Huutaako kaikki opettajat joskus? Huusiko sun oma ope/opet?

Oon viime päivinä miettiny tätä... Että "kuuluuko" jokaisen opettajan joskus kilahtaa niin että alkaa huutaa?

Uskotko huudon tehoamiseen vai oletko ennemmin "vihaisen äänen" ja keskustelun kannalla?

Ekaluokalla mulla oli ope, joka puhu "vain" vihaisella äänellä suuttuessaan,
tokaluokan ope oikeesti huusi joskus, kolmosluokan ope ei,
nelosluokan ope ei,
5-6luokalla mulla oli sellainen ope joka ei paljo muuta tehnytkään kuin huusi- kaikkien lasten kauhu ja koko kylän kauhu, ois erotettu sata kertaa ellei koulutoimessa olisi ollut sen ystäviä, ja kaikki pelkäsi sitä ja yläluokalle siirtymistä...
Se on tuhonnu monen silloisen nuorenalun itsetunnon ja ehkä elämänkin, esimerkkejä mun omissa sisaruksissa ja sukulaisissa.
Itse näen vieläkin painajaisia siitä.
Nykypäivänä se olis ollu sata kertaa jo oikeudessa ja varmaan vankilassakin,
huutoihin liittyi myös kunnianloukkauksia, nöyryyttämistä ja fyysistä kontaktia.
 
lucifer
yläasteella eräs rauhallinen miesopettaja menetti lopulta pinnansa meidän kanssa ja löi kämmenensä pöytään sillä seurauksella että pöytälevy halkesi ja pöytä meni kahteen osaan.
kyseessä oli ihan kunnonmiehen kokoinen mies. tämä yksi kerta tehos meidän luokkaan ja toista kertaa ei ärsytetty.
 
En mä tiedä miten nykyään.

Ala-asteella ja yläasteella oli muutamat opettajat jotka karjuivat päänsä punaisiksi oppilaille. Olivat muutenkin jotenkin kärttyisiä ja inhottavia, sen huomas sitten mun numeroissakin, eivät huutaneet minulle, mutta kammosin heitä, enkä ottanut kontaktia (tuntiaktiivisuus nolla) pelätessäni samaa kohtelua.
 
Mulle on jäänyt mieleen ala-asteen ajoilta kolmannen luokan ope, joka kerran räjähti kunnolla yhdelle pojalle meidän luokalta. Huusi täyttä kurkkua "Mene paikalles idiootti!" :O Hiljeni muuten äkkiä koko luokka... Pyysi kyllä anteeksi jälkikäteen.
 

Yhteistyössä