Huostaanotto ja uusi puoliso

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Lähivanhemman uuden puolison lapset on otettu kiireesti huostaan. Lähivanhemman mielestä tällä ei ole mitään merkitystä mihinkään pikku juttu . Mitä ajatuksia herättäisi teillä?lähinnä omien lasten tulevaisuus huolettaa.
 
vierailija
Kyllä nousee esille kysymyksiä ja vanhempana huolestuisin omien lasten turvallisuudesta ja ex-puolison puolesta myös.
Pyytäisin kahvipöytään keskustelemaan asiasta, koska uuden puolison elämä (ongelmat) tulee vaikuttamaan kaikilla tavoilla omien lasten elämään niin hyvässä kuin pahassa.

Huostaanotto ei ole pikkujuttu.
 
vierailija
Tässä on vielä se että se uus puoliso ei halua minua nähdä. Ja välit exään huonontuu lisää ja lisää.
Exän mielestä turhaan vaan huolehdin asia ei kuulu mulle.että lastensuojelua ei kiinnosta meidän lapset...
 
vierailija
vierailija
Sen verran vain vain kerrottu että kotiolot ja lasten hoito huonoa että kiireesti vietiin.
No oliko ne kotiolot huonot kun ne oli kotioloissa sen uuden puolison kanssa vai sen uuden puolison eksän luona?

Eihän lastensuojelua kiinnosta teidän lapset jos se huostaanoton syy on ollu jotain sen uuden puolison eksään, eli uuden puolison lasten toiseen vanhempaan liittyvää.
 
vierailija
Yritä vielä keskustelua molempien kanssa ja ilmaise huolesi. Jos asenne heillä on vähättelevä, kerro myös mahdollisuudestasi huolehtia lapsistasi hyvässä yhteisymmärryksessä tai ikävämmällä tavalla, eli huoltajuuden hakemisella.

Jos lapset ovat jo sen ikäisiä, että heiltä voi kysyä mielipidettä, niin tiedustele heiltä uudesta kumppanista ja miltä heistä tuntuu asua hänen kanssaan. Tämä olisi hyvä tehdä jonkun toisen aikuisen läsnäollessa, ettei jää vain sinun tuntemuksien varaan.

Vaikuttaa hieman räjähdysherkäksi tilanteeksi, joten etene harkitusti kaikessa mitä ajatteletkin tehdä. Neuvoa voisi myös kysyä sosiaalitoimesta ja eipä haittaa ole, jos ilmaisee huolensa uudesta puolisosta.

No oliko ne kotiolot huonot kun ne oli kotioloissa sen uuden puolison kanssa vai sen uuden puolison eksän luona?

Eihän lastensuojelua kiinnosta teidän lapset jos se huostaanoton syy on ollu jotain sen uuden puolison eksään, eli uuden puolison lasten toiseen vanhempaan liittyvää.
Jos uudessa puolisossa ei ole vikaa, olisihan lapset sitten hänen huomassa eikä huostassa. Se myös kertoo jonkin verran ihmisestä, jos ei kykene kertomaan totuutta tai väheksyy ongelmaa eikä halua tavata ap:ta keskustellakseen ap:n ja ex:än lasten hyvinvoinnista. Myös ap:n ex-puolison etääntyminen ja ongelman väheksyminen huolestuttaa varmasti.
 
vierailija
Huostaan ei oteta heppoisin perustein.. :D
Eipä!! Monessa tapauksessa se on vaan sattumaa kuka joutuu sossun hampaisiin.
Kato ku suomen oikeus järjestelmä toimii syytön kunnes toisin todistetaan.
Sossut toimii syyllinen kunnes toisin todistat meiningillä.
 
vierailija
Minunkin tyttäreni on otettu huostaan 15 vuotta sitten, omasta pyynnöstäni. Olin tosi nuori kun hän syntyi, ja sairastuin totaali-yhna raskauden jälkeiseen masennukseen. Mulla on myös nykyisen mieheni kanssa lapsi, eikä tyttäreni huostassa olo ole ikinä vaikuttanut mun kykyyn hoitaa nuorempaa lastani. Ei kannata tuomita ennen kuin tietää totuuden. Mieheni on alusta asti tiennyt miksi esikoiseni on huostattu, eikä todellakaan olis juorunnut mun asioita exälleen.
 

Yhteistyössä