Huumeruiskuista

No huh! Se on todellakin kevät tulossa, kun lumien alta paljastuu vaikka ja mitä! Onneksi ei käynyt kuinkaan, tarkkana saa olla ja todellakin valistaa asiasta.

Inhottavinta tuossa on se, että nuita ruiskuja piikkeineen löytyy myös leikkikentiltä ja päikkäreiden pihoilta. Että on pitänyt sitten semmoisissa paikoissa piikittää ittiäsä :(.

Tarkkana pitää olla ulkona puistoillessakin.
 
"vieras"
Meidän rauhallisella ja idyllisellä asuinalueella löytyi myös tässä yhtenä päivänä bussipysäkiltä huumeruisku. Mä en oikein osannut meidän 3v ja 5v lapsille sanoa muuta kuin että roska, siihen ei kosketa. Siinä olisi ollut hyvä hetki kyllä selittää asiaa tarkemmin, mutta itse olin jotenkin niin pöyristynyt, että meidän ihanalla asuinalueella... Joo, joo, tiedän kyllä että huumeita pyörii joka paikassa, mutta silti. Nuo meidän lapset on vaan niin tietämättömiä kaikista maailman pahuuksista, että tuo esikoinenkin on vasta viime aikoina huomannut, että jotkut polttavat tupakkaa ja juovat alkoholia. On ollut niistäkin ihan ihmeissään. Meillä ei ole edes telkkaria kotona, että ei oikein sieltäkään näitä maailman "riemuja" ole päässyt näkemään.
 
Narkkarithan suosivat valitettavasti juuri lasten leikkipuistoja itsensä piikittämiseen. Saa olla todella tarkkana, kun menee lasten kanssa puistoon. :( Onneksi itse olen ennen lapsia löytänyt ruiskut. Ties mitä tauteja niistäkin saa..
 
Tämä ruisku löytyi myös bussipysäkin läheisyydestä. Meillä lapset ovat hyvinkin tietoisia päihdeongelmista ja niistä on lasten kanssa keskusteltu. Ja on pyritty siihen ettei lapset pelkäisi päihdeongelmaisia. Mutta jostain syystä ruiskuvalistus oli jäänyt puolitiehen. Varmaan siksi ettei näinä vuosina ole kertaakaan ruyiskuun aikaisemmin törmätty.
 
hh..
itse kun en ole nähnyt..niin oikeesti ketkä kovien huumeitten käyttäjät hengaa jossain lasten leikkipuistoissa.. tai päiväkotien pihoilla.... Jos sielä yhtään meteliä pidetään, nii johan on naapurin mummo soittamassa poliisit..
joskus tulee mieleen, että käykö se naapurin mummo ite tahallaa heittelemässä niitä ruiskuja sinne puistoon että lapset pysyis poissa
 
"vieras"
[QUOTE="vierailija";28400448]Kai te hyvät ihmiset toimititte ruiskut hävitettäviksi apteekkiin /poliisille ettekä jättäneet löytöpaikalle/laittaneet roskikseen??[/QUOTE]

Kyllä jätin siihen bussipysäkille. Bussi juuri tulossa, ei edes roskista pysäkillä saati itsellä mukana muovipulloa tms, jonne sen turvallisesti olisi voinut laittaa ja kuljettaa muualle. Itsellä siinä rattaat ja 3 lasta mukana, joten enpä sitten alkanut ruiskua mihinkään siivoilemaan. Siitäpä se oli kyllä kadonnut seuraavaan päivään mennessä.
 
Chjhgjkvcv
Onkohan Suomessa ainutkaan saanut käytetystä ruiskusta mitään tautia? Ne virukset kun kuolee hetkessä. Aika nopeasti siis saa itseään pistää heti narkkarin jälkeen et olis edes teoriassa mahdollista.
 
Tääääääh
Onkohan Suomessa ainutkaan saanut käytetystä ruiskusta mitään tautia? Ne virukset kun kuolee hetkessä. Aika nopeasti siis saa itseään pistää heti narkkarin jälkeen et olis edes teoriassa mahdollista.
Siis mitähän sä selität? C-hepatiittihan noista voi tarttua, jos käyttäjällä se sattuu olemaan. Itse tunnen kymmeniä, jotka saaneet c-hepatiitin käytetystä neulasta.
 
Tätätä
[QUOTE="niin";28401159]Mistä tiedät että se oli juuri huumeruisku? Lukiko siinä että huumeruisku?[/QUOTE]

Jos siinä oli neulakin, niin mikä muu se voisi olla. Mitä sulla tulee mieleen?
 
Onkohan Suomessa ainutkaan saanut käytetystä ruiskusta mitään tautia? Ne virukset kun kuolee hetkessä. Aika nopeasti siis saa itseään pistää heti narkkarin jälkeen et olis edes teoriassa mahdollista.
Kyl vaan tarttuu. Olen oman 5v puhutellut siihen ettei ikinä mene koskemaan ruiskuihin jos sattuu näkemään. Esim hepatiitti tarttuu vaikkei samantien lykkäis seuraavaan suoneen.
 
dhgjgyjn
pitäs saada isot sakot jos ees kuljettaa mukana tollasia etenkin käytettyjä kamppeita, mut eipä sekään varmaan tietty mitään hidastais, on vaan kumma, ettei sitten sen vertaa pysty huolehtiin, ettei tiputtelis minne vaan. varmaan osa "ollu pakko heittää mäkeen, ku just poliisi ajattanu, tai no ainaki tuntunu siltä, että joku vois ratsata, eikä sitten väliä mille leikkikentälle heittäny,.. ÄRSYTTÄVÄÄ HOMMAA
 
dhgjgyjn
Onkohan Suomessa ainutkaan saanut käytetystä ruiskusta mitään tautia? Ne virukset kun kuolee hetkessä. Aika nopeasti siis saa itseään pistää heti narkkarin jälkeen et olis edes teoriassa mahdollista.
onkohan suomessa ainutkaan, ota selvää kuinka monella on c-hepatiitti.. suunnilleen yhtä monta tapausta on vastaus.... vaikka sevoi kyllä tarttua muullakin verikontakstilla, kuin ruiskulla, esimerkiksi seksin kautta. mutta varmasti yleisin syy on käytetyt neulat. virus elää muistaakseni jopa viikkoja esimerkiksi käytetyssä neulassa.
 
[QUOTE="vierailija";28400448]Kai te hyvät ihmiset toimititte ruiskut hävitettäviksi apteekkiin /poliisille ettekä jättäneet löytöpaikalle/laittaneet roskikseen??[/QUOTE]

Totta ihmeessä lähdin sunnuntaina kuljettamaan huumeruiskua bussilla lähimpään apteekkiin.
Mitäs luulet?
 
"lii"
onkohan suomessa ainutkaan, ota selvää kuinka monella on c-hepatiitti.. suunnilleen yhtä monta tapausta on vastaus.... vaikka sevoi kyllä tarttua muullakin verikontakstilla, kuin ruiskulla, esimerkiksi seksin kautta. mutta varmasti yleisin syy on käytetyt neulat. virus elää muistaakseni jopa viikkoja esimerkiksi käytetyssä neulassa.


Virus ei elä viikkoja käytetyssä neulassa, vaan kuolee lähes heti kun joutuu kosketuksiin ilman kanssa.
 
AAAAAAAAAAAAA
[QUOTE="lii";28986895]Virus ei elä viikkoja käytetyssä neulassa, vaan kuolee lähes heti kun joutuu kosketuksiin ilman kanssa.[/QUOTE]


Kyllä nyt on faktatiedot taas hukassa....

Jospa vaikka googlettaisit tiedon, ennen kuin laitat tänne ns. faktana.
 

Yhteistyössä