en keksi. Kuppi on tummunut käytössä, mutta sen saisi taas kirkkaaksi jos vain viitsisi hinkata. Samoin kuppi pitää muistaa aina pakata mukaan, sidepaketti on helpompi ostaa matkan varrelta toisin kuin ~30 e maksava kuppi.
Mulla kyllä vaeltaa, vaikka muuten toimii ihan hyvin. Välillä se on niin alhaalla että antenni sojottaa, ja välillä niin ylhäällä että saa tosissaan kiskoa että lähtee ulos :D

Kaksi kertaa on mulla falskannut, olinko sitten laittanut huolimattomasti vai mikä lieni. Kolme vuotta olen suurin piirtein käyttänyt.
 
"Nuuh"
Mulla ooli kuopuksen syntymän jälkeen pari vuotta niin runsaat vuodot että kahdessa tunnissa kuppi tuli täyteen ja yli. Antenni jää joskus painamaan, mutta kun kupin laittaa kunnolla niin ei tunnu missää.

Pari kertaa joutunut turvautumaan tamponeihin kun on jäänyt kuppi reissusta. Ja ne 15ml mitkä siihen kuppin mahtuu riittää sotkemaan lavuaarin, allaskaapin ovet housut ja lattian kun ote lipeää -onneksi olin kotona :)
 
[QUOTE="vieras";28878148]Hih, minusta on hauskaa kun kuukupillekin löytyy ne fanatikot jotka ei suostu kuulemaan rakkaasta kupistaan mitään pahaa sanaa :D[/QUOTE]Nojuu. Se vaan oli jännä, että mua raivostutti kuukuppifanatismi ihan älyttömästi, kunnes teki itse mieli kokeilla muutama vuosi sitten. Tässä sitä ollaan aivan hurahtaneita, mutta en mainosta kuppia kavereille tai mitenkään kauhistele kertakäyttösuojia. Jos joku kaveri sattuisi kysymään, voisin kertoa rakkaasta kupista. :D
 
"kaunis"
No pahat ja pahat. Hippasen ohi vuotoa näin lapsen vähän aikaa sitten saaneella mutta oletan menevän ohi, kun saan taas lihakset kuntoon ja johtuu siis tuosta että kuppi liikkuu vähäsen päivän aikana :) Nyt en kärsisi käyttää tamponia, kun limakalvotkin on kun aavikko joten siihen taas kuppi on sitten parempi.
 
Hmmm no joskus ei meinaa muistaa tyhjentää...
Muulla on taaksepäin kallistunut kohtu ja välillä on hankala saada kuppi kunnolla paikoilleen, mutta
runsaina vuotopäivinä käytän sitten kestosidettä kaverina varmistamassa.
Mä oon uinnut kupin kanssa ( menkat ollu lopuillaan) ja liilkunut sekä kohtalaisen raskaassa työssäkin
käyttänyt. En osaa enään olla ilman... Onkohan tää kuppi ollut mulla nyt jonkun kolmisen vuotta
enkä sinä aikana ole käyttänyt yhtään kertakäyttöistä sidettä enkä kyllä tamppoonia.
 
"jenni"
Pari kertaa on vituttanut, kun olen juuri ennen lähtöä survaissut kupin paikoilleen ja se on jäänyt liian alas hiertämään. Aika tuskaa kävellä töihin kiireessä, kun tuntuu kuin olisi pikkukivi siellä kaikkein pyhimmässä. Joskus auttaa kun menee syvään kyykkyyn ja siinä sitten esitän sitovani kengännauhaa jalat oudosti levällään, jos joku tulee vastaan:D
 
Millionneaharmaana
Antenni hierai emättimen aukkoa -leikkasin irti
Ennen synnytystä paikat niin pikat etten meinannu saada pois - raskaus ja synnytys levitti sen verran et käyttö helppoa
 
Suosittelen
Mulla on niukat ja lyhyet (2pv) kuukautiset, ja kupin ansioista niitä ei oikein edes huomaa. Pistän ekan päivän aamulla kupin sisään, illalla tyhjennän ja pesen paikat kunnolla "sormenmitalla". Yön olen ilman kuppia (ei tarte, huolellinen pesu poistaa vuodon joka tulisi yön aikana ulos asti), ja aamulla taas paikalleen ja illalla poisotto, silloin vuotokin on suunnilleen loppunut. Siinäpä meikän kuukautiset! Ehkä jos pitäisi useammin tyhjentää, niin voisi tuntua hankalammalta. Nyt siis riittää tuo kaksi laitto- ja poistokertaa per kierto.
 
Professional Griefer
Mulla meni 2-3 kiertoa, että opin näppärästi asettamaan sen oikein ja niin että se aukeaa kunnolla, tuolloin meinas pinna ja usko loppua. Käytin alussa varmistuksena myös sidettä.

Nykyiseltä ei ole mitään muuta huonoa sanottavaa kuin se, että itse osaan poistaa sen vain antennista vetämällä ja usein tuntuu että peukalonkynsi taittuu ja katkee siinä operaatiossa.. :D
 
"vieras"
Mulla meni 2-3 kiertoa, että opin näppärästi asettamaan sen oikein ja niin että se aukeaa kunnolla, tuolloin meinas pinna ja usko loppua. Käytin alussa varmistuksena myös sidettä.

Nykyiseltä ei ole mitään muuta huonoa sanottavaa kuin se, että itse osaan poistaa sen vain antennista vetämällä ja usein tuntuu että peukalonkynsi taittuu ja katkee siinä operaatiossa.. :D
Ihan samat sanat. En kyllä luopuisi kupista enää. Joskus harmittelin, että miksen hommannut aikaisemmin, kun kohta varmaan tulee jo vaihdevuodetkin :D
 
"poikia3"
Mulla on ollut käytössä Lunette, nyt pariin vuoteen en ole sitä käyttänyt - jäi pois kun en voinut käyttää mitä sisäistä kuukautissuojaa, sattui todella kovasti. Jälkikäteen selvisi, että mulla oli kohdunsuulla pingispallon kokoinen myooma, joten se oli varmaan se, joka aiheutti kivut.

Ohivuotoja mulla tuli myös samoihin aikoihin. Mulla oli niin runsaat vuodot, että yösiteestä, ja ja kivut kaikkein imukykyisemmästä tampoonista huolimatta, jos sattui tulemaan hulahdus, nämä saattoivat pettää. Samalla tavalla se kuppi saattoi pettää. Mulla oli siis myooman lisäksi kohdussa polyyppi, ja hulahduksina tuli hyytymiä ja vuodon määrä oli hurja.

Ihan tavallisten vuotojen aikaa kuukuppi on loisto kapistus, minulla toimi hyvin, opin sen käytön melko nopeasti ja kuukautisten olemassa olon sai unohtaa. Mun kuukautiset muuttuivat myös kivuttomiksi, mikä aiheutti sen, että mulla oli voimakkaita seksihalujakin menkkojen aikaan. Mikä oli hyvin poikkeuksellista. Mulla on aina ollut melko runsaat menkat, ja kun on tuntenut sen valumisen ja kivut, ei todellakaan aiemmin tehnyt mieli seksiä menkkojen aikaan.
 
harkitseva
Jaa niin... miten mahtaa onnistua sen hirmuisen runsaan vuodon kanssa tuo paikalleenlaitto? Välillä tekee tiukkaa ehtiä pesun ja kuivauksen jälkeen hyökätä pytyltä ylös ja nykäistä pikkarit siteineen jalkaan ennen kuin vuoto ehtii lorista sotkemaan alkkarit.

Olisipa mullakin edes joskus tuollaiset kolmen päivän niukkikset näiden omien menkkojeni tilalla. :(
 
Pissaamine ja kakkaaminen ei onnistu täällä, tai ei onnistunu ennen synnytystä ainakasn, nyt vielä kokeilematta. Kerran petti vatsalihaksii tehdessä. Antennia kans itse lyhensin. Salaa keittely joskus hieman hankalaa, ja jemma kattila kaapin perällä, desinfioidahan se pitää välillä, ainakin ennen oli sellanen ohje. Poistaminen helpompaa kun ottaa paperin palalla kii siit antennista ja ponnistaa samalla.
Mut kyllä itsekin vaan koen ne asetimelliset tamppoonit vaan niin helppoina..
 
Jaa niin... miten mahtaa onnistua sen hirmuisen runsaan vuodon kanssa tuo paikalleenlaitto? Välillä tekee tiukkaa ehtiä pesun ja kuivauksen jälkeen hyökätä pytyltä ylös ja nykäistä pikkarit siteineen jalkaan ennen kuin vuoto ehtii lorista sotkemaan alkkarit.

Olisipa mullakin edes joskus tuollaiset kolmen päivän niukkikset näiden omien menkkojeni tilalla. :(
Ponnistele alavattaa muutaman kerran ennen ku nouset ylös.
 
"ninni"
[QUOTE="Vieras";28877839]Päivällä sai tyhjentää aina kyn kävi vessassa tai muutaman tunnin välein.
Toiset sanoo tyhjentävänsä kerran tai pari päivässä.[/QUOTE]

Mä tyhjennän kerran päivässä. Ei oo sillonkaan täynnä... :D Runsasvuotoiselle siis voi olla rasittava!
 

Yhteistyössä