Huumetutkija: Kaikki huumeet laillisiksi yli 25-vuotiaille

  • Viestiketjun aloittaja Juuri näin
  • Ensimmäinen viesti
Hassua
[QUOTE="vieras";28872695]Ihmettelen todella tämmöistä ehdotusta.
Sen verran olen omien läheisteni myötävaikutuksella perehtynyt huumemaailmaan.
Huumeidenkäyttäjä on monesti arvaamaton aineiden vaikutuksessa. Ja silloin kun on "huumeen tuska" päällä niin olotila voi olla niin hermostunut, että käy ihan raivona ja päässä soi vaan, että on pakko saada ainetta.
Käyttäjillä oman oma normaalielämästä syrjäytynyt maailmansa, jossa riippuvuus, pelko ja valheet hallitsevat.
Olisiko tällaisen ehdotuksen kannattajista sitten kiva jos esim. naapurissa asuisi esim. amfetamiinin käyttäjiä.[/QUOTE]
minäkin tunnen paljon huumeidenkäyttäjiä, mutta ainoat joista voi sanoa yleistäen että ovat arvaamattomia, on lääkkeidenkäyttäjät ja viinasiepot.

Pelko mistä siinä elämässä hallitsee?
Olisiko rangaistuksen pelko? Kenties sillä on osuutta myös valheisiin?

Juurihan huomattiin tällainenkin, varmaan sattumaa?
Kannabispsykoosi ja hysteerinen huumepolitiikka | Uutiset | Turun seudun kannabisyhdistys
 
hajota ja
Kyllä se vaan niin on, että pilleri päät ei oo pahimmasta päästä vaan nämä vitun haisevat subu tyypit mitkä vapisee tuol puistoissa levittelee värkkejää vittu lasten leikki paikoille!!Tai jotku jotka vetää tätä helvetin peeveetä ja kyllä piripäätki sekoaa yhtä hyvib ku muutaman päivän valvoo!!! Sitte ku näillä ihmisillä jotka saisivat aineita laillisesti halvalla, nehän saisi syyn helpompaa myymiseen!
 
Nojoo
Kyllä se vaan niin on, että pilleri päät ei oo pahimmasta päästä vaan nämä vitun haisevat subu tyypit mitkä vapisee tuol puistoissa levittelee värkkejää vittu lasten leikki paikoille!!Tai jotku jotka vetää tätä helvetin peeveetä ja kyllä piripäätki sekoaa yhtä hyvib ku muutaman päivän valvoo!!! Sitte ku näillä ihmisillä jotka saisivat aineita laillisesti halvalla, nehän saisi syyn helpompaa myymiseen!
Onhan noitakin.
Tosin ovat harvinaisia kun otetaan se huomioon että useimmat on viihdekäyttäjiä, jotka ei spiguttele saati ryi monta päivää putkeen.

Miksi joku haluaisi ostaa joltain käyttäjältä aineita, kun sitä voisi yhtä hyvin hakea laillisesti itsekin sieltä missä niitä nyt sitten myytäisiinkin?
 
hajota ja
Ja voi kumpa se jäisi siihen viihde käyttöön, voin hyvin sanoa että viiden vuoden kokemuksella koko homma lähtee lapasista, aluksi ajattelee että pystyy hallitsee omaa käyttöä loppu peleis käytätkin joka päivä niin se vaan mulla meni, nyt kuivilla 2, 5 vuotta eikä ole helppoa vieläkään, kaipaan näitä käyttäjä ihmisiä lähelleni mut onneksi järki sanoo muuta, tällä hetkellä minulla ihana mies ja lapsi en vaihtaisi päivääkään tuohon paskaan, mut en myöskään kadu mitään on kuitenikin tehnyt minusta vahvemman ihmisen ja osaan arvostaa elämää nyt paljon enemmän!
 
Ja voi kumpa se jäisi siihen viihde käyttöön, voin hyvin sanoa että viiden vuoden kokemuksella koko homma lähtee lapasista, aluksi ajattelee että pystyy hallitsee omaa käyttöä loppu peleis käytätkin joka päivä niin se vaan mulla meni, nyt kuivilla 2, 5 vuotta eikä ole helppoa vieläkään, kaipaan näitä käyttäjä ihmisiä lähelleni mut onneksi järki sanoo muuta, tällä hetkellä minulla ihana mies ja lapsi en vaihtaisi päivääkään tuohon paskaan, mut en myöskään kadu mitään on kuitenikin tehnyt minusta vahvemman ihmisen ja osaan arvostaa elämää nyt paljon enemmän!
:hug: Tsemppiä sulle!!!! Miten onnistuit pääsemään eroon?
 
Eikös
Tarkoitin että ala ikäiset hommaisivat sitten käyttäjien kautta aineet, jos ikäraja olisi 25.
Eikös ne hommaa jo nyt ne aineet käyttäjiltä.

Laillisesti levitettynä niiden hinnat laskisi ja laadun suhteen ei tarvisi pelätä epäpuhtauksia, saati annoksien vahvuutta, myöskin ohjeet turvalliseen käyttöön pystyttäisiin tarjoamaan paremmin, eli kokonaishaitat vähenisi kaikinpuolin.

Jos kieltolaki oikeasti olisi hyvä ja toimiva asia, niin ei siitä oltaisi luovuttu myöskään kahvin ja alkoholin suhteen myöskään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Eikös;28873261:
Eikös ne hommaa jo nyt ne aineet käyttäjiltä.

Laillisesti levitettynä niiden hinnat laskisi ja laadun suhteen ei tarvisi pelätä epäpuhtauksia, saati annoksien vahvuutta, myöskin ohjeet turvalliseen käyttöön pystyttäisiin tarjoamaan paremmin, eli kokonaishaitat vähenisi kaikinpuolin.

Jos kieltolaki oikeasti olisi hyvä ja toimiva asia, niin ei siitä oltaisi luovuttu myöskään kahvin ja alkoholin suhteen myöskään.
:confused:
 
Viimeksi muokattu:
Minä taasen
Ja voi kumpa se jäisi siihen viihde käyttöön, voin hyvin sanoa että viiden vuoden kokemuksella koko homma lähtee lapasista, aluksi ajattelee että pystyy hallitsee omaa käyttöä loppu peleis käytätkin joka päivä niin se vaan mulla meni, nyt kuivilla 2, 5 vuotta eikä ole helppoa vieläkään, kaipaan näitä käyttäjä ihmisiä lähelleni mut onneksi järki sanoo muuta, tällä hetkellä minulla ihana mies ja lapsi en vaihtaisi päivääkään tuohon paskaan, mut en myöskään kadu mitään on kuitenikin tehnyt minusta vahvemman ihmisen ja osaan arvostaa elämää nyt paljon enemmän!
Minä taasen voin kertoa melkein 15 vuoden kokemuksella, että ei se lähde, jos ei itse päästä sitä lähtemään.

Viihdekäytöllä tarkoitetaan esim. viikonloppu käyttöä, ei jokapäiväistä, ainakaan yleensä, tässäkin asiassa toki vaikuttaa moni seikka kuten käytetty aine ja annostus.

Se, että sinä et pitänyt käyttöäsi tolkuissa, ei ole muiden vika saati mikään automaaginen lopputulos johon kaikilla se päättyy.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Minä taasen;28873287:
Minä taasen voin kertoa melkein 15 vuoden kokemuksella, että ei se lähde, jos ei itse päästä sitä lähtemään.

Viihdekäytöllä tarkoitetaan esim. viikonloppu käyttöä, ei jokapäiväistä, ainakaan yleensä, tässäkin asiassa toki vaikuttaa moni seikka kuten käytetty aine ja annostus.

Se, että sinä et pitänyt käyttöäsi tolkuissa, ei ole muiden vika saati mikään automaaginen lopputulos johon kaikilla se päättyy.
:kiss:
 
Viimeksi muokattu:
"Aijaa"
Narkkarin siskona sanoisin, että perseeseen menee.

Kannabis siinä ja siinä. Mutta miettikää niitä aineita jotka rapauttaa sut suhteellisen nopeasti ihan nollaksi, fyysisesti ja psyykkisesti. Ei kiva.:|
Lähinnä tulee mieleen vain lääkkeidenkäyttäjät, esim. psykedeelejä käyttävistä harva päätyy minnekään ojan pohjalle, päinvastoin monesti ihmiset saa jopa apua ongelmiinsa niistä.

Kantasi on liian yleistävä, se ei ota mitään yksilöllisiä eroja saati aineiden eri vaikutuksia huomioon ollenkaan.
 
  • Tykkää
Reactions: dipt ja fortunate
"Miksi"
Laillisesti levitettynä taakse tarvitaan koneisto. Jotenkin tää on sellanen visio, että en tunne oloani kotoisaksi sen kanssa. Lääkärikö huumeita määräisi reseptillä vai ärrältäkö saisi ostaa?
Miksi et tuntisi?
Eikö tuolla logiikalla myös kahvi, tupakki ja erityisesti viina pitäisi myös laittaa reseptille, vai eikö niistä tule samoja tunteita sinulle?

Millä teet eron eri aineiden välillä, kun niillä kaikilla on omat hyödyt ja haittansa?
 
[QUOTE="Aijaa";28873309]Lähinnä tulee mieleen vain lääkkeidenkäyttäjät, esim. psykedeelejä käyttävistä harva päätyy minnekään ojan pohjalle, päinvastoin monesti ihmiset saa jopa apua ongelmiinsa niistä.

Kantasi on liian yleistävä, se ei ota mitään yksilöllisiä eroja saati aineiden eri vaikutuksia huomioon ollenkaan.[/QUOTE]
.
 
Viimeksi muokattu:
"Noh"
No mutta, sehän se ongelma on kaiken kanssa; mihin tarpeeseen ihminen kamaa vetää? Hienoa, että olet niin selkärankainen, että käyttösi on pelkästään viihteellistä eikä siten aiheuta sinulle vakavia terveyshaittoja eikä hämmennä läheistesi elämää aiheuttaen surua ja murhetta ja helvetillistä rahanmenoa.
Yleisin syy lienee hauskanpito.
Vähän sama kuin kysyisi että mihin tarpeeseen jotkut aloittaa hengenvaarallisia harrastuksia..
 
[QUOTE="Miksi";28873325]Miksi et tuntisi?
Eikö tuolla logiikalla myös kahvi, tupakki ja erityisesti viina pitäisi myös laittaa reseptille, vai eikö niistä tule samoja tunteita sinulle?

Millä teet eron eri aineiden välillä, kun niillä kaikilla on omat hyödyt ja haittansa?[/QUOTE]

,
 
Viimeksi muokattu:
"Tjaa"
No mutta helvetti soikoon, mä en ole mikään asiantuntija (tässäkään asiassa, onneksi). Kannabista olen itse käyttänyt vuoden verran satunnaisesti. Mutta sen kummemmin en ole asiaa opiskellut saatikka ränniini vetänyt. Voithan itse lätkäistä esille jonkun lokeroivan tietopaketin niin me tyhmemmätkin pääsemme jyvälle.
Minulle on kerran lyöty hihaan, en pitänyt, jotenkin se koko tapahtuma oli mielestäni jokseenkin oksettavaa..

Erowid
Tuo on ehkä parhain sivusto aiheen tiimoilta, siellä on mm. paljon käyttäjien omia kokemuksia eri aineista, niin hyvässä kuin pahassa, samoin annostuksista yms.
Myös wikipediasta löytyy hyviä artikkeleita eri aineista..
 
hajota ja
Pääsin eroon käymällä terapiassa, kunnes tulin raskaaksi oli elämäni paras päivä otin muutaman viikon vielä sillon mut tajusin ihan itse jos en lopeta kokonaan niin ei ole tulevaisuutta lapseni kanssa, myös mieheni auttoi ja on jalsanut tukea.:)
 
  • Tykkää
Reactions: MorbidMama
Ja taas
Kahvi ei ole tietääkseni tehnyt kenestäkään oliota joka nukkuu päiväkausia, valvoo päiväkausia, ei syö, valehtelee, huijaa, painaa 40kg vaikka onkin aikuisen miehen pituuksissa, on välillä keltainen, välillä valkoinen olmi, pahoinpitelee mutsiaan, vetäytyy kaikesta normaalista, on vuosikausia työttömänä, nukkuu tuolilla vaatteet päällä silloin kun nukkuu...eikä kai röökikään?
Taas yleistät.

Stimulant psychosis - Wikipedia, the free encyclopedia

Sinun pitäisi ottaa noissa kuvaamissasi lieveilmiöissä huomioon jo sekin kuinka paljon yhteiskunta stigmatisoi käyttäjiä, saati mitkä noista johtuu periaatteessa vain ja ainoastaan laittomuudesta..
 
Kahvi ei ole tietääkseni tehnyt kenestäkään oliota joka nukkuu päiväkausia, valvoo päiväkausia, ei syö, valehtelee, huijaa, painaa 40kg vaikka onkin aikuisen miehen pituuksissa, on välillä keltainen, välillä valkoinen olmi, pahoinpitelee mutsiaan, vetäytyy kaikesta normaalista, on vuosikausia työttömänä, nukkuu tuolilla vaatteet päällä silloin kun nukkuu...eikä kai röökikään?
Alkoholia ja tupakkaa tulisi kohdella samoin kuin muita huumeita. Pidän punaviinistä pihvin kanssa ja tummasta oluesta saunoessa, mutta jos kielto auttaisi yhteiskuntaa niin olisin niistä valmis luopumaan. Tupakasta ei edes ole muuta kuin haittaa.

Jos ei muuta niin myyminen pitäisi tehdä laittomaksi, ehkä oma tuotantokin. Käytöstä seurauksena voisi olla vain pakkohoito.
 

Yhteistyössä